Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 00:18:53

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Segitsééééég
HozzászólásElküldve: 2009.09.24 19:11:21 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.23 21:19:23
Hozzászólások: 9
Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék mert amatőr vagyok a dologban.
van egy Carson Dazlerem amibe van egy Toki engine önindítós moci.
mennyi és milyen bejáratást igényel??Esetleg a karbit kell-e állítani, mert köpködi az üzemanyagot, és van úgy hogy leáll.
2 tank üzit fogyasztott,1 alapjáraton 1félgázon.

Segítségeteket köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Segitsééééég
HozzászólásElküldve: 2009.09.25 06:40:00 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.12 16:20:40
Hozzászólások: 192
Tartózkodási hely: dunakeszi
dia@polgnet.hu írta:
Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék mert amatőr vagyok a dologban.
van egy Carson Dazlerem amibe van egy Toki engine önindítós moci.
mennyi és milyen bejáratást igényel??Esetleg a karbit kell-e állítani, mert köpködi az üzemanyagot, és van úgy hogy leáll.
2 tank üzit fogyasztott,1 alapjáraton 1félgázon.

Segítségeteket köszönöm.


Szia!
ez és ez a cikk sokat segít.
de ha vetted volna a fáradtságot, és a mindig tetőn lévő közleményt "MOTORBEÁLLÍTÁS!!!" címen megnézed, az ugyan ezeket a linkeket tartalmazza...
Üdw, iwan

_________________
annyi eselyetek van mint bolcsesznek a command promptnal ...
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.25 18:44:22 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.23 21:19:23
Hozzászólások: 9
Üdv iwan!!


Köszi a segítséget, de én a bejáratást kérdeztem nem a beállítást


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.25 18:47:24 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.23 21:19:23
Hozzászólások: 9
Amúgy kezdő vagyok ,mint írtam, és azt hittem hogy ahány moci, annyi beállítás.
ÜDV!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.25 18:49:36 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.23 21:19:23
Hozzászólások: 9
Vagy inkább bejáratás!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.25 20:14:17 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia dia@polgnet.hu!
Gondolom akkor új, vagy felújított motorról van szó...
Nos az első írásod alapján a bejáratáson túl vagy. ;)
Ha nem tekergetted el a karbit, akkor még gyári beállításon van, azaz jó dús. Ezért köpködi az üzit. (valójában az olajat) És ezért is álldogálhat le. Azért követik ezt el, hogy jó legyen a kenése a még bejáratatlan motornak.
Gondolom kicsit hörgős a hangja is, bár ha ez az első mocid, még nincs összehasonlítási alapod.
-Menj max fél gázakkal az autóval pár percet, majd kicsit (Kb. 1/8-ad fordulatot) zárj a magas fordulatin (nevezik fődúsítónak is) Kicsit élesedni fog a hangja, és már nem köpi annyira az olajat, tán még jobban is "harap" a motor.
Továbbiakban tényleg a link fog segíteni.
Egyébként az itt leírtak alap irányelvek. Ha betartod, nagy gond nem lehet, DE minden motor, még az ugyan olyan típusúak is kicsit eltérően viselkednek. Pl: átlag motorhőfokot 90-120 C fokban határozzák meg. Képtelen vagyok 130-140C fok alá vinni. Ha meg mégis (más gyertya-átkarburálás-más üzi) Minden baja van, nem megy, hörög, sz@r az egész.
Üdv: Peti

_________________
MT-2 G3.0
Tamiya CR-01
Easy copter V6 luxe

Kik hajtják az autókat?
Nyomaték...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.25 20:56:18 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.23 21:19:23
Hozzászólások: 9
Heló Peti4

Segítséged nagyon köszönöm!
1 baj van, az pedig az,hogy nem tudom eldönteni melyik az a fúvóka amiről beszélsz. Mert ugye a szaklapok szerint 3db-van 1. alapjárati 2magas fordulati 3 alacsony fordulati csavar. Na ebből nekem 2 van. 1 az üza cső alatt közvetlen 2 a "karbi"oldalán.Sajna nem tudom melyiket merre tekerjem.Mondta absz h......e vagyok hozzá,pedig megértem már pár évet.

Segítséged még egyszer nagyon köszönöm.
Üdv:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.25 21:02:34 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.23 21:19:23
Hozzászólások: 9
Ja azt még elfelejtettem írni hogy 2 tank fél ,3/4-ed gáz után is elálja a z ujjam a motor hőmérsékletét. Ez jó vagy nem egészen természetes??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.28 20:05:15 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!
Próbálj meg képet küldeni, vagy feltenni, akkor jobban tudok(unk) segíteni.
Az alapjárati csavaron egy rugó szokott lenni, ha nincs
megpróbálom érthetően leírni mit csinálj.
Szereld le a szervóról a gázrudazatot, és kézzel húzd alap állapotba a gázt. (mintha alapjáraton menne a moci) és tekerj az egyik csavaron fél fordulatot. Ha a gázkart-rudazatot mozgatta valamerre, megvan az alapjárati, tekerd vissza ponosan oda, ahonnan eltekerted.
A másik lesz a fődúsító.
Ezt ha jobbra tekered(befelé), szegényíted a keveréket.VIGYÁZZZ! Ha túl szegény, kinyírod a motorod.
Értelemszerűen, ha balra tekered (kifelé) dúsítod a keveréket. Gondolom arra most nem lesz szükség, mivel gyári beállításon vagy.
Ha rajta tudod tartani a kezed akkor hideg a mocid. 90-120 fok az ideális, azt nem hiszem, hogy vígan tapizod.
Terep, és hőmérséklet függő, de kb fél perc intenzívebb körözés után (1/2-3/4 gáz) már jelentkezik hőmérsékletváltozásban a motor karburálása.
Tehát: Ha hideg, PICIT (1/8 fordulatonként) zárok a fődúsítón (befelé tekerem)
Ha meleg ugyanígy nyitok rajta (kifelé tekerem)
Ezt addig csináldd, amíg jó nem lesz a hőfokod.
DE: a hőmérséklet jól beállíott motornál is simán ingadozha 10-20 fokot. Pl: egy kiadós huzatás után lazán felugrik 130-ról 150-re, de két lasabb kör után újra visszaáll.
Szinte sosincs biztos beállítás, és nem lehet hajszál pontos irányelveket adni. Próbálgatni kell, és ráérez az ember.Persze csak ésszel, és a lényeg, mindig füstöljön.Az jelzi az elegendő kenést.
Üdv: Peti

_________________
MT-2 G3.0
Tamiya CR-01
Easy copter V6 luxe

Kik hajtják az autókat?
Nyomaték...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.29 18:09:24 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.23 21:19:23
Hozzászólások: 9
Peet írta:
Szia!
Próbálj meg képet küldeni, vagy feltenni, akkor jobban tudok(unk) segíteni.
Az alapjárati csavaron egy rugó szokott lenni, ha nincs
megpróbálom érthetően leírni mit csinálj.
Szereld le a szervóról a gázrudazatot, és kézzel húzd alap állapotba a gázt. (mintha alapjáraton menne a moci) és tekerj az egyik csavaron fél fordulatot. Ha a gázkart-rudazatot mozgatta valamerre, megvan az alapjárati, tekerd vissza ponosan oda, ahonnan eltekerted.
A másik lesz a fődúsító.
Ezt ha jobbra tekered(befelé), szegényíted a keveréket.VIGYÁZZZ! Ha túl szegény, kinyírod a motorod.
Értelemszerűen, ha balra tekered (kifelé) dúsítod a keveréket. Gondolom arra most nem lesz szükség, mivel gyári beállításon vagy.
Ha rajta tudod tartani a kezed akkor hideg a mocid. 90-120 fok az ideális, azt nem hiszem, hogy vígan tapizod.
Terep, és hőmérséklet függő, de kb fél perc intenzívebb körözés után (1/2-3/4 gáz) már jelentkezik hőmérsékletváltozásban a motor karburálása.
Tehát: Ha hideg, PICIT (1/8 fordulatonként) zárok a fődúsítón (befelé tekerem)
Ha meleg ugyanígy nyitok rajta (kifelé tekerem)
Ezt addig csináldd, amíg jó nem lesz a hőfokod.
DE: a hőmérséklet jól beállíott motornál is simán ingadozha 10-20 fokot. Pl: egy kiadós huzatás után lazán felugrik 130-ról 150-re, de két lasabb kör után újra visszaáll.
Szinte sosincs biztos beállítás, és nem lehet hajszál pontos irányelveket adni. Próbálgatni kell, és ráérez az ember.Persze csak ésszel, és a lényeg, mindig füstöljön.Az jelzi az elegendő kenést.
Üdv: Peti



Heló Peti!

Segítséged köszönöm!
Valószínűleg a motor kap üzit mert igencsak köpködi az üzemanyagot, és ha húzok neki 1 kövéret, akkor kicsit füstöl.
Amúgy próbálgattam mér állogatni rajta {de ésszel}de valamiért megáll néha, mikor fékezek.

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.29 18:12:59 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.23 21:19:23
Hozzászólások: 9
dia@polgnet.hu írta:
Peet írta:
Szia!
Próbálj meg képet küldeni, vagy feltenni, akkor jobban tudok(unk) segíteni.
Az alapjárati csavaron egy rugó szokott lenni, ha nincs
megpróbálom érthetően leírni mit csinálj.
Szereld le a szervóról a gázrudazatot, és kézzel húzd alap állapotba a gázt. (mintha alapjáraton menne a moci) és tekerj az egyik csavaron fél fordulatot. Ha a gázkart-rudazatot mozgatta valamerre, megvan az alapjárati, tekerd vissza ponosan oda, ahonnan eltekerted.
A másik lesz a fődúsító.
Ezt ha jobbra tekered(befelé), szegényíted a keveréket.VIGYÁZZZ! Ha túl szegény, kinyírod a motorod.
Értelemszerűen, ha balra tekered (kifelé) dúsítod a keveréket. Gondolom arra most nem lesz szükség, mivel gyári beállításon vagy.
Ha rajta tudod tartani a kezed akkor hideg a mocid. 90-120 fok az ideális, azt nem hiszem, hogy vígan tapizod.
Terep, és hőmérséklet függő, de kb fél perc intenzívebb körözés után (1/2-3/4 gáz) már jelentkezik hőmérsékletváltozásban a motor karburálása.
Tehát: Ha hideg, PICIT (1/8 fordulatonként) zárok a fődúsítón (befelé tekerem)
Ha meleg ugyanígy nyitok rajta (kifelé tekerem)
Ezt addig csináldd, amíg jó nem lesz a hőfokod.
DE: a hőmérséklet jól beállíott motornál is simán ingadozha 10-20 fokot. Pl: egy kiadós huzatás után lazán felugrik 130-ról 150-re, de két lasabb kör után újra visszaáll.
Szinte sosincs biztos beállítás, és nem lehet hajszál pontos irányelveket adni. Próbálgatni kell, és ráérez az ember.Persze csak ésszel, és a lényeg, mindig füstöljön.Az jelzi az elegendő kenést.
Üdv: Peti



Heló Peti!

Segítséged köszönöm!
Valószínűleg a motor kap üzit mert igencsak köpködi az üzemanyagot, és ha húzok neki 1 kövéret, akkor kicsit füstöl.
Amúgy próbálgattam mér állogatni rajta {de ésszel}de valamiért megáll néha, mikor fékezek.

Üdv



Üdv Peti!

Ez lemaradt!!!!!
Amúgy a motor 1 Toki 3ccm-es önindítós motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.29 18:39:46 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.05 07:13:01
Hozzászólások: 533
Tartózkodási hely: Budapest XXI.
megkérlek titeket, hogy a felesleges beidézések helyet használjátok az új üzenet gombot !

_________________
http://www.youtube.com/user/darusZoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.29 19:05:24 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.23 21:19:23
Hozzászólások: 9
Bocsi!!
OKÉ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.29 21:31:22 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia dia@polgnet.hu!
A fékezés közbeni leállás gyakori oka, hogy a gázkart nagyon visszahúzza a gáz/fék rudazat. Kicsit pepecs meló, de be lehet állítani. Ez konstrukció függő így nem tudok benne segíteni... :(

Üdv: Peti

_________________
MT-2 G3.0
Tamiya CR-01
Easy copter V6 luxe

Kik hajtják az autókat?
Nyomaték...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.30 07:20:23 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Annyira nem pepecs, mert ha az alapárat megfelelően be van állítva, akkor a "gázkart" semmi sem tudja "nagyon visszahúzni".

Üdv:

F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség