Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.07.01 12:05:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 14 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: A helyes beallitas
HozzászólásElküldve: 2004.04.26 14:29:21 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Hali

Lathattunk mar par tippet, hogy mikor helyes a moci beallitasa (szegeny/gazdag). Itt egy (szamomra) teljesen uj modszer. A HPI oldalon talaltam egereszes kozeben.

How do I read a glow plug?
It is easier to "read" the glow plug to determine if the engine is operating at full efficiency. It is usually possible to take out a new glow plug of an engine and look at it closely to see if the engine is running too rich, near full power, too lean, etc.

Follow these instructions to read a glow plug:
Using a new glow plug, install it in the engine you want to test. Make sure the wire of the plug is shiny and still new. Run the engine for a full tank of fuel at race speeds.
a) Engine running rich: wire and bottom of plug wet, wire shiny
b) Engine running at almost full efficiency: wire and bottom of plug mostly dry, wire slightly gray
c) Engine running at peak efficiency: wire and bottom of plug dry, wire gray
d) Engine too lean: wire and bottom of plug dry, wire out of shape (not coiled)
e) Engine FAR too lean, possible danger to engine!: wire and bottom of plug dry, wire broken or burned

Some glow plugs turn gray sooner than other plugs, watch out for this if you use plugs from different manufacturers. To test plugs (from your toolbox) you are unsure of, switch glow plugs after running a good plug. If there is no difference in performance, save the plug (put it in a plastic bag or box marked "Used Good Plugs").

Szerintem erdekes. Szerintetek? Jo/mukodo modszer ez?
A kapcsan merult fel bennem, hogy olvastam Team Orion foruman a "melegedik, de ha dusabban jaratom szarul megy" temaju hozzaszolasokban valami okos embertol, hogy a homersekletet nezni nem mindig jo igazabol. Sokkal jobban be lehet loni a mocit "erzesre". Tehat most jol megy, es meg fust is van ful gaznal, vagy most erzem, hogy gazdagon jar, stb. En felek ettol, mivel ment mar szet mocim. Nagyon nem szeretnem ezt is megsutni, de ugy erzem nem jo meg a beallitasa. Ezert gondoltam, hogy esetleg ez a modszer az "ultimate"

:?: Szerintetek? :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: A helyes beallitas
HozzászólásElküldve: 2004.04.26 14:57:11 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
Ez is jo megoldas, Ramsessel szoktuk mostanaban nezegetni a "gyertyát", valoban lehet latni ezeket a kulonbsegeket, de mint minden motronal, ezt is a sajatodon tudod jol kitapasztalni. Szerintem e nelkul is be lehet allitani a mocit jol, de ez egy nagyon jo jel arra vonatkozoan, hogy abszolut csucsteljesitmenyre allitsd a motort.

Hiszen nagyon finom lepesekben lehet allitgatni, azon a hataron belul, hogy az auto jol menjen, de innentol mar nem tudod jobban beallitani, hiszen a homero mar csak a hozzad visszarendelt auton tudod alkalmazni, es addigra akar 10 fokot is eldobhat a moci, mire megnezed, mennyire meleg, stb.

Vagy egy fedelzeti meroeszkoz kell, ami megjegyzi a legmelegebb hofokot, vagy elemezgeted a gyertyat.

Pl. a Savage a hetvegen nekem eszmeletlenul ment, jobban, mint Cross a 25-ös nitroval. Sot, sokkal jobban, es nem is melegedett. De benne volt az is, hogy az elmult ket alkalommal nezegettuk a gyertyat is, ki be rakosgattuk, vegul fasza lett.

Szoval par allapotot mar megneztem en is, hogy nez ki menet utan a gyertya, valoban mukodik a dolog.

Tehat szerintem jol hasznalhato a beallitashoz ez a modszer is, de csak akkor erdemes foglalkozni vele IMHO, amikor mar a karburalas megy, es erzed mikor jo a vas, na ekkor erdmes a legtokeletesebb beallitashoz ezzel tovabbjatszani.

Akinek van kedve ki-be rakosgatni a gyrtyat, annak erdemes ezzel jatszania, ha a fentieken mar tul van. (karburalasban mar otthonosan mozog a sajat mocijaval kapcsolatban)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.04.26 15:48:01 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Na majd nezegetem ezt a gyertyas dolgot. Qrvara felek, hogy megsutom a mocit. Erzem, hogy most tul gazdagon jar, de ha szegenyitek, akkor homero szerint mar 130 fole megy. A homeroben sem bizom mar igazan...

Na otthon ma szetkapom, a karbit is megnezem, hogy jol lett-e rarakva a gyarban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.04.26 16:37:31 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Amit ide beidéztél, az mind igaz. Vagyis a gyertya állapotáról IS lehet következtetni arra, hogy merre is kell állítani. De szedje ki a f...om. Inkább hangra, teljesítményre, és a különböző fordulatszámtartományokban milyen teljesítményt nyújt.
Ja, és a másik, hogy nem biztos, hogy amikor megállsz, akkor éppen azt fogod látni, ami menet közben történik.

Pajzi: próbálj meg vastagabb gyertyát beletenni (7-8), és nézd meg hogy mi fog történni (és nyugodtan zárj rá). És annyira ne félj, nem fog az a motor olyan hamar megnyúlni, ez nem 15FE :)

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.01 19:42:01 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2005.06.01 15:51:34
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: Svédorszag
Hello!

Szeretnek tanacsot kerni. Egy jo ideje aval szorakoszom hogy a moci mindig leal hamikor fekeszek nagy gaz utan.

Ha meg feljebb rakom az alapgazt, akkor nem al meg egy helyben akkor is ha leveszem a trimet maxra.

Nem tudom mit csinaljak, leszi segitsetek rajtam!

Köszi elöre!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.01 19:55:46 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2005.02.25 13:39:43
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Storm91 írta:
Hello!

Szeretnek tanacsot kerni. Egy jo ideje aval szorakoszom hogy a moci mindig leal hamikor fekeszek nagy gaz utan.

Ha meg feljebb rakom az alapgazt, akkor nem al meg egy helyben akkor is ha leveszem a trimet maxra.

Nem tudom mit csinaljak, leszi segitsetek rajtam!

Köszi elöre!


Az a baj hogy a Servó nem tolja teljesen vissza a karburátort mikor elengede a gázt, és csak fékezésre még jobban betolja. Úgy kell beállítani a rendszert, hogy elöször a karburátoron az alapjárati csavart ugy tekered hogy a hézag a karburátornál kb 0,7mm legyen (ez egy általános beállítás nem tudom hogy éppen a te motorodnál jó e vagy sem, de nagy valószínűséggel ilyen érték körül kell lennie). Ez a csavar gátolja meg hogy a szervó túlságosan vissza tudja tolni a. Majd bekapcsolod a rádiót és kitrímeled, hogy alap helyzetben jó legyen. Beállítod rendesen a gázrudazaton a rugút hogy visszatolja a karbicseket alap helyzetben, esetleg még feltehetsz egy visszahúzó gumit a karbicsekre hogy megkönnyítsd a szervó dolgát.

Üdv,
Tamás

_________________
Crono Rs03 + Picco P7-R Modified


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.01 20:10:24 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Amit RcCars ir az ugy korrekt.

Ha pedig alapjaraton "megy" az auto, tehat nem tudod annyira levenni a gazt, hogy alljon, mert ha meg lejebb veszed, akkor mar leall a motor. Na akkor elvben a kuplunggal van valami gondocska. Hamar nyit, pl. attol, hogy mar kitagultak a rugok. Ez elofordul, kb. 1000 HUF egy keszlet uj kuplung rugo.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.04 15:39:35 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2005.06.01 15:51:34
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: Svédorszag
Elöször is meg szeretnem köszöni a korabbi segitseget, most mar minden jo a mocin, egy kivetelel.

Amikor mar keves van a tankba 1 harmadig vagy valami ilyesmi, akkor nagy gázráadásnal elkeszd hörögni, ilyenkor melyik csavaron allitsak. :?:

Kösz a elöre a segitseget, tudnilik en meg elege keszdö volnek!!

/David


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.05 21:05:37 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.03.03 19:22:57
Hozzászólások: 60
Tartózkodási hely: Ferencváros
Sziasztok
Én is csatlakozom a gondommal.
Régi autós vagyok ( már akár három hete is pöfögök ) ezért lehet, hogy marhaságokat is kérdezek.
Szal:
Én is észrevettem, hogy ha az S25 mociját belövöm, hogy szuperul menjen alul-felül húzzon akkor a hőfok 135 de néha 140 is.
Ha dúsitok akkor sem csökken, csak éppen nem megy és dázadásra lefullad.
A hőfokot DuraTrax FlashPoint mérővel E75-ön végeztem a gyertya felett közvetlenül.
A mérések zöme lefulladás, vagy teljesítménycsökkenés során volt, de a pályán kör közben mérve is ez a tapasztalat.
A motor füstöl, de ez relatív nem tudom menyire kell.
Én Tornado 16-ot használok. Ha rakok bele 5%-nyi szintetikus kétütemü olajat az szerintetek segítene?
Ez a az első autóm eddig repülőztem, de ott a légcsavar hűt rendesen autós tapaszalatom nem igazán van, és inkább elsörözök veletek, mintsem egy új motort vegyek bele.
Viszont ha megy a gép APÁÁÁMM...... ez a fííling
Köszi a gondolkodást

_________________
Savage25
MBX 9.5
Nomadio Sensor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.05 21:15:41 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
QQC írta:
A hőfokot DuraTrax FlashPoint mérővel E75-ön végeztem a gyertya felett közvetlenül.


Emlékeim szerint E77-re kell állítani, de nem tudom ez mekkora hőmérséklet különbséget jelent. Valaki cáfolja, vagy erősítse meg légyszi az E77-et. Amúgy meg 5-10 fok eltérés simán van két ugyan olyan Duratrax hőmérő esetében, még akkor is, ha mindkettő mondjuk E77-en van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.05 21:23:39 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Szerintem ha jol megy, es fustot is latsz, akkor ne izgulj amiatt a 140 miatt. Annyi szorasa siman van annak a homeronek is. En legalabbis nem izgatnam magam.


Storm a kerdes jo... En most csak arra tudok gondolni, hogy azert horog, mert keveset kap akkor mar. Ez meg csak amiatt lehet, hogy valahol szelel a rendszer, tehat nem eleg a nyomas. Tank teto lehet, hogy nem zar tokeletesen, vagy valami hasonlo.
Buggynal, ha mar nagyon keves van a tankban es nagy gazt huzol, akkor szokott lenni ez az effektus. Azert, mert mar nem tud eleget szivni a tankbol csak levegos anyagot.
De ez csak tipp, lehet, hogy nem jon be.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.07 18:14:48 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.03.03 19:22:57
Hozzászólások: 60
Tartózkodási hely: Ferencváros
Köszi a biztatást.

Egy más.
Én sajna nem bezsélni inglis. :oops: Valaki rávilágítana a gyertyás mágia lényegére?
Köszi

_________________
Savage25
MBX 9.5
Nomadio Sensor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.08 14:19:11 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
http://www.rcdragon.hu/
Ezen belul:
http://www.rcdragon.hu/pages/articles/glowpl.htm

Ez az RB prducts oldalan is megtalalhato iras magyaritasa. Remelem segit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.08 20:54:26 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.03.03 19:22:57
Hozzászólások: 60
Tartózkodási hely: Ferencváros
Köszönöm szépen :-D

_________________
Savage25
MBX 9.5
Nomadio Sensor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 14 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség