Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.06.17 17:18:19

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Légcsavaros bejáratás
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 11:06:27 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.12.21 22:36:21
Hozzászólások: 492
Tartózkodási hely: Cork, írország
Mi a véleményetek erről a módszerről?
Nem megy 60fok fölé a hőmérséklet, kicsit emelt alapjárat, 30% ricinus, négyüteműsen jár olyan dús a keverék.
Rendkívül érdekes módon, ujjal, fél fordulat alatt ez a motor is elindítható, mostmár végképp nem értem, hogy miért makacskodnak a kézi indítóval, hiszen az legalább 10-15 fordulatot ad neki......és nem indítja be.......itt meg meglököm a légcsavart, és már jár is. :roll:
De a lényeg, érdekelne a véleményetek erről a dologról, + és - is jöhet ezerrel.


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 11:36:12 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Szerintem tokeletes megoldas!

RB forumon is olvastam, hogy pl. Rodyek igy jaratjak be a motorjaikat. Mar ebbol is gyanitom, hogy nem lehet rossz megoldas. Ugyanezt hozta fel alap ervnek, hogy pofon egyszeru beinditani, szepen stabilan jar, mikozben szepen homerozheti, es terheles is van a motoron.

Tehat eddig szerintem csak +. :-D

Ami - szerintem az a 60 fok picit keves. Szerintem. Talan ha valami gatat tennel oda, hogy ne hutse a hengerfejet a csavar... :roll:

Nehezen kivitelezheto dolog ez? Erdekelne par reszlet. Abszolut nem vagyok kepben a legcsavarok kapcsan. :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 11:57:10 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.12.21 22:36:21
Hozzászólások: 492
Tartózkodási hely: Cork, írország
Nos a felfogatás egyetlen pers alatt készült el, 6 facsavarral felfogattam a munkapadra, 4 facsavar a motorhoz, a légcsavar felrögzítése kicsit bonyolultabb volt, de az is max negyed óra.
A 60 fok az a 30%-os olajjal volt, és épphogy emelt alapjáraton. Úgy elment 1 litert, az kb 2.5 óra volt, most egy közepes fordulaton megy már, 20% olajjal, tisztábbra karburálva, így van már 80-85 fok a henger oldala, de a hengerfej felső bordája teljesen hideg, a középsők kb 40 fokosak.
Idáig tökéletesen működik, a felső holtponton nézem a motor állapotát, kitekerem a gyertyát, és a szorulás mértékét figyelem. Az elején még rendes fémes surlódó hangja volt, 6 deci után kezdett simábban forogni, de ha megállt a felső holtponton, akkor nehezen indult el.
Így másfél liter, és 3.5 óra járás után szinte teljesen eltünt már a fémes súrlódás, csak a rettenetes kompresszió van.:-)
Amint megszűnt a felső holtponti ragadás, bejáratottnak nyílvánítom, és mehet az autóba.
Mindjárt csinálok egy rövid kis videót is róla......


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 12:00:36 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 08:25:21
Hozzászólások: 1321
Tartózkodási hely: Szentendre World City
Janika.Hu írta:
Nos a felfogatás egyetlen pers alatt készült el, 6 facsavarral felfogattam a munkapadra, 4 facsavar a motorhoz, a légcsavar felrögzítése kicsit bonyolultabb volt, de az is max negyed óra.
A 60 fok az a 30%-os olajjal volt, és épphogy emelt alapjáraton. Úgy elment 1 litert, az kb 2.5 óra volt, most egy közepes fordulaton megy már, 20% olajjal, tisztábbra karburálva, így van már 80-85 fok a henger oldala, de a hengerfej felső bordája teljesen hideg, a középsők kb 40 fokosak.
Idáig tökéletesen működik, a felső holtponton nézem a motor állapotát, kitekerem a gyertyát, és a szorulás mértékét figyelem. Az elején még rendes fémes surlódó hangja volt, 6 deci után kezdett simábban forogni, de ha megállt a felső holtponton, akkor nehezen indult el.
Így másfél liter, és 3.5 óra járás után szinte teljesen eltünt már a fémes súrlódás, csak a rettenetes kompresszió van.:-)
Amint megszűnt a felső holtponti ragadás, bejáratottnak nyílvánítom, és mehet az autóba.
Mindjárt csinálok egy rövid kis videót is róla......

ezt már csak úgy lehet überelni hogy mikor leállítod átforgatod az alsó holtpontra minden egyes alkalommal.
különben:++++++++++++++++++++++++++++++++ :P

_________________
06203486503


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 12:03:34 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.12.21 22:36:21
Hozzászólások: 492
Tartózkodási hely: Cork, írország
Ja, igen ezt elfelejtettem mondani, mikor kifogy az anyag, rögtön alsó holtpont, és hagyom kihülni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 12:22:39 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.12.21 22:36:21
Hozzászólások: 492
Tartózkodási hely: Cork, írország
http://w3.enternet.hu/janikahu/motorl.avi
Elvileg itt van......nagy, és rövid.:-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 13:28:14 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.12.21 22:36:21
Hozzászólások: 492
Tartózkodási hely: Cork, írország
Kösz, akárki is segített......mi nem volt jó?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 13:37:20 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 08:25:21
Hozzászólások: 1321
Tartózkodási hely: Szentendre World City
Janika.Hu írta:
Kösz, akárki is segített......mi nem volt jó?

a kiterjesztést kis betüvel kellett volna írni

_________________
06203486503


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 13:42:06 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.12.21 22:36:21
Hozzászólások: 492
Tartózkodási hely: Cork, írország
dehülyevagyok........köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.11 13:47:37 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.12.21 22:36:21
Hozzászólások: 492
Tartózkodási hely: Cork, írország
Közben alakulnak a dolgok, már csak 1-1.5 óra, és tökéletes lesz a gép.:-)
Kipufogó nélkül ha forgatom kézzel, akkor semmiféle sziszegés, bugyborékolás, lefújás nincs a dugattyú mellett, akár egy perc múlva is ugyanazt a nyomást tartja.
Ez azért kezd sejtetni valamit....
A felső holtpontnál már csak nagyon gyengén szorul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.13 11:16:34 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2005.01.23 11:02:50
Hozzászólások: 13
Igen nagyon lényeges az hogy terhelés mellet legyen a bejáratás de egy nagyobb légcsavar nagyobb biztonságot adott volna.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.13 11:26:10 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.12.21 22:36:21
Hozzászólások: 492
Tartózkodási hely: Cork, írország
A hűtésére gondolsz?
Azzal nem lehetett gond, a legmelegebb rész is 90 fok alatt maradt.
Természetesn nem veszem tökéletesnek a bejáratást, mivel az üzemi hőfokot nem érte el a gép.
De egy alap összekoptatásnak tökéletes volt, most ha autóba kerül majd úgy kezelem mint egy új motort, gyakorlatilag elölről kezdem a bejáratását, de mostmár üzemi körülmények között, alapüzemagyaggal természetesen. 80-20 ricinussal, semmi nitro.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.13 13:55:28 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2005.01.23 11:02:50
Hozzászólások: 13
A mérete a terhelés miatt érdekes nem a hütés miatt. Szombaton találkoztam Duran urral az R&B technikai vezetőjével és mondott egy két érdekes dolgot amin meglepődtem de ezek teljesen logikusak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.13 14:25:42 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok
Nem rossz bejáratni így egy motort hiszen könyebb kontrolálni az eseményeket.
Az alacsony hőmérséklet viszont nagyobb kopásokat eredményez már mindjárt az elején. Ajánlott a motor hőmérsékletét az üzemi tartományba engedni valamilyen letakarásos légtereléses eljárással. Ez a légcsavar méret valóban kis terhelést ad ennek a motornak. Nagyobb kéne.
Egy tény. Zabát egy kis naftát. :lol:

Üdv
Thomas

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.13 14:32:43 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.12.21 22:36:21
Hozzászólások: 492
Tartózkodási hely: Cork, írország
A koptatás a bejáratás lényege.:-)
Tökéletesen tisztába vagyok vele, hogy ez nem tekinthető bejáratásnak, de muszáj volt foglalkoznom vele egy kicsit.:-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.13 14:41:40 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2005.01.23 11:02:50
Hozzászólások: 13
Teljesen megértelek nincs jobb a világon mint amikor a modellező dédelgeti simogatja a kedvencét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.13 18:58:26 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Janika.Hu írta:
A koptatás a bejáratás lényege.:-)
Tökéletesen tisztába vagyok vele, hogy ez nem tekinthető bejáratásnak, de muszáj volt foglalkoznom vele egy kicsit.:-)

Na azért nem nemugyvanaz Hosszú lenne leírni. Majd a többit szóban. Janibácsi :integet
Üdv
Thomas

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.13 20:56:39 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.03.27 19:57:07
Hozzászólások: 212
Ez a termék egy pár éve már piacon van, elérhető. Esetleg egy pár ötletet lehet "átvenni" :-D

http://www.mytsn.com/products/desc.asp?prid=150

Viszont ez a termék 43e Ft...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség