Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.29 00:43:36

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2012.09.27 21:49:22 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2011.10.04 08:05:00
Hozzászólások: 45
Sziasztok!

Keresgéltem itt a fórumon a választ, de nem találtam...

Motorvásárlás előtt állok (visszatérek a nitrós autózáshoz) és egy Axial .21RR motort néztem ki magamnak. Igen ám, de eddig nekem is és a modellező kollégáknak is csak "hagyományos" gyertyás motorjaink voltak / vannak.

Kérdésem az, hogy miért jobb vagy rosszabb a turbó gyertyás motor? Megköszönném, ha leírnátok a tapasztalataitokat ezzel kapcsolatban.

Előre is köszönöm!

Üdv.

_________________
Hong Nor X1CR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012.09.28 01:26:36 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.18 18:25:30
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Győr
Hali!

Egy külföldi fórumról google fordítóval ( kb érthető) :

MI A TURBO PLUG?
Glow dugók kétféle konfigurációban kapható: normál és turbó. A motorok jön egy szabványos csatlakozóval. A szobákban egy egyenes, menetes burkolat, hogy szálak a hengerfejet az égéstérbe. Turbo dugók található más típusú ház, a végén, hogy bemegy az égéstérbe kúpos. A kúpos illeszkedik a feje, amely kifejezetten használatra turbó dugók. A fej szintén kúpos, hogy elfogadja ezt a fajta dugó. A feltételezett előnyök kevésbé kompressziós szivárgást bárhol izzítógyertya és kevésbé zavar az égéstérbe. A lyuk a hengerfejben, hogy felfedi az izzítógyertya a levegő / üzemanyag keveréket a hengerben sokkal kisebb, és kevesebb a durva élek létrehozni kívánt forró pontok.


És könnyebb cserélni :)

A választott motorhoz meg annyit,hogy a bejáratáshoz készítsd fel a startpadot
És mindenképp melegítsd a motort hőlégfúvóval indítás előtt mert
nagyon szoros az elején.
Egyébként én kellemes csalódtam ebben a motorba.
Két versenyen és pár játékon túl van,de semmi probléma nem volt.
Az első versenyén állt le kifogyás miatt 1x.
Remélem neked is beválik.

Üdv

_________________
Traxxas Revo RB TM523
Losi 8ight-T 2.0
Losi 8ight eu 2.0

7O-389-3O19


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012.09.28 08:55:25 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2011.10.04 08:05:00
Hozzászólások: 45
Köszönöm a hozzászólást!

Olvastam különböző külföldi fórumokon, hogy macerásabb a beállítása, mint a hagyományos motoroknak. Valóban így van? Mi a tapasztalat?

_________________
Hong Nor X1CR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.09.28 12:36:23 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
A turbo gyertyás motort nem nehezebb beállítani.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Axial .21RR-1
HozzászólásElküldve: 2012.10.14 09:39:36 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2011.10.04 08:05:00
Hozzászólások: 45
Sziaztok!

Megérkezett az Axial .21RR-1-es motorom.
A motor küllemre gyönyörű. Bevallom ilyen szépen megformált motort még nem láttam. Adtak hozzá egy gyertyát, valamint egy garnitúra ventúrit. Mikor melyik lesz a jó, majd a próbálgatás megmondja.

Kép

Első dolgom az volt, hogy leszedtem a hátlapot, hogy belenézzek a belsejébe. A motor gyárilag olajjal le volt kezelve, a megmunkálás minősége kifogástalan. Láttam már pár motort, de egyik sem volt ilyen patent. A főtengely ki van centírozva, a főtengelyen a beömlő nyíásban szilikon gitt van, ami a honlapjuk szerint az üzemanyag jobb áramlását segíti elő.
Tegnap kimentem a pályára bejáratni. Ez időhiány miatt csak félig sikerült, mivel a leírása szerint 3-4 tankot kell alapjáraton elpöfögni, nekem csak kettőre volt időm. Talán majd ma...
A duplamotoros Ansmann startpadom természetesen csak 40-50°C-ra történő felmelegítés után tudta átfordítani. Ehhez a házilag készített motormelegítőmet használtam, mivel a pályánkon nincs 220V. :-( Ha valakit érdekel az eszköz, jelezze és írok arról is, valamint teszek fel képet.
Beindulás után egyszer állítotam le, mert 130°C-ra melegedett, de pár perc várakozás után visszahűlt, beindítottam és utána már csak a második tank elpöfögése után állítottam le. Szépen, egyenletesen járt a motor.
Nagyon várom már, hogy menetközben is tesztelhessem. Ha megtörtént, természetesen megírom a tapasztalatokat.

Üdv.

_________________
Hong Nor X1CR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Első körök!
HozzászólásElküldve: 2012.10.25 13:25:30 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2011.10.04 08:05:00
Hozzászólások: 45
Sziasztok!

Mint ígértem megírom, hogyan is mennek a dolgok az Axial .21RR
motorommal.

Nos, a második 2 tank elpöfögése is minden gond nélkül megtörtént. Ezután kimentem a pályánkra, hogy megtegyem a géppel az első köröket. Egy tankot sikerült is elgurulnom vele szépen lassan, mint ahogy az a manualjaban is le van írva. Ezután felmerészkedtem a pályára és már néha kövérebbek is húzgálva mentem körbe-körbe. Vagyis mentem volna, ha nem fuldoklik a gép... Hát zárjunk rajta! Mire szépen ment volna a motor addigra meg megmelegedett nagyon. A manual szerint ~140°C-ig jó vagyok. Én mértem 160°C-ot is. Nem baj. Leállít, kihül, újraindít. Ezt egy párszor eljátszottam, erre elfújta a gyertyát. Nem a gyárit, hanem egy LRP T4-es (közepes) gyertya volt benne. Kuka. (Ezzel a gyertyával lett bejáratva is.)

Összegezve: egyenlőre nem győzött meg a teknika. Igazából egy rendes gyors kört sem tudtam vele menni, ami kb egy liter után már elvárható lenne szerintem. Volt már pár motorom, amit én járattam be és gond nélkül használtam őket, de ezzel egyenlőre csak küzdök. A motor átfordítása továbbra is csak előmelegítés után lehetséges. Ezzel is küzdök és folyamatosan újabb és újabb eszközöket csinálok e-célra, hiszen a mi pályánkon nincs 230V, hogy egy hajszárítót vagy hőlégfúvót használjak. Nem baj, ha még az idő megengedi, akkor gyári beállítások vissza és újból próbálkozom.

Üdv.

_________________
Hong Nor X1CR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Első körök!
HozzászólásElküldve: 2012.10.26 15:16:56 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.10 19:49:56
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: székesfehérvár
szia
honnan rendelted a motort?
mennyibe került?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Első körök!
HozzászólásElküldve: 2012.10.26 15:36:59 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2011.10.04 08:05:00
Hozzászólások: 45
gege1990 írta:
szia
honnan rendelted a motort?
mennyibe került?


Szia!

Juj de sokan nem fognak ezért szeretni....!

E-bay-ről rendeltem, 150$-ért.

_________________
Hong Nor X1CR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012.10.27 06:44:30 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2010.06.06 11:33:20
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: 2310
Szia
Látom irtál, hozzászólnék hátha segíthetek. Elég közel áll hozzám a robbanós buggy, mivel versenyzek 2-3 éve!

- min 70-80fokC ra melegítsd elő mindig, bejáratás után is, meg fogja hálálni élettartamban és addig örülj amíg szorul.
?% nitróval járatod? Én 20-25% ot és jófajtát javaslok (RB,TeamSaxo), könyebb a kalibrálás, jobb a hűtés-fogyasztás.
- Azzal járasd amivel használni is fogod. Nem kell dúsabb pl 16% nitro. Ha megvetted nem gond csinálhatod azért.
- Sose hagyd, hogy üres tank miatt álljon le!!!!! (viszont mielőtt összepakolsz járad ki a tankbóL lényeg hogy a mociból az üzit ALAPJÁRATON! úgy álljon le.
- aztán after-run hátulról és kipu felöl, de ne a gyertya felől és ne egy hét múlva!
- Inkább 1,5-2,5L litert kell egy 3,5cm3 mocit járatni, de nem zárni kell rajta , HANEM NYITNI FELÜL!!!
- Új gyertya kell járatás után, régi kuka!
- Alu- fóliával tekerd körbe a mocit járatáskor, hogy ne hüljön le könnyen. Főleg most hogy nincs már meleg. Igy nem dúsul be és nem áll majd le.
- Inkább beton platzon oda vissza, addig sem koszoódik a légszűrő, egyszerübb a járatás is (pl tesco mögött).



LEIROM HÁTHA SOKAKNAK SEGÍTEK VELE:
0. Alu fólia szorosan gumival moci köré! min80fokC előmelegítés (hőlégfúvó vagy gázmelegítő (hengerfejet, motortömböt , alvázat, de vigyázni a légszűrőre, karbira), teletank, legelőször tankon át felfujni a karbiba az üzit kipu cső felől.
1.Alul se zárd esetleg gyárihoz kicsit (max 1/4 et jobbra)
2.Alapjáraton esetleg emelj, de csak hogy stabil legyen. Ha tul magas akkor is rosszul megy, nem indul, stb..
FONTOS:
3.Addig nyissflül (magasjárati fő tün balra) amíg teljes gázadásra sem tud kipörögni, csak picit. Közben apapjáraton emelj ha le akar állni., hogy stabilan járjon.

Mindig fullgázig gyorsits, határozotta, de ne hirtelen még. Aztan had essen vissza magától a fordulat (ne ful fékkel) és megfordulsz, aztán ujra ugyanez 3-4 tankig. 2 tankonként hagyd visszahülni.
Lényeg : Amint fullgázra fel/kiakar pörögni azonnal nyiss rá picit és hőm. se legyen 80-100 alatt vagy felett!!! Vigyázz az üzi ilyenkor gyorsan fogy, mindig nézd és tölcs rá.
Igy ca 1Litert járasd keréken. De leg 1,5-2 liter menjen bele mielőtt rázársz felül majd alul is (ca 100-120fok) , hogy jót autozz vele a pályán.

Egyéb:
Légszűrőt max fél literig hagyd az autón offroadnál, néha ha nagyon porol akkor hamarabb is cserélni kell. Ez a lelke és a jó üzi egy motornak.

Venturiból a gyárival járasd arra vonatkoznak a tű beállítások. Utána min.7-max.7,5mm t javaslok. De ha cserélsz akkor ujra kell kalibrálni a mocit.

Kalibráláskor pályán álltalában csak felül nyiss zárj. Az alsó ford.i tűt ritkán kell piszkálni egy jó motornál.

Irj hogy hogy sikerült, illetve ha a bejáratást követő kalibráláshoz érsz.

remélem segíthettem írj ha ? van, PÜ ben hamarabb elérsz.
üdv. P

_________________
---- Email: tlrpeti@gmail.com -------- Mobil: 06309198767 ----------
TLR 8ight 3.0
TLR 8ight 2.0 EU
TLR TEN-SCTE 2.0
LOSI JRX-S Type R
RB Concept 21. , SANWA M12
AKA, Proline, Xceed, Savöx, HI-TEC


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012.10.31 20:24:49 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.10 19:49:56
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: székesfehérvár
novarossi bonito vagy novarossi p5xlt turbos változat motorokról valakinek valami tapasztalat? meiket érdemesebb megvenni??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség