Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.06.01 08:08:17

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 26 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Help!!! Kuplung hiba????
HozzászólásElküldve: 2009.01.25 09:49:38 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.01.05 18:06:19
Hozzászólások: 207
Sziasztok!

a tegnapi nap folyamán beinditottam az autóm, rögtön beindult, de
alacsony volt az alapjárat és még úgy is önjáró volt az autó.
Nem egyhelybe rángatózott hanem szabályosan ment előre.
ha egy kicsit vissza vettem az alapjáratból leállt.

A másik gondom: nem vált fel az autó 2esbe a röpsúlynak semmi baja
most lett kitakaritva nitróban.
Szétszedtem a motort és látom hogy szét volt kopva a kuplung.
Szerencsére volt itthon egy új és ki is cseréltem.

Vajon ez lehet a baj mind a 2 esetben? (még nemtudom hogy jó e)

Előre is köszi:mézi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Help!!! Kuplung hiba????
HozzászólásElküldve: 2009.01.25 10:02:18 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
mézi írta:
Sziasztok!

a tegnapi nap folyamán beinditottam az autóm, rögtön beindult, de
alacsony volt az alapjárat és még úgy is önjáró volt az autó.
Nem egyhelybe rángatózott hanem szabályosan ment előre.
ha egy kicsit vissza vettem az alapjáratból leállt.

A másik gondom: nem vált fel az autó 2esbe a röpsúlynak semmi baja
most lett kitakaritva nitróban.
Szétszedtem a motort és látom hogy szét volt kopva a kuplung.
Szerencsére volt itthon egy új és ki is cseréltem.

Vajon ez lehet a baj mind a 2 esetben? (még nemtudom hogy jó e)

Előre is köszi:mézi

Üdv!
Nekem olyan hibám volt, hogy a két kis csapágy a kuplungban szét hullot. A két csapágy 800 Ft volt egyből vettem 10 db-ot M&H-ban. ( utána mástól kaptam csapágy boltból, igaz 2400 volt a kettő de mélyebb volt a horony és nagyobb a golyó. Ezek tovább birják.) De az élet tartam nagyban függ a spur és a harang közti foghézagon.
A másik problémám az volt hogy az alu kuplung pofa elkopott anyira hogy a rugó is elvékonyodott és a lecsőkent kereszt metszet miatt nem tartott akkora erővel.
Egyébként ha kopik a pofa, akkor csökken a súlya és egyre nagyobb fordulaton akar csak fogni, mivel a suly csökkenéssel csőkken a centrifugális ereje is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.25 15:01:23 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
Idézet:
Egyébként ha kopik a pofa, akkor csökken a súlya és egyre nagyobb fordulaton akar csak fogni, mivel a súly csökkenéssel csökken a centrifugális ereje is.


egyébként meg nem.
a kuplungpofa súlyának nincs köze hozzá mivel rugóerő ellenében dolgozik a centrifugális erő. ezért lehet különböző erősségű rugókat kapni.
lágyabb rugó = hamarabb fog a kuplung
keményebb rugó =később fog a kuplung
jelen esetben azért fog később mert a kopástól kisebb lesz az átmérője és értelemszerűen később ( nagyobb fordulat, nagyobb centrifugális erő) fogja elérni a pofa a harangot így nagyobb fordulaton fog.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.25 16:34:21 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
de van köze hozzá. szerinted akkor miért lehet különböző TÖMEGŰ pofákat venni (alumínium pofáknál)?
a centrifugális "erőt" meg ne vegyük bele mert annak semmi köze hozzá! hogy lehet egy olyan dolgoról beszélni ami nincs? ha nem hiszed akkor nevezd meg az ellenerő párját! :lol: Mint pl. a gravitációs erőnek a tartóerő.
Lehet, hogy ez szőrszálhasogatás, de ne magyarázzunk meg egy szerkezet működését azzalk ami nem létezik (jelen esetben a centrifugális erő). ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.25 19:00:51 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.01.05 18:06:19
Hozzászólások: 207
Sziasztok!

Köszi a válaszokat!

Kuplungban van csapágy???

Én csak két átfurt lyukat látok rajta amin felmegy a lendkerékre.
csapágy nincs benne.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.25 19:03:59 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.08 21:45:34
Hozzászólások: 298
Magában a harangban van,általában kettő!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.25 19:14:59 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
Dodge írta:
de van köze hozzá. szerinted akkor miért lehet különböző TÖMEGŰ pofákat venni (alumínium pofáknál)?
a centrifugális "erőt" meg ne vegyük bele mert annak semmi köze hozzá! hogy lehet egy olyan dolgoról beszélni ami nincs? ha nem hiszed akkor nevezd meg az ellenerő párját! :lol: Mint pl. a gravitációs erőnek a tartóerő.
Lehet, hogy ez szőrszálhasogatás, de ne magyarázzunk meg egy szerkezet működését azzalk ami nem létezik (jelen esetben a centrifugális erő). ;)



azért nem lehet különböző a súlyuk mert a nehezebb pofa miatt rázni fogja az egész szerkezetet , olyan lesz mint egy kicentírozatlan kerék.

de amikor egyformán kopik akkor nincs jelentősége a súlynak. igaz a tehetelenségi nyomatékban szerepet játszik a súly de itt rugóval van ellenfeszítve neki.

jelenleg az ellenerő ami dolgozik a centrifugális erővel szemben az a 3 rugó "rugóereje"
ha kiveszed a 3 rugót akkor mi lesz az az erő ami kifele kényszeríti a pofákat? a centrifugális erő. mert a röpsúlyos kuplung az a centrifugális erő hatásával működik.
jelen esetben a pofák a röpsúlyok .
itt egy kis példa
A kuplungharang a végáttétellel, és ezen keresztül a kerékkel van fix kapcsolatban, növekvő motorfordulatszámnál elindulnak a kuplungpofák a centrifugális erőnek köszönhetően, mindaddig, amíg fel nem fekszenek a kuplungharang belsején, és így megteremtik a kapcsolatot a főtengely és a hátsókerék között. Ezt a folyamatot leszedett variátor deklinél és járó motornál tökéletesen meg lehet figyelni. A kuplungpofák tömege meghatározó szerepet játszik a kapcsolási fordulatszám-tartományban, minél nehezebbek, annál alacsonyabb a kapcsolási fordulatszám. Másrészt a kuplungrugók erőssége, és előfeszítettsége játszik még nagy szerepet, minél erősebb rugót szerelünk be, annál nagyobb lesz a kapcsolási fordulatszám, amit az előfeszítés változtatásával még feljebb vagy lejjebb tudunk vinni.

( http://www.motoros.gportal.hu/gindex.php?pg=13444365 )

de ha nem így van akkor légyszi leírni hogy milyen elven működik a röpsúlyos kuplungszerkezet.
várom ... ;)

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.25 19:38:35 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
a centrifugális erő egy tehetetlenségi erő ebből következik hogy nincsen neki ellen ereje hisz pont az adott test tehetetlenségét használja ki.

http://www.kislexikon.hu/centrifugalis_ero.html

Centrifugális erő
Nyelv: latin

röpítő erő; az az erő, amely a forgásban levő testeket a forgás középpontjától eltávolítani igyekszik

http://www.mindentudas.hu/nagykaroly/20 ... xikon.html
centrifugális erő
A centrifugális erő forgó rendszerekben fellépő tehetetlenségi erő, mely a forgástengelyre merőleges irányú és a tengelytől mért távolsággal arányos. Ennek következménye például az, hogy kanyarodó járműben a körívhez képest mindig kifelé dőlünk.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.26 16:35:27 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
babel írta:
azért nem lehet különböző a súlyuk mert a nehezebb pofa miatt rázni fogja az egész szerkezetet , olyan lesz mint egy kicentírozatlan kerék.


így legyen 5ösöm a lottón ahogy megmondtam, hogy Te írni fogsz.
Bocs hogy kivágtam de...
Szóval. Én nem vagyok fizikus. De látom Nálad vannak alapfogalombeli zavarok, tévesztések (mai iskolai rendszer hibája). súly nem egyenlő tömeg!
a súlyt Newtonban adjuk meg a tömeget SI rednszer szerint kg-ba. Nem azt mondtam, hogy a két pofának eltérő a tömege! Hanem lehet venni különböző súlyú pofaszetteket (nehezebb ill. könnyebb). Persze a rugóról se feledkezzünk el, abból is van jópár fajta.

Nem azt kértem, hogy lexikonokat linkelj! Hidd el én is megnéztem. ;)

A pofák szeretnék megtartani alaphelyzetüket. Amikor forognak akkor nem egy erő nyomja őket kifele. (A rugó erőnek meg végképp semmi köze hozzá. Azt csak azt befolyásolja, hogy alacsony fordulatszámnál vagy nagyobb fordulatszámnál nyissanak a pofák.) olyan ez mint amikor kanyarodsz a kocsival és "kifelé présel a centrifugális erő". Nem présel az sehova mert nincs. a tested meg akarja tartani egyenes vonalú mozgását de ezt az ülés nem hagyja. ezért érzel nyomást. ugyan ez van a kuplunggal. ha lenne olyan erő aminek nem lenne ellenerőpárja akkor fel tudnád emelni magad a hajadnál fogva.
Hidd el, hogy gyakolraton mi is néztünk egy nagyot amikor a prof mondta ezeket az érdekes dolgokat (és még mennyi ilyen van!). Ha nem hiszed el akkor gyere be vagy hívd fel a profot (megadom a számát ha akarod) és kérdezd meg tőle. Ő sokkal jobban és érthetőbben elfogja neked magyarázni mint én.

Ezzel nem prédikálni akartam csak kicsit rávilágítani egyes fizikai dolgokra amiket (pl. a középiskolában) rosszul tanítanak. Pl. sok olyan definíció van középsuliban amiket ha jobban megvizsgálsz akkor ellentmondásra jutsz. pl. ilyen a sebesség definíciója.
A másik ok (igaz nem tudományos): ha szigorlaton azt meri mondani vki, hogy van centrifugális erő akkor azt azonnal megbuktatják!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.26 16:42:33 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
még azt hozzátenném: a pofákat a forgásból adódó sebességük nyitná szét de ügye ott a rugó. Van a rugónak "ereje" de a rugóerőt másra használják (mint fogalom).
ha még mindíg kételketsz és hülyeségnek tartod az egészet csak szólj, és elmagyarázom azzal az egyszerű példával amivel a prof mondta el. ;) (már leszakadnak az ujjaim)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.26 17:30:04 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Dodge írta:
még azt hozzátenném: a pofákat a forgásból adódó sebességük nyitná szét de ügye ott a rugó. Van a rugónak "ereje" de a rugóerőt másra használják (mint fogalom).
ha még mindíg kételketsz és hülyeségnek tartod az egészet csak szólj, és elmagyarázom azzal az egyszerű példával amivel a prof mondta el. ;) (már leszakadnak az ujjaim)

Üdv! Elöször is ezek a hozzászólások nem a kuplung hiba megoldásról szolnak hanem annak müködéséről. Mielöt egy moderátor ránk szolna.
Én örülök neki ha erről kezdünk beszélgetni, mert valahol a szakmám is és érdekel is. Én nem akarok okoskodni meg tiszteletben tartom másokban meglévő tudást is de szerintem ez elég egyszerű és hétköznapi fogalmakkal leírható probléma.

Megnéztem a centrifugális erő és a centripetális erő fogalmát. A kuplung pofának tömege van. Minden anyagnak van tömege. A pofa súlya a centrifugális gyorsulástól függ. F=m*g A rugó képezi az ellenerőt adott kitéréshez megfellelő rugó erőt képez. Amikor kitér a harang falához és feltámaszkodik, onnétol kezdve a rugóerővöz hozzá adódik a centripetális erő is. A centripetális erő és a surlódási együtható és a kuplung harang átmérőjénak sugara megadja az adott fordulathoz tartozó maximális nyomatékot, amit csúszás nélkül átvisz a hajtásláncba a motor.

Látatok már régi centrifugát!? Ami frankon dobálja magát és úgy kell levakarni a ruhákat a faláról!? Szóval ezt is centrifugának nevezték el, és a jelenség ugyan az mint a mi kis kuplungunkban.

Mézi:

Bocs az elméletél a kuplung harangban tényleg van csapágy, és elég hamartönkre tud menni. Nekem már mesélték, hogy ezeket a csapágyakat ha kell ha nem kiszokták cserélni minden verseny elött.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.26 17:43:41 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
mi az hogy mai iskolai rendszer hibája? 96 ba végeztem középiskolát, 98-ban technikumot szóval nem ma hallottam előszőr egy proftól aki okosabbanak hiszi magát annál aki a cenrifugális erőt elnevezte centrifugális erőnek. ( közbe meg 50-100-ért a a jó jegyeket olyanoknak akikkel el tudja hitetni hogy centrifugális erő nincsen)
így szerintem a mai iskolai rendszer hibája pont ez hogy mindenki újra akarja sz..ni a spanyol viaszt és ezt oktatja is.

akkor még mindig várom az erő meghatározását , nevét ami kifele kényszeríti a pofát.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.26 18:57:21 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Mielőtt még mélyebben belemennénk egymás iskolázottságába, az elméleti fizikába és az estünkben kihagyhatatlan kvantummechanikába… vissza a témához :)
Továbbiakban a tudományosság teljes kihagyásával folytatnám.

Az autóinkban lévő kuplung három dologtól szorulhat meg:

- Kuplungharangban lévő csapágyak megszorulnak, tönkremennek.
Ilyenkor a motor főtengelye gyakorlatilag a kuplungharanggal együtt forog.

- A kuplungharang rossz hézagolása.
A kuplungharangnak főtengely irányban pár tized millimétert kotyognia kell, különben befeszülnek a kuplungcsapágyak.

- Kuplungrugó törés.
A kuplungrugó darabja vagy a kuplungpofa beszorulhat/megszorulhat a harangban.

A jelenség mindhárom esetben nagyjából ugyanaz:
Alapjáraton is elindul az autó (felbakolva forog a kereke), alacsony az alapjárat, nem veszi a fordulatot, fékezéskor leáll.

A kuplungcsapágyakat (mindkettőt egyszerre) általában 1.5-2 üzemóránként (versenyen gyakrabban) kicserélem, mielőtt tönkremennek. Extrém poros, meleg, vizes körülmények között általában ennyit sem bírnak ki.
Ha a rossz csapágy huzamosabb ideig megforog a főtengelyen / kuplungharangban, akkor az új csapágy már nem lesz passzentos rá / bele. Ez azt eredményezi, hogy a harang kicsit ütni fog, az új alkatrészek a megnövekedett rezgés miatt hamarabb tönkremennek.


A kuplung minden alkatrésze forgó, mozgó, kopó alkatrész, ezért rendszeresen ellenőrizni és cserélni kell őket, ha szükséges.

A kuplungpofák hossza, tömege és a haranggal érintkező felülete a kopás miatt folyamatosan csökken. A kopott pofák és a harang között növekszik a hézag is, ami miatt a kuplung magasabb fordulaton kezd el fogni.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.27 15:41:31 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
babel írta:
mi az hogy mai iskolai rendszer hibája? 96 ba végeztem középiskolát, 98-ban technikumot szóval nem ma hallottam előszőr egy proftól aki okosabbanak hiszi magát annál aki a cenrifugális erőt elnevezte centrifugális erőnek. ( közbe meg 50-100-ért a a jó jegyeket olyanoknak akikkel el tudja hitetni hogy centrifugális erő nincsen)
így szerintem a mai iskolai rendszer hibája pont ez hogy mindenki újra akarja sz..ni a spanyol viaszt és ezt oktatja is.

akkor még mindig várom az erő meghatározását , nevét ami kifele kényszeríti a pofát.


'96-ba is ugyan azt a szar tanították mint most (max. a csomagolás volt más). Van fizika-matek szakos tanár rokonom és tudom mi zajlik az oktatásban (anno és most).
Ha kérdeztél én visszakérdezek: mi az erőpárja a centrifugális erőnek? és most ne a kuplungra gondolj. legyen egyszerűbb: kötél végén kő van és azt pörgeted. Lehet, hogy te nem bíztál a tanáraidban...de engedd meg, hogy egy olyan embernek aki ért a fizikához és ezt csinálja és tanítja 30 éve, hogy annak higyjek ne egy adminisztártornak. :? linkelhetsz akármit, mondhatsz bármit én bízok annyira a tanáromban, hogy inkább neki adok igazat. de ha nem hiszel nekem, komolyan mondom, hogy írj neki egy e-mail. Nagyon rendes ember, biztos segítene neked.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.27 16:50:29 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.10.08 18:54:23
Hozzászólások: 64
Tartózkodási hely: Orosháza
babel írta:
mi az hogy mai iskolai rendszer hibája? 96 ba végeztem középiskolát, 98-ban technikumot szóval nem ma hallottam előszőr egy proftól aki okosabbanak hiszi magát annál aki a cenrifugális erőt elnevezte centrifugális erőnek. ( közbe meg 50-100-ért a a jó jegyeket olyanoknak akikkel el tudja hitetni hogy centrifugális erő nincsen)
így szerintem a mai iskolai rendszer hibája pont ez hogy mindenki újra akarja sz..ni a spanyol viaszt és ezt oktatja is.

akkor még mindig várom az erő meghatározását , nevét ami kifele kényszeríti a pofát.



:kacagok: :kacagok: :kacagok: :kacagok: :kacagok: :kacagok: eljen: eljen: eljen: eljen: eljen: eljen: eljen: eljen: eljen: eljen:

_________________
Hobao pirate 10 buggy
STS d21e mocival eszméletlen:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.27 16:50:36 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
a kuplungban a rugóerő . a kötél végén levő kőnél semmi mivel az egy fix középponthoz kötött test így nem tehetetlen.
a centrifugában sem a centrifuga dobjára hat centrifugális erő hanem a benne levő pl: ruhára.

válaszoltam. akkor kérlek te is válaszolj arra hogy mi a neve annak az erőnek ami a forgó testet a forgás középpontjától kifele kényszeríti.

most jössz nekem azzal hogy csak adminisztrátor vagyok... te meg még 20 éves diák . na bumm

azt magyarázd meg még hogy a világ minden weboldala és embere tudatlan mert mindenhol azt írják évszázadok óta hogy centrifugális erő ellenben a te tanároddal aki igenis ( valószínűleg ) be tudja vagy esetleg már be is bizonyította ( Nobel díjra esélyes! ) hogy centrifugális erő nincs!!! ellenben van valami megmagyarázhatatlan , megnevezhetetlen ( te sem tudod már 2 beírás óta) természetfeletti ami a testeket kifele kényszeríti.
felőlem mehet a további pü-ben is hogy ne terheljük a többi embert aki nem kíváncsi arra a bizonyos valamire.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.27 17:02:46 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
egyébként ismerem ezt a dolgot amit te most próbálsz velem játszani.
mikor gyerek voltam én is mindig ezt csináltam.
a mi vagy miért kérdésre a semmi illetve a "mert csak" válasz . érted??
szóval nem tudod mi az de az még véletlenül sem lehet hogy az ,amit én mondok....

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.27 17:59:26 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Én eme magas szintű elmélekedést már nem tudom követni. De azt azért szeretném tudni, hogy a nem tudom mijen erő ami kifelé kényszeriti a pofát annak mi a neve. Várom a választ és figyelni fogom a további eszme futatásokat.
( Nekem se prof magyarázta a mechanikát viszont találkoztam már pár dologgal amit egyszerü tudásommal átgondolva, hihető módon megtudtam magyarázni magamnak és másoknak. )
Szerintem az fontos, hogy akik végig olvasuk ezt a témát és érdekel, már ezzel is kiemelekdünk abból a tömegből akit Qvára nem érdekel, hogy hogyan csak működjön.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.28 01:47:52 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.08.24 03:48:42
Hozzászólások: 56
A mezőgazdasági erőgépek kalorikus energiaátalakító aggregátjain különösen a hazánkban régebben népszerű orosz és csehszlovák gyártmányokon előszeretetettel használtak egy olyan részegységet, amit centrifugális olajszűrőnek hív a szakma. Ezt bármilyen mezőgazdasági mérnöktől, kereskedőtől meg lehet kérdezni, tudni fogja miről van szó. A szerkezetben a rostára kényszerült olajcseppeket középpontból sugárirányban kifelé kényszerítő centrifugális erő egyik ellenerejét a súrlódás, vagyis a mű adja, ami nem függ a felület nagyságától a fizika szerint, viszont létezik, és a rostafuratok oldalfalán keletkezik ami párhuzamos a cseppeket kifelé kényszerítő erővektorral, a másik ellenerő pedig az olaj viszkozitásától (ún. engels fok) és a rostára készült furatok átmérőjének arányából adódik, ugyanis az olajrészecskék kötődnek egymáshoz, a viszkozitással egyenes arányosságban, és ezt a kötődést kísérli megtörni a rosta perforált felülete.

_________________
HPI Nitro3 RS4 1:10 3ccm
Kyosho Minitz06 1ccm 1:12 2Wd (Gmark)(1981)
Mantua Junior Strap 3.5ccm 1:8 buggy(Picco P21SE) (1988)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.28 06:41:57 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.05 07:13:01
Hozzászólások: 533
Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Sziasztok
Bocs mindenkitől az off-ért de ha már elkanyarodtatok a centrifugálszürő irányába akkor egy kis érdekesség.
A centrifugális olajszűrőt régen és mai is szívesen alkalmaz(t)zák (nyugati) erőgépeken, többek között a Deuts motorokon. ugyanis ezek a motorok maximális fordulata 2000-2500rpm, viszont egy 6 hengeres léghűtéses 250 Le-s V motor 1300-as fordulaton 1100Nm! nyomatékot ad le.
ezekkel a motorokkal szerelték többek között a Faun-okat (speciális, nehéz terepre tervezett vontatok ) a Pinguely autódarukat, és nagy teljesítményű aggregátorokat.
ezeknek a motoroknak másik jellemzője, hogy borzalmasan igénytelenek, és strapabíróak, pl 250foknál még vígan ketyegnek semmi bajuk nem lesz. Tehát a mezei gyors és gépkocsivezető úrnak semmi más gondja nem volt mint hogy a gázpedált nyomja és a szinkronizálatlan! ZF-váltót rángassa.
a másik nagy előnye ennek a szűrőnek, hogy az olajsár a szürö oldalán csapódik ki így extra hosszú olajcsere periódusokkal üzemelhetnek a gépek.
üdv mindenkinek: Z'

_________________
http://www.youtube.com/user/darusZoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 26 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség