Szia Krisz25!
A Wasp és a Picco motorok gyak. ugyanazok, csak másik forgalmazó "matricája" van rajta. A Wasp/Picco ~180$ (berántóstul), a Sisio valóban sokkal drágább (majdnem 2szer annyi).
Mielőtt azonban a lovak közé csapnék, hadd mondjam el, hogy pont ma készült egy remek felvétel az autómról, ha kicsit cász Godzilla csinál belőle egy állatijó vágást, és meg is nézheted...
Wasp .26: a motor összeszerelt állapotban jön, csak a karbit kell rászerelni, de ez mindössze 1 db csavar, nem nagy ügy. A motorhoz a szokásos gyári "How to brake in?" prospektus jön, semmi más. Én pl hiányoltam a robbantottábárt+alkatrészlistát, de ez van. Később a gyártó support-jára írtam levelet, hogy ugyan küldjenek már valami alkatrészlistát, mert így egy esetleges hiba esetén nem fogok tudni alkatrészt uránrendelni. Nem küldtek. Talán azért, mert - de ez személyes vélemény - fingjuk nincs róla, a motor bejön a gyárba, ráb..sznak egy "Team Orion" matricát (képletesen), és már megy is a boltba. Meglepő volt azonban, hogy volt a csomagolásban egy plusz low-speed needle is volt.
A savage-be abszolut belefér, illetve a gyári motor bakjába kicsit szorult, de az nem volt nagy probléma (ma is így van benne). A főtengelycsonk szintén ugyanaz, és amint fentebb talán említettem, berántóst vettem (szándékosan, de erről majd később). A beszereléssel tehát semmi gondom nem volt.
Több fórumon olvastam azonban, hogy a motor a nagy kompressziója miatt nehezen indítható, így ajánlott a kezdetekben a pullstarter, később a bejáratást követően már a roto-start is megteszi, de egy őj motort a rotostart alig bír megforgatni. Gondoltam, kibírom a rángatást egy darabig, a kezdetekben, később meg majd ráteszem a rotostartot.
A bejáratást egyhelyben pöfögéssel kezdtem, de nemigen bírtam sokáig, egy féltank után már meggurítottam az autót (semmi durvulás, csak alapgázzal, körbe-körbe mentem). A szokásos pár tank, vékonyítás, hangolás, stb. Azért a bejáratás után a motort átmostam, biztos ami biztos.
Már a bejáratás alatt érezhető volt az ereje, bár akkor még a gazdag keverés miatt telítődött a motor. A bejáratást követően eleinte meglepő módon viselkedett. Sokkal érzékenyebb, mint a S21 vagy a S25 motorja. Úgy értem, hogy a külső körülményekre sokkal érzékenyebb. Gyak. minden egyes alkalommal szükséges utánaállítani, ha eltérő környezeti tényzők között hajtom (mondjuk én ezt is poztitívumként tartom számon).
Azt nem ecsetelem mekkora erő van benne, meg hogy mennyire bika. Azt majd meglátod a videón. Amúgy a S25 vagy a Wasp26 motorok a Savage vázhoz a csúcsok, vagyis szerintem ezeknél erősebb motort nem érdemes beletenni, mert szétcseszik. Már így is egyik másik emberkénél fogynak a difik, kutyacsontok.
A motor amúgy nagyon szépen muzsikál, aki hallot már menni NovaMega, NovaRossi motort (a jobbik fajtából) az tudhatja, milyen visítós hangjuk van, és hogy mennyire nincs szinte gyorsulásuk, szinte 0 sec alatt pörgi ki magát a motor. Savage esetén ez annyit tesz, hogy egy tőviggáz esetén az autó gyorsulását csak a tapadás határozza meg. Ha szarul tapad, a kerekek pörögnek, ha jól, a kocsi rakétaként kilő
Berántó: mind a mai napig nem szereltem le, és asszem már nem is fogom, amíg le nem szakad róla. A motoromra nagy gondot fordítok, ha a kaszni koszos is, a légszűrő és a motor mindig tiszta nálam. hálából a motor indítás így néz ki:
-üzemanyaggal feltölöm a tankot
- 5-6 pumba (régi, pumpálós tankom van, ami a berántósokhoz KELL)
- rádiók bekapcs
- kicsi gáz
- rántás (!!!1szer, max 2szer!!!)
A motor pörög, nem áll le, stabilan jár. Felemelem, kicsit pörgetem, ledobom a földre, és már tép is. A motort melegen leállítva azonnal újraindítható. Pöccre. Mit mondjak még...A motorban nincs még sok ~2-3 liter talán. Jó állapotban van, nem kezd fogyni, pedig azért rendesen hajtom....ennyi.
A választás a Picco és a Wasp között nálam azért esett a Wasp-ra,mert a toweren MINDEN alkatrésze van, a Picco-hoz viszon egy sincs (legalábbis amikor én rendeltem).
Nekem a motor tehát bejött. 180$-ért egy jó motort kapsz, ami nem is olyan sok. Egy NovaMega motor ~450-500$ körül van, ami lehet hogy azért még ennél is bikább, de ennél már nem kell szerintem több. Aki nem hiszi, járjon utána. Egy EVO5-ös
NovaMega motor 486$. Hoppá!
Ja, és még valamit: a motorral viszont új vezetési technikát kell bevezetned, mivel az első kerék a kormányzott, az pedig általában a levegőben van
Egyszóval, nehéz kormányozni
))
Ramses
Ui.: és vegyél bakke Dirt Bonz gumikat, állatian tapadnak, majd mindenhol. Most füves helyen hajtottuk, és ,még a Traxxas guminál is jobb.