Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 23:00:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Alacsony fordulati csavar.
HozzászólásElküldve: 2009.07.16 12:52:35 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.07.30 16:52:33
Hozzászólások: 152
Tartózkodási hely: Bolyai János Általános Iskola
Sziasztok!


Többen mondták már nekem hogy az alacsonyfrodulati csavarral szokták belőni a hőmérsékletet. De viszont a fődúsítóval is szokták állítani a hőfokot és ezt nem értem hogy hogyan van. Mind a kettő csavarral lehet állítani a hőfokot? Valaki elmondaná nekem hogy ez hogyan van?
Előre is köszönöm!


Üdv.: kutti


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alacsony fordulati csavar.
HozzászólásElküldve: 2009.07.16 13:25:20 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
Szia!

Hatalmas tévedésben vagy, illetve rosszul nézed. Soha sem a hőmérsékletet állítjuk a karburátorral, hanem a keveréket, ami a motorba jut. Minden motor más, ezért ha Te a hőmérsékletre koncentrálsz, ki fogod nyírni a motorodat. Van amelyik jól szalad (mert jól van bekarburálva) és csak 110 fokos, van, amelyik 140 fokot is elér , sőt, és akkor jó.

Nem ez a lényeg. A legfontosabb, hogy a motorodat figyeld, mit produkál.

Olvasd el a karburátorról/annak beállításáról szóló cikket, egyből világosabb lesz, mit állítunk és mivel.

Alacsony fordulati tű és a magas fordulati tű a nevében hordozza, mire való. Sőt, ugye van az alapjárati csavar is... (sőt, nem akarlak megzavarni, de még van olyan is, hogy közepes fordulati csavar, de manapság a legtöbb motoron ez fix, nem állítható)

De ha elolvasod, érteni fogod, melyiket miért tekergetjük.
http://www.rcoffroad.hu/cikkek/motor-beallitas.php

Nem ma készült írás, de tökéletesen megteszi az alapoknak.
Aki már nagy rutinnal bír, a hőmérőn kívül figyeli a füstöt ami kijön a motorból, a hangját és, hogy hogyan muzsikál, és csak a végén a hőmérőt, hogy tutira menjen...

egy a lényeg: a hömérséklete a motornak egy következménye a működésének. Ha optimális a karburátor beállítása, optimális lesz a hőmérséklet is, amit a motorodon mérsz. Ha szegény a keverék, meleg lesz a motor és megtévesztően jól is mehet, míg ha dús, akkor meg hidegebb lesz a motorod, és biztos, hogy nem teljesít nagyot.

Fontos szabály, hogy az élettartam növelésének érdekében MINDIG a DÚSABB beállítással járatjuk a motort. Úgy tovább tart...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség