Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 08:08:48

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Kompressziós kérdés...
HozzászólásElküldve: 2007.11.05 13:49:22 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.08.15 09:20:19
Hozzászólások: 54
Tartózkodási hely: Monostorpályi
Van egy 1/8 as buggym. Na már az lenne a kérdésem hogy olvastam itt hogy meg lehet nézni úgy is hogyha megfogom a berántót és megpróbálom felemelni az autót. Ennél a méretnél is érvényes??

Mert nagy a súlya az autónak és nekem átfordul. Azt tudni kell hogy csak hétvégén tudok játszani, és akkor sem mindíg. WD 40-t használok a motorhoz. Volt egy párszor hogy mintha megragadt volna de ez a WD 40 miatt van. A kocsi egyébként mikor beindítom járatnom kell egy kicsit nagyobb gázzal hogy kitisztuljon. Menet közben nem ragadt, vagy állt még le.
Az autó egyébként nagyon megy.

Mit szóltok ehhez?
Akkor hazavágtam a motort vagy nem, ráfér egy felújítás vagy még mehet?

UI: Ha megragadna, akkor csak a belső részeket kellene kicserélni nem??

Vagyis csak dugó meg hüvely nem??

Hasegawa


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kompressziós kérdés...
HozzászólásElküldve: 2007.11.05 20:13:24 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Hasegawa írta:
Menet közben nem ragadt, vagy állt még le.
Az autó egyébként nagyon megy.

Szia!
Ha ez így van, akkor miért aggódsz a motor állapota miatt?
Használd amíg működik, nem kell költeni rá feleslegesen.
Egyébként egy kopott motor nem szorul meg, épp ellenkezőleg.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.11.06 13:20:37 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.08.15 09:20:19
Hozzászólások: 54
Tartózkodási hely: Monostorpályi
De akkor miért van hogy mikor be akarom indítani általában megragad?

Nem tudom egy pár rántás után tovább indítani át kell erőszakolnom a lendkerékkel a motort....

Ez a WD 40 hibája akkor?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.11.06 13:31:50 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves SYL!

Engem is érdekelne mi a véleményed a WD40 motorba történő fújkálásáról.

Itt a fórumon az elmúlt másfél évben két fajta vélemény volt a leggyakoribb.

1. böszmeség, teljesen tönkreb@ssza a motort
(mert talán víz? van benne, az meg ugye hajaj mint tudjuk)

2. atomjót tesz neki, mert keni és pucolja
(ha jól emléxem a tamiya-s kollégák ezzel ""hibernálnak"" télire, gyertya ki és telefújják)

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.11.06 17:26:46 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
hi!

szerintem semmi szükség a wd40re. Egy olyan felesleges dolog amit a gyártók pl egyáltalán nem irnak elő. Nem oda való! Legalábbis én 20 év alatt soha nem használtam, faterom se használta sőt nagyon sok modellező akit ismerek na ők se használták és ebből bajuk még nem lett. hát ennyi. Ne fújkáld bele és utánna próbáld ki hogy megragad e. Persze ez sok mástól is lehet. Nekem pl egyszer a berántó csinált olyat mintha "ragadna". egyszrü mechanikai hiba volt mellyet kijavitva futott rendesen
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.11.06 19:37:47 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2007.05.09 07:54:52
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Pilisszentiván
Nem lehet hogy rángatás közben megszívja magát? pl nekem is csinál olyat hogy ha sokáig nem indul megszorul, olyankor gyertya ki, pár finom rántás, ömlik ki a benya a motorból gyertya vissza és ujrapróbálkozás...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.11.06 20:22:32 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.08.15 09:20:19
Hozzászólások: 54
Tartózkodási hely: Monostorpályi
Berántó nem lehet mert vatta új és már megnéztem, mert elsőnek arra tippeltem én is.

Nem szívja meg magát mert arra is gondoltam.

Akkor mit használtok, after run oil-t ?
mi a különbség a kető között?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.11.06 21:03:18 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Hasegawa írta:
Berántó nem lehet mert vatta új és már megnéztem, mert elsőnek arra tippeltem én is.

Nem szívja meg magát mert arra is gondoltam.

Akkor mit használtok, after run oil-t ?
mi a különbség a kető között?


az after runt kifejezetten oda találták ki...

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.11.06 23:35:58 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Hasegawa írta:
De akkor miért van hogy mikor be akarom indítani általában megragad?
Nem tudom egy pár rántás után tovább indítani át kell erőszakolnom a lendkerékkel a motort....
Ez a WD 40 hibája akkor?

Sziasztok!
Elképzelhető, hogy túl sok WD 40 maradt a motorban.
Mivel a folyadék összenyomhatatlan, a dugattyú felfelé menet "megakad".
Ilyenkor az a legrosszabb megoldás, ha áterőszakolod a motort.
Erről könnyen meggyőződhetsz, ha az első indítás előtt meglazítod, vagy kiveszed a gyertyát és áthúzgálod a berántóval párszor a motort.
Kidolgozza a felesleget.
Ilyenkor a friss üzemanyag is eléri a porlasztót, így az indítás is könnyebb lehet.
A WD 40-ről megoszlanak a vélemények.
Nagyon sok autós használja megelégedéssel, a repülősök kevésbé. Igaz, ők sokkal kevesebb nitrometánt alkalmaznak.
Mindenki alkalmazza (vagy ne) belátása szerint. Nyilvánvaló, hogy erre a célra rengeteg más olaj is jó lehet, nem csak ez.
A hajós sebességi robbanómotoros mezőnyben a mai napig használjuk a rövidtávú karbantartásra, motor tisztításra.
Hoszzú időre, konzerválásra a tiszta petróleumot használjuk.
Az After run is megfelelő erre a célra, de a nagyobb motoroknál (7.5-15 ccm) már túl költséges lenne.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.11.07 00:27:53 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.08.15 09:20:19
Hozzászólások: 54
Tartózkodási hely: Monostorpályi
Köszönöm szépen a részletes választ. :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.06 00:31:24 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.13 18:44:16
Hozzászólások: 128
Tartózkodási hely: Csongrád megye Hódmezővásárhely
kérdés mennyi a kompresszio mérve egy 4.1-es motorban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.06 01:30:08 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Nem szokás a kompressziót ilyen kis motorokon méricskélni.
A számszerű értékkel amúgy sem tudnál semmit kezdeni.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.06 09:35:45 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2007.05.23 20:02:02
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Ecser
gulyás csaba írta:
kérdés mennyi a kompresszio mérve egy 4.1-es motorban


Ha nagyon érdekel, ebayen lehet kapni ehhez eszközt kb 50USD....

_________________
Lacus

:) Carson THOR :)
Carbonized


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.06 17:08:42 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.13 18:44:16
Hozzászólások: 128
Tartózkodási hely: Csongrád megye Hódmezővásárhely
Oké csak kiváncsi lettem volna
azt hittem hasonloan lehet mérni mint az 1:1 autokban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.02 18:23:24 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.03.10 18:11:45
Hozzászólások: 39
Üzemmeleg motor lendkerekét átforgatva kb. mennyi komprssziónak kell lenni? Egy ismerősöm motorját átforgatva melegen alig érezni. Hidegen jobb, bár akkor se kell erőlködni az átforgatáshoz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség