Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 16:06:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 507 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.13 21:24:09 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.01.05 18:06:19
Hozzászólások: 207
Hello!

jé Vannak értelmes emberek akik észrevesszik...

Lipric direkt irtam igy. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.13 21:41:38 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.10.26 07:27:01
Hozzászólások: 128
Tartózkodási hely: Budapest, XI. kerület
Mézi. A Jet's-et utálom, téged imádlak. Meg az ilyen embereket, akik imádják osztani az észt. Mindenki azt vesz amit akar. Márészt én csak elmondtam 2,5 év tapsztalatát. Te ezt tapasztaltad, én meg ezt. Ennyi. Egyik sem szentírás!

De fátylat rá, ha elmagyarázod nekem egyszer, hogy mire jó minden második topikba beleírni valami nagyon építő jellegű, "szalonképesen" megfogalmazott okosságot (miután már elötted huszan leírták ugyanazt, és te csak őket replikázod!)

Bocsánat ezért a kifakadásért, csak annyira unom már, hogy ezekkel van tele a fórum!

(kérem a moderátorokat, ezt (is) töröljék!)

_________________
http://www.vizipipa.eu
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: üzi
HozzászólásElküldve: 2009.01.13 23:06:26 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.13 18:44:16
Hozzászólások: 128
Tartózkodási hely: Csongrád megye Hódmezővásárhely
Sziasztok.
Én személyszerit, olyan üzemanyagot használok amilyen, éppen kapok. Egyedül a nitro számra figyelek. :shock:
A motort úgyis átkel karburálni /Hisz, tudjuk, hogy sok minden befolyásolja a motor teljesítményét./ :!:
A másik dolog meg nem szoktam 1-2 évig őrizgetni az üzemanyagot, mert hamarabb fogy el. Mint kéne. Így a hosszú idejű tárolásról nincs tapasztalatom. hurra
Szerintem teljesen mindegy hobby szinten,
Egy-szónak száz a vége ki kell próbálni egy pár fajtát. És mindenki másra esküszik.
Keresni kell a fórúmon ezzel kapcsolatos hozzászólásokat ///Rengeteg van meg jó nagy viták ///és el kell olvasni. akit érdekel.

Üdv: Csaba

_________________
Savage X STS-D28M Off road :bemutathehe esedezem
Savage X FORCE 28 On road hurra

http://www.langlovagok.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.14 00:06:55 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.05 07:13:01
Hozzászólások: 533
Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Sziasztok
az üzemanyagvitához csak egy két megjegyzésem lenne saját tapasztalatból.
a tornádo-t személyes meglátásom szerint csak a savage gyári motorja szereti. rengeteg embernek segittettem már bekarburálni az autóját és én ezt tapasztaltam.
legutoljára egy kyoshoval szenvedtem, eredeti gx21-es motorral volt szerelve, sehogy sem akart összeállni, ha jo volt alul-felül akkor egy kihúzatás után leállt, stb..., cseréltünk gyertyát ugy sem volt jó, legutoljára kiöntöttük belöle az üzemanyagot (tornádo volt benne) feltöltöttük az általam használt jets-el és egyböl normálisan belehetett állítani.
tavaly a saját gx 21-em 2,5liter 16%-os tornádó után meghalt, azota én tornádot nem használok és nem is ajánlom. Véleményem szerint a morgan a legjobb hobbycélra (árban is).
személy szerint a morgannal és a jets-el vagyok megelégedve.
üdv: Z'

_________________
http://www.youtube.com/user/darusZoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.14 10:55:59 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.20 21:19:02
Hozzászólások: 123
Tartózkodási hely: Nagytarcsa
Hali!
Z' hozzászólásához még annyit fűznék,h még mindig a közelembe van bratyóm mt1-je,ami már kb. 5 éves(ha nem több)igaz,h kompresszió nem sok van benne,de mikor még tesómé volt,akkor 10%-os tornadót kapott.4 évig használta vele hiba nélkül,mikor az enyém lett akkor 16%-os hypert kapott.Közbe én ezt az mt-t oda adtam jövendőbeli apósomnak :).Ő 10%-os tornadót ad neki ismét :? .De a kocsi még mindig megy.A lényeg,h szerintem az mt is szereti a tornadót.Csak a sok negatív vélemény miatt én nem :oops:

_________________
HoBao Hyper 7 TQ 28 Sport
http://www.youtube.com/watch?v=5gk8pbd_DNM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.14 12:40:03 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Persze, hogy szereti a moci mert az még nem tudja, hogy mi nem szeressük azt az üzit. mondd meg neki és úgy bevágja a durcit, hogy nem fog elindúlni TORNADO-val. :lol:
Vissza a témára: Force .26-os moci nem szerette a TORNADO-t. STS mocik közül egyik sem szerette a TORNADO-t. Daytonával viszont meg voltak elégedve (én is) mert jól mentekés nem kokszolódott a dugattyútető meg a többi (és nem a beállításonmúlt). ;) Jets meg ezeket még nem próbáltam, Daytona eddig bevált delehetkipróbálommég a többi üzit így (ha már ennyit beszélünk róluk).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.14 13:30:09 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.01 15:27:39
Hozzászólások: 135
Hali!

Tapasztalat nincs, de hasznos olvasnivaló igen :!:
Nitro – a misztikus adalék
A metilalkohol használatának veszélyei
Tudnivalók az R/C motorokról
Szerintem egy Kezdő ( mint Én) sokat okosodhat belőle.

Üdv Luc

_________________
" A kisfiút a felnőtt férfitól csak a játékaik ára különbözteti meg!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.14 16:30:08 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.01.05 18:06:19
Hozzászólások: 207
Hello!

A metil alkoholhoz lenne egy kérdésem:

Nem egyszer ráfojt a kezemre és nem nagyon törődtem vele max 2perc után
letöröltem.
De amikor üziben mostam ki a leömlőt egyértelműen olyan lett a kezem.

Ez egy 6hónapja volt és nem lett bajom pedig ez állitólag bőrön is felszivódik?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.14 16:38:43 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Szia!

nemcsak állítólag hanem tényleg felszívódik. De közben marha gyorsan párolog is,ezért érzed hidegnek. Kis mennyiségtől nem lesz bajod, persze azért rendszeresen ne öntsd a kezedre tesztelés céljából, tudod sok kicsi sokra megy. Ne nagyon használd az üzemanyagot mosásra egyrészt a fennt említett felszívódás miatt másrészt meg a kipárolgott gőzt nyilván belélegzi az ember. Inkább vegyél petróleumot azzal mosd ki a cuccot és az azért még olcsóbb is.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.14 16:59:46 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.20 21:19:02
Hozzászólások: 123
Tartózkodási hely: Nagytarcsa
Dodge írta:
Persze, hogy szereti a moci mert az még nem tudja, hogy mi nem szeressük azt az üzit. mondd meg neki és úgy bevágja a durcit, hogy nem fog elindúlni TORNADO-val. :lol:

Nah,akkor most minden Savage és Mt tulaj,meg más is aki Tornadot használ az este üljön le a kocsijával beszélgetni :-D .

_________________
HoBao Hyper 7 TQ 28 Sport
http://www.youtube.com/watch?v=5gk8pbd_DNM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.14 17:46:27 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Két perc alatt már rég elpárolgott/felszívódott. Valószínű, hogy csak a hőelvonással járó hideget érezted még a kezeden.

Művelődj, bár már kezdem unni, hogy mások helyett többek között én keresek rá valamire a net-en ROPPANT KÖNNYEN ELÉRHETŐ rengeteg információból.

http://www.rcmodell.hu/article/articleview/24/1/5/

http://www.webbeteg.hu/index.php?page=n ... l-mergezes

http://www.steelchem.com/safety/STC-0000058.html

http://hu.wikipedia.org/wiki/Metanol

Érdekes, hogy több helyen írják a lenyeléses mérgezés után 0.5-1dl "rendes" 40-50%-os alkoholt kell itatni a mérgezett egyénnel. Tehát minden modellezőnél legyen valamilyen égetettszesz is a motyóban vész esetére. :-D Reméljük senkinek soha nem kell ilyen okból kifolyólag szeszt innia. :(

A motor nagytakarítását nem igazán jó ilyen illékony anyagokkal (alkohol, benzin, féktisztító spray) csinálni. Ami koszt felold az szinte azonnal visszaszárad a felületre, amint az oldószer elpárolog róla.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.14 18:04:18 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
sala írta:
A motor nagytakarítását nem igazán jó ilyen illékony anyagokkal (alkohol, benzin, féktisztító spray) csinálni. Ami koszt felold az szinte azonnal visszaszárad a felületre, amint az oldószer elpárolog róla.


a féktisztító sprayel nem értek egyett. először WD40 és utána lehet féktisztítóval. gyönyörű szépen leviszik a cuccot de elötte fel kell oldani WD40-el. Volt hogy WD40 nem volt de muszály volt tisztítani így megküldtem féktisztítóval. Nem száradt rá, szépen lehozta.
ezt a két cuccot használom már elég rég óta így a tapasztalat mondatja ezt velem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.15 14:48:31 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.08.24 03:48:42
Hozzászólások: 56
Hali
Miért van az, hogy a repülős üzemanyagokban 20% a ricinus olaj, az autós üzemanyagokban pedig 12 % körül? Ha én repülős üzemanyagot próbálok elégetni az autómban, nem kímélem vele a motort? Mivel jelentősen több a kenőanyag az üzemanyagban.
Kösz a válaszokat.
üdv
András

_________________
HPI Nitro3 RS4 1:10 3ccm
Kyosho Minitz06 1ccm 1:12 2Wd (Gmark)(1981)
Mantua Junior Strap 3.5ccm 1:8 buggy(Picco P21SE) (1988)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.15 21:37:59 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Dodge, valljuk be nem volt elég átütő az okfejtésed és a legkevesebb köze sem volt az üzemanyaghoz, ami a téma. :?
"először WD40 és utána lehet féktisztítóval. gyönyörű szépen leviszik a cuccot de elötte fel kell oldani WD40-el"

Nem állítottam azt, hogy nem lehet elmosni vele a motort. Azt írtam megjegyzésképp, hogy "nem igazán jó". Szerintem a két szó között van némi különbség.

Tehát mézi és mindenki:
Ne moss megfelelő egyéni védőfelszerelések (oldószerálló kesztyű, oldószerálló védőruha, kémiai védőszemüveg, légzésvédő maszk) nélkül semmit metanolban vagy RC üzemanyagban.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.15 22:35:21 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
bandita írta:
Hali
Miért van az, hogy a repülős üzemanyagokban 20% a ricinus olaj, az autós üzemanyagokban pedig 12 % körül? Ha én repülős üzemanyagot próbálok elégetni az autómban, nem kímélem vele a motort? Mivel jelentősen több a kenőanyag az üzemanyagban.

Üdv!
Igyekszem egyszerűen fogalmazni a választ:

A különbség a repülős és az autó motorok között: A vezérlés.
Ez gyakorlatilag meghatározza a motor fordulatszámát és nyomatékát.
A repülős motorok az autóshoz képest sokkal kissebb fordulaton működnek és általában teljesítményben gyengébbek is.
Ez azért van így konstruálva, mert a repülős motoroknál a kihajtás direktben van a légcsavaron keresztül. Ez adja az "áttételt".
A légcsavaroknak pedig akkor van jó hatásfokuk, ha a méretük nagy és a fordulatszámuk kicsi.
A sebességi és műrepülőket kivéve, a repülősök legtöbbször kb. kétharmad gázon rotyogtatva repülnek, ellentétben az autókkal, ahol visítósra állítjuk a motort.
A kétütemű motorok az üzemanyagba kevert olajjal kapják a kenést, a lassabb fordulatszámon leadott teljesítményhez nagyobb olajhányad szükséges.
Használhatod az autós motort magas olajtartalommal, az élettartam nőhet, de a teljesítménye csökkenni fog.
A teljesítményt az üzemanyag éghető alkotórésze adja, ha ennek arányát csökkented azzal, hogy több olajat teszel bele, kevesebb teljesítmény és rosszabb dinamika lesz az eredmény.

A nagy kérdés az, hogy mivel kíméljük jobban a motort?
Azzal, hogy megadjuk neki a hozzá gyárilag ajánlott összetételű üzemanyagot, amivel könnyedén pörög, vagy olajba folytva, lesokaltatva nyektetjük.

Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.15 23:46:31 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.08.24 03:48:42
Hozzászólások: 56
Köszi Syl, azthiszem teljesen világos így már.
üdv!
András

_________________
HPI Nitro3 RS4 1:10 3ccm
Kyosho Minitz06 1ccm 1:12 2Wd (Gmark)(1981)
Mantua Junior Strap 3.5ccm 1:8 buggy(Picco P21SE) (1988)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.16 14:00:27 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
oksa sala, legyen igazad. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.16 19:55:06 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Hi!

Azért vitatkoznék veled Syl, hogy mitől is folytjuk olajba és mitől nyektetjük....
Én többek között sebességi körpályással kezdtem régen a modellezést.Ott az alap üzemanyag 20% tiszta ricinus(vagy szintetikus) és 80%metil alkohol. A nitrometán használata azonnali kitiltást jelent egy versenyen ugyanis tilos használni a nemzetközi versenyszabályzat szerint is. A motorok mégsem sokalnak, fulladoznak és nyektetődnek hanem ha majdnem pontosan jól tudom akkor a világrekord már 330km/h felett jár és ott is üvölt a motor mint az rc-k ben. Nekem egyébként ezzel az üzemanyag aránnyal is fejre állva megy az sts 28 vagy egyébb hpi stb... motorok(melyekhez ugye gyárilag 16-20-25% nitrometán tartalmú üzemanyagot ajánlanak.). Tehát akkor hol az igazság...... (nem kell rá válaszolni.:) )
Egyébként én is használok nitrometánt mert van némi jótékony hatása de kb 5%-nál megállok.
üdv és bocs a vitatkozásért


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.17 01:37:17 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
tg11 írta:
Én többek között sebességi körpályással kezdtem régen a modellezést.Ott az alap üzemanyag 20% tiszta ricinus(vagy szintetikus) és 80%metil alkohol. A nitrometán használata azonnali kitiltást jelent egy versenyen ugyanis tilos használni a nemzetközi versenyszabályzat szerint is. A motorok mégsem sokalnak, fulladoznak és nyektetődnek hanem ha majdnem pontosan jól tudom akkor a világrekord már 330km/h felett jár és ott is üvölt a motor mint az rc-k ben.
üdv és bocs a vitatkozásért

Szia tg11!
Neked is üdv! :)
Nem veszem vitatkozásként a hozzászólásodat, mert amit én írtam, lényegében ugyan az:
SYL írta:
A sebességi és műrepülőket kivéve, a repülősök legtöbbször kb. kétharmad gázon rotyogtatva repülnek, ellentétben az autókkal, ahol visítósra állítjuk a motort.

Ha már szóbahoztad a sebességi motorokat, egy-két gondolat.
Gondolom egyetértesz velem abban is, hogy az általad említett körpályás modelleknél a cél nem a gyorsulás, hanem a végsebesség!
Ezt a komoly sebességet nagyon hosszú idő (és út) alatt érik el ezek a motorok, igen sokszor a modellező "húzza" a drótnál fogva, hogy végre elérje azt a minimális fordulatszámot, amelynél már megszólal a rezócső.
Innentől fogva, mint egy turbós motornak, megjön a teljesítménye.
De addíg bizony még ezek a motorok is lesokallva erőlködnek, mert a porlasztón az üzemanyag mennyisége a végsebességhez tartozó motor fordulathoz van beállítva és menet közben nem változtatható.
A komoly teljesítménynövelőket, mint pl. a nitrometán, nitrobenzol, kénsav, stb., mind komoly ajzószerek voltak annakidején ebben a sportban, mígnem betiltották őket és csak az alap üzemanyagot engedték.
Ha nem tiltották volna be, akkor Te is használtad volna (muszály lett volna) ezeket az anyagokat ha a versenyeken eredményesen akartál volna szerepelni.
Soha nem szabad összehasonlítani egy sebességi modellt vagy motort egy R/C -vel, hiszen teljesen más a vezérlésük, a kompresszíóviszonyuk, a porlasztójuk, a légtorkuk mérete, a rezonátoruk stb.
A sebességiben pontosan méretezett hosszú, hangtompító nélküli rezócső dolgozik, az R/C-ben egy helyhiány miatt agyon torzított, hangolhatatlan és ezért szinte semmit nem érő hangtompítós rezócsőnek csúfolt csődarab van
Az egyik a magas nitrometán tartalomhoz, a másik a 0% nitróhoz van belőve "gyárilag". Természetesen valahogy működnek, ha a "nitrósnak" nem adunk, a másiknak meg adunk nitrometánt. A Trabant is elpöfögött a mosóbenzinnel.
Más körülmények között vannak használva és teljesen mást várunk el tőlük.
Egy sebességi (pl. autós) csúcsmotor élettartama pár start, utána nagygenerál.
Ha ezt üzemidőben mérjük, az legjobb esetben negyed óra, illetve pár deci üzemanyag.
Nem várjuk el tőle, hogy a start után 3 másodpercen belül teljes fordulaton menjen, nem is képes rá.
Egy R/C motortól viszont elvárjuk, hogy 10, 20, esetleg még több liter üzemanyagot eljátszhassunk vele, azt is elvárjuk tőle, hogy ha álló helyzetben tövig húzom a gázt, elkaparja a kerekeit.
Még egy gondolat, de ez már csak a saját véleményem és nem bántónak szánom:
Én azokat az autómodelleket tartom jó konstrukciónak, amelyek nagy gázadásra elindulnak, nem pedig hanyatt esnek. :)
Akkor tudnád igazán összehasonlítani a motorod teljesítményét kevés nitróval és mondjuk 16%-al, ha rábírnád az autódat, hogy tapadós talajon ne vágja hanyatt magát, hanem gyorsuljon állóról a végsebességig.
Esetleg indulj el egy apaji versenyen, a fél órás döntőben igen sok kört kapnál csak az üzemanyagod miatt is a hasonló típusú, de nitróval bőven itatott modellektől.

Konklúzió:
Csoda nincs, nitrometán=plusz teljesítmény.
Nyilván az élettartam is fordítottan arányos ezzel.
A mai jó minőségű versenymotorok 25% nitroval, 12% olajhányaddal 20-40 litereket is elmennek versenykörülmények között.
Akinek ez kell, az használja, akinek nem ér annyit, nem használja a nitrometánt, vagy csak kevés százalékban.

A körpályás sebességi versenymodelleknél a motor igénybevétele igen nagy, az élettartamuk nagyon rövid, pedig nem kapnak nitrót és 20% olajjal mennek.

Tehát akkor hol is az igazság? :)

Baráti üdvözlettel:
SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.17 13:03:30 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.20 21:19:02
Hozzászólások: 123
Tartózkodási hely: Nagytarcsa
Nah ezért szeretem ezeket "vitákat". :)
A végén úgyis jön egy profi magyarázat,
ami mindenkinek a hasznára válik :-D .
Köszi SYL ezt a rövid,de lényegre törő magyarázatot esedezem
Üdv,
Vale

_________________
HoBao Hyper 7 TQ 28 Sport
http://www.youtube.com/watch?v=5gk8pbd_DNM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 507 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség