Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.29 06:24:13

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: After run olaj
HozzászólásElküldve: 2004.06.02 09:37:52 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
:?: Ki, hogyan használja az after run olajat?
Sokunknál felmerült, hogy nem mindig használjuk "helyesen" ezt a terméket.

Én eddig a karbiba csöpögtettem (pár csöppet) a nap végén, párszor megforgattam a motort, hogy eldolgozza.

A mostani talin viszon arra lettem figyelmes, hogy picit beragadt a dugattyú a hengerbe. :shock: Ez a motor szempontjából egyáltalán nem kellemes. Lehet, hogy a pár csepp nem elegendő? Ti mennyit szoktatok használni?

:idea: Tisztogatás után a kenési ponton is változtattam > kivettem a gyertyát és most oda csöpögtettem.
Ez kicsit babrásabb folyamat, de talán ez a helyes variáció?
:integet

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: After run olaj
HozzászólásElküldve: 2004.06.02 09:48:26 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
Hello Peti!

Iegyer Thomas leirta itt, hogy szerinte hogyan kell hasznalni. Nagyg pedig azt mondta, hogy a karbiba ne tegyunk soha, mert megeszi a tomiteseket. Azt is ebben a topikban tudod elolvasni. En nem tudnam megmondani, melyik a helyes...

Tobbiek?

Peti írta:
:?: Ki, hogyan használja az after run olajat?
Sokunknál felmerült, hogy nem mindig használjuk "helyesen" ezt a terméket.

Én eddig a karbiba csöpögtettem (pár csöppet) a nap végén, párszor megforgattam a motort, hogy eldolgozza.

A mostani talin viszon arra lettem figyelmes, hogy picit beragadt a dugattyú a hengerbe. :shock: Ez a motor szempontjából egyáltalán nem kellemes. Lehet, hogy a pár csepp nem elegendő? Ti mennyit szoktatok használni?

:idea: Tisztogatás után a kenési ponton is változtattam > kivettem a gyertyát és most oda csöpögtettem.
Ez kicsit babrásabb folyamat, de talán ez a helyes variáció?
:integet


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: After run olaj
HozzászólásElküldve: 2004.06.02 09:51:32 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
Sokfele ajanlas van ezzel kapcsolatban.

Van aki nem is hasznal soha ilyesmit, igaz, ha 1-2 hetente be van inditva a moci, illetve van hasznalva az auto, akkor nem igazan van erre szukseg.

En szoktam hasznalni, de en azt figyeltem meg, hogy ha csak a karbiba teszek es ugy forgatom at a mocit, akkor legkozelebb beindulok, minden erolkodes nelkul, visoznt ha a dugohoz is csepegtetek, akkor bizony "koszorulok" egy ideig, mire beroffen a moci. Ez lehet, hogy hulyeseg, de ezt vettem eszre.

Inakbb mostanaban nem nyomok bele, mert majd minden hetvegen hasznalatban vannak az autok.

After run kerdesben pedig megoszlanak a nezetek arrol is, hogy mit hasznaljunk, van, aho la WD40-re azt irjak, hogy tokjo erre a celre, mig mashol megmagyarazzak, hogy az miert kizart, sot tiltott hasznalni (igy -ugy vagja haza ezt es azt a motoralkatreszt, feluletet stb.) Szoval van osszevisszasag. En inkabb a gyari aftere run oilt hasznalom, amennyiben megis a hasznalata melett dontok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.06.02 12:41:33 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Hi
Miért javasolják az after run olajat?
Ha a motort sikerülne hidegen leállítani akkor nem is nagyon lenne rá szükség. De hát a leállás pillanatában 120-140 fokos. Majd szépen lehűl a külső hőmérsékletre. Ez fizika. Mivel a lehülés következtében a motor belső részeiben térfogatcsökkenés keletkezik így a kőlső levegő beáramlik a páratartalommal együtt és ott az alkatrészeken vízkicsapódás keletkezik. Ez nem jelentős pláne a nyári hónapokban.
Hosszabb pihi esetén, /ca.2 hónapnál tőbb/ érdemes ezzel a kérdéssel foglalkozni. A lényeges felület a henger és a dugattyú palást. Ezt az izzító gyertya kicsavarása, pár csepp és körbeforgatás tőbbször. Valamint a főtengely felülete melyet teljes gázadás és karburátor torokba pár csepp és körbeforgatás tőbbször. Izzító vissza.
Olaj? Leírtam már, hogy szerintem a legjobb erre a célra a fegyverolaj. Sav mentes növényi eredetü!
Ásványi olaj használatától óvakodni kell. nemugyvanaz
A metinl nem oldja.
Ha ilyet használsz akkor a következő indításnál azokon a pontokon ahová rákerült ebből az olajból ott egy darabig nincs rendes kenés.
Üdv
Thomas

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.06.02 12:57:25 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
Egyedul azert kell, mert a nafta hosszu ideig torteno nem hasznalat utan, ugy bel tud szaradni a mociba, hogy megragad a dugo stb...egy ilyen ragados trutyi keletkezhet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.06.02 19:35:35 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Csacsi írta:
Egyedul azert kell, mert a nafta hosszu ideig torteno nem hasznalat utan, ugy bel tud szaradni a mociba, hogy megragad a dugo stb...egy ilyen ragados trutyi keletkezhet.

Hát jó.

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.06.03 13:58:03 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
Igen Godzi, beszéltünk már erről, de nekem még sose ragadt be a motorom. Pláne úgy, hogy használom ezt az olajat (És keresem a magyarázatot).

Thomas: Ez a lehülési fázis és pára lecsapódás megfogott. :wink: Gondolom ez idézi elő (amit Csacsi írt>) a beszáradást.

Én kb 1 hónapig nem használtam a gépet. Valszeg túl kevés olajat használtam, a pár csepp nem elég. És a gyertyát bizony ki kell szednem (eddig azért óckodtam ettől, nehogy kikopjon a menet a hengerfejen> kvázi tönkretegyem).

Jah, egy kérdés. A karbiban milyen tömítés van, amit esetleg ez az after run olaj megtámadhat?

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.06.03 15:38:22 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
Peti írta:
Jah, egy kérdés. A karbiban milyen tömítés van, amit esetleg ez az after run olaj megtámadhat?


Szerintem erre gondolt Thomas... a jobb folso sarokban van egy par gumigyuru... biztos arrol van szo.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.08.05 22:06:05 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.04.08 12:36:59
Hozzászólások: 474
Tartózkodási hely: Budapest
After Run használata nagyon függ attól, hogy az üzemanyagba milyen olajat ill. adalékokat tettek bele. vannak ojan olajak melyekbe a gyár eleve beleteszi a spec adalákot és akár fél évre is leteheted a motort mi ilyen olajat használunk több éve /szintetikus olajak egy része/ a ricinus tartalmuak igénylik az after run olajat mert az belerohad belekeményedeik elkezd zöldülni majd kékesfeketévé válni amikor a fém alkatrészekkel akcióba lép. A ricinus megavasodik egy idő után.
A metil is imádja a vizet magába szivni igy ha marad a motorba üzi akkor a környezeti párából tud magába szivni. Hosszab leállítás esetén célszerü a nyilásokat is lezárni /szivotorok,kipufogó nyilás/

_________________
Serpent 960
Serpent 950
GS Storm CL-1
Traxxas Bandit
Hot Bodies Cyclone
Serpent Excel MK2
+sebességi autók


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.16 18:12:12 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.09.15 14:52:55
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: gyöngyös
sziasztok

én tornádo 16% os üzit használok. ebbe milyen időközönként kell after run oilt tenni?minden játszás után?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.17 09:46:32 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
Elvben ha 1 hétig nem "játszol" a géppel, akkor már érdemes "előre" gondolkozni az after run olaj ügyében.
Én sajnos elég gyakran leteszem a gépet a tisztítás után, de az olajzás elmarad.. :oops: és mindig akkor jut eszembe, hogy "na most már be kellene kenni a hengert", amikor dolgozom, vagy távol vagyok a vastól.
:ongyilkos
Lehet ezért fúj is rám rendesen a pici :roll:

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.17 10:10:53 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.06.30 14:03:38
Hozzászólások: 440
Tartózkodási hely: XXI ker
Én még soha nem tettem bele Afterrun olajat és csak hétvégenként inditom be...

_________________
SAVAGE SS .27 SIRIO FM 40.815
OFNA Hyper7 PBS .21 FM 40.835


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.21 19:25:46 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
b.barna.
ide ird meg ujra...

legkozelebb olvass...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.21 19:29:32 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.07.23 20:27:00
Hozzászólások: 202
Tartózkodási hely: Debrecen
Sziasztok!

A BLUE After Run valamivel jobb mint a (piros) Tornado After run olaj?Vagy miért van köztük olyan nagy árkülönbség?

Köszi előre is!

Üdv.B.Barna

_________________
FG Stadium Truck


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.21 20:05:14 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.20 14:29:40
Hozzászólások: 451
Miért, hol lehet blue tornado afterrun-t kapni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.21 21:33:37 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
a blue az LRP, csak ezt nem irta b.barna

szeirntem tokmndegy, de lehet, hogy megsem. :P


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.22 12:53:33 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Csacsi írta:
a blue az LRP, csak ezt nem irta b.barna

szeirntem tokmndegy, de lehet, hogy megsem. :P


Én sem láttam kék after runt! :!:

Egyébként Csacsi osztom a régi posztodban leírt véleményt miszerint afterrunnal sokkal nehezebben indul. Én minden játék után 7-8 cseppet teszek a mociba és igen sokat kell rángatni szerencsétlent, mígy Marcy modellezőtársam nemigen használ vagy csak keveset és pöcc-röff :oops: :roll:

Egyébként Én is jártam úgy mint asszem a Traxxasos fórumtárs, magyarán volt már részem motor megragadásban... :evil:

Krisz szétszedte, összerakta és azóta is tökéletes, de a biztonság kedvéérét mindíg alul állítom meg a mocit és mindíg teszek bele afterrutn...

A WD-40-ről meg annyit: Oceanearth és HA jóltudom az összes Tamiya hívő modellező WD-40-ezi a TNX-eket meg a többi gépet és eskösznek rá ezerrel...

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.22 13:02:12 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Azon, hogy nehezebben indul AfterRun vagy bármilyen ápoló-konzerváló anyag után, nem kell csodálkozni.
Ugye ezek az anyagok folyékony halmazállapotúak. Ebből az okból kifolyólag összenyomhatatlan, és mivel nem üzemanyag be sem robban. Tehát szerencsétlen motor addig nem igazán akar indulni amig valamennyire ki nem dolgozzuk belőle ezeket az anyagokat, és a helyére friss üzemanyag keverék nem kerül.
Az lenne a meglepő, ha ugyanúgy pöcc-re inulna, mint más esetekben.
A kellemetlenségek ellenére én azt javaslom, ha egy hét-nél tovább állítjátok le a motort, akko igenis tessék lekonzerválni.
üdv:
F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.22 19:02:48 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2006.06.14 06:22:04
Hozzászólások: 51
Tartózkodási hely: Baja
nem mondom h nektek nincs igazatok de nekem míg sts28-am volt after run-nal dettó ugyan ugy indult mint nélküle mindig beindult pár rántásra


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.22 19:22:36 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.20 14:29:40
Hozzászólások: 451
F_Gyurinak igaza van:


A traxxasnál hasnált indítási rendszer például egyáltalán nem képes átforgatni a motort, ha túl sok afterrun van benne. Ezért minden motorbacseppentés után érdemes megforgatni a dugattyút, hogy kidolgozza a túl sok motorvédő folyadékot. A dugattyú alsó holtponton való megállítása is tanácsos.

Mellesleg még mindig nemtom hol lehet kék afterrunt kapni... :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség