Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 15:42:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Novarossi motorok
HozzászólásElküldve: 2009.08.11 21:11:21 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok,

Az elmúlt három versenyem során a Novarossi két csúcskategóriás
versenymotorjával versenyeztem. Az ezekkel kapcsolatos tapasztalataimat szeretném
megosztani veletek.

Általánosságban: A motorok – a márka patinájának megfelelően - nagyon magas
megmunkálási és anyagminőséget képviselnek.
A gusztusos dobozban négy venturival kapjuk a motorunkat. 6.5, 7, 7.5, 8-as
méretekben.
Alapos, a bejáratásra, üzemanyagra, gyertyára egyértelműen kitérő leírást, és az adott,
egyedi számmal azonosított darabra vonatkozó garancialevelet is mellékelve kapjuk.

Üzemanyag: Az eddigi tesztek alapján a Nova motorok nem szívesen mentek az –
egyébként kiváló - Rapicon üzemanyagokkal. (Az OS-eim és a Hyper 21 motorjaim
szerették. A Novák már akkor is vicsorognak, ha a közelébe vittem... ☺ ) Kis idő
kellett, mire erre rájöttem, azonban a váltás látványos eredménnyel járt.

Az RCM-Pelikan Hyper üzemanyagával (Jonker termék, ahogy a Tornado is) már
szépen kiegyensúlyozottan mentek a motorok, ezekkel hobby típusú felhasználásban
fényévekig elmennek bármilyen probléma nélkül.
Azonban az RB üzemanyagával még egy fokkal többet jobban, kultúráltabban, és
alacsonyabb hőmérsékleten mennek a motorok. Ezzel elzártabb (tehát alacsonyabb
fogyasztású) karburáció mellett alacsonyabb hőmérsékleten, üzemeltethetőek a
motorok.

Sajnos az RB nyállal némi kokszosodást tapasztaltam, igaz a vizsgált motor 12-13
liter fölött járt. A Graupner és a Novarossi saját üzemanyaga még tesztelésre vár.
(A Graupner helis nyála nálam remekül vizsgázott, a Novarossi meg gondolom
a saját üzemanyagát is figyelembe veszi fejlesztéskor... ☺ )

Sporttársak tapasztalatai alapján a Mugen üzemanyaggal szintén makulátlanul
mennek a motorok.

Gyertya: A standard gyertyás változatok esetében nyilván bármilyen gyertyát
használhatunk, én ebben az esetben az OS gyertyákat preferáltam. Bejáratáshoz (vagy
nagyon hidegben) A3-ast, általános időjárásban 8-ast, dög melegben pedig A5-öst.
Turbós hengerfej esetében ajánlott a gyári Nova gyertákat használni. Sok helyen még
a Nova on-road gyertyáját tüntetik fel a motor mellé (a C6TGF-et). A motorok ezzel
is remekül szuperálnak, azonban a kisebb gyertya furat miatt a rezonanciának
köszönhetően az izzószál előbb utóbb a gyertya testhez hozzáér, és a gyertya
tönkremegy. Ez a helyes C6TGC (vagyis a nagyobb furatú Off-Road) gyertyával
már nem jelentkezik, a motor hibátlanul szuperál. Bejáratoshoz ebben az esetben
C5TGC, dögmelegben C7TGC gyertya ajánlott. Általánosságban igaz itt is, hogy
a hidegebb gyertákkal magasabb végfordulat és alacsonyabb fogyasztás érhető el.

Kipufogó: Mind a ToroNero, mind a Plus4 esetében kulcsfontosságú volt a helyes
kipufogó és kipufogókönyök alkalmazása. Az eredetileg jobbnak gondolt, 41020-as,
hosszabb könyökkel nehéz karburálhatóságot és idegesebb karakterisztikát kaptunk.
(Gondol, majd robban.)
Amint a legfrissebb fejlesztésű, rövid, kerek ívű 41021-es könyök került fel,
kisimult mind a két motor, és a karburáció gyerekjáték lett. (Teszteltem még 2045-
ös RB csővel és a hozzá tartozó szögletes, visszaforduló könyökkel, de sajnos azzal
is hasonlóan ideges volt. Rátettem még a GRP 2053-as GRP csövet is. Azzal ment
ugyan, de érezhetően gyengébb volt, mint a saját 9901 vagy a 9853-as csövével
tudott. Ellenben azzal volt a leghalkabb.) Csak hallomásból tudom, hogy az OS csövei
szintén jó teljesítményt adtak a Toroval.
Kipuffogó terén tehát a megoldás a 41021(könyök)-9901 (super-strong cső) lett.
A 9901 SS előnye egyébként, hogy valóban super-strong, vagyis – míg az
ultrakönnyű 9853 meg tudott sérülni egy eszetlen nagy csetepatéban – a 9901 valóban
golyóálló.
(A 9853 még egy kör tesztelésre szorul, de az eddigiek alapján úgy tűnik
az inkább felül, míg a 9901 inkább alul és középen húzza meg a motort.)

Fogyasztás/karburálhatóság: A Novarossi motorok hagyományosan kiválló
karburátorral vannak szerelve. Nem szivárog, nem falsol, és nem kell percenként
utána állítani.
A bejáratást követően érdemes minimálisan megemelni az alapjárati határolót, és
egy kicsit dúsra állítani az alsó keveréket. (Ez főleg a Toro esetében érdekes, mert ott
a nagy egyenesek után - ahol kimutatja a foga fehérjét - egy-egy pillanatra kiránthat
mindent a karterből a motor. A startpadon az alul kicsit dúsnak ható karburáció
egyébként a pályán már tökéletes. Ha a teljes kipörgetés után a gázt alapjáratra
tolva, majd újra gázt ráadva a motor szívó hangot hallatt, de nem veszi a gázt,
érdemes kivenni 0,1-0,2 mm pakolást a hengerfej alól. Így dúsíthatunk a keveréken,
de úgy, hogy továbbra is szépen kiforog a motor.
Ennek köszönhetően még egy kis plusz kakaót, könnyebb karburálhatóságot,
alacsonyabb hőmérsékletet és egy kicsivel nagyobb fogyasztást kapunk.
Amíg nincsenek légnyomás problmémák (nagy magasság, nagy páratartalom,
egyebek) addig nyilván a gyári magasság a legjobb, így fogyaszt motorunk a
legkevesebbet.
Hozzáteszem: A hengerfejpakolást csak saját felelősségre állítsa mindenki. Hibás
beállítással kopogásos égést kaphatunk (meleg lesz a motor, és mechanikailag
elképesztően igénybe veszi a motort), teljesen elhibázott beállítással pedig akár meg
is lehet ütni a dugóval a leengedett hengerfejet. (Ilyenkor nyilván törik a dugó, a
hajtókar, vagy a főtengelycsap.)

Legközelebb a nemrég szénné akciózott P5XL motort teszem górcső alá, bár
személyes kedvencem valszeg a ToroNero marad... ☺

Üdv: Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.16 16:15:50 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok,

ugyan már pár hete történt, figyelemre méltó, hogy
Drake a Novarossi Plus 4-el megnyerte a ROAR Amerikai Off-Road bajnokság
buggy kategóriáját.

Kép

Szintén érdekes, hogy 7 másodperccel mögötte, 2. helyen
Ryan Maifield az Associated versenyzője ütött be Reedy 121 VR motorral,
aki egyben a verseny leggyorsabb körét is futotta.
De ezt majd már a másik topikban.

Üdv: Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: nov arossi p5xl
HozzászólásElküldve: 2009.08.18 19:47:45 
Offline
Losi Pro Driver

Csatlakozott: 2009.03.08 12:37:10
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Vác
sziasztok vetem egy novarossit p5xl tulvagyok a bejáratáson elsöre beindult.kb1.5litervan benne iszonyatosan huz alul és felül pedigmég csak probálom belőni. szoval nekem nagyon bejött!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.18 21:25:49 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok,

még múlt héten folytattuk az üzemanyag tesztet az egyik ToroNero-val.

A mostani tesztalany a Graupner Titan RS-25 volt.

Tekintve, hogy eddig az RB nyál volt a legjobb, először
azzal futtatuk meg a motort. Amikor a második tankot is
végignyomta 103 fokon, úgy ítéltük, hogy beállt a motor
hőmérséklete, így hát betöltöttük a Graupner üzit.

Az eredmény tökéletes volt, az eddig legjobb RB anyaggal tökéletesen
egyenértékű teljesítményt nyújtott, gyakorlatilag a karburáción sem kellett
változtatni, csak ledobni az autót a porba, és tolni neki.

Már csak a Novarossi üzi van hátra... :)

Üdv: Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.19 21:16:01 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok,

ma a Hyper 8-ba becsavaroztam egy P5XL-t. (Akciós volt, nem bírtam ki... :) )
Előtte szétborítottam kicsit, belekukkantottam.

1. Főtengelye ennek is gyönyörűen ki van munkálva. Kiömlő három szögben
kimunkálva, nem egyszerű. Nem olyan mint a Plus4-é, hanem inkább mint
a Toro-é, csak volfram súlyok nélkül.

2. A hüvely klasszikus ötportos Nova hüvely. Minden beömlő szépen
bereszelve. (Aki GPR Tuned Line hüvelyt látott.... Na ez pont olyan.)

3. Ugyanaz a Nylon-alu karbi van benne, mint a Toro-ban és a Plus 4-ben,
gyárilag 8-as venturival. Ehhez a teljes arzenált nem adják.

Többit jövő héten.

Cső!

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.24 20:14:48 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok,

a hétvégi pécsi futamon kipróbáltuk a Novarossi P5XL motorját.
A standard gyertyás változatot.

Ami engem leginkább érdekelt, az a gyári leírás szerinti elképesztően
könnyű karburálhatósága és nagyon alacsony fogyasztása.
Egyébként mind a két fícsörnek az "alacsonyra" helyezett kipuffogó rés
(késői kipuffogó nyitás) a műszaki magyarázata. (Emellett egyébként
egy meglehetősen "szélesre" nyitott motor, mert fordulat és erő is van
bőségesen.)

A motor egyébként gyárilag a legnagyobb, 8-as venturival érkezik.

Tapasztalatok: A pécsi pályán először 9:10 másodpercet ment el a
buggymban. (8-as venturival!)
Ezt először nem akartam elhinni. Másnap reggel megint
lemértem, de akkor direkt arra koncentráltam, hogy annyira toljam neki,
amennyit csak tud, de akkor is elment 8:45-öt. (Itt az autó végig driftelt,
csúszott, kapart, szóval a szélsőértéket akartam megnézni.)

Ezt később a baromi poros, csúszós, és komolyan nagygázas Szabacs-ringen
is megmértük, ahol szintén elképesztő, 8:30-as menetidőt tudott.
(Szabacson eddig nem igazán mentünk 6:30-6:40 fölé...! A Plus-4-el sem.
6-os venturival sem.)

Megbízhatóság, karburálhatóság: A motort utoljára csütörtökön állítottuk be
Szabacson. Utána végigcsinálta a teljes pécsi versenyt, 90-110 fok között.
Következő alkalommal tegnap állítottunk rajta.
Se leállás, se tekergetés, se egyéb nem volt. Alapjárata stabil pötyögés,
bármilyen körülmények között. Szóval elképesztően tartotta a beállítást,
és nagyon széles tartományban tudott tökéletes égést produkálni.
(Ennek is köze lehetett a jó fogyasztáshoz.)

Teljesítményben lineárisan a ToroNero alatt van egy kicsivel
(vagyis alul-felül lágyabb), de ez egyáltalán nem meglepő,
a Toro alul is, meg felül is eszement. (Még a Picco alapú motorok
brutál erősek, de azok kicsit on-off üzemmódban mennek. Vagyis
vagy teli, vagy semmi. Közötti nem az igazi. Igaz, teligázon tényleg bődület.)

A Plus4-nél alul egy hangyányit lágyabb (az alul elég vaskosat szól), talán kicsit nagyobb felső
fordulattartalommal. (Vagyis az egyenesekben talán egy fokkal jobb a P5.
Gondolom, ez az eredetileg on-road főtengely miatt van.)

Viszont nálam ez jobban fogyasztott, mint a Plus4, amit azért
nem értek, mert a Plus4-et kiáltották ki a csúcs-über-brutál-mega kisfogyasztású motornak... :S
Ez meg nálam simán rávert.
(Egy bokri eszmecseréből kiderült, hogy Oliver Simon gyári Novarossi pilóta
pontosan ugyanezt tapasztalta a P5-el. Drake, Bloomfield, meg a többi gyári fickó
meg mind Plus4 fan...)

Szóval röviden, abszolút tudta a gyári marketinget.
Egész pontosan én jobb motornak tartom, mint a 20eFt-al drágább Plus4-et. Merthogy kakaóban nagyon hasonló,
viszont a kisebb fogyasztása, über-mega-giga könnyű karburálni, és az ára is nagyon jó szerintem.

Hubi a hétvégén N21B09 motort vallatta. Ez a motor 2001-ben a Nova egyik meghatározó Off-Road motorja volt.
Mivel a konstrukciója nagyon eltalált, a Nova kisebb-nagyobb módosításokkal frissen tartja.
(És baromi sokat ad el belőle. 39eFt... )
Hubi mindenesetre hibátlanul megnyerte vele a versenyt... :) De erről majd ő.
(Én meg hamarosan vallatóra veszem azt a motort is. :) )

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.22 10:17:29 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok,

idő közben tovább hajtottam a P5-öst, (újabb 7 liter ment át rajta)
és megerősítette azon véleményemet, hogy az összes (!) eddig általam hajtott
motor közül, messze ez a legkönnyebben, legbiztosabban használható
versenymotorom. (Az RB C6, a Toro, egy kicsivel erősebb,
de ez is hatalmasat szól, de úgy, hogy komplett napokat autózom vele
leállás, állítgatás, csavargatás nélkül. És továbbra is über jól fogyaszt.)

Lassan elrakom télire, bár ha 10 fok felett van tartósan az idő,
lehet, hogy elő- elő veszem. :)

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség