Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.06.15 22:16:10

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 32 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: GXR28
HozzászólásElküldve: 2009.02.13 22:05:52 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Lenne egy kérdésem. Nem biztos, hogy tipus specifikus, de hátha. A motorom mindíg tiszta dzsuva, olaj és üzemanyagtól lucskos. Azt vettem észre, hogy a főtengely első részénél (ahol a lendkerék van) a csapágyon át szivárog és a forgástól fröcsköl az olaj és egyéb szmötyi. Ez mindenhol ilyen vagy nálam nem jó valami. A csapágy jónak tűnik. Erre ki mit mond? Köszönettel stenzi. :shock:

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 09:44:49 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Igaz összesen járok a harmadik nitrós motoromnál, de ilyet sehol sem tapasztaltam. (még gatyás állapotúnál sem)

Szerintem nem normális, a helyedben megmutatnám valakinek.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 13:45:12 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.22 18:13:22
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Szeged
Szia!

Szerintem az első főtengely csapágyat kellene kicserélni! Valszeg rossz a tömítése (porvédő...), és átszivárog rajta az üzemanyag...

Üdv.

_________________
Kép
GS Racing XUT Pro AD with SH and Sirio engine


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 14:05:33 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Akkor azthiszem csapágycsere lessz. Köszönet

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 16:27:37 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Nos. Apróra szedtem, nem volt egyszerű. A csapágyak be voltak rágodva, csak kimelegíteni tudtam, de kijött. Most már biztos csere lesz. Érezni és hallani is lehet rajtuk, hogy kopottak. Viszont ahol az olajfolyást tapasztaltam, annál a csapágynál csak a külső oldalon van porvédő. Ha a fény felé fordítom akkor látszik, hogy a belső részénél átszűrödik a fény és valószínű itt szökik az üzemanyag is. De ha a belső oldalon is lenne porvédő akkor meg hogyan kapna kenést a csapágy? Ez minden motornál így van, mi van ha olyan csapágyat teszek be aminek mindkét oldalán van porvédő? Hogy kap kenést a csapágy? Na ezt mondja meg valaki. Elörre is köszönöm.

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 16:41:19 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.22 18:13:22
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Szeged
Stenzi írta:
Nos. Apróra szedtem, nem volt egyszerű. A csapágyak be voltak rágodva, csak kimelegíteni tudtam, de kijött. Most már biztos csere lesz. Érezni és hallani is lehet rajtuk, hogy kopottak. Viszont ahol az olajfolyást tapasztaltam, annál a csapágynál csak a külső oldalon van porvédő. Ha a fény felé fordítom akkor látszik, hogy a belső részénél átszűrödik a fény és valószínű itt szökik az üzemanyag is. De ha a belső oldalon is lenne porvédő akkor meg hogyan kapna kenést a csapágy? Ez minden motornál így van, mi van ha olyan csapágyat teszek be aminek mindkét oldalán van porvédő? Hogy kap kenést a csapágy? Na ezt mondja meg valaki. Elörre is köszönöm.


Szia!

Szerinted a kerékagyban lévő csapágy honnan kap kenést? :)
Elég ha gyárilag be van zsírozva/olajozva, és ha jó a porvédő, akkor nem jut be por, és elegendő az a kenés is.

Üdv.

_________________
Kép
GS Racing XUT Pro AD with SH and Sirio engine


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 16:47:37 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Üdv!

Az üzemanyag azért szivárog az első csapágynál, mert a blokk pontosan illesztett, dörzsárazott furata a hibás csapágy(ak) miatt kikopott. Sajnos ezen a 2Z-s porvédős csapágy lényegesen már nem segít.

Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 16:55:48 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Hello Syl. Arra a "csőre" gondolsz amiben a főtengely forog. Az lenne annyira kikopva?

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 17:17:51 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Igen, arra.
Vannak kényes részei a motornak -ez is ilyen, ahol 1-2 tized (néhol csak század)mm, már komoly kopásnak számít a helyes működés szempontjából.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 17:26:06 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Hát az elég gáz, mert kompresszió van benne. Akkor kicserélem a csapágyat és használom amíg meg nem áll. Egy uj főtengely áráért lehet venni egy új motort. Vagy tudsz valami orvosságot rá. Gond ha így használom még egy darabig?

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 17:28:26 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Amugy meg ahogy nézem ott ahol a karbi van és bejut a keverék van egy nut ami az első csapágyhoz viszi a nyálat (gondolom kenés miatt). Vagy miért van ott?

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 17:46:34 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Stenzi írta:
Egy uj főtengely áráért lehet venni egy új motort.

A blokkban a furat kopik jobban, nem a főtengely.
Az első csapágy kenésére szolgál a nút, vagy jobb motorokban a furat puskacsőhöz hasonló huzagolása.
Tegyél bele új csapágyakat és használd amíg csak megy, ne költs más alkatrészre, nem éri meg. Ha mindent kicserélsz, másfélszer-kétszer többe lesz, mint egy szőrös új motor.
A várható tünetek a következők lesznek, csak idő kérdése:
-Nagyon kényes lesz a beállításra, a megszokott beállításokhoz képest sokkal odébb kell tekergetni hogy jó legyen.
-A motor egyre beállíthatatlanabb lesz, néha, egyre többször, látszólag minden ok nélkül leálldogál. Ha éppen megy, nagyon jól megy!
Általában ez szokott a vége lenni.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 18:00:10 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Köszönet mindenért. akkor kicserélem a csapágyakat oszt gyüjtögetek egy új motorra.

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 20:36:26 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Csináltam néhány képet akit érdekel, itt jol látható az a nut ami az első csapágyhoz vezeti az üzemanyagot. Meg kell jegyeznem ezek a Japok nem nagyon szedték össze magukat amikor a főtengelyt kimarták, TMK minőség. Azért egy kis polir elfért volna rajta.

Kép
Kép
Kép
Kép

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.14 23:44:12 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.01.20 18:25:36
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: Veszprém
SYL írta:
Üdv!

Az üzemanyag azért szivárog az első csapágynál, mert a blokk pontosan illesztett, dörzsárazott furata a hibás csapágy(ak) miatt kikopott. Sajnos ezen a 2Z-s porvédős csapágy lényegesen már nem segít.

Üdv: SYL
Szia Csabi!

Csak egy kérdésem lenne a témával kapcsolatban,mert én most valamit nem értek,mégpedig azt,hogy mitől tud kikopni a blokk furata?Mert én eddig azt hittem,hogy a csapágyak külső gyűrűje pont az általad is említett szoros illesztés miatt nem forog,csak a belső gyűrű a főtengellyel együtt.A hibás,kopott csapágyak a nagy fordulat miatt keltenek valami rezonanciát,és ezáltal tud kikopni a blokk furata,vagy mitől?
Előre is köszi a választ:Sipi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.15 10:33:42 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Hali. Arra a furatra gondolt amiben a főtengely forog. Ha a csapágy kikopott (pl.: benne a golyok vagy a nut amiben a golyók siklanak) akkor a két gyürü közötti távolság nem állandó, kotyoghat és nagy fordulaton rezeghet. Vagyis nem központosan forog a főtengely. Ez szabad szemmel nem látható ez az elmozdulás de bőven elég ahoz, hogy kikoptassa a házat amiben a főtengely forog. Nagyobb lesz a rés, fals levegőt szívhat vagy kinyomja az üzemanyagot.

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.15 19:53:47 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Üdv Sipi!

Stenzi kimerítő választ adott.

Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.16 18:42:30 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
A témához kapcsolódik még, hogy körűlnéztem külföldi forumon is és ott detto ezzel a problémával küzdött egy manus. Az első csapágynál és a gázkar hengerbigyóagumigyürüalatt szivárgást vélt felfedezni. Orvoslásnak azt mondták neki, hogy cserélje ki az első csapágyat (SKF 607-2RSH néven megvehető kb.: 1200,-ft, kinai ugyanebből 250,-) és a karbin a tömitéseket, leginkább abban aminél bemegy a nyál. Na erre nem tudom mit csinált a manus mert azota is csinálja, ugyhogy nem derült ki, hogy megjavult-e. Az SKF csapágy mindkét oldalán porvédős, a szaki azt mondta, hogy a belsőt ki kell pattintani és kimosni a zsirt, hogy az üzemanyag tudja kenni. No egyenlőre ennyi. A másik csapágy beszerezhetettlen mo.-n. :?

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.16 20:49:03 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Tényleg, hátsó motorcsapágyat ki tudja hol lehetne beszerezni, nem kyoshoboltosat. :)

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.16 21:12:58 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.22 15:58:09
Hozzászólások: 205
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
kiveszed a csapágyat, és beviszed egy skf boltba, nem olcsó az skf de minődégi

_________________
Nanda NRB-3
Futaba 3pm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 32 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség