Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.17 16:16:23

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: MT-2 G3 motor beállítása
HozzászólásElküldve: 2008.12.21 22:26:57 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szervusztok!
Megvettem első robbanós autómat, egy MT2 G3-at.
Bejáratás megtörtént 2 tankkal, majd 6 tank negyed gázos gurulás.
Utána kezdtem kicsit vadulni, volt egy két 3/4 gáz, de nem hagytam kigyorsulni.(nem tervezem széthajtani, szóval kerülöm a max gázt késöbb is)
5-ös gyertya van benne(gyári hpi, tehát hideg)
8 celsius fokban állítgattam, de 110-120 fok alá nem tudtam lejebb vinni, még kasztni nélkül is. Szeretném valahol 90, és 110 között tartani félúton, azt ideálisnak találom.
Gyári beállításról indultam.
Alacsony fordulatit hiába zártam, csak hörgött, erőtlen volt alul, és le is állt.
Magas fordulatin zártam cirka másfél fordulatot, így még kis fordulaton elkezd szépen füstölni, magason pedig már erösen nyomja.(talán kicsit sokat is kap még, de jól harap)
Összeségében meg vagyok vele elégedve, de szeretném kicsit lejebb vinni a hőmérsékletet, olyan 100 fok köré, hogy ne legyen a felső határon. Ha melegedik az idő amúgy is jobban fog melegedni.
KÉRDÉSEM: Hogy tudom lejebb vinni a hőfokot?
1- Ha dúsítok rajta, túl sokat fog kapni, és az sem jó (tökéletlen égés, terheli a dugót, hörög,stb-stb)
2- alacsonyabb hőértékű gyertya, és újra karburálás?
Válaszotokat előre is köszönöm!
(sok topikot olvastam, de ezt még nem tudtam kimazsolázni)
Üdvözlettel: Peti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.21 22:56:53 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.24 18:31:52
Hozzászólások: 183
Tartózkodási hely: Budapest
Hello, a G3.0 gyári beállítása azt mondja hogy az alacsony fordulatit csak akkor állítsd ha feltétlen szükséges, az alapértelmezés az hogy ne nyúlj hozzá. Állítsd vissza gyárira azaz egyezzen a karburátor testtel és csak a magasfordulatival játsz. Ha tényleg nagyon vigyázni akarsz a motorra akkor ne is használd télen a kocsid, mert a hidegre nagyon érzékenyek ezek a motorok. Ha nagyon sokat dúsítassz mint azt te is mondtad akkor nem fog harapni az autó. Használd nyugodtan 110-120°C fok között úgy is sokáig ki fogja húzni a motor. Ha tudod hogy nem fogod hetekig használni a motort használj after run olajat ezzel is kímélve a motort. Minden használatkor az utólsó cseppig járasd ki az üzemanyagot és utána mehet bele 3-4 csepp after run olaj majd félig becsavart gyertyánál 1-2 rántás és már is nyugodt szívvel rakhatod el pihenni a kocsit. Remélem tudtam segíteni.

Üdv: Memphis

_________________
I love flying in the air with the Balck Pearl!

Savage SS 4.6
Acoms Technisport Hayabusa 2.4 GHz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.22 00:26:43 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Memphis!
Köszönöm a válaszod!
Előmelegítem a motort indítás előtt, majd járatom kicsit, és ha kézzel érezhetően meleg, akkor kezdek vele óvatosan rohangálni.
Szerinted így is rossz neki a hideg? (mondjuk ha hideg levegőt szív, báár az sűrűbb, szal csak karburálással javul a helyzet)
Használat után WD-40 et szoktam használni, és szobában tárolom, szóval át van mosva a motor(alaposan) és viszonylag száraz körülmények között áll.
Szerinted az after run olaj semlegesíti a nitrometánt, vagy "mechanikailag" segít az eltávolításában?
Üdv Peti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.22 00:54:17 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Üdv!
A hideg nem okoz gondot a motornak, nem kell előmelegíteni sem.
Az After Run és egyéb olajak nem a nitrometán közömbösítésére valók, hanem az üzemanyag égésekor keletkező víz korrodáló hatása ellen használjuk.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.22 01:05:37 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia SYL!

Köszönöm a válaszod!
Olvastam olyat is, hogy a nitrometán károsítja a fámet, és azért kell az after run. Ez tényleg igaz?
Ez a vizes dolog logikus! Köszi, hogy írtad!
Lehet egy kérdésem?
Hidegen (10 fokos) rángatva nagyon nagy a kompresszió (nyilván a dilatáció miatt) de fémesen csattog, mintha beleverne az izzítógyertyába a dugó) persze szó sincs ilyenről, az látszódna a dugón!
Üzemmelegen elmúlik. Ezt az első indítás óta csinálja. Ez mifene lehet?

Üdv Peti.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.12 20:32:14 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.02.21 10:42:11
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Budapest 8ker, Kaposvár, Siófok
Szia Peet! Látom, nem "tegnapi" az üzeneted, és már lehet, hogy a választ is megkaptad , de azt mondom, örülj a csattogásnak, és a nagy szorosságnak, és maradjon sokáig így!!!
Jómagam az elején mindíg előmelegítettem a blokkot indítás előtt, megkönnyíti az ember dolgát (csökken a kompresszió könnyebben átfordul, a motor is örül neki :) , azonban Syl kapitány szavai után lelkifurdalás nélkül indítom mínusz 5 fokban hidegen a mocimat, pöccre.
Egy jó állapotú, és jól beállított motornak el kell tudni indulni mindenféle megelőző hókuszpókusz nélkül,DE ez nem azt jelenti, hogy óriási hiba, ha előmelegíted, SŐT. Szerintem egyik sporttárs sem vitatja, hogy nem kifejezetten tesz jót egy motornak, ha hidegen üzemel. Tehát szerintem (de ez csak az én magánvéleményem, és nem szentírás), ha teheted, nyugodtan melegítsd fel a motorodat télen, nyáron úgy 70-80 fok környékére és aztán indítsd!, üdv
ui: szerezz be egy startpadot, mert biztos, hogy el fog szakadni a berántód :) ( egy berántó 6ezer, egy jó kis pad most 9!!)

_________________
Sefi
HB lightning stadium 10
HB MINIZILLA 7800kv brushless
Iwaver 02M (Mini Cooper S)
LRP Shark Truggy FT
TAMIYA FF01
TAMIYA TT01R
TAMIYA M03R
MUGEN MBX6(dobozban)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.12 22:29:11 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Sefi!
Köszönöm, hogy válaszoltál!
Akkor normális a jelenség, megnyudodtam. Bár az elején is tapasztaltam ezt, de ez pár tank után mintha erősödött volna...Valahol olvastam, hogy ha jól járatnak be egy motort, kismértékban nőhet a kompresszió, mert összekopik a henger a dugattyúval. Lehet, hogy ez történt? ...nemtom.
Sajna az after run olaj (WD40) miatt mindig nehézkes az indítás, de ha utánna hagyom kihűlni biztosan indul. Az előmelegítésben abszolult igazat adok neked ártani nem árt, sőt.
Ami a startpadot illeti, igazad van sokat küzdöttem már vele, pedig még csak 1,5 liter környékén járok.

Üdv: Peti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.12 23:58:45 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.20 21:19:02
Hozzászólások: 123
Tartózkodási hely: Nagytarcsa
Szia Peet!
Nekem volt mt2-m és nekem is csinálta ezt.Nekem pl. az volt,h játék előtt mindig kicsit könnyebben tudtam a berántogatni,nem indult el a moci,de viszont ha melegítettem,akkor jött a nehezebb berántás és onnan tudtam,h mindjárt be indul.Ekkor max. 3-4 rántás után be is indult.
Egy strapadba pedig tényleg fektess be,mert nagyon kényelmes,és az mt-nél jobban jött volna nekem is egy mint,h minden ujjamon vízhólyag legyen :-D .

_________________
HoBao Hyper 7 TQ 28 Sport
http://www.youtube.com/watch?v=5gk8pbd_DNM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.13 01:26:43 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.02.21 10:42:11
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Budapest 8ker, Kaposvár, Siófok
Szia peet!
Bizony, after run olaj, vagy wd40 bőséges használata (nem kell tőle sajnálni, 1-2 csepp semmire sem elég) esetén az első indítás piszok nehéz, még paddal is. A sok olaj nagyon "megnöveli a kompressziót", és nem fordul át egykönnyen a motor. Elvileg könnyű a megoldás: gyertya ki autó fejtetőre, teszel egy rongyot a hengerfejhez, kifolyik az olaj, esetleg egy kis naftát csurrantasz közvetlenül a karbiba(légszűrőt le, majd vissza), és jéé, átfordul :-D . Sokszor az is elég, ha csak kilazítod kicsit a gyertyát és ki tud "fújni mellette" némi olajat, gyertya visszaszorít és kész.
AZONBAN: Általában nem patyolat tiszta a hengerfej belső része, és elég nehéz tisztítani, főleg, ha az imént említett módszernél még olajos is lesz.
Személy szerint tartok tőle, hogy így elég könnyen koszt juttathatok az égéstérbe. Le kellene venni a hengerfejet, csak az a bibi, hogy olyan silány minőségű a hengerfejet rögzítő 4 db imbuszcsavar, hogy nemrég próbáltam először a jelenlegi mocimon megkísérelni a kicsavarozást és 4-ből kettő csavar fejének menete eleve ki volt kopva, pedig én sohasem nyúltam hozzá :? (a motort vadiújonnan rendeltem).
Ilyen esetben vajon hogyan lehetne mégis leszedni a hengerfejet tisztítás céljából? (elég érdekes, lehet, hogy szándékosan készítik ilyen rosszra a csavarokat-az előző motoromat sem tudom már hasonló okok miatt szétszedni-hogy minél előbb tönkre menjenek ilyen olcsó, semmit érő alkatrész (ócska imbuszcsavarok) miatt...

_________________
Sefi
HB lightning stadium 10
HB MINIZILLA 7800kv brushless
Iwaver 02M (Mini Cooper S)
LRP Shark Truggy FT
TAMIYA FF01
TAMIYA TT01R
TAMIYA M03R
MUGEN MBX6(dobozban)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.13 08:05:20 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Sefi!
A koszos hengerfej problémát egyszerűen oldhatod meg!
Ronggyal kitörlöd ALAPSAN a hűtőborda gyertya körüli részének falát, majd számítástechnikai boltokban, vagy media m-ban beszerezhető sűrített levegős spray-al kífújod a bordák közül, és FŐLEG a gyertya körül a szmötyit. (vigyázz, mert ha folyékony állapotban jön ki a gáz, erősen fagyaszt, és ha forró a motorod elrepedhet) Persze ha az olaj miatt ráég már mindegy, de minden használat után úgyis alaposan letörlöm az olajat a gyertya helyéről, és szinte steril a motor.
Amúgy minden futás után 8bar-os kompresszorral adok az autónak, és szinte új állapotú...
- Ami a hengerfej csavarokat illeti, csak körbeforognak tehát szakadt a menet? Akkor asszem mindegy mit csinálsz, mert nem tudod vissza szorítani a hengerfejet, a blokkba meg nem igazán lehet új menetet fúrni, bár ki tudja... :(
Ha csak nehezen jön, melegítsd fel öngyújtóval a henger oldalát a csavarokhoz eső szakaszokon ami ettől kitágul, és kicsit könnyebb lesz kihalytani a csavart.
Fogd meg vákony csőrős fogóval (ha beférsz vele) és azzal csavard a csavart kis fordulatonként. Elég törelem meló.
Üdv: Peti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.13 18:16:23 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.01.05 18:06:19
Hozzászólások: 207
Hello!

Ez nemigaz!

Nekem is megszakadt a menet és egyszerűen furtam bele egy másikat és tökéletes!
Nem szökik a kompresszió! ;)

Üdv:mézi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.13 19:49:14 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia mézi!
Egy mérettel feljebb fúrtad, vagy csak a menetet igazítottad meg?
(az érdekel, hogy marad-e elegendő falvastaság egy nagyobb furathoz)
Üdv: Peti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.13 21:26:38 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.01.05 18:06:19
Hozzászólások: 207
Szia peet!

Egy mérettel feljebb furtam nagyobb csavart tettem bele.
Ehez értelem szerűen a hengerfejet is át kell fúrni ahol a blokkot is furtad.
az egész 15percig tartott és lett egy tökéletes motor belőle ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.16 10:04:50 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.02.21 10:42:11
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Budapest 8ker, Kaposvár, Siófok
Szervusztok!
Köszönöm Peet a válaszokat, én is hasonlóan járok el tisztításkor, csak nekem már sztem ráégett a cucc, ezért nehezebb levakarni...
Sűrített lev.spray-el, féktisztítóval fel vagyok szerelve, sajna kompresszorom nincs. Nem a csavarmenet van megszakadva, hanem megforog a csavarhúzó az imbuszfejben. Akkor megpróbálom a melegítős, csőrösfogós megoldást(szerintem... :) ), üdv

_________________
Sefi
HB lightning stadium 10
HB MINIZILLA 7800kv brushless
Iwaver 02M (Mini Cooper S)
LRP Shark Truggy FT
TAMIYA FF01
TAMIYA TT01R
TAMIYA M03R
MUGEN MBX6(dobozban)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.16 19:59:32 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Sefi!
Eszembe jutott még egy ötlet!!!
Ha beférsz egy csípő fogóval, ráharapsz vele a csavar furata, és széle közé, kicsit össze nyomod a fogót, hogy beleharapjon, (óvatosan át ne csípd) majd meg tudod lazítani. Csak jó hegyes csípőfogóval tudod ezt a trükköt, és nagyon türelem játék, de már sok reménytelennek tűnő csavart szedtem már így ki.
Sok sikert!
Üdv: Peti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.16 22:24:29 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.13 18:44:16
Hozzászólások: 128
Tartózkodási hely: Csongrád megye Hódmezővásárhely
Szia egyszerűen fúrd le az imbusz fejét .


Sefi írta:
Szervusztok!
. Nem a csavarmenet van megszakadva, hanem megforog a csavarhúzó az imbuszfejben.,

_________________
Savage X STS-D28M Off road :bemutathehe esedezem
Savage X FORCE 28 On road hurra

http://www.langlovagok.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.21 20:21:09 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.10.08 18:54:23
Hozzászólások: 64
Tartózkodási hely: Orosháza
Gulyás Csaba írta:
Szia egyszerűen fúrd le az imbusz fejét .


Sefi írta:
Szervusztok!
. Nem a csavarmenet van megszakadva, hanem megforog a csavarhúzó az imbuszfejben.,


;) ;) ;) Ne csodálkozz ha meg forog a csavarhuzó az imbuszfejbe, mivel a csavarhuzot nem imbuszfejü csavarokhoz találták ki. ;) ;) ;)

_________________
Hobao pirate 10 buggy
STS d21e mocival eszméletlen:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.29 20:06:10 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.24 18:31:52
Hozzászólások: 183
Tartózkodási hely: Budapest
Hello a minap történt egy érdekes eset. A barátommal autóztunk(volna)egyet. Elindítjuk az ő mt2-esét megyünk vele szépen hogy bemelegedjen egy kicsit félgázon. A hőmérséklet 15 fok volt. Elkezdjük nyúzni vele együtt a savage-em is mindketten körözgetünk szépen az ő motorja be volt állítva az enyém nem és azon állítgattam amikor is az ő autója egyszercsak elindult mint a mérgezett egér. Full gázon tekert egész egy bokorig. Amikor barátom felemelte full gázon pörgött úgy hogy a távirányító alahelyzetben volt. Barátomnak volt esze azonnal fejre állította az autót és kicsivel késpbb le is állt. Azonban mikor visszafáradtunk az én akkora lefulladt savage-emhez nem volt hajlandó átfordulni a motor. Hazavittük szétszedtük a mocit. A dugattyú felett volt két kis vasdarabka azokat rögtön eltávolítottam azonban nem tudtam származási helyét. A hátlapot levéve megtaláltuk. A hajtokar alsó lyuka kitágult és el is repedt onnan a fémreszelék. Természetesen kell majd hozzá új hajtókar de most nem ez a lényeg. Két kérdésem lenne:

1. Nem sikerült kiszedni a hüvelyt hogy le tudjam szedni a hajtókart van erre van vmi trükkje valakinek mert nekem sehogy se sikerült?

2. A hajtókar lyukának kitágulása miatt elindulhatott fullgázon az autó vagy az már a túlpörgés eredménye? És ha igen akkor mitől kapcsolhatott fullgázra az autó magától?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv: Memphis

_________________
I love flying in the air with the Balck Pearl!

Savage SS 4.6
Acoms Technisport Hayabusa 2.4 GHz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.29 20:35:52 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
Akkor most tulajdonképpen a savage vagy az mt2 romlott el?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.29 20:38:44 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.24 18:31:52
Hozzászólások: 183
Tartózkodási hely: Budapest
Az mt2.

_________________
I love flying in the air with the Balck Pearl!

Savage SS 4.6
Acoms Technisport Hayabusa 2.4 GHz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség