Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.21 10:03:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: STS D21 B Dragon
HozzászólásElküldve: 2009.09.11 19:20:01 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
adott egy címben említett motor. vadi új még be sincsen járatva ugyanis annyira passzos a felső holtpontnál hogy hidegen lehetetlen átfordítani.
gyertya nélkül a startpad is csak akkor forgatja ha felmelegítem 90° vagy a fölé. olaj bele és tekeri aztán folyamatosan csepegtetem az olajat de ahogy hűl a motor egyre nehezebben tekeri a pad majd meg is áll...

ha benne a gyertya akkor meg abszolult meg sem fordul a felső holtpontnál. melegen max 1-2 fordulatot tud úgy forgatni de utána megáll. úgy kell visszafele leforgatni a felső hotpontról.
hidegen meg absz semmi. a startbad elfordul alatta de nem viszi.
na most ez a motor csak fedlappal rendelkezik szval sem rotó sem berántó lehetőség nincsen .

aki rendelkezik a tipusról tapasztalattal és hasonlóan járt az ossza meg velem mit kellene csinálni.

részemről 2 nap küszködés után egy járató lap lehet a következő lépés, és a kuplung felől egy esztergán készített , szabadonfutóval ellátott csatlakozón keresztül fúrógéppel való indítás és ha beindul akkor 4-5 tank elpöfögtetése lesz.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.11 20:19:35 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Babel!

Van aki hőlégfúvózza az új motort hogy kitáguljon a henger, bár nekem még sohasem kellett ilyesmit használnom.
Én már tóbb ilyen túl szorosra illesztett STS motorral találkoztam.
Nekem is sokat kellett (5-10 perc) gyertya nélkül, bőven olajozva startpaddal forgatni.
Közben még így is sokszor megszorult a felső holtpontnál, ahonnan csikorogva lehetett lepajszerolni.
Utána fél fordulattal kitekert gyertyával kell indítani a motort.
Indítás előtt a lendkereket gondosan úgy állítsd be, hogy a felpörgött startpad görgő jó nagyot tudjon fordítani rajta (felső holtpont utánra, ahol már nem szorul). Ilyenkor csak egy-egy kisérlet lehet, mert utána rögtön megszorul.
Az izzítást az első pár percben hagyd rajta. A főtűn legtöbbször zárnom kellett, mert túl dús volt a keverék.
Ha beindult, emelt alapjáraton járasd, különben szétveri a hajtókart, rosszabb esetben a forgattyúscsapot töri le.
Eleinte sokszor meg fog állni (ilyenkor pajszerelés), de a gyertyát mindíg beljebb lehet tekerni a beindulás után (előtte visszanyit).
3 tank után mindenképpen leteszem a kocst a földre és rövid teligázokkal megyek vele lehetőleg egyeneseket a hűtés miatt. Rendesen beállítom, feleslegesen nem dúsítom el a motort, mert az jobban igénybe venné a forgattyús mechanikát. Ha van kéznél egy 0.2 mm-es hengerfej tömítés, tedd be az első két literig.
Macerás dolog, az ilyen szoros motoroknál nem egynél előfordult, hogy 1 liter után is még csikorgott a felső holtpontnál.
Ha nem bírsz vele, küldd fel, bejáratom neked.

Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.12 07:11:41 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Lehet hogy az STS-nél túlzásba viszik ezt az illesztés dolgot.
D28M-es mocimnál 5 liternél még fájt a vállam a rángatástól...

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.27 21:03:38 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Babel, kipróbáltad a motort?

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.27 21:32:49 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
SYL írta:
Szia Babel, kipróbáltad a motort?


szia SYL
igen kipróbáltam. amikor megjött a csomag benne volt a gyertya és át tudtam forgatni és érezhetően a kompresszió miatt volt nehéz átforgatni de átfordult.
autóba be , ma kivittem és 1,5 órát szenvedtem vele mire beindult.
és ismét szorult fent. megint pajszerolás volt. azután kicsavartuk a gyertyát egy fél menettel és úgy indítóztunk , közben rajta volt az izzító és kapkodta , kapkodta amikor behúztuk a gyertyát akkor meg is állt a felső holtponton.
azután addig addig pöfögött hogy már felmelegedett 80° körül de még nem indult . aztán egyszer csak bepöffent és sikerült kijáratni egy fél tankot. azután jött a körözgetés de egy negyed tank után lefüstölt a kormányszervóm és leállítottam majd mire kicseréltem a szervót lehült és megint szorult.. de érezhetően könnyebben dolgozik mint a járatásood előtt.
akkor még gyertya nélkül sem fordult át.
mindenesetre mikor meleg akkor nem szorul, simán átfordítja a pad és be is indul így a következő indítás előmelegítve történik majd.
2 görgő mínusz , még jó hogy magamnak sütöm :)

ja és mindenképp fel fogom tenni az új lendkereket mert az miatt is csúszhat indításkor szerintem.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: STS D21 B Dragon
HozzászólásElküldve: 2009.11.20 23:00:36 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.10.08 18:54:23
Hozzászólások: 64
Tartózkodási hely: Orosháza
babel írta:
sziasztok
adott egy címben említett motor. vadi új még be sincsen járatva ugyanis annyira passzos a felső holtpontnál hogy hidegen lehetetlen átfordítani.
gyertya nélkül a startpad is csak akkor forgatja ha felmelegítem 90° vagy a fölé. olaj bele és tekeri aztán folyamatosan csepegtetem az olajat de ahogy hűl a motor egyre nehezebben tekeri a pad majd meg is áll...

ha benne a gyertya akkor meg abszolult meg sem fordul a felső holtpontnál. melegen max 1-2 fordulatot tud úgy forgatni de utána megáll. úgy kell visszafele leforgatni a felső hotpontról.
hidegen meg absz semmi. a startbad elfordul alatta de nem viszi.
na most ez a motor csak fedlappal rendelkezik szval sem rotó sem berántó lehetőség nincsen .

aki rendelkezik a tipusról tapasztalattal és hasonlóan járt az ossza meg velem mit kellene csinálni.

részemről 2 nap küszködés után egy járató lap lehet a következő lépés, és a kuplung felől egy esztergán készített , szabadonfutóval ellátott csatlakozón keresztül fúrógéppel való indítás és ha beindul akkor 4-5 tank elpöfögtetése lesz.




Szia

az a tapasztalatom nekem is hogy tényleg elég passszzentosak ezek a mocik.
Én is furoval inditottam be roto hátlappal.elöször berántoval probáltam de elsö berántásnál széttéptem az egészet eztán raktam fel a roto hátlapot. azota elbirja a berántot de a roto hátlapot használom mert még mindig van ugy hogy széttépem a berántot,.És még mindig iszonyat hogy mekkora erö van benne.üdv

_________________
Hobao pirate 10 buggy
STS d21e mocival eszméletlen:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.10 20:39:18 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
segítséget kérnék vagy legalább egy kis helyreigazítást.
adott a fent említett motor. STS leírásban levő magas, alacsony beállítások belőve gyári értékre... hörög nem forog ki...ha szegényítem felül akor elkezd alul is szépen húzni mondhatni alacsonyról kilő mint egy puskagolyó de felül hörög és ha elszegényítem annyira hogy szépen kiforogjon akkor felmelegszik 150-160 fokra..
a gyertya 5-ös volt, most 4-es... viszont ahogy utána olvastam most 20-30°ban pont 6-os volna talán a jobb választás???
az üzemanyag most 10% nitró tartalmú.

itt leginkább a gyertya lehet a ludas és ebben kérem hogy valaki igazolja a feltevésem..
köszi

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.10 21:01:08 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.27 07:35:23
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Fót
valószinű a gyertya nekem is sts motorom van 25% nitróval megyek és 5-ös gyertyával nem tudtam beállítani rendesen viszont a 6-os gyertyával jó volt.a motorhőfok pedig 100 fokos volt.

_________________
Asso rc8t


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.10 21:51:52 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok,

a 100 fokos motor "hideg", nem is dolgozik úgy, mint ahogy kellene.
Vagy a mérés nem pontos. A gyertya hőérték száma is relatív, erősen típusfüggő, nagy eltérések vannak.

Babel, ha gondolod, hívj fel napközben, elmondok pár dolgot a témával kapcsolatban, ami segíthet megoldást találni a problémádra.

Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.15 19:34:37 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
Syl kipróbáltam amit javasoltál , hagytam a jets 5-ös gyertyát ( külső hőm olyan 30°volt) és felül addig szegényítettem amíg szépen kiforgott max fordulatra aztán vissza 1 negyedet. így egy éles ráfordító után ahol nagyon lelassul az autó ey kb 50-60m-es egyenes felénél kezdett kiforogni teljesen.
alul eldúsítottam annyira hogy kb 20-30 sec után már nagyon nehezen akart felpörögni, és simán 1 perc sem kellett hogy lefulladjon.
így a motorom 140-150°között járkált. szerintem ment és el is autóztam 1litert vele folyamatosan.
viszont volt mikor max fordulaton olyan kis fémes pukkanó hangot adott... az mi lehet ? olyankor 160°-is volt..
mechanikai jellegű sérülésre utaló jelet nem találtam ,inkább arra a jelenségre gyanakodnék amit említettél hogy visszadolgozik a karbiba a magas hő miatt.

és még mindig annyira passzos hogy ma 1x csak csavarhúzóval tudtam a felső holtpontról leforgatni, az eddigi csikorgó hang már nem kísérte a műveletet szerencsére, illetve kézzel még mindig lehetetlen átfordítani a felső holtponton.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség