Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 11:28:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 77 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: üzemanyag
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 08:54:17 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.05.21 07:33:40
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Veszprém megye
Az lenne a kérdésem, hogy ha a üzemanyagfalskámban elég régi (9 hónapos) üzi van és mondjuk az nem zár rendesen, annak következtében a nitrótartalom elpárologhat az üziből és okozhatja azt, hogy a moci nem indul csak átfolyik rajta az üzemanyag?
Igazából a fórumon megadott értékekre belőtt karbival nem indul az STS28-am! Előmelegített hengerfejjel stb...

Köszi! Üdv.: T.

_________________
"Az élet 140-nél kezdődik" R.I.P. Richard Burns
Hajrá Spici!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 08:58:52 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Próbáld meg friss üzemanyaggal, a régit nyugodtan kiöntheted. A gond az, hogy a metil, a levegő páratartalmából vizet vesz fel, és ezáltal romlik az üzemanyag minősége.
F_Guri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 09:16:38 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hi!

Arra keresztet vethetsz. Mármint amit benne hagytál a tankolóflaskában. Ahogy F_Gyuri is mondja a metil "beszívja" a vizet, illetve az erő "elpárolog" a naftából.
Elég _bitang_ dolog nem jól záró edényben tartani a drága naftát.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 11:21:36 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.05.21 07:33:40
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Veszprém megye
Köszönöm!

Nem annyira vettem észre, hogy szivárogna de másra nem tudok gondolni! Néha bepöffenik egy picit, de lehet hallani, hogy nem az igazi!
Akkor kiborít, újjat vesz! :) Hál istennek csak 3dl-ről van szó!
Még1x köszönöm a segítséget!

Üdv.: T.

_________________
"Az élet 140-nél kezdődik" R.I.P. Richard Burns
Hajrá Spici!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 13:38:00 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Ha már itt tartunk: hosszabb tárolás esetén érdemes minél hidegebben tartani (és persze JÓL ZÁRÓDÓ valamiben), akár még hűtőbe is lehet tenni. Én magam nem követem, de a "nagyok" így tesznek. Persze azért nem szabad figyelmenk kívül hagyni azt, hogy ne közvetlenül az étel mellé tedd, sőt. Inkább ne is olyan hűtőbe, ahol kaja is van.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 18:36:02 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.09.17 21:50:41
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Tállya
Az lenne a kérdésem, hogy az üzemanyag helyes tárolása hogy is lehetséges? Ki hogyan tárolja? 5L vagy 2,5 L kiszerelésű hajtóanyagot érdemes-e venni tárolás szempontjából? Szobahőmérsékleten nem lenne jobb tárolni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 18:52:22 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
csontos írta:
Az lenne a kérdésem, hogy az üzemanyag helyes tárolása hogy is lehetséges? Ki hogyan tárolja? 5L vagy 2,5 L kiszerelésű hajtóanyagot érdemes-e venni tárolás szempontjából? Szobahőmérsékleten nem lenne jobb tárolni?


Azt, hogy milyen hőmérsékleten érdemes tárolni, a kérdésed alatt eggyel már leírták.
A tárolás szempontjából 2,5l-es a szerencsésebb, mert azt, kevesebbszer nyítod ki mint a nagyobb társait. Minden nyitáskor friss levegő kerül a kannába és annak a pára (víz) tartalmát a nitró nagyon könnyen felveszi.
F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 19:01:54 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
csontos írta:
...Szobahőmérsékleten nem lenne jobb tárolni?


Épp lentebb írtam, hogy alacsonyabb hőfokon érdemes tárolni, illetve én azt szoktam, hogy "kinyomom" belőle a levegőt (értsd: a palackot, vagy amiben van, összenyomom úgy, hogy épp csak ne jöjjön ki a nafta) ilyenkor még kevesebbet érintkezik a levegővel, és hideg helyen tárolom (garázs, tároló megteszi).

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 19:48:52 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.09.17 21:50:41
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Tállya
ok. És nem értetlenkedni akartam. :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: üzemanyag
HozzászólásElküldve: 2007.01.09 20:51:57 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Bitang2000 írta:
Az lenne a kérdésem, hogy ha a üzemanyagfalskámban elég régi (9 hónapos) üzi van és mondjuk az nem zár rendesen, annak következtében a nitrótartalom elpárologhat az üziből és okozhatja azt, hogy a moci nem indul csak átfolyik rajta az üzemanyag?
Igazából a fórumon megadott értékekre belőtt karbival nem indul az STS28-am! Előmelegített hengerfejjel stb...
Köszi! Üdv.: T.

Sziasztok!
Beindítani be lehet még 0%nitro tartalmú üzemanyaggal is a motort, -még azokat is, amelyeket 25-30% nitrohoz állítottak be, de nyilván nem fog úgy muzsikálni ahogy kell, de be kell indulnia. Még a porlasztót sem kell elpiszkálni.
Régebben, mielőtt még feltalálták volna az "After Run-t" és társaikat, úgy tisztítottuk át a futamok után a motort, hogy alapüzemanyaggal (0%nitro) indítottuk be és járattuk át pár percig. Így kimosódott minden nitro maradvány a csapágyakból és az egész motorból.
Az más, ha annyira nyitva volt a flaskád, hogy a metilből párolgott el sok, mert akkor túl olajos keveréked maradhatott (mivel az olaj nem párolog). Ez okozhat indítási nehézséget. A nitro hiány nem.
A nedvességgel kapcsolatban:
Azért nem kell ennyire félni, nem ilyen tragikus a helyzet :)
Az igaz, hogy a metil szereti szívni a vizet, de nem kell ennyire félteni.
Nekem rengeteg kissebb-nagyobb kannában van régi (némelyik 5-10 éves) üzemanyag. Van olyan 20 literes is, aminek éppen csak az alján kotyog.
Néha ezekből veszek ki játszani (nem versenyre) és semmi bajuk nincs.
Ha le van zárva a kupakja, nem romlik meg.
Amit tudni kell az üzemanyagról:
Szemre meg lehet állapítani ha egy üzemanyag vizes.
Tejszerűvé, zavarossá válik. Próbáljátok ki egy kis flaskában.
A nitrometánról:
A nitrometán legnagyobb ellensége nem a levegő, hanem a napfény.
Régen műanyaghálós fényszűrős barna üvegekben lehetett beszerezni, manapság fém kannában árulják, vagy eleve az üzemanyaghoz keverik gyárilag. Elég lassan párolog, a metil gyorsabban párolog el.
Hosszabb ideig tárolt üzemanyagot (még az új bontatlan kannákat is) felhasználás előtt alaposan rázzuk fel, mert az olaj leülepedhet benne az aljára.
Remélem nem haragszotok meg a beírásért,
Üdvözlettel: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: üzemanyag
HozzászólásElküldve: 2007.01.10 07:42:14 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.05.21 07:33:40
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Veszprém megye
Köszönöm a kimerítő és hasznos tanácsokat mindenki részéről!

Üdv.: T.

_________________
"Az élet 140-nél kezdődik" R.I.P. Richard Burns
Hajrá Spici!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.04.17 21:34:19 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.18 09:17:41
Hozzászólások: 36
Tartózkodási hely: Kulcs
Sziasztok!

Bocsánat hogy egy téma közepébe vágok,de nem akartam egy kis kérdés miatt új topikot nyitni.
A kérdésem az lenne hogy én Mugen 25%-os üzit használok.
Ehhez lehet kapni (kifejezetten monsterhoz) Fuel Booster adalékot,és nem tudom a keverési arányt.
Ha valaki tud segítsen nekem hogy 2,5L üzihez mennyi ml Fuelbooster ajánlott?
A válaszaitokat előre is köszönöm!

_________________
Multiplex MiniMag
Sky Lady II


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.04.19 10:26:04 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.27 22:17:55
Hozzászólások: 1656
Tartózkodási hely: Budapest, Lehel u. 62.
Mares írta:
Sziasztok!

Bocsánat hogy egy téma közepébe vágok,de nem akartam egy kis kérdés miatt új topikot nyitni.
A kérdésem az lenne hogy én Mugen 25%-os üzit használok.
Ehhez lehet kapni (kifejezetten monsterhoz) Fuel Booster adalékot,és nem tudom a keverési arányt.
Ha valaki tud segítsen nekem hogy 2,5L üzihez mennyi ml Fuelbooster ajánlott?
A válaszaitokat előre is köszönöm!


Szia!

A 2.5 literhez egy flakon fuel booster ajánlott.

Üdv
Rudolf Antal

_________________
www.modell.hu
HotBodies, HPI, Mugen-Seiki, Futaba, KoPropo.
Világbajnok autók, tartozékok, hobbi és verseny célra egyaránt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.04.19 11:14:03 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.05.06 16:56:44
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Velence
Hello!
Ha eddig 16% os helicopter üzemanyyagot használtam akkor kell valamit állitani, hengerfej alá hézagolót tenni vagy valami ha 20% os Tornado ózit akarok beletenni? (STS 28 as mociró van szó)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.04.19 11:43:35 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.05.06 16:56:44
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Velence
Ja és a 20% os üzi az autó üzi ha ez számit valamit :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.04.19 21:08:01 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.12.17 18:19:58
Hozzászólások: 280
Hi!
Autóba autós üzemanyagot használj!
Helikopter üzibe teljesen más az olaj azok nem forogónak akkorát, mint autó motorok!
Ne fogsz jót tenni, ha sokáig használod motorodnak!
Árba meg alig olcsóbb!
De te tudod! Nem véletlen találták ki autósoknak is üzit!
Alátétet HADD JAD gyertya alatt!
Hy!

_________________
Tel.:+36/30-687-8069
Led Lenser, Jetbeam, Eagletac, elemlámpák, vadászlámpák, prémium lámpák www.ledeck.atw.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.04.19 23:00:01 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Predator! Gratulálok a szép magyar helyesirásodhoz és kiejtésedhez!! :)
A helikopter motorja miért is nem forog annyit mint az autóké?
Szerintem nem a gyertya alatti alátétre gondolt a srác hanem a hengerfej alattira , ez azért nagy különbség. Gondolkodj légyszi mielőtt tanácsokat osztogatsz.

Az sts 28 motor kitünően üzemel akár már 2% nitromethan tartalmú üzivel is. Legalábbis nekünk szétszedi a team losi lst-t. Nos erről is ennyit. De ha 20 %-al akarod használni hát tegyed.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: üzi
HozzászólásElküldve: 2008.04.28 21:09:17 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.04.13 16:28:54
Hozzászólások: 18
hello
25%-os üziról lehet visszaváltani 16%-osra? hallotam már ezt azt hogy lehet nem lesz semi baja , meg hogy rosszat tesz neki mert már magasabb hófokra van beállva bekopva a motor. Mi igaz ebböl vagy milyen elönyöm és hátrányom lesz ha pl 16%-osra visszaváltok?
kösz almárka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: üzi
HozzászólásElküldve: 2008.04.29 06:30:15 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
almarka írta:
mert már magasabb hófokra van beállva bekopva a motor


Ezt, hogy érted?
Magasabb nitró tartalomú üzemanyag használatánál, nem lessz magasabb a hőfok, sőt.......
F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.04.29 10:09:49 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
A modell motorok hőmérséklete folyamatosan változik a terhelés, környezeti hőmérséklet stb. függvényében.
Mindjárt az elején hozzáteszem azt is, hogy NEM akarok senkit rábeszélni a magasabb nitrotartalomra és nem akarok belemenni kenés, hűtés és más egyéb dolgokba sem, csak elméletben próbálkozom levezetni a gondolatmenetet.

A tiszta metanolhoz képest a tiszta nitrometánból elvileg nyolcszor annyit képes elégetni egy motor ugyanazon körülmények között. A nitrometán molekula kötött oxigént tartalmaz, ezért a beszívott levegő mellett plusz oxigén is táplálja az égést. Ez azt jelenti, hogy elméletileg a 0%-os üzemanyaghoz képest a 25%-os üzemanyagból kétszer annyi küldhető a motorba. Több üzemanyag = nagyobb teljesítmény = nagyobb igénybevétel = gyorsabb elhasználódás.
Mivel a modell motorok hőmérséklete tág hőmérsékleti határok között állítható a bevitt üzemanyag mennyiségével (dús és szegény keverék), így el kell gondolkozni azon, hogy a megfelelő beállítás mellett a magas nitrotartalom miért is okozna magasabb motor hőmérsékletet. Magasabb nitrotartalom = jobban "rányitható" a motor = hidegebb motor.

Ugyanez nagyban: A top fuel kategóriás gyorsulási autók negyed mérföldön (~400m) 40-45L 90-95%-os nitrometánt füstölnek el. A szinte tiszta nitro üzemanyagnak köszönhető, hogy ilyen brutális módon feltölthetők a motorjaik. Több mint két 20 literes kannát, 6-7 másodperc alatt belepumpálnak a motorba. Én ennyi üzemanyaggal 600-700km-t elmegyek benzinnel és rendes autóval.

A nitro% csökkentéséről nem akarok vitát nyitni, de a motorod biztosan nem fog tőle tönkremenni. Egy új motornál a csökkentés nem okoz nagyon érezhető változást. A kopottnál viszont főként az alapjárat lesz instabilabb és alacsony-közép fordulaton nyomatékszegényebb.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 77 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség