Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 23:48:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.11 23:49:22 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Többféle -hasonló nevű, hatású "afterrun" van forgalomban, mindet ki kellene próbálni ilyen körülmények között, amíg ez nem történik meg, nem szabad általánosítani.
Maradjunk annyiban, hogy vannak erre a feladatra (hosszabb ideig tartó tárolásra) sokkal jobban bevált szerek.
Rövid távú védelemre kifogástalan abban az esetben, ha nem csak pár cseppet tesztek a motorba, hanem kicsavart gyertya mellett bőségesen adagoljátok a teljesen kinyitott szívótorokba sűrű pullstarterezés, vagy starterezés mellett. Ha már fröcsög, akkor kipörgetni a felesleget és kész.
Gyertya vissza, de nem kell megtépni.

Itt jegyzem meg azt is, hogy ha már a kezünkbe van a gyertya, ugyan már vessünk némi pillantást a kicsikére.
Vizsgáljuk meg a spirált szemmel, vagy nagyító alatt. Ha el van deformálódva (összelapulva, eltorzulva) cseréljük ki egy újra, mert sunyi hibákat okoz, minek következtében hajlamosak vagyunk az amúgy jól beállított porlasztót eltekergetni... Néha elég egy cigánykerék az autóval és azt tapasztaljuk, hogy utána valahogy nem "harap" a motor annyira mint előtte. Ekkor szinte biztos, hogy a gyertyaspirál eltorzult, vagy elmozdult a furat közepétől.
Most mint boltos megint magam ellen fogok beszélni, de legtöbbször meg lehet gyógyítani házilag ;)
Vegyünk egy vékony gombostűt és óvatosan helyezzük be a spirál közepébe. Még óvatosabban próbáljuk meg a tűvel az egész spirált a helyére visszaigazgatni. A művelet után izzítás próba, ha renben van mehet vissza a motorba. S lőn csoda, a motor újra jól zenél.

Az "afterrunos" újraindítási problémákat pedig úgy lehet elkerülni, hogy indítás előtt kicsavarjuk a gyertyát, porlasztót teljesen kinyitni, kipuffogót befogni, bőségesen starterezni addíg, amíg fröcsögni kezd az üzemanyag a gyertyanyíláson. Szemekre, ruhára vigyázni!
Jó szolgálatot tehet Szilvia, ami mindent szív (papírkendő). :)
Ha ez megvan, porlasztót indítási állásig bezárjuk, a felesleges üzemanyagot kipörgetjük a motorból. Gyertyát be a helyére, ésszel-érzéssel meghúzni (különben a modellboltosok zsebét hizlaljátok) és kész. Jól feltöltött izzítót rátenni, starterezni és már pöfög is.
Akinek tudtam valami újat mondani, az használja egészséggel :-D
A most leírtak az én személyes véleményemet tükrözik, elképzelhető hogy nem mindenki ért egyet ezekkel.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: after run?
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 22:16:27 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.27 12:55:46
Hozzászólások: 97
Tartózkodási hely: Pilis_pest megye
hali és ha nincs most a polcon?

se after run
se fegyverolaj
se wd40
----
1> de van ricinus"pfujj" :nyelv
2> és van müszerolaj
3> meg van full szintetikus motorolaj /sima is+ 2 üteműbe való is/

4> vegyek after runt
5> minden másnap indítsam be?
köszike.
ui:lehet most az jön le,hogy el sem olvastam,DE elolvastam,és sikerült picit összezavarodnom.Tudom ==ez hülye,mondta más is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 22:25:23 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.27 12:55:46
Hozzászólások: 97
Tartózkodási hely: Pilis_pest megye
ja és az autó szobában van cirka 20-22 ffok körüli

/muterom + :evil: :nemegyarazzal /


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.02 18:45:10 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.01.01 20:49:51
Hozzászólások: 5
tényleg, hogyha pl télen minden második héten, vagy havonta beindítom, üresbe elpöfögök fele, fél-1 tankot, hogy menjen kicsit a motor, akkor nem is kell afterrunozni, nem? :roll:
(nem kint járatni a mínuszba, hanem pl garázs, vagy vmi melegebb helyen gondoltam.)

tavasszal, nyáron, meg ősszel meg úgyis megyek vele annyit, hogy ne keljen after runozni


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.02 19:33:03 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
RaZeR írta:
nem kint járatni a mínuszba, hanem pl garázs, vagy vmi melegebb helyen gondoltam


És a kipufogó gázzal mit fogsz csinálni?

Ha csak ezért indítod be, akkor inkább, megfelelő konzerválás után, hagyd állni tavaszig.

F_Gyuri


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: üzi
HozzászólásElküldve: 2010.11.07 08:50:50 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2009.10.18 18:54:57
Hozzászólások: 100
Tartózkodási hely: köszeg
hali azt szeretném kérdezni hogy awd40 olaj jo-e a motornak hogy télre elrakjam? :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: re
HozzászólásElküldve: 2010.11.08 11:14:22 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
limi írta:
hali azt szeretném kérdezni hogy awd40 olaj jo-e a motornak hogy télre elrakjam? :-D

Üdv,
Nem jó, mert hamar "megszárad" és már nem zárja el a levegőt az alkatrészektől.

Olvasd el ezt a cikket:

http://sylkamodell.hu/hirek/?p=2330

Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: üzi
HozzászólásElküldve: 2010.11.08 17:04:45 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2009.10.18 18:54:57
Hozzászólások: 100
Tartózkodási hely: köszeg
:-D köszi syl elolvastam igy most majd rendelek olajat .köszi a segitséget


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: After run olaj
HozzászólásElküldve: 2013.06.10 06:07:36 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.02 20:48:47
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: Ibrány
Sziasztok!

Én vettem ősszel egy savage x- et bejárattam! És azóta nem volt beindítva! És olvastam hogy ha hosszabb időn át nincs indítva akkr le kell konzerválni a mocit! De én ezt nem tettem meg! És most menni szeretnék ve! És a kérdésem az lenne hogy ez a kb fél éves kihagyás után nyugottan beindíthatom e a kocsit, vagy sem?

_________________
HPI E-Firestorm 10t
HPI Firestorm 10t nitro
HPI Savage X 4.6


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: After run olaj
HozzászólásElküldve: 2013.06.13 19:46:00 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2009.04.30 17:10:52
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Budapest VIII. Ker.
Szia!

Ez velem is előfordult korábban, nekem akkor nem volt gondom. Indult, nem lett baja. Gondolom érdemes indítás előtt párszor megforgatni a motort.

Üdv!

_________________
Tamiya Nitrage 5.2 -> My EX Modell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: After run olaj
HozzászólásElküldve: 2013.06.13 21:01:25 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.02 20:48:47
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: Ibrány
Heló!

Köszönöm!

_________________
HPI E-Firestorm 10t
HPI Firestorm 10t nitro
HPI Savage X 4.6


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség