Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.05 13:30:50

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Nitro kérdés!?
HozzászólásElküldve: 2009.03.13 21:27:17 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.11.09 10:28:49
Hozzászólások: 12
Lenne 1 kérdésem,ha a géphez 16%-os nitrot használok,akkor ha pl elfogy,használhatok 10%-osat is hozzá,vagy visszafelé nem lehet lépni?
Mert olvastam,már nem is tudom,hogy hol,hogyha egyszer valaki x%-os nitrot használ,attol kissebbet utánna nem lehet ahoz a motorhoz,szóval ez igaz,vagy sem? Válaszokat elöre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Válasz
HozzászólásElküldve: 2009.03.13 21:43:22 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.03 16:41:31
Hozzászólások: 862
Tartózkodási hely: Budapest II.ker
Szia!

Ezért, nem kellett volna egy új topicot nyitnod, hanem az egyik üzemanyagos topicba kellett volna feltenned, de íme a válasz:

Ha pl. 16%-os üzemanyagot használsz, akkor a motorod a 16%-os nitró tartamhoz fog bekopni!

Ez nem azt jelenti, hogy kisebb nitró tartalmú üzemanyaggal nem megy, hanem, hogy a kisebb nitró tartalmú üzemanyaggal, kisebb teljesítményű, mert a nagyobb nitró tartalmú üzihez kopott és így nem tudja leadni a maximális teljesítményét, egyszóval gyengébb lesz!

DE, ha nagyobb nitró tartalmú üzit használsz a 16%-os után, akkor nagyobb lesz a teljesítménye, viszont, ha utána megint 16%-osat használsz, akkor nem lesz akkora teljesítménye a motornak, mint amikor csak 16%-osat használtál, mert a nagyobb nitró tartalmú üzitől, hozzá kopott a nagyobb nitró tartalmú üzihez!

Ha nem versenyzel nagyon komolyan, akkor én a 16%-os nitró tartalmú üzemanyagot ajánlom!

Remélem érthető amit írtam, sok sikert és további jó modellezést,

ebencz

_________________
Traxxas Revo™ 3.3 + kisebb átalakítások, itt-ott...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.13 21:53:14 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
mi ez a hülyeség????

a motorod a nagyobb nitró tartalomhoz hozzá kopik.... úristen...
16%- os után beleteszed a 25-öst akkor megy mint az állat. nem kopik az sehova , maximum csak jobban mint a 16 %-tól DE NEM hozzákopik a 25 %-hoz... ha ezután megint 16-ost használsz akkor nem azért nem megy úgy mint a 25-el mert átkopott hanem mert a 16-al gyengébb és lassúnak látod, érzed az előbbi 25% -hoz képest.
mehetsz 25 után 10-el is de ne várd azt a teljesítményt mint a 25-el és hidd el a motorod nem fogja kiköpködni hogy az nem kell neki mert csak 10%-os...
lada után BMW az fasza érzés.... majd visszaülsz a ladába és az istennek nem megy úgy mint azelőtt a bmw...

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.13 22:15:34 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.03 16:41:31
Hozzászólások: 862
Tartózkodási hely: Budapest II.ker
Nemtudom, hogy hülyeséget írtam-e, de én úgy tudom, hogyha nagyobb nitrótartalmú üzit használsz, pl. a 16%-os nitró tartalmú után, 20%-osat használsz, akkor menet közben hozzákopik a 20%-oshoz, és ha visszatérsz a 16%-oshoz, akkor gyengébb teljesítményű lesz, hisz már hozzá kopott a 20%-oshoz, és nem tudja leadni azt a teljesítményt a 16%-ossal, mint azelött, hogy használtad volna a 20%-osat!

Egyszóval, nem azt akartam írni, az előző hozzászólásomba, hogy a 16%-ossal ugyanúgy megy, mint a 20%-ossal, ha elötte nem használt benne 20%-osat, hanem a fent írtakra gondoltam!

Remélem mostmár érthető, ha elöbb nem volt!

Lényeg a lényeg, ha 16%-os nitró tartalmú üzit használsz, akkor ne használj egyszeri, vagy kétszeri alkalommal 20%-osat, mert elfogyott a 16%-os, mert utána már nem lesz olyan a 16%-ossal a géped teljesítménye, mint azelött, hogy a 20%-osat használtad volna!

Üdv.:

ebencz

_________________
Traxxas Revo™ 3.3 + kisebb átalakítások, itt-ott...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.13 22:24:54 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
nem érted.
ugyanaz lesz a teljesítménye a 20-as után is mint a 20-as előtt csak mivel hajtottad 20-al amivel jobban megy így gyengébbnek fogod érezni az autót ha visszatérsz 16-ra. érzéki csalódás. gyengébb nem lesz mint a 20-as előtt max ha sok 20-ast használsz és elkopik a motorod .. de nem hozzákopik...

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.13 23:02:12 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.11.09 10:28:49
Hozzászólások: 12
Akkor megkaptam a választ a kérdésemre,köszönöm mindkettőtöknek a választ,veszekedni meg hülyeség,mert a lényeg benne van,hogy lehet akármilyennel használni,csak ennyit akartam köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.14 07:58:18 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
Én viszont még annyit kérdeznék, hogy 16% után mekkora teljasítménynövekedés várható 20, 25%-ossal?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.14 09:40:32 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Üdv!
A Termodinamika első főtételének egyik megfogalmazása szerint a hő és a mechanikai munka egymással egyenértékű.
A nitrometán tartalom növelésével a belsőégésű motorjaink termikus hatásfokát növeljük, mellyel együtt nő a motor teljesítménye. A semmiből nem lesz plusz lóerő.
A megnövekedett égési végnyomás és hő adja a plusz teljesítményt.
A dugattyú és a henger hőmérséklete is megnő, ehhez a térfogat növekedéshez kopnak össze idővel.
Ha ezután lényegesen kissebb égéshőjű (alacsonyabb nitrotartalom) üzemanyaggal járatjuk, a henger és a dugattyú már nem azokon a méreteken fognak dolgozni, tehát a teljesítmény sokkal rosszabb lesz.
Ez a jelenség kizárólag az ABC (Alu dugó, Bronz henger Cromozva) belsőrésszel szerelt motorokra igaz, ahol a dugattyú a felső holtpont előtti pár miliméteren tömít.
A dugattyúgyűrűs motorokra nincs jelentősebb hatása, mert ott a gyűrű kompenzálja ezeknek a méretváltozásoknak a hatásait.
A lényeg:
Huzamosabb magas nitro használata után, jelentősen visszacsökkentett nitrotartalmú üzemanyaggal, nem az eredeti teljesítményt kapjuk vissza, hanem akár sokkal kevesebbet és ez nem csak optikai csalódás, hanem tapasztalat.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Látod?!
HozzászólásElküldve: 2009.03.14 16:13:00 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.03 16:41:31
Hozzászólások: 862
Tartózkodási hely: Budapest II.ker
SYL írta:
...
A lényeg:
Huzamosabb magas nitro használata után, jelentősen visszacsökkentett nitrotartalmú üzemanyaggal, nem az eredeti teljesítményt kapjuk vissza, hanem akár sokkal kevesebbet és ez nem csak optikai csalódás, hanem tapasztalat.
Üdv: SYL


Látod "babel"?!

SYL is ugyanazt írta le, mint én, csak jobban fogalmazta meg, de szerintem a lényeget az enyémben is kilehetett venni!

Üdv.:

ebencz

_________________
Traxxas Revo™ 3.3 + kisebb átalakítások, itt-ott...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.14 18:06:14 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
NEM szeretnék sem cáfolni, sem erősíteni, pusztán megosztani a tapasztalatomat.
2 Liter 16%-os Tornado után (benne van a bejáratás is) most másfél liter 10%-os Jets et pöfögtem el. (G3.0 moci)
Konklúzió: alul nyomatékosabb, felül kicsit lomhábbnak érzem. (ugyan az a gyertya, és levegő hőmérséklet) Az alapjáratom egyenletesebb lett, és könnyebben indul a motor.
Gondolom a használat módjától is függ, mennyire és hogyan kopik be a motor.
Hangsúlyozom nem szeretnék vita alapot szolgáltatni, valaki szerint már a gyertya értékeken is kéne változtatnom. Ismerek olyat aki beletölti az első útjába eső löttyöt, 3 éve a gyári gyertya van benne, és még az életben nem látott a motor sem after run olajat, sem WD 40-et...mégis vígan pöfög télen, nyáron...(10-15 liternél jár)
Üdv: Peti

_________________
MT-2 G3.0
Tamiya CR-01
Easy copter V6 luxe

Kik hajtják az autókat?
Nyomaték...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.14 20:56:27 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
nos akkor valamit nem értek.
SYL ezt írtad
"A dugattyú és a henger hőmérséklete is megnő, ehhez a térfogat növekedéshez kopnak össze idővel. "

beállítod a motort 110-120 közé 16 % -os üzemanyaggal mondjuk. a henger meg a dugó tágul X-et.

aztán beletölöd a 25 %-os üzemanyagot és szintén 110-120 közé állítod a hőmérsékletet akkor a dugó és henger szintén csak X-et tágul .

ugyanazon a hőmérsékleten jár mindkét üzemanyaggal akkor ugyanaz a tágulás mértéke is nem?

ezt minden kötözködéstől mentesen írom mert mitől tágulna jobban ha ugyanaz a hőmérséklet.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.15 00:16:28 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Babel,

Kiváló szakembernek ismerlek, nem veszem kötöszködésnek a kérdésed :)

A kérdésedre röviden a válaszom az, hogy belül a hengerben kellene mérni az égési hőmérsékletet, nem pedig kint a hűtőbordán (hengerfejen), ahol viszonylag nagy a hőtehetetlenség és a hűtőbordák (a blokkon is) is erősen túlméretezettek. Az égő gáz hőmérséklete a lényeg.
A dugattyúra igen nagy termikus terhelés jut, mivel az alját (szoknya) állandóan hűti a karter felöl a friss keverék, míg a tetejét fűti a több száz fokos égő gáz.
Jellemző példa, hogy könnyen meg lehet főzni egy motort úgy is, hogy a szokott helyen mért hőmérséklet nem magasabb, mint az általában elfogadott.
Ennek az ellenkezője is igaz, pl. az én rtr-es autós motorjaim nyáron tartósan 170-180 fokon járnak és úgy mennek jól. Ez mind megfelelő beállítás kérdése.
Tehát a hengerfejen mért hőmérséklet nem mindíg mérvadó adat a működés szempontjából.
Ha a plusz nitrótól nem lenne magasabb égéshő és ezzel együtt magasabb sűrítési végnyomás, nem kapnánk nagyobb teljesítményt. Mivel motorjaink a belső égésű motorok elvén működnek, a belső hő (égési hőmérséklet) és végnyomás, meghatározó tényezők a teljesítmény szempontjából. A hőmérséklet növelésével az anyagok kissebb-nagyobb mértékben tágulnak.
A kerámia dugattyús motorok nagy előnye, hogy a hőre csekély méretváltozással reagálnak, de ezekkel még nincs a témára vonatkozó tapasztalatom. Vélhetőleg kevésbé reagálnak úgy, mint a hagyományos anyagból készültek.
Saját és versenyzőtársaim tapasztalata, hogy jelentős nitro visszalépésnél a nyomaték esik vissza drasztikusan, a végfordulat nagyjából megmarad.
Rendes buggypályán, ahol a nyomaték lényeges, nagyon érezhető, sík mezőn autózgatva, ahol kissebb nyomaték is elég a gyorsításhoz -kevésbé.

Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.15 11:07:34 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
Köszi a megtisztelő szavat. értem amit írsz mostmár. de gondolom hogy 2-3 tank nagyobb nitrótartalmú üzemanyag elfogyasztásával még nem jelentkezik olyan drasztikus változás. ez inkább több liter után vehető észre. nem?

egyébként valóban az Én gyári force motorom is a kezdeti állandó stabil 120° után már csak 160-170°-on hajlandó szépen menni . 20-22 liter 10%-os üzemanyag ment már keresztül raja és mindig ezzel ment.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.16 22:00:42 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
babel írta:
gondolom hogy 2-3 tank nagyobb nitrótartalmú üzemanyag elfogyasztásával még nem jelentkezik olyan drasztikus változás. ez inkább több liter után vehető észre. nem?

Üdv!
Általában igen.
Függ az adott motor anyagminőségétől és nagymértékben a porlasztóbeállítástól.
Ezalatt azt értem, hogy szép pengősre állított motornál hamarabb, üzemanyagba folytott, lesokaltatott motoroknál lassabban.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.17 21:09:58 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Én sem kötözködni akarok, de pár adatnak utánnanéztem:

Benzin égéshője: 43-47 MJ/kg
Metanol égéshője: 22,7 MJ/kg
Nitrometán égéshője: 11,3 MJ/kg

Amíg minden egyes kg benzinhez 14,7 kg levegőt kell keverni, addig a nitrometán kg-onként megelégszik csupán 1,7 kg levegővel. Egy kétütemű dugattyús motornál ez azt jelenti, hogy a beszívott levegő változatlan mennyisége mellett 8,6-szor több nitrometán égethető el ütemenként, mint benzinből. A nagyobb teljesítményhez még a nitrometánban kötött C3NO2 állapotban jelenlévő oxigén úgy is hozzájárul, hogy egyenletes eloszlásával egyenletesebb, így tiszább égést biztosít.

Ha jól gondolkozok és számolok akkor levetítve ezt a benzinre és egy 25% nitrótartalmú üzemanyagra, egy nitro adalékkalal hajtott motorral több mint kétszer annyi üzemanyagot lehet "megetetni" a benzineshez képest. Véleményem szerint a motorba juttatott "többlet" üzemanyag nagyobb teljesítményt és termikus terhelést eredményez.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség