Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 18:57:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 19 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2010.01.27 22:31:34 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Sziasztok

Totál kezdő vagyok modellezés terén és ez lesz az első hozzászólásom. :oops:
Látom itt nagy a szigor, ezért biztosan kapok majd a pofámra, hogy új topicot nyitottam és miért nem olvastam végig a sokéves termést, stb...
Nagyjából végigolvastam, de nem nagyon találtam választ a problémáimra.

A történetem röviden:
Immáron több mint két hete SYL-nél szert tettem egy CLX kit-re és a hozzá való összes motyóra. A gép lassacskán összeállt, mígnem eljutottam a motor beállítás/karburálás témakörhöz.

Itt jegyzem meg SYL a lelkemre kötötte, hogy a kocsit Ő szeretné beindítani - többek között azért, hogy elkerüljük az ilyen hülye kérdéseket.
Sajnos ezt nem sikerült megoldani, mivel amikor bementem az üzletbe Ő éppen nem volt ott és mostanában úgy jön ki a lépés, hogy nem tudok beszabadulni a városba. A gép meg már egy hete menetkész és nem bírok magammal. :twisted:

A tények:
CLX a legalapabb 21-es motorral (SH PT002A - ratyi, játszós, tanulós), SH 3-as izzító gyertya, 10%-os bejáratós üzemanyag

Szóval az első indítás vasárnapra volt kitűzve.
Elolvastam az itt fellelhető cikkeket, kinyomtattam mindent ami szükséges, felírtam a gyári beállításokat, stb. Aztán három órán át rángattam a madzagot.
A legnagyobb sikerélményem az volt, amikor valami véletlen folytán 5 másodpercre beindult a motor - de aztán ezzel a lendülettel le is állt.
Kenés volt gazdagon, az üzemanyag folyamatosan jött a kipufogón.

A következő napokban karbi szétszed, átnéz, gyári leírások alapján (http://www.shengines.com/PTF/21-28-Inst ... -BUGGY.pdf) beállít.
Az itteni leírások és fórumok teljes áttanulmányozása után arra jutottam, hogy az következő próba a nappaliban, tudományos alapokon fog megtörténni. Az asszonynál átvittem a tervet és elkoboztam a hajszárítót.
Motor felmelegít 55 fokra (hajszárító), majd indítás. Nagy nehezen sikerült.
Kocsi ki az erkélyre, járatás, melegítés, majd karburálás.
Az első tank naftátát inkább kiprüszkölte, mint elégette. Kb. 5 perc alatt el is fogyott egy tank, minden állt a finom, illatos lében.
Aztán másodszorra (újra nappali, hajszárító, stb) már jobban ment. Kb 15 percet járt a motor egy tankkal, addig próbáltam belőni az alapbeállításokat.

Most ott tartok, hogy van egy valamilyen alapjáratom, megy a motor izzító nélkül is és gázt is lehet adni. Véleményem szerint a fordulatot azonnal felveszi és mikor elengedem a gázt nem fullad le. (gurulni még nem gurult a kocsi, mert közben besötétedett)

Problémáim/kétségeim/kérdéseim:
- A leírás azt mondja, hogy füstölnie kell. Sajnos -7 fokban ez relatív, most gyakorlatilag minden füstöl. Nem nagyon tudom megállapítani mi számít füstnek és mi gőz.
- A hangokkal hasonló a helyzet. Kezdőként nem túl sokat mondó a "ne legyen négyütemű hangja" meghatározás. Nekem jelen pillanatban a kétütemű hangra a Trabant ugrik be, a négyüteműre meg az Impreza STI - félek mindkettővel messze járok az igazságtól :lol:
- Az alapjáratot próbáltam érzésre belőni, de nem vagyok biztos benne. Meleg motornál, hogy gázadás után se fulladjon le elég visítósra kellett állítanom - legalábbis az én kezdő fülemet kicsit bántja. Van erre valami szabály, vagy elég annyi hogy a kuplung még ne fogjon és a motor se melegedjen túl? (a mostani beállítással -7 fokban 95 fokra melegedett fel)
- Az alacsony fordulati tűvel nem sokat tudok játszani. Gyárilag 1/4-et volt csak kitekerve. Ezzel a beállítással is szépen köpködi a naftát a kipufogón. Ha kifele csavarok rajta (dúsítok), akkor jobban köpköd és azonnal le is áll. Ez így szerintem biztosan nem jó - mit ronthattam el?
- Ha állítottam a magas járati tűn (szegényítettem), akkor gázadásra leállt. Most egy olyan beállításon van, amivel nem áll le, viszont magasabb fordulatnál - mikor már kezdene fogni a kuplung - gazdagon nyomja ki a motyót a kifogón. Raktam alá egy rongyot, amiből a végére csorgott az üzemanyag. Rendben van ez így? (elég gyorsan ki is ürült a tank - mennyit kellene mennie egy tankkal?)
- Van reális esély arra, hogy a gép mínuszokban is elinduljon? (a nappalin kívül, hajszárítózás nélkül) Érdemes ezzel kínlódnom, vagy ez totál esélytelen?

Bocs a birka kérdésekért!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.28 06:41:21 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Idézet:
Itt jegyzem meg SYL a lelkemre kötötte, hogy a kocsit Ő szeretné beindítani - többek között azért, hogy elkerüljük az ilyen hülye kérdéseket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.28 08:20:34 
Offline
RCR Team Driver
Avatar

Csatlakozott: 2005.11.08 13:42:33
Hozzászólások: 197
Tartózkodási hely: Bp.
Szia!

Először is, valóban kár volt új topikot nyitnod ebben a témában, mert már van jó pár hasonló. Válaszolok a kérdésedre, és szerintem más is fog, de aztán bemásoljuk egy meglévő topikba!
Tehát, új, friss motort soha nem indítunk -7 fokban, de még +5-ben sem,
lehet hogy a három óra rángatásod annyi kárt tett a motorodban, mintha 20litert eljátszottál volna vele! A járatással meg kellett volna várnod a tavaszt. Az a legkevesebb hogy ilyenkor nem látod hogy füstöl vagy csak gőzöl, de annyira szegényre kell állítanod, hogy melegedjen és ne fulladjon be, hogy az már károsítja a szoros, bejáratos motorodat!
Ugyebár a bejáratós motorokat jó dúsan járatjuk a kenés miatt, de közben arra is figyelünk, hogy a hőmérséklete ne menjen 50fok alá, és 80fölé, de ez ilyen időjárási körülmények között tarthatatlan. Én azt tanácsolom neked, hogy várj egy picit hogy melegedjen az idő, keress egy rutinosabb modellezőt, és addig imádkozz hogy ne legyen baja a motorodnak!

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.28 16:01:17 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Köszi.
OK, értem.
Tudom ez nem hangzik jól, de azért raktam ilyen "játszós/tanulós" motort a gépbe, hogy ezt csesszem szét és ne valami jófajtát.

Akkor lenti motyó teljességgel tárgytalan, a következő kérdés viszont marad (ez szerintem független az időjárástól):
A alacsony járati tű gyárilag 1/4-et volt kicsavarva. Ez az álmoskönyv szerint valami marha szegény keverék kellene, hogy legyen - gyakorlatilag zárt állapot.
Minden leírás azt mondja, hogyha elcsavarodnak a tűk, akkor alapból három egészet kell kifele csavarni (mind az alacsony járati, mind a magas járati esetében) és ez lesz a gyári "gazdag keverék" beállítás a bejáratáshoz.
Ezzel szemben, ha akár csak egyet is csavarok kifelé az alacsony járati tűn, a motor beindíthatatlan (szobában, 60 fokra melegítve sem indul).
Ilyenkor csak átpumpálja az üzemanyagot a kipufogóba, ahol az szépen kifolyik. Sőt a berántáskor meg is akad. Erről a tudomány ezt mondja:
"WARNING ABOUT HYDRO-LOCKING
If at any time the pull-start becomes very tight or difficult to pull - STOP!
The engine has become flooded and the excess fuel must be removed or damage to the pull-start and/or engine could occur... bla bla bla"
Magyarul a motor betegre szívja magát üzemanyaggal, tehát marha gazdag a keverék.

Mindemellett járatáskor - szobahőmérsékleten, a gyári 1/4-es beállítással is - fröcsög a nafta a kipufogóból.
Gondolom azért ez így nem jó - mármint az nem jó, hogy mindezt gyakorlatilag zárt alacsony járati tűvel csinálja.
...és ezen talán a tavasz beköszönte sem sokat fog változtatni ;)

A karburátort már ízekre szedtem, sérülésnek, szennyeződésnek nincs nyoma.

Szóval az az egy kérdésem marad, hogy ez karburátor hiba lehet, vagy van még valahol valami amin állítani lehet?

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.28 16:38:38 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Még annyi megjegyzés a témához, mielőtt végleg rámszáradna a "szakbarbár" jelző. :roll:
A bejáratás (próbálkozás) három lépésben zajlott.
- kocsi beindítása a szobában, szobahőmérsékleten, hajszárítóval 60 fok környékére melegített motorral
- a beindulás után a kocsi járatása a teraszon (zárt, de nem fűtött helyiség -> nincsenek minuszok)
- miután a kocsi teleprüszlölte a falat és az ablakot üzemanyaggal és minden megtellt jó csípős füsttel csak akkor került ki a hidegbe (tehát előtte már legalább 10 percet járt viszonylag normális hőmérsékleti körülmények között)

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.28 16:43:28 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.05 07:13:01
Hozzászólások: 533
Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Helllo
Elsösörban, felesleges volt szétszedned a karbit, egyszerüen csak eltekerketed a csavarokat minden fele. Kicsit roszul értelmeztél dolgokat, inkább ne nyulj semmihez, és vidd be a Csabihoz beállitani.
A magasfordulati (födusitó) csavar tuzottan nyitva van, azért van az, hogy alul pedig alig kell nyitni és már megszivja magát, de ha igy elindulnál a motorral, az nagyon hamar a végét jelentené.
Kiindulási pontkén az Sh motornál mind 2 csavar 3.5-re legyen nyitva, ez legyen egy kiindulási alap. Innét kell elkezdeni apró 1/8 fordulatokkal állitani. De ha mindent elolvastál tudnod kell, hogy a magasfordulati állitása kihat az alacsony fordulatra is. Álltalában viszont igaz, hogy pont az alacsonyfordulatit nem kell igazán babrálni, hiszen egy jól beállitott játszos motornál elég aprókat állítani a magas fordulati csavaron.

üdv: Z'

_________________
http://www.youtube.com/user/darusZoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.29 00:10:11 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Szimi,
általában bent vagyok, ha telefonon előre megbeszéljük pláne.
Szerintem is gyere be, ne szenveszd szét magadat és a mocit...
Hívj fel...
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.01 16:24:56 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
SYL írta:
Szimi,
általában bent vagyok, ha telefonon előre megbeszéljük pláne.
Szerintem is gyere be, ne szenveszd szét magadat és a mocit...
Hívj fel...
Üdv: SYL


Szia Csaba,

Hidd el azon vagyok, hogy valamikor bejussak, csak mostanában nem nagyon látok esélyt rá, hogy egy napot erre áldozzak (nekem 1 óra csak oda a város, plusz a beállítás, plusz haza egy óra. Ezt, ha hozzáadjuk a 10 órás nyitáshoz, akkor el is durrantottam egy komplett napot).
Ne értds félre, ez az én hibám, de nem tudok mit tenni, mostanában sajnos így jön ki nekem... (még szombaton se nagyon tudok szabadulni)
Ezzel szemben viszont nem nagyon tuudom megállni, hogy ki ne próbáljam a gépet - már három hete fényezgetem.

Jelen pillanatban a hó miatt a bejáratás félrerakva, most a diffiket szedtem szét, mert némelyik szivárgott. Plusz fék állítgatás, finomhangolás, stb...
De amint lehetőség lesz rá - leolvad a hó - kiviszem kipróbálni a gépet. Addig, ha nem jutok be hozzád, akkor szeretném valahogy saját kútfőből megoldani a bejáratás problémáját.
Ezért próbálkozom itt...

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.01 17:19:21 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Ha beírod, hogy merre laksz, akkor könnyen elképzelhető, hogy egy tapasztaltabb modellező szívesen segítene.

Üdv:

F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.02 00:49:29 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
F_Gyuri írta:
Ha beírod, hogy merre laksz, akkor könnyen elképzelhető, hogy egy tapasztaltabb modellező szívesen segítene.

Üdv:

F_Gyuri


:P
Erdőkertes a tetthely. Itt a környéken viszonylag könnyedén el tudok mozogni (Gödöllő, Fót, Veres, stb.) - de Bp egy kicsit nyűgös.
A legnagyobb gondom jelenleg az, hogy magyar viszonylatban marha hülyén dolgozom. A reggel 7-8 pl. sokkal jobb tud lenni nekem, mint a du. 4, vagy 5 :?
Persze most a hó miatt amúgy is kútban a bejáratósdi, amire meg leolvad bármi is történhet ;)
Csak addig megesz a penész. :( Napjában ötvenszer megyek el a kocsi mellett és meghülyülök, hogy nem tudom kipróbálni :evil:
Egyébként végtelenül megtisztelő az ajánlat, bármi is történjen KÖSZÖNÖM! :)

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.02 01:10:49 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Z01 írta:
Helllo
De ha mindent elolvastál tudnod kell, hogy a magasfordulati állitása kihat az alacsony fordulatra is. Álltalában viszont igaz, hogy pont az alacsonyfordulatit nem kell igazán babrálni, hiszen egy jól beállitott játszos motornál elég aprókat állítani a magas fordulati csavaron.
üdv: Z'


Kösz Z, lehet hogy Te leszel a megmentőm. Innen már látszik a fény az alagút végén ;)
Ne érts férle, még véletlenül sem akarok kötekedni. Lehet, hogy nagyon félreértettem valamit, de az is bent van a pakliban, hogy csak birkán fogalmaztam.
Amit most írtál, az pl. sehol nincs leírva. Mindössza annyi van, hogy a magasfordulati összefüggésben lehet az az alacsony fordulatival. Viszont ennek az összefüggésnek a mibenlétéről sehol semmi. (persze az is lehet, hogy én siklottám el felette). E mellet meg pont azt csináltam, amit Te is leírtál - 3 csavarintás mindkét tűn kifele. Viszont a motor ezzel a beállítással meg se mekkent. Az összes leírás azzal kezdődik, hogy így indítsd be a motort - arról viszont nem szól a fáma, hogy mi van ha így nem indul. :?
Ezért én a leírásoknak megfelelően szépen csavargattam visszafelé az alacsonyfordulati tűt, amíg el nem indult. Amikor meg elindult, akkor ez meg már kb zárva is volt (1/4) - egyébként meg ez a gyári beállítás. :(

Ha még azt sikerülne valahogy megéreznem - most, hogy dereng némi fény a kis agyamban ;) - hogy mis is az az alapjárat, akkor azt gondom átmenetileg kint is lennék a vízből 8)

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.02 08:08:06 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.27 07:35:23
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Fót
Helló szimi.Én Fóti vagyok ha érdekel beállítom a masinádat.Üdv.
Tel:06209737020


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.02 13:20:46 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
holicza írta:
Helló szimi.Én Fóti vagyok ha érdekel beállítom a masinádat.Üdv.
Tel:06209737020


Segíts neki mielőbb, nehogy idő előtt megutálja.

Szerintem egyébként tényleg hagynod kellett volna a francba, márcsak a hideg miatt is.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.02 14:16:07 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Vácon lakom, szívesen segítek, de csak szigorúan +5 fok felett. Ennél hidegebb időben nem sok értelme van. Én a sajátomat +10 alatt sosem indítottam be.

Egyébként a két tű hatással van egymásra. Pontosabban a felső az alsóra, visszafele ez nem igaz.

Pl. Ha a fölsőt teljesen elzárod akkor az alsóval tehetsz bármit, hisz oda már egy csep anyag sem fog megérkezni. Úgy képzeld el mint a locsoló tömlőt. Ha az elején a csap zárva van, akkor a szórófejen tekergethetsz bármedig, semmi nem fog történni. Illetve a csap nyitottsági foka mindig hatással lesz a szórófej működésére.

Üdv:

F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.02 18:14:52 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.27 07:35:23
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Fót
Helló mindenkinek.F-Gyurinak egyébként igaza van.ugyan mókáztunk +4 fokban is csak sokkal óvatosabban,hogy ne törjön mü. alkatrész és jó dús keverékkel de hát az csak ökörködés.Az igazi játék +10 fok fölött indul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.14 20:01:38 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Sziasztok

Köszönöm a hozzászólásokat. Hallgatva a tanácsokra a gépet letakartam és rá se néztem amíg 15 fok fölé nem ment a hőmérséklet.

Nagyon köszönöm az itt felajánlott segítségeket - de mielőtt bárkinek is elcseszném a napját - gondoltam nekifutok még egyszer. Ráadásul nem nagyon hagy nyugodni a dolog, hogy egy két (nagy jóindulattal három) csavarral ellátott jószág kifogjon rajtam.
Szóval szigorúan tudományos alapokon megint nekiálltam. Mivel a "hármat ki mindkét tűn" elv az én esetemben zsákutca, ezért visszaállítottam mindent a gyári, eredeti beállításokra.
Egy kis igazgatás után ezzel el is indult a gép.
Volt alapjárat, füstölt is némiképpen és szépen köpködte az olajat (a leírások szerint ennek ilyennek kell lennie). No így hagytam pöfögni 3 tankot. A hőmérséklet szépen beállt 90 fok környékére, amit jónak találtam.
Aztán ezek után próbálgattam a gázadást. Sok mozgásterem nem volt, ugyanis a motyó a fődúsító fél nyitásnyi tartományában volt csak hajlandó működni. Ha ez alá, vagy fölé mentem a motor gázadásra dadogott és le is állt.
Ekkor úgy tűnt megvan a megoldás. Jó volt az alapjárat, szépen felvette a fordulatot, füstölt is ahogy kell és gáz elvételkor sem fulladt le.
A szépséghiba csak az volt, hogy nagyon hamar túlmelegedett.

Ekkor megint vissza a tudományos alapokhoz - elő az internetet. Az álmoskönyv azt mondja, hogyha melegszik a motor, akkor a következőket kell megnézni:
1. Szorul a hajtáslánc - valóban fogott az egyik fék, de annyira nem hogy ez lehessen a fő ok. Egyébként ez javítva.
2. Fals levegőt szív a motor - lecsekkoltam, minden kötegelőt kicseréltem/újrahúztam, ez nem lehet a bibi.
3. Rossz üzemanyag - ezt eleve hülyeségnek tartottam, de kipróbáltam más üzemanyaggal is. Nem ez az oka
4. Szegény a keverék - no itt lesz a kutya elásva.
Szóval valószínűleg szegény a keverék, viszont gázadáskor a motor gyönyörűen füstöl (két kör után az egész kert füstben állt) , ami ennek némileg ellentmond. Ráadásul ha nyitok bármelyik tűn, akkor felborul az aktuális egyensúly és vagy alapjáraton, vagy gázadáskor a motor azonnal leáll.
Ezen a ponton egy kicsit eltöprengtem, gondoltam itt valami komplex megoldásra lesz szükség.
Alapjárati csavar beteker, alapjárat feljebb visz. Alacsony fordulati tűn dúsít - a neten azt írták, hogy itt kell kapirgálni. Ameddig engedi és nem fullad le a fődúsítón is dúsítani kicsit.
Ezzel aztán elkezdett javulni a dolog. Bár a motor még így is melegszik, de szép lassan araszolgatva azért a melegedés mértéke csökkent és alapjáraton sem fulladt le. Ami kicsit zavaró, hogy az alapjárati csavar szerintem most a gyári előírásnál (2mm-es nyitás) lényegesen nagyobbat nyit a karburátoron.

Aztán itt külső okok miatt megtorpant a folyamat. Az utcán nem folytathattam, mert a szomszédok már kezdtek lőállásokat kiépíteni.
A kertben füvesítés van és a feleségem is közölte, hogy elég a "recsegésből". Ráadásul azóta esik az eső.

De azért nem adom fel. Már kinéztem a falu mellett egy pampát, ahol senkit sem fogok zavarni, a következő napokban kimegyek és a végére járok a dolognak.
Persze azt is olvastam a neten, hogy a túlmelegedés oka az is lehet, hogy elment a motorban a kompresszió. Nem zárom ki ezt a lehetőséget sem, akkor ez volt a tanulópénz - de azért annyit szerintem még nem járhatott (kb. 2 tankot ment és akkor is jobbára csak fröcsögött belőle az olaj olyan dús volt a keverék).
Biztos ami tuti idő közben lecsaptam az eBay-en egy komplett Kyosho motort elég baráti áron. Remélem a héten megjön az is.

Azon is elgondolkodtam, hogy valamikor kinézek egy közeli pályára (Pécel?) hátha ott többre jutok.

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.15 09:22:56 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Hopp, erre most akadtam rá egy másik topicban - SYL tollából (tippek - üzemanyag):
"Ha valaki azt hiszi, hogy ha az üzemanyagba csak több nitrót tesz, akkor az annál jobban megy, akkor az téved. Minden motornak megvan a gyárilag tervezett vezérlése és kompresszióviszonya, amit egy bizonyos nitrometán mennyiséghez kalkuláltak. Az adott motor a maximális teljesítményét akkor adja le, ha megkapja a számára szükséges mennyiséget. Ha sokkal kevesebb nitrotartalmú üzemanyagot adunk neki, akkor nem megy úgy mint kellene, túlmelegszik (mert erőlködik). Ha sokkal többet adunk neki, akkor meg azért melegszik túl!"

Szóval....
Jelenleg 10-es üzemanyaggal próbálkozom. Lehet, hogy át kellene állnom 16-ra, vagy 20-ra? (esetleg 25?)
Lehet ez a melegedés oka?

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.15 13:39:26 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.12.09 09:27:43
Hozzászólások: 99
Szia!

Igen a 10%valóban kevés lesz.
A bejáratáshoz tökéletes,sőt valaki 5%-al járatja be.
De szreintem mindenképpen állj át 16%-ra.
Ez hobbyautózásra tökéletes,a 25% már egy kicsit sok lenne.
Esetleg a 20%-ot is kipróbálhatod,de én a 16%-ost ajánlom.

_________________
Kyoso Fazer nitrózabáló

The life starting at 180km/h, and lasts until a spoiled bend.

Futaba 2pl 2.4ghz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.18 20:24:34 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
A téma gyakorlatilag zárható.
Ma sajnos gyakorlottabbaknak sem sikerült belőni a gépet - ezúton is hálás köszönet Holiczának! (de legalább bebizonyosodott, hogy nem én vagyok a hülye)
16-os üzivel is 120-130 fok körül böfögött-krákogott. Iszonyatos kretén tű állítások és csutkára becsavart alapjárattal volt csak hajlandó működni.
Azért legalább kipróbáltam és ropira is törtem a gépet.
A héten lecsaptam két másik motort az eBay-en. Amíg ez a mostani megy, addig megy - utána meg kuka. Már eléggé felbosszantott amúgy is...

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 19 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség