Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 03:53:17

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 23 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2005.06.29 23:13:01 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2005.03.16 20:39:47
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!!!

Igyekszem a HPI T-15-ös motor tulajdonságait bemutatni/megérteni. (Asszem a Rush-nak, MT2-nek és a Nitro 3 Evo autóknak van ilyen.) De mások figyelmébe is ajánlom. (Nem nagyképűen, csak szerényen.) :roll:

Egy kis közvéleménykutatás:
A magas és az alacsony fordulati csavart a gyári beállítástól hány fokra szoktátok kinyitni (bezárni)? Azért fokban kérdezem, mert teljesen zavaros az, hogy a HPI a fél fordulatot 90foknak, máshol meg 180nak érti. Meg itt a fórumban is láttam ilyenféle "kavarodást". Szóval:

Az én véleményem: (talán túl részletes is a lenti szöveg, de fő a pontosság, főleg, ha ilyen drága "sportról/játékról" van szó. Mert ugye nincs mindenkinek pénzze arra, hogy miden második nap beruházzon egy motorra 25eFt-tól--a csillagos égig.)
Persze tisztelet a kivételnek. (A fentiekkel nem akartam senkit megbántani, csak leítam amit gondolok, és kész. :-D ) Tehát:

A gyári beállítás 3x360fok a magas fordulati csavaron, ha jól emlékszem. Namost ez csak a bejáratáshoz nagyon jó, és kell is. De:Tőgáznál nem veszi fel a max fordulatszámot, sőt néha még le is fullad, ezért én szépen elkezdtem visszacsavargatni 45fokonként a magas fordulati csavart, és végül ahogy nekem jó lett(már szépen felveszi a magas fordulatot is): a teljes zárástól 2x360+45fok kinyitás/kicsavarás.
Ezen bekarburálással elvileg dadog, és NAGYON melegszik a motor, és nem nagyon füstöl. Így is lett, ezért a pályán a magas hőmérséklet miadt (kb: 140Cfok<<X) a motor leállt csak úgy menet közben... És utána sehogysem indult el, csak miután a motor "hűtőrácsát" meg lehetett kézzel fogni úgy hogy nem égeted meg magad. (kb 40Cfok) :oops: Megjegyzem szerintem ez sokaknál probléma. Utána megint beindult (egy kis gyertyatisztogatás után). Mellesleg senkinek nem alánlom, hogy az olajos gyertyát a szabad levegőn izzítsa(még rövid idejig sem!!!), mert eloxidálódik az izzószál, és ha többször megcsinálod ezt: dobhatod is ki a gyertyát.
Ezek után az alacsony fodulati csavaron, ami a gázkarral ellentétes oldalon található (vele szemben) a motoron: 90fokot kicsavartam a gyári beállításhoz képst. Gyári beállítás: egy síkban van a csavar vége a mellette lévő foglalattal. Így a motor semmiképp nem melegedett nekem 120-130Cfok fölé, és megszűntek azok a bizonyos véletlenszerű megálláskok is. Ezen kívül füstölt is rendesen a járgány. És szinte mindig pöccre indult a motor.


Azért kivételek mindig vannak: Amikor a motor megáll, miután a nafta kifogyott (természetes), akkor nem indul el rögtön (nekem). Elvileg erre (ha minden más oké) egy ok lehetne, amit megfigyeltem:
Amikor a nafta az üzemanyagcsőben eléri a karburátor fémrészét (réz színű), akkor a fém magas hőmérséklete miatt az üzemanyag egy része gáz halmazállapotúvá lesz, és az ottani nyomás hatására a nafta visszalökődik a tak felé a csőben, és nem pedig a karburátor belsejébe, és onnan a motor robbanásterébe.
Akárhogy indítózom, izzítom: nem indul el emiatt. Le kell hűtenem azt a fémrészt a karbinál. Én vizes zsebkendőt szoktam odatenni, mert az jól vezeti a hőt (miután leszedtem a ü.csövet a fémrészről). 1-2 perc és utána visszahelyezem a csövecskét a helyére. Ezek után pöccre indul a motor. És róhatom tovább a köröket.
Profibb megoldása kinek van erre: ??? Ehhez lehet hogy másik topicot kellett volna nyitnom, de szerintem ezek összefüggnek egymással, és mégis jó, hogy ideírtam... (Mellesleg a motor elvben való karburálásával tisztában vagyok.)

Írjatok véleményt, és, hogy ti hogy szoktátok a karbit állítani. Akinek más motorja van az is írhat, sőt kérem, hogy írjon, mert biztos érdekes.

+Ezzel próbáltam egy kis segítséget nyújtani azoknak, akiknek vannak gondjaik a karburálással, és a motorjaikal, vagy/és kezdők.

Mindenkinek élvezetes játélkot kívánok! És szép nyarat!

Ádám (Pintyő)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: +
HozzászólásElküldve: 2005.06.29 23:57:36 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2005.03.16 20:39:47
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Budapest
Egyébként tudom, hogy nem a T-15 a legjobb motor a világon, de jobb egy ilyen motoron megtanulni a karburálás "rejtéjeit", mint mondjuk az IDM 21 (3.5ccm)-esen, vagy mondjuk egy LRP-n.
Nekem mindenesetre nagyon bejött. :-D :-D :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2005.06.30 09:15:23 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2005.04.05 21:01:17
Hozzászólások: 352
Pintyő írta:
Amikor a nafta az üzemanyagcsőben eléri a karburátor fémrészét (réz színű), akkor a fém magas hőmérséklete miatt az üzemanyag egy része gáz halmazállapotúvá lesz, és az ottani nyomás hatására a nafta visszalökődik a tak felé a csőben, és nem pedig a karburátor belsejébe, és onnan a motor robbanásterébe.


A profi megoldás csak profi motoron létezik! Pl a JP .21 Stock motor karbijának az a része ricnizett ilyenformán nagyobb felületü, tehát hűtött.

A dolgon úgy segíthetsz még 1 kicsit hogy inkább kicsit tekerj még ki a fődúsitón hogy lejebb menjen a hőmérséklet 110 körülire, és a tank és a motor közti csövet rövidebbre veszed és kerülöd a forró részek melletti elvezetését, de ha túl rövid akkor felboruláskor meg sanszos hogy lefullad az üzihiány miatt ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.30 21:51:04 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
Szia Pintyő!

Lényegében feltettél "egy" kérdést és meg is válaszoltad igen szépen. :-D
Az a gyakorlat, amit karburáláskor követsz, egész jó és tudományos is.

Magát ezt a műveletet ahány modellező mind máshogy végzi, mégha az elv ugyan az is. És ez így van rendjén. Én igazából nem tudnám ilyen szépen leírni hogyan is végzem ezt, inkább gyakorlatiasabb vagyok (és osztom a "józan ész" logikáját). ;)
Néhány kiindulási gondolatot leírnék azért, mert ha te pl. már túl is vagy ezen, lehet más modellezőknek hasznos lehet (ahogy írtad is).

:idea:
1. A karbin az alcsony járati tüske az ALACSONY fordulatkor dominál.
2. A magas fordulati tüske (más néven fő dúsító), a MAGAS fordulatkor dominál.


Ezt azért hangsúlyoznám ki, mert a hibákat gyakran másutt keresik a modellezők mint ahol kellene. Hogy példát is említsek, mikor a motor egy hirtelen gázadásra ledadog, vagy nagyon lassan pörög fel, akkor nem a magas járati tüskével kell bíbelődni, hanem az alacsonnyal. Hiszen a motor alapjáraton pöfög, mikor gézfröccsöt adsz. Csak később fog felperegni. Ugyan ez a helyzet a magas oldalon. Ha a modelled maximális sebességét növelni szeretnéd, akkor a magas járati tüskén (fő dúsítón) kell kitekerned kicsit, hogy több üzit kapjon.

Hogy azért ez ne legyen ilyen egyszerű, a motorunk ezen jót fog kacagni, hiszen ez csak az egyik oldala a beállításnak. A hőmérsékletekre is figyelni kell az állítgatásnál. Hiszen hideg (kb.90 fok alatti) motort nem "illik" állítgatni. Mert még nincs üzemi hőfokon, naná hogy nem fog pöpecül futni. Viszont a túl magas hőfok (140 fok tól felfelé) se baráti dolog, mert az meg az élettartamot csökkenti, megfő a motor.
SZóval ezen határok között kellene autózni.
Hogy mit hova kell állítani, az nagyon motorfüggő. Erre mondom én, hogy a gyakorlat majd kihozza mindenkiből.

Ehhez a hosszabbra sikeredett véleményhez csak annyit fűznék hozzá, hogy az alacson járati tüskét ha állítjuk, nagyon finoman tegyük. Csak 1/8-ad lépésekben, mert az nagyon érzékeny. Ne tekergessük feleket rajta, mert akkor csak lengeni fog a működés és becsap minket a motor. (Mellesleg ide írom, hogy ezt a tüskét az üzemanyaghoz kell állítani. Másszóval egy jó motornál ezt egyszer beállítjuk ahhoz az üzemanyaghoz amit használunk és kész. Utánna nem kell tekergetni. Feltéve ha nem változtatunk az üzemanyagon).

A magas járati tüskét drasztikusabban lehet tekergetni, lomhább a hatása. De azért azt se vigyük túlzásba. Én negyedenként, felenként szoktam állítgatni.

Ha állítást végzünk mindig csak picit és csak egy tényezőn változtassunk! > Vizsgálgassuk a tahását.
Így lesz egyszerű kitapasztalni a kis kétütemű motorkát. A legjobb, ha saját magunk látjuk a változásokat, nem pedig más tanácsára tekergetjük le-fel és mégse jó.

Annyi minden befolyásolhatja a működést, hogy könyvet lehetne arról írni. Ezért ésszerűen és megfontoltan ha úgy tetszik szisztematikusan karburáljunk. Jegyezzük meg a kiindulási állapotot és ha eltekertük véletlenül, ugyan oda vissza állítva ismét próbálkozhatunk...

Sok sikert! :P

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.30 22:56:32 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Nah en is hozzatennek akkor.

Az allitas fura volt nekem igy fokban merve, de ez tenyleg egyertelmu. Meg szokas kerdese. Nalam az egesz fordulat mindig 360 fokot jelent a negyed meg 90et. Szokas meg "orakban" szamolni. ;) Tehat ha a csavar fejet egy normal mutatos oranak kepzeled el, akkor egyertelmu, hogy nyiss rajta 2 orat.

A fodusito a MINDEN fordulatszam tartomanyban erezteti a hatasat. Tehat a "magas fordulati tu" elnevezes nem tul szerencses, szerintem.

Ezert kell "felulrol" kezdeni a karburalast, tehat nagy fordulaton legyen jo a motor, es utana jon az alacsony forudalti tu.
Tenyleg mindig melegen karburaljon mindenki, hideg motort nem lehet jol beloni. Magas fordulton porogje ki magat szepen, de ne is szegenyedjen el, ha ez megvan, akkor lehet jatszani, hogy jol vegye a fordulatot alulrol, es ha ez is kesz van, akkor kell beallitani egy jo stabil alapjaratot az alapjarati "koppanto" csavarral.

Extrem motor melegedes lehet attol is, ha alul nagyon keveset kap a motor. Ebben az esetben hiba nyitsz felul alig fog valtozni valami. Ezert erdemes a gyari allasokkal kezdeni, ha mar nagyon nem stimmel a dolog. Az mindig egy jo dus kezdo ertek.
Amit te irtal Pintyo az kb. illik erre. Felul zartad, hogy jo legyen nagy fordulaton, igy alul nagyon megszegenyedett. Ezert volt meleg, es ezert allt le, dadogot, stb.

Alltalaban igaz minden motorra, hogy jol van beallitva, ha alapjaratrol meghuzva szep nagy kek fustot ereszt, ami egyre kevesebb lesz, ahogy a fordulat novekszik, de max. fodulaton sem tunik el teljesen.

A melegen nem indul dolog sajnos ezeknel a karbiknal szokasos dolog. A modszered jo, legalabb is jobb nem jut szembe. Ill. altalaban, ha ilyenkor nagy gazt huzol inditas kozben, akkor talan megindul. Ha nem, akkor tenyleg csak a lehutes marad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.09.12 12:26:42 
Offline
Nitrofügg&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.20 14:29:40
Hozzászólások: 451
Traxxxas Revonál egy érdekes dolog áll fenn. Ha mondjuk 2 tankot autózom, akkor az első tannál nagyon szépen megy, viszont a másodiknál ha jobbra fordulok(nem mindig, néha!!) egyszerűen leáll a motor.
Karburálás problem? :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.09.12 15:11:55 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2005.05.16 14:21:12
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Budapest X.ker
Gergely írta:
Traxxxas Revonál egy érdekes dolog áll fenn. Ha mondjuk 2 tankot autózom, akkor az első tannál nagyon szépen megy, viszont a másodiknál ha jobbra fordulok(nem mindig, néha!!) egyszerűen leáll a motor.
Karburálás problem? :?:


:lol: Kíváncsi leszek mi lesz a megoldás, mert nem valószínű, hogy ajobbra fordulásnak akármi köze lenne a leálláshoz!

_________________
SAVAGE28 Hemicuda (msn: spongyabob@vipmail.hu)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.09.13 12:16:57 
Offline
Nitrofügg&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.20 14:29:40
Hozzászólások: 451
Savy írta:
Gergely írta:
Traxxxas Revonál egy érdekes dolog áll fenn. Ha mondjuk 2 tankot autózom, akkor az első tannál nagyon szépen megy, viszont a másodiknál ha jobbra fordulok(nem mindig, néha!!) egyszerűen leáll a motor.
Karburálás problem? :?:


:lol: Kíváncsi leszek mi lesz a megoldás, mert nem valószínű, hogy ajobbra fordulásnak akármi köze lenne a leálláshoz!


Te ezt nem értheted addig, amíg nem látod :butuska . Csak akkor áll le, ha jobbra megyek, egyébként nem! nemugyvanaz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.09.13 17:27:41 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2005.02.13 15:09:21
Hozzászólások: 221
Tartózkodási hely: Kaposvár
Ennek a jelenségnek nem kéne fenn állni mindenesetre egy átvizsgálást megér- Nézd meg időnként az üremanyag tank gumi tömitését is mert ebből szoktak problémák adodni.

_________________
RB Products
Traxxas
Jamara
A-Tech
Mantua


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.20 21:15:43 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2007.11.14 15:05:23
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok.
Légyszi valaki mondja meg, hogy hogyan kell átkarburálni a motort melegbb időjárásra. 10 fok alatt lett bekarburálval.
Kösz.
Gergő


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.20 21:34:03 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Földesi Gergő írta:
Sziasztok.
Légyszi valaki mondja meg, hogy hogyan kell átkarburálni a motort melegbb időjárásra. 10 fok alatt lett bekarburálval.
Kösz.
Gergő


A módszer ugyanaz!

http://www.rcoffroad.hu/cikkek/motor-beallitas.php

üdv:

F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.20 22:50:09 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2007.11.14 15:05:23
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest
Danke


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.15 11:16:42 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.03.15 11:11:11
Hozzászólások: 14
Sziasztok! Remélem jó helyre írok a "problémámmal". Nagyon kezdő vagyok modellezés téren. Egy Protech Nitro Star-om van (hát kezdésnek ez jutott). Használtam vettem, bevallom megbántam. De mostmár mindegy, azért próbálom élvezni a játékot vele :). Egy berántós VX18-as motor hajtja. Na és erről szeretnék kérdezni. Most próbálom bekarbulálni (olvastam sokat róla), de egy valamit nem találok a motoron. Az alapjárati csavart. A magasfordulat tű megvan, az alacsony fordulati is (vagyis sztem az az amire én gondolok, a légszűrő alatt), de az alapjáratit nem találom.
Ha valaki tudja, hogy hol kéne keresnem az segítsen! :roll:
(Tudom marha kezdő kérdés, de már nemtok mitcsinálni, a közelemben nincs olyan aki értene hozzá).
Esetleg valaki tudna ehhez a VX18-as motorhoz manualt adni? Vagy egy kis infót. Semmi írásom nincs róla.
köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.15 11:21:31 
Offline
Nitrofügg&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
Ez az?
Kép

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.15 11:59:12 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.03.15 11:11:11
Hozzászólások: 14
Sztem nem, de itt egy kép róla:

Kép

Bocs a rossz minőségért, telós kép.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.15 12:14:36 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2005.06.10 19:53:35
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Győr
marcyman írta:
Sztem nem, de itt egy kép róla:

Kép

Bocs a rossz minőségért, telós kép.


Bejelöltem a képen hogy kb meik lehet az.Csak tipp mert nem volt ilyen karbim sose de valahol ott kell keresned a tűket ahol jelöltem!
http://images.netbag.hu/20080315/12121759267.jpeg

_________________
Davzone - Savage XRPS Spec 3
06203699770
Anyway, why race a Savage? Because I can ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.15 12:20:19 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.03.15 11:11:11
Hozzászólások: 14
Köszi Dévid! Na ezekre gondoltam én is, csak az alapjáratot meg az alacsonyt összekevertem. Akkor ezért pörgött olyan furán a moci:D
Egyébként elég hülyén van kitalálva, mert az alacsony fordulati csavarhoz alig lehet odaférni...
Egyébként sztetek megérte 25ezerért megvenni ezt az autót? +kaptam hozzá 2.5 liter 16%-s Tornado üzit. Motor, szervók, távirányító, izzító, kerekek, szal mindennel együtt volt 25 rugó. És olyan 2-3 litert ment eddig asszem.. De nem tuti--


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: vertex (vx18)
HozzászólásElküldve: 2009.07.22 02:11:53 
üdv mindenkinek....


nagyon örülnék ha valaki tudná a vx18 gyári beállítását.
elöre is köszönöm.


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.07.22 13:59:45 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
Nem egyszer le lett írva hogy a gyári beállítás kb minden motornál azt jelenti hogy a tű-csavarjai, csavarfejei síkba kell legyenek a karburátor házal! Kb enyi.. De a gyári beállítás csak járatásra jó mert nagyon dús...

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.07.22 15:29:28 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.05 07:13:01
Hozzászólások: 533
Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Ádám46 írta:
Nem egyszer le lett írva hogy a gyári beállítás kb minden motornál azt jelenti hogy a tű-csavarjai, csavarfejei síkba kell legyenek a karburátor házal! Kb enyi.. De a gyári beállítás csak járatásra jó mert nagyon dús...

nem csak arra jó! hanem egy biztos kiindulópont ha nagyon elvan tekergetve a motor.
üdv: Z'

_________________
http://www.youtube.com/user/darusZoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 23 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség