Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.08 05:36:31

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: kompresszíó növelés
HozzászólásElküldve: 2009.02.08 15:39:12 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.01 15:27:39
Hozzászólások: 135
Halli!

Rosszabb kompresszióval rendelkező motoroknál lehetne-e segíteni valami adalékanyaggal?
Azt olvastam hogy ha az üzemanyagba egy picivel több olajat adunk az segíthet egy kicsit, egy filmréteget képez a hengeren.
De mi a helyzet a benzines motoroknál használt ólompótló adalékkal, az érhet valamit? Mert az ólomnak az volt az előnye, hogy a mikro repedéseket és lyukakat eltömítette így nagyobb lett a kompresszió. Gondolom ha keveredik az adalékanyag a metanollal akkor baj nem lehet belőle, mert mindkettő robbanó motor igaz más a fordulatszám tartománya.Még az is előny lehet a használata mellett hogy tisztán tartja az égésteret is.
Véleményeket vagy esetleg a tapasztalatokat szivesen fogadom.

Üdv Luc

_________________
" A kisfiút a felnőtt férfitól csak a játékaik ára különbözteti meg!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.08 18:51:46 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.06.17 16:33:09
Hozzászólások: 124
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Metabond?
Nem akarok hülyeséget, mondani ezért csak kérdezem!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kompresszíó növelés
HozzászólásElküldve: 2009.02.08 19:01:39 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.06.26 20:56:55
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Kaposvár
Luc írta:
Halli!

Rosszabb kompresszióval rendelkező motoroknál lehetne-e segíteni valami adalékanyaggal?
Azt olvastam hogy ha az üzemanyagba egy picivel több olajat adunk az segíthet egy kicsit, egy filmréteget képez a hengeren.
De mi a helyzet a benzines motoroknál használt ólompótló adalékkal, az érhet valamit? Mert az ólomnak az volt az előnye, hogy a mikro repedéseket és lyukakat eltömítette így nagyobb lett a kompresszió. Gondolom ha keveredik az adalékanyag a metanollal akkor baj nem lehet belőle, mert mindkettő robbanó motor igaz más a fordulatszám tartománya.Még az is előny lehet a használata mellett hogy tisztán tartja az égésteret is.
Véleményeket vagy esetleg a tapasztalatokat szivesen fogadom.

Üdv Luc


Szia !

Tudomásom szerint az ólompótló adalékot a régebbi gyártású személygépkocsi motorokhoz alkalmazták. pl. Skoda120 A szelepek és szelepüllékek védelmét szolgálta elsősorban és nem azonos a benzinben régebben oldott ólomtartalommal. A modellmotoroknál a dugattyú/hüvely illesztés jósága biztositja a kompresszíó meglétét. Szerintem alkatrészcsere nélkül nem javítható.

Robi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.09 11:23:35 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Szia!

Szerintem sem tudod így megoldani mert egyrészt ezek az anyagok nem keverednek rendesen a metanollal ami eleve kizáró ok másrészt ha mégis keveredik valamelyik a motor túlzott melegedéséhes vezethet ami ugye nem túl jó. Tehát alkatrészcserét javasolok én is.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.09 16:11:14 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.08.24 03:48:42
Hozzászólások: 56
Maximum esztergálsz hozzá egy új dugót, utána palástköszörűvel illeszted, és ez is akkor ér valamit ha nincs nagyon elhúzódva, hordósra kopva a hüvely. Persze az új dugó súlyra is meg kellenne egyezzen a gyárival...

_________________
HPI Nitro3 RS4 1:10 3ccm
Kyosho Minitz06 1ccm 1:12 2Wd (Gmark)(1981)
Mantua Junior Strap 3.5ccm 1:8 buggy(Picco P21SE) (1988)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.09 20:15:51 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Szia!

Én nem tudom te csináltál e már dugattyút modellmotorhoz de a palástköszörülés egy kicsit durva megmunkálás oda. Az biztos, hogy speciális alumínium ötvözetből készül a dugattyú esztergapadon (miután elkészült a nyers öntvény) majd ezután egy leppelés nevű eljárással kell illeszteni. Ez tulajdonképpen egy egyre finomodó szemcsézetű csiszolópasztával történő illesztést jelent a kúpos végű perselyben.Úgyhogy azért csak óvatosan azzal a köszörülgetéssel :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.10 00:25:48 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.08.24 03:48:42
Hozzászólások: 56
jaja :) kicsit magyarosan világítottam rá a problémára.

_________________
HPI Nitro3 RS4 1:10 3ccm
Kyosho Minitz06 1ccm 1:12 2Wd (Gmark)(1981)
Mantua Junior Strap 3.5ccm 1:8 buggy(Picco P21SE) (1988)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség