Sziasztok!!!
Igyekszem a HPI T-15-ös motor tulajdonságait bemutatni/megérteni. (Asszem a Rush-nak, MT2-nek és a Nitro 3 Evo autóknak van ilyen.) De mások figyelmébe is ajánlom. (Nem nagyképűen, csak szerényen.)
Egy kis közvéleménykutatás:
A magas és az alacsony fordulati csavart a gyári beállítástól hány fokra szoktátok kinyitni (bezárni)? Azért fokban kérdezem, mert teljesen zavaros az, hogy a HPI a fél fordulatot 90foknak, máshol meg 180nak érti. Meg itt a fórumban is láttam ilyenféle "kavarodást". Szóval:
Az én véleményem: (talán túl részletes is a lenti szöveg, de fő a pontosság, főleg, ha ilyen drága "sportról/játékról" van szó. Mert ugye nincs mindenkinek pénzze arra, hogy miden második nap beruházzon egy motorra 25eFt-tól--a csillagos égig.)
Persze tisztelet a kivételnek. (A fentiekkel nem akartam senkit megbántani, csak leítam amit gondolok, és kész.
) Tehát:
A gyári beállítás 3x360fok a magas fordulati csavaron, ha jól emlékszem. Namost ez csak a bejáratáshoz nagyon jó, és kell is. De:Tőgáznál nem veszi fel a max fordulatszámot, sőt néha még le is fullad, ezért én szépen elkezdtem visszacsavargatni 45fokonként a magas fordulati csavart, és végül ahogy nekem jó lett(már szépen felveszi a magas fordulatot is): a teljes zárástól 2x360+45fok kinyitás/kicsavarás.
Ezen bekarburálással elvileg dadog, és NAGYON melegszik a motor, és nem nagyon füstöl. Így is lett, ezért a pályán a magas hőmérséklet miadt (kb: 140Cfok<<X) a motor leállt csak úgy menet közben... És utána sehogysem indult el, csak miután a motor "hűtőrácsát" meg lehetett kézzel fogni úgy hogy nem égeted meg magad. (kb 40Cfok)
Megjegyzem szerintem ez sokaknál probléma. Utána megint beindult (egy kis gyertyatisztogatás után). Mellesleg senkinek nem alánlom, hogy az olajos gyertyát a szabad levegőn izzítsa(még rövid idejig sem!!!), mert eloxidálódik az izzószál, és ha többször megcsinálod ezt: dobhatod is ki a gyertyát.
Ezek után az alacsony fodulati csavaron, ami a gázkarral ellentétes oldalon található (vele szemben) a motoron: 90fokot kicsavartam a gyári beállításhoz képst. Gyári beállítás: egy síkban van a csavar vége a mellette lévő foglalattal. Így a motor semmiképp nem melegedett nekem 120-130Cfok fölé, és megszűntek azok a bizonyos véletlenszerű megálláskok is. Ezen kívül füstölt is rendesen a járgány. És szinte mindig pöccre indult a motor.
Azért kivételek mindig vannak: Amikor a motor megáll, miután a nafta kifogyott (természetes), akkor nem indul el rögtön (nekem). Elvileg erre (ha minden más oké) egy ok lehetne, amit megfigyeltem:
Amikor a nafta az üzemanyagcsőben eléri a karburátor fémrészét (réz színű), akkor a fém magas hőmérséklete miatt az üzemanyag egy része gáz halmazállapotúvá lesz, és az ottani nyomás hatására a nafta visszalökődik a tak felé a csőben, és nem pedig a karburátor belsejébe, és onnan a motor robbanásterébe.
Akárhogy indítózom, izzítom: nem indul el emiatt. Le kell hűtenem azt a fémrészt a karbinál. Én vizes zsebkendőt szoktam odatenni, mert az jól vezeti a hőt (miután leszedtem a ü.csövet a fémrészről). 1-2 perc és utána visszahelyezem a csövecskét a helyére. Ezek után pöccre indul a motor. És róhatom tovább a köröket.
Profibb megoldása kinek van erre: ??? Ehhez lehet hogy másik topicot kellett volna nyitnom, de szerintem ezek összefüggnek egymással, és mégis jó, hogy ideírtam... (Mellesleg a motor elvben való karburálásával tisztában vagyok.)
Írjatok véleményt, és, hogy ti hogy szoktátok a karbit állítani. Akinek más motorja van az is írhat, sőt kérem, hogy írjon, mert biztos érdekes.
+Ezzel próbáltam egy kis segítséget nyújtani azoknak, akiknek vannak gondjaik a karburálással, és a motorjaikal, vagy/és kezdők.
Mindenkinek élvezetes játélkot kívánok! És szép nyarat!
Ádám (Pintyő)