Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.14 16:10:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 20 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Akkor milyen erős is?
HozzászólásElküldve: 2005.05.21 09:49:37 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.01.25 17:48:43
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Úgylátszik, a motor/autógyártók nem igazán korrektül adják meg a motorok teljesítményét. Nekem eddig is kicsit gyanúsak volt a megadott 2-3 lóerők ilyen kis motorokhoz, az autók pedig szerintem nem mennek úgy, mint ekkora teljesítménnyel kellene. A Savage új Nitro Star K4.6 motorja jó példa, ahol a Hpi 2.9 lóerőt ad meg 35000-es fordulatnál, de mérés szerint 1.32 lóerős 22250-es fordulaton. Ez már jóval hihetőbb érték, és ez sem rossz ekkora motortól. A mérési adatlap itt látható: http://forum.rcoffroad.hu/viewtopic.php?t=1566
Biztos hogy nem csak ennél a motornál van több mint 2-szeres teljesítmény megadva, hanem a többi gyártó motorjainál is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkor milyen erős is?
HozzászólásElküldve: 2005.05.21 10:22:29 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.22 16:40:09
Hozzászólások: 748
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary, Earth
geza írta:
Úgylátszik, a motor/autógyártók nem igazán korrektül adják meg a motorok teljesítményét. Nekem eddig is kicsit gyanúsak volt a megadott 2-3 lóerők ilyen kis motorokhoz, az autók pedig szerintem nem mennek úgy, mint ekkora teljesítménnyel kellene. A Savage új Nitro Star K4.6 motorja jó példa, ahol a Hpi 2.9 lóerőt ad meg 35000-es fordulatnál, de mérés szerint 1.32 lóerős 22250-es fordulaton. Ez már jóval hihetőbb érték, és ez sem rossz ekkora motortól. A mérési adatlap itt látható: http://forum.rcoffroad.hu/viewtopic.php?t=1566
Biztos hogy nem csak ennél a motornál van több mint 2-szeres teljesítmény megadva, hanem a többi gyártó motorjainál is.


Biztosíthatlak hogy az Egyesült Államokban nem adhatnak ki falsch adatot, még interneten sem, ezt törvény szabályozza.

A 2,9 LE valóban furcsa egy kicsit egy HPI motortól, de az nem azt jelenti h ök nem ennyit mértek. Ugyanis a a motor teljesítménye függ pl. attól is hogy hogy járatták, be és hogy milyen üzemanyaggal.

Az én O.S. motorom a gyártó szerint 2,5 LE, viszont egy amerikai magazin dyno mérései szerint 2,94 LE. Vannak itt elég nagy eltérések 2 "egyforma" motor közt.

_________________
...american way of drive...
...american way of life...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkor milyen erős is?
HozzászólásElküldve: 2005.05.21 11:18:40 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
az RB hivatalos allaspontja szamomra a leginkabb elfogadhato ebben a kerdesben.

http://www.rbproducts.com/mainEn.php?pa ... 20and%20HP

elegge egyertelmu, miert jeloli az RB a motorjait szimbolumokkal, nem pedig konkret LE adatokkal farasztja a kedves erdeklodoket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Akkor milyen erős is?
HozzászólásElküldve: 2005.06.05 06:58:45 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.01.25 17:48:43
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: Gyöngyös
gergew írta:
[Biztosíthatlak hogy az Egyesült Államokban nem adhatnak ki falsch adatot, még interneten sem, ezt törvény szabályozza.

A 2,9 LE valóban furcsa egy kicsit egy HPI motortól, de az nem azt jelenti h ök nem ennyit mértek. Ugyanis a a motor teljesítménye függ pl. attól is hogy hogy járatták, be és hogy milyen üzemanyaggal.

Az én O.S. motorom a gyártó szerint 2,5 LE, viszont egy amerikai magazin dyno mérései szerint 2,94 LE. Vannak itt elég nagy eltérések 2 "egyforma" motor közt.


De az is biztos, hogy ha egy újság valótlanságokat ír, akkor a gyár alaposan beperli hitelrontásért és jó kis kártérítést fizethet.
Nem azért írtam, mert szerintem a HPI motor rosszabb mint a többi, én láttam ilyen motort működés közben, nem tűnt semmivel gyengébbnek, mint bármely más motor, sőt kis fordulaton inkább erősebbnek.
De ha végiggondoljuk, hogy egy S51B Simson 3.7 lóerős, súlya vezetővel együtt 150kg, végsebessége pedig 70km/h, akkor ha valóban 2.9Le lenne egy kb. 4 kg-os autóban, kissé jobban kellene mennie. Ehelyett végsebessége kb. ugyan annyi, mint a 38 szor nehezebb motornak, (nem azt mondom, hogy arányosan gyorsabbnak kellene lennie, és 2000-el kellene mennie, de azért illene valamivel gyorsabbnak lennie. Igaz, hogy a gyorsulása lényegesen jobb, de azért az sem áll arányban a súlyviszonyokkal.
Úgyhogy engem nem győz meg egyik gyár sem a 2.5-3Le köröli teljesítményről, inkább hiszek a független mérésnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.05 07:38:59 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.01.26 16:04:13
Hozzászólások: 478
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Hááát igen,engem meggyőztél.Én is mentem Simsonnal. :lol:

_________________
FG Baja buggy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.05 08:14:14 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Haaat azert mas ez.
A loero lehet, hogy megvan, de a nyomatek kozel sem. Nem hiszem, hogy cipoorral leallitod a Simsont akar.
(bar egyszer volt csak a simson vezetes elmenyeben reszem)
A masik, hogy ott valtasz. Itt meg nem. Ha lenne ezeken is mondjuk 4 fokozat, akkor az utolso lehetne olyan hosszu, hogy akar 180at is mennenek szerintem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.05 09:20:08 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.02.22 18:54:19
Hozzászólások: 293
Tartózkodási hely: Budapest XV.
A fordulatszámról meg már ne is beszéljünk...ha a jó öreg Smsonbetyáros korszakomban pörgött volna 40.000-t....ohhhh.... :roll:

Az lett volna csak az "ízi rájder öcsém" :twisted:

_________________
SANWA M8
HongNor X1CR Pro
International HongNor Racing Team Hungary
GrimRC SE
sponzored by: R/C System Co.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.05 10:50:53 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
Sziasztok!

Az hogy hazudnak-e a motorgyártók igaz is meg nem is.
Az biztos, hogy kevesebbet senki sem ír rá!
Mindenki másképp mér, más eszközökkel, más feltételek mellett, más terheléssel,stb,stb és akkor még nem beszéltünk a kiszámított teljesítményekről.
A komolyabb gyártók tényleg nem írnak konkrét adatokat pont ezért, de ez sem igaz, mert üzletileg jobb nekik ha beszállnak a "lóerő csatába".
Ha valaki ráírja, hogy 3Le akkor 10x több motort ad el mintha csak 2,5Le-t tüntetné fel a dobozon, mert abból van a piacon több típus is.
Ebben a nagyotmondó versenyben az köztudott, hogy az olaszok a legjobbak ott van a legtöbb gyártó és a legnagyobb konkurencia harc.
Én inkább úgy gondolkodom, hogy minnél nagyobb 1 gyártó, minnél több terméke van (hajóhoz, redülőhőz, autóhoz) annál kevésbé van rá kényszerítve arra, hogy csak 2-3 termékéből adjon el sokat.
Már nagyon várom mikor jelennek meg a nyomaték adatok is, hogy mégjobban össze zavarják az embereket.
Szerintem a nyomaték fontosabb adat lenne mint a Lóerő.
Pl. ha megnéztek ugyanabból a szériából 1 pálya és 1 buggy motort kiderül, hogy a buggy motor gyengébb és alacsonyabb a fordulata is, de ez nem azért van, mert technikailag nem olyan szinten van, hanem más a nyomatékgörbéje. Tehát a két motor nem csak a hengerfej méretében külömbözik, a hüvely is más a vezérlés miatt.


Zozo

Ui: A simsonos összehasonlítás nagyon sánta!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.05 16:55:12 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Ott a pont Zozo.
Pontosabban en is latom, csak Te nagyon szepen le is irtad ellentetben velem. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.06 08:19:38 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.05.14 14:59:33
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Fót
Ahogy Zozó említette, a maximális nyomaték és a hozzá tartozó fordulat, de sokkal inkább egy mért nyomatékgörbe lenne a megfelelő és korrekt megoldás. A tervezői gyakorlatban is ez kell, enélkül csak saccolni lehet...

Persze figyelembe kell venni azt is, hogy milyen benyával, milyen karburátorral, hogyan van bekarburálva, milyen a rezó, mennyi szilikoncső van rajta, és az mennyire tud rezegni, stbstbstb.
Végülis és simán elhiszem, hogy tudok "laborkörülmények között" olyan teljesítményt mérni, amit a HPI megad. A teljesítmény ugyanis nyomaték x szögsebesség, tehát kicsit túlpörgetve, és vigyázva arra, hogy ne törjön le a nyomaték (helyes bekarburálás, benya, rezó, stb.) viszonylag nagy teljesítmény jöhet ki.

Én egyébként sokkal inkább kétségesnek tartom a ford.szám értékeket, ezt persze könnyebb mérni (akár radarral is az áttétel ismeretében). Szerintem ugyanis pontosan amiatt, hogy előbb "letörik" a nyomatékgörbe, nem érik el a motorok a megadott ford.számot, illetve végső soron azt az elméleti végsebességet, ami az áttételből kijön.

Versenyzők, ezt mérte már valaki (pl. radarral) ?

_________________
Üdv,
<gk>


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.06 08:33:13 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
A fordulatot tuti nem eri el.
Eleg azt nezni, hogy ha felemelve huzod az autonak a full gazt, akkor sokkal jobban felporog a motor, mintha a foldon van. Szerintem a max. fordulatnak nem is nagyon van limitje. Addig lehet huzni neki, amig szet nem esik, nincs tiltas vagy ilyesmi, mint 1:1 auton. Tehat a motort csak a foldon levo auto korlatozza fordulat ugybe. Szerintem.
:roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.06 08:35:38 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
GK írta:

Versenyzők, ezt mérte már valaki (pl. radarral) ?


Igen, de nem itthon.
Collari, Bertin és még sokan mások radarral állíták a motort.
Az is igaz, hogy az a motor nem kerül forgalomba, de majd legközelebb megkérdezem szerintük milyen motort érdemes venni. ;)

Zozo


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.06 09:20:07 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Korábban valaki írta, hogy ~2000-el kellene mennie pl egy Savage-nek, ha tényleg 2.5 LE-s lenne. Csakhogy éppen azt felejti el, hogy egy 2szer annyi LE nem kétszerakkora sebességet is jelent. Az én kocsim ~100 LE-s, és kb 1100 kg. Egy barom-nagy amcsi dög 300 LE-s. Akkor ez azt jelentené, hogy...nem folytatom.

Szal' tessék tovább látni a Simsonnál (nekem is volt, szerettem is, el is adtam is....is :) ), mivel nem egy kategória, és tessék utánanézni, hogy mi mindent is jelent a lőerő/nyomtaték/stb fogalmak.

Fordulatszám: na, ez az egyik, amin aztán egyáltalán nem hazudnak, vagy inkább úgy fogalmazok, hogy nem célszerű, ugyanis ezt baromi egyszerű mérni. Bár nem hiszem, hogy a modellezők többsége azt méricskélná, hogy mekkora fordulatszámra képes a motorja, de elég, ha csak 1 méri le, és a gyári adatoknál jelentősebben kevesebbet tapasztal.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.06 13:27:58 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.01.25 17:48:43
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Ramses írta:
Korábban valaki írta, hogy ~2000-el kellene mennie pl egy Savage-nek, ha tényleg 2.5 LE-s lenne. Csakhogy éppen azt felejti el, hogy egy 2szer annyi LE nem kétszerakkora sebességet is jelent. Az én kocsim ~100 LE-s, és kb 1100 kg. Egy barom-nagy amcsi dög 300 LE-s. Akkor ez azt jelentené, hogy...nem folytatom.

Szal' tessék tovább látni a Simsonnál (nekem is volt, szerettem is, el is adtam is....is :) ), mivel nem egy kategória, és tessék utánanézni, hogy mi mindent is jelent a lőerő/nyomtaték/stb fogalmak.

Fordulatszám: na, ez az egyik, amin aztán egyáltalán nem hazudnak, vagy inkább úgy fogalmazok, hogy nem célszerű, ugyanis ezt baromi egyszerű mérni. Bár nem hiszem, hogy a modellezők többsége azt méricskélná, hogy mekkora fordulatszámra képes a motorja, de elég, ha csak 1 méri le, és a gyári adatoknál jelentősebben kevesebbet tapasztal.

:Ramses Ramses :Ramses


Én voltam aki ezt a 2000-es dolgot írtam, csak nem egészen így... Hanem úgy, hogy nem várom el, hogy arányosan gyorsabb legyen, és 2000-el menjen. (kicsivel lejjebb olvasható eredetiben) Teljesen hülye azért nem vagyok. Nem felejtettem el, hogy a 2x annyi lóerő nem jelent 2x akkora sebességet. Ha csak a légellenállást vesszük figyelembe a sebesség meghatározásánál, akkor 2x akkora sebességhez 8x akkora teljesítmény kell, (mert a légellenállás a sebesség négyzetével arányos). (3x-os sebességhez pedig 27x-es teljesítmény) Persze nem csak a légellenállás számít, főleg kisebb sebességeknél, ezért valamivel kisebb teljesítménytöbblet kell.
A sebességhez csak a teljesítménynek van köze, mindegy hogy egy nagyfordulatú kis nyomatékú motorból származik, vagy egy kisfordulatú de nagy nyomatékú motorból. Megfelelő áttételt kell használni a motorhoz.

A max. fordulatszámot kb. a gyárival egyezőnek mérték ebben a tesztben. Más kérdés, hogy a max. teljesítmény egész más fordulaton jelentkezett, mint amit a gyár megadott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.06 13:38:36 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Persze. Nem is akartalak hülyének mondani (Géza), nem ez volt a célom (elnézést, ha így tűnt).

Kis adalék még: aki látott már egy jól fekészített autót, amiben van váltó, az tudja, hogy pl egy két sebességes autó első fokozatát kb 1 sec alatt, a másodikat 1.1 sec alatt kapcsolja (hasamra csaptam, de kb valahogy így van). Ha viszont lenne mondjuk még kettő-három, azt is könnyedén elváltaná, csak éppen ember nem lenne a talpán, aki irányítani is tudná (már így is néha nehézkes egyenletlen talajon). Mindenesetre kíváncsi lennék, hogyha lenne egy sin (szó szerint sin), ahol nem kell kormányozni, csak húzni neki, és sok-sok sebességi fokozat lenne, mekkora sebességre lehetne felgyorsítani úgy, hogy azt a motor még röhögve tegye meg (röhögve gyorsítaná az utolsó sebességi fokozatban is).

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.06 15:17:38 
Offline
Egyhelyben pöfög&otilde;

Csatlakozott: 2004.05.02 14:09:18
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Budapest
Ramses írta:
Mindenesetre kíváncsi lennék, hogyha lenne egy sin (szó szerint sin), ahol nem kell kormányozni, csak húzni neki, és sok-sok sebességi fokozat lenne, mekkora sebességre lehetne felgyorsítani úgy, hogy azt a motor még röhögve tegye meg (röhögve gyorsítaná az utolsó sebességi fokozatban is).

:Ramses Ramses :Ramses


Noss íme egy kis érdekesség... Ámulkodjatok bátran, ilyen is létezik :)

http://www.rconroad.hu/index.php?page=video

ezen belül a 8. video amire gondolok...

Üdv...
Rc-onroad Team

_________________
**** Ami nem öl meg, az erősít...****


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.07 21:57:51 
Offline
Egyhelyben pöfög&otilde;

Csatlakozott: 2004.05.02 14:09:18
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Budapest
na, senki nem alkot véleményt a látottakról? :)

_________________
**** Ami nem öl meg, az erősít...****


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.08 01:30:39 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
Don gabe írta:
na, senki nem alkot véleményt a látottakról? :)


De. Majdnem megőrültem Egerben mikor egésznap ezt kellett halgatnom a versenyen! :twisted: :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.08 07:02:29 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2005.02.13 15:09:21
Hozzászólások: 221
Tartózkodási hely: Kaposvár
Sajnos általános kérdések között van milyen erős, mennyivel megy, és mennyibe kerül. Gondolom a hajatok égnek áll amikor 1000 alkalommal teszik fel a kérdéseket.
Csatlakozva Csacsi kollégához ide irnám az RB álláspontját magyarul rmélem jól fordítottuk. :lol:

Sokan kérdezik mennyi a motorok fordulatszáma és lóereje. Az R&B álláspontja a következő: Mivel nincs megfelelő mérőeszköz a technikai adatokat mérésére, úgy döntöttünk hogy nem fogjuk ezeket publikálni. Az adatok nem lennének reálisak. Az érdeklődőknek a következőképp tudjuk megmagyarázni: A maximális fordulatszám amit képesek a motorok leadni nagyban függ a motor fajtájától, és az áttétel mértékétől, minél rövidebb az áttétel annál nagyobb a fordulat. Mivel nincs mód arra hogy limitáljuk a fordulatszámot, az egyetlen dolog ami jelzi a maximális fordulatszám átlépését, ha eltörik a hajtókar vagy megragad a dugattyú vagy más mozgó alkatrész. Amikor ez megtörténik akkor már túl késő van. A legmagasabb fordulatszám amit mi mértünk egy 21-es motorral felszerelt onroad autónál, kb 43000 RPM volt verseny körülmények közt. Ha valaki megemeli az autót, akkor motor fordulatszám könnyen túl mehet ezen a határon, és az előbb felsorolt károsodások léphetnek fel. A lóerő egy olyan adat ami nem foglalja magába a nyomatékot, a vezethetőséget, ezeket sem tudjuk ipari körülmények között mérni. A túl nagy lóerő nem jelenti azt hogy ez számunkra vezethető lesz. Vannak olyan motorok amelyekben rengeteg a lóerő, csak amikor ez az erő kijön, olyan mintha egy kapcsolót bekapcsolnánk, ez valóban látványos, de nem túl hatékony és néha nagyon nehezen vezethető. Ezért van az, hogy mi a rendszerünkben csillagokkal jelöljük milyen az erőviszony motorjaink között, nem hasonlítjuk össze mások adataival amiket mi nem tartunk reálisnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.08 07:19:21 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2005.02.13 15:09:21
Hozzászólások: 221
Tartózkodási hely: Kaposvár
Ha a 8 videon szereplő eseményt élőben szeretnéd látni javaslom hogy látogass el Kaposvár városába 25-26 FEMA GP nemzetközi verseny lesz.
Ha informácíóra van szükséged Csirke és Bálint01 segítségetekre lesz. Mindketten az indulók között vannak.
Itt találtok eredményeket is mint az évadnyitó Textiles Rally eredménylistáját
http://www.speedmodelcar.com/results/20 ... posvar.htm

Motor ügyekben nagyon sok érdekességet láthattok itt és olyan szakmai titkokat is megtudhattok ami sokat számíthat.

Egy érdekesség ebben az ágazatban az üzemanyag 80% metil és 20% ricinus más anyagok használata Tiltott!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 20 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség