Sziasztok!
Tőlem sem idegen a téli csapatás, tegnap fél liter nitrót pöffentettem a szabadba a siófoki jégen csúszkálva a HB stadium 10-esemmel.
Mivel a jég kellően "száraz" volt, az elektronika még csak vizes sem lett az egyórás leállás nélküli autózás után. (azért igyekeztem mindent szigetelni, aminek árthat a nedvesség, mert jégen tegnap autóztam először, tavaly hóban nyomtam, az megint más...)
Én alufóliával burkolom a hengerfejet, ez segít melegen tartani az aggregátot. A zokni lehet, hogy még jobb megoldás, mert kicsit azért engedi hűlni a blokkot, alufóliával még túl is melegedhet néhány full gázas pörgésnél, mert az alufólia rendesen tartja a meleget, és nem engedi a bordákhoz a hideg levegőt. Tegnap nem melegedett túl az autóm, és egyszer sem állt le, pedig a moci már a 7. liternél tart, tehát nem vadi új. A gép azért fogyaszt ilyenkor rendesen, a "sűrű" hideg levegő több üzemanyagot igényel, tehát mindenképpen a nyitás felé kell elindulni, tévhit, hogy jól zárjuk el, és akkor majd jobban melegszik ilyen hidegben
, persze, egy darabig...
Egyébként a kemény mínuszokban elég komoly hőmérséklet változásoknak van kitéve a motor, amitől azért szegény biztos nem fogja a hasát a röhögéstől, de egy igazi megszállott hobby Rc-s ugyan hogy bírná már megállni, hogy ne vigye ki a jégre a gépet a sok száz korcsolyás legnagyobb csodálkozására (azért nem sűrű látvány szerintem, gyűlt is a közönség, de úgy éreztem, igazából nem zavart senkit).A modellezés ezen formája számomra már extrém-technikai sport
Kellemes, és körültekintő téli autómodellezést kívánok minden kollégának!