Szia!
Hatalmas tévedésben vagy, illetve rosszul nézed. Soha sem a hőmérsékletet állítjuk a karburátorral, hanem a keveréket, ami a motorba jut. Minden motor más, ezért ha Te a hőmérsékletre koncentrálsz, ki fogod nyírni a motorodat. Van amelyik jól szalad (mert jól van bekarburálva) és csak 110 fokos, van, amelyik 140 fokot is elér , sőt, és akkor jó.
Nem ez a lényeg. A legfontosabb, hogy a motorodat figyeld, mit produkál.
Olvasd el a karburátorról/annak beállításáról szóló cikket, egyből világosabb lesz, mit állítunk és mivel.
Alacsony fordulati tű és a magas fordulati tű a nevében hordozza, mire való. Sőt, ugye van az alapjárati csavar is... (sőt, nem akarlak megzavarni, de még van olyan is, hogy közepes fordulati csavar, de manapság a legtöbb motoron ez fix, nem állítható)
De ha elolvasod, érteni fogod, melyiket miért tekergetjük.
http://www.rcoffroad.hu/cikkek/motor-beallitas.php
Nem ma készült írás, de tökéletesen megteszi az alapoknak.
Aki már nagy rutinnal bír, a hőmérőn kívül figyeli a füstöt ami kijön a motorból, a hangját és, hogy hogyan muzsikál, és csak a végén a hőmérőt, hogy tutira menjen...
egy a lényeg: a hömérséklete a motornak egy következménye a működésének. Ha optimális a karburátor beállítása, optimális lesz a hőmérséklet is, amit a motorodon mérsz. Ha szegény a keverék, meleg lesz a motor és megtévesztően jól is mehet, míg ha dús, akkor meg hidegebb lesz a motorod, és biztos, hogy nem teljesít nagyot.
Fontos szabály, hogy az élettartam növelésének érdekében MINDIG a DÚSABB beállítással járatjuk a motort. Úgy tovább tart...