Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.12 07:50:44

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 36 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.14 10:42:52 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok!

A .21-es GRP Tunder Line motorom nemrég átlépte a GRP .21-es motorom a
15 litert. (3 verseny + számos HK-s szerda délutáni összecsapás szintén
versenytempóban... :) )

Tisztán TMK-ban kivettem, belenéztem, áttakarítottam.
Kompresszió baromi egészséges, hidegen alig lehet átfordítani.
Hajtókar szinte semmit nem lóg. Égésnyom, lerakódás, kokszosodás sehol
nem tapasztalható.

Szóval eddig baromi elégedett vagyok vele.

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 07:07:14 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok!

A minap kipróbáltuk a .21 Sport verziót is. Ez az ezüst hengerfejes,
kedvezőbb árú változat. A két lényegi különbség, hegy ennek nincs kiöntve
a főtengelye, és nem turbo, hanem standard gyertyás.

Ezen kívül a egy-két gravírozás nincs rajta, ami a Tuned-en
rajta van. (Mario Rossi Tuned logo).

A dugó-henger-hajtókar-karbi-karteröntvény-csapágy(adatok) azonosak.
(Az első csapágy porvédőjének más a színe, de mind a kettő
gumi porvédős, különbséget nem látok.)

Eddig teljesen pozitív ezzel is a tapasztalat.
Még nincs teljesen bejáródva, de valóban nagyon hasonló
teljesítményt tud, mint a Tuned Line. (Ha bejáródott teljesen
meg lehet becsülni a különbséget, még elég kemény a moci.)
A TL-hez hasonlóan ezt is nagyon egyértelműen lehet karburálni,
minden változtatásra egyértelmű, logikus választ ad, motorleállás
a kikarburálás után sem volt. (kb 2 órát autóztunk.)

Stabilan, 110 fokon üzemelt a 8-as venturival, és A3-as OS
gyertyával.

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.23 16:38:50 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok!

A bokri hétvége befejeztével a Tuned Line motorom átlépte
a 19. litert is, továbbra is kizárólag versenytempóban.
(A verseny kicsit több mint 2,5 liter volt, előtte még volt
vele némi molyolás a HK pályán is. Így kicsit több, mint 19L-nél tart.)

Egyetlen startprocedúra közben állt meg egyszer a motor,
akkor is egy már szénné használt gyertya miatt.
(Szó szerint szénné használt, szerintem pécs előtt raktam be.)

Egyébként az összes szabadedzést és döntőt nyögés, bizonytalankodás
nélkül ugrotta. (A teljesítményével sem volt gond.
A szombati időmérők után 2. a vasárnapi után 0,1 másodperccel
a 3. helyen voltam, szóval a motor szépen ment, végül
egy idióta elgumizás miatt csak 5. lettem.
(Kopott, felemás (!) gumival indultam, ami a 6. kör végére
tükörsima lett.))

120 fok fölött egyszer sem ment a moci, pedig a döntőt 34 fokban
vívtuk.

Hajlok egy felújításra, de eddig hibátlanul működik, nem áll meg, nem
gyengül el, hidegen továbbra sem tudom átfordítani. Ott a felújító készlet a
dobozban csak úgy érzem, hogy maga, a közel 20 liter ténye miatt nem
érdemes hozzányúlni, amíg hibátlan...

A másik autóban futó Sport változat szintén remekelt, probléma,
gyengélkedés nélkül ment végig a versenyen, szintén 110-120
fok között. Az egyenesben nem volt észrevehető teljesítménykülömbség.

Szóval eddig hibátlanul ketyerésznek, egyedül az aranyfejes
hengerfeje kezd egy kicsit lekopni, mert kapja a gázégőtől a
melegítést. :)

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.29 23:04:15 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.05.28 09:56:43
Hozzászólások: 5
Sziasztok!!!
Most kezdtem buggyzni és mi mást szeretnék bele mint egy ninját.Viszont az a problémám hogy nem tudom hol tudnék iet venni tudnátok adni néhány címet. De feltétlenül uj legyen!!!

Köszi!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.30 09:55:34 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Lakli írta:
Sziasztok!!!
Most kezdtem buggyzni és mi mást szeretnék bele mint egy ninját.Viszont az a problémám hogy nem tudom hol tudnék iet venni tudnátok adni néhány címet. De feltétlenül uj legyen!!!

Köszi!!!


Hi!

A modell és hobby forgalmazza, a címüket itt megtalálod:
http://www.modell.hu
Webshop:
http://shop.modell.hu

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.30 14:10:35 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
HI!

Szerintem az új, (OS által gyártott) Ninja motorok még nem értek ide.
(De próbáld meg, hátha már van.)

Az "eddigi" Ninjákat a GRP gyártotta. Ezeket 2008-tól már GRP néven
kicsit újradizájnolva tudod megvenni, ilyet biztosan kapsz raktárról.

Én ilyennel versenyzek (és a csapattársam is) és eddig hibátlanul mennek,
pedig szinte csak versenytempóban vannak hajtva.

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: GRP .21 bugy motor
HozzászólásElküldve: 2008.07.27 22:30:34 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
A "hibával" elsősorban a motor forgalmazóihoz és az ilyen motorok tulajdonosaihoz fordulok.

Ma szerettük volna egy GRP .21-es buggy motor bejáratását befejezni.
Két tankot már elpöfögött alapjáraton a múlt héten és minden rendben volt vele. Az alapjárat be lett állítva és az alacsony fordulati tűn kb. 1/8-ot zártunk mert sokat kapott és leállt. Ezután semmi gond, köpte az olajat és stabilan tartotta a 95-100C* hőmérsékletet.
A motor 25%-os üzemanyaggal lett járatva, az első 2 tanknál +5% ricinus hozzákeverésével.
Ma délelőtt a gazdája még két tankot megetetett vele (már sima 25-ös üzemanyag) szintén alapjáraton.
Délután kimentünk a pályára, a motor gyönyörűen első pöccintésre indult kis melegedés után kisvártatva vártuk mit produkál most már rendes használatban. Az alacsony fordulati tűn kb. 1/8-ad lett zárva (a gyárihoz képest most már 1/4-ed), mert kicsit sokallt gázadáskor, a főtűn még nem állítottunk a következő probléma miatt:
Finoman kezdtük vele a körözgetést a pályán, a motor bemelegedése után a motor fordulata alapjáratról véletlenszerűen sokszor és tartósan megemelkedett vagy gázelvételkor fent maradt. A fordulat nem volt kritikus az autó egyenletes laza kocogás tempójában haladt ilyenkor. Tipikusan olyan, mint amikor valahol falsot szív. Ha a felpörgéskor féket húztunk nem történt semmi (az autó megállt, de maradt a „magas” fordulat), ha egy kövérebb gáz lett húzva, akkor általában visszaállt a normál alapjárat. A motor visszahűlése után újraindítva ismét csak az üzemi hőfok elérése után kezdődött a fordulatemelkedés. Ez többször eljátszottuk (szerelgetés, vizsgálódás, közben visszahűlt a motor) és mindig ugyanaz történt. A motor egyébként szépen, egyenletesen húz minden fordulaton. A motor hőfokot többször is megmértük 100-105C* körül volt.
A hibakeresések után egyenlőre a következő teóriát állítottam fel:
A karburátor alumínium és nem kompozit, ezért igen hamar és elég magas hőmérsékletre melegszik fel. Arra gondolok, hogy a magas karburátor hőmérséklet miatt az üzemanyag elgázosodik és ez okozhatja a rapszodikus fordulat emelkedést. A gázadáskor sok üzemanyag áramlik át rajta, ami valamennyire visszahűti, ekkor visszaáll a normál alapjárat.
Mivel egyenlőre kifogytam az ötletekből következő lépésként ki lesz cserélve a teljes karburátor. A gyári karbi pedig szét lesz szedve és átnézve.

Elvégzett hibakeresések:

- Szervó és gázrudazat ellenőrzése, megfelelő a beállítás OK
- Karburátor csúszka nem akad OK
- Légszűrő, légszűrőház, gumikönyök ellenőrzése OK
- A teljes üzemanyagcső rendszer lecserélve, szűrők és a tank ellenőrizve OK
- A főtű ház (main needle holder) és üzemanyag bevezető karima (intake fuel pipe) meghúzása OK
- A karburátoron lévő O gyűrűk (forgattyúsház csatlakozás) ellenőrzése OK
- Motor kiszerelve, kuplung szétszedve, lendkerékanya lehúzva, összerakás OK
- A motor és a karbi felületén üzemanyag folyás keresése, tömítettség ellenőrzés OK

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.07.28 18:11:52 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Ma ki lett próbálva a motor egy RB karburátorral. A jelenség ismét előjött.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.07.30 10:10:01 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2006.04.05 13:45:02
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Győr
Szia Sala!

Tegyél bele LRP 7-s gyertyát, pakolj alá a hengerfejbetétnek (az összest amit adtak hozzá), és próbáld meg Mugen v. Tornádó 25-s üzivel. Ez nálam egy bevált konfig, igaz Ninja motornál, de szinte ugyan az.
A felpörgés miatt javaslom, hogy nyisd vissza az alapjárati üzemanyag csavart, és először a magasfordulatit állítsd be.
Ha nem áll össze, hozd el valamelyik versenyre és bizti beállítjuk.
Legalább egy 10 tankot használj el addig.

Svajda Attila

u.i. A karbicsere felesleges volt, hidd el tuti karbit adnak hozzá. ;)

_________________
MUGEN MBX-5T, NINJA, GRP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.07.30 18:53:21 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
A saját karbija a próba után mindjárt visszakerült a motorba.
Az alacsony fordulati csavaron nyitva szerintem ismét meg fog fulladni a motor. Azért is írtam le mikor és mit állítottunk rajta, hogy követhető legyen a folyamat.
Az elejétől fogva 25-ös Mugen üzemanyaggal etettük a mocit. A gyertyát megnézem (nem tudom milyen van benne) és a hengerfejpakolást is kipróbáljuk.
Nyolc éve modellezem, meg fogom oldani a dolgot, csak ilyen beállítások mellett (ennyire "gyári" karbi beállítások mellet) még nem találkoztam hasonló jelenséggel. Ezért is írtam be ide.
Köszi a tanácsokat.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.07.31 12:36:58 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
sala írta:
A saját karbija a próba után mindjárt visszakerült a motorba.
Az alacsony fordulati csavaron nyitva szerintem ismét meg fog fulladni a motor. Azért is írtam le mikor és mit állítottunk rajta, hogy követhető legyen a folyamat.
Az elejétől fogva 25-ös Mugen üzemanyaggal etettük a mocit. A gyertyát megnézem (nem tudom milyen van benne) és a hengerfejpakolást is kipróbáljuk.
Nyolc éve modellezem, meg fogom oldani a dolgot, csak ilyen beállítások mellett (ennyire "gyári" karbi beállítások mellet) még nem találkoztam hasonló jelenséggel. Ezért is írtam be ide.
Köszi a tanácsokat.


Szia!

Ez egy baromi utálatos jelenség, eddig egyetlen GRP mocinál sem
tapasztaltam.

Én kerestem vizes módszerrel falslevegőt autós motornál, és egészen
meglepő módon, a tökéletesnek tűnő, de nem tökéletesen
záró karterkupak mellett volt falslevegőm. (Az első
csapágy és a főtengely között mindig jön egy egészen kicsi,
minden motornak, teljesen új korában is. Annak nincs jeletősége.)

Ha a karbi, hengerfej, karterkupak, és első csapágy mentén
nincs falslevegő, akkor még annyit nézzetek meg, hogy
mennyire könnyen engedi ki a karter a hüvelyt a motorból.

Ha nagyon könnyen mozog, az is baj, mert beleszövegelhet a vezérlésbe,
hogy a hüvely mögött van - ugyan csak minimális, de akkor is
zavaró - gázlengés. (Nekem egy baromi tehetséges OS XZ problémázott
ezen.)

Biztos meglesz a hiba, nekem a 21-es GRP-k bizonyultak
eddig a legjobban karburálható motoroknak. (És egy párat
kipróbáltam már.) Számomra a legjobb tulajdonsága, hogy
a keveselést azonnali szívóhanggal jelzi. Vagyis nem megy 150 fokon,
mint az ökör, és süti meg magát lassan, de biztosan.
Ehelyett megáll 120 fokon, és nagy gázra, egyszerűen csak"hörög".
Ezt hamar kiszúrod, rányitsz a egy "órányit", és máris 100-110 fokon megy
megint, mint az ökör.

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.07 11:31:25 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok!

Tegnap kis autózást tartottunk Szabacs-Ringen.

A haver GRP Sport Line motorjába beletettünk egy 8-as venturit,
amolyan próbaképpen. (Talán 7-es volt benne a gyári.)

Meglepetésemre nagyon komoly volt a változás. Azt sejtettük, hogy
felül nagyobbat fog forogni, de nem ez történt.

A motor kapásból nagyobbat tolt, már alulról hatalmasat harapott,
és mellett (nyilván) felül is szénné forogta magát. Mindezt 105 fokon.

Ha valaki hosszú, nyílt pályákra megy versenyezni, javaslom, hogy
próbálja ki, 2eFt-ért testreszabhatja a motorja karakterisztikáját.
(Megjegyzem, van 9mm-es venturi is... :) )

A venturi növeléssel járó hátrányt, vagyis a nagyobb fogyasztást nem
mértük valamelyik hétvégén szánunk rá egy kis időt.
(Bár én az OS XZ motoromnál nem mértem különbséget.)

Cső!

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.14 10:06:07 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.02.16 14:58:14
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Gödöllő
Sziasztok,
Nekem is van mostmár egy GRP motorom, a kérdésem pedig az lenne, hogy Jet's 25-ös üzivel fog menni, szükséges betennem az összes hengerfejbetétet? Kettőt kaptam még plusszba a motor mellé.
A választ előre is köszönöm,
Nagy Dani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.14 13:11:02 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
giantd írta:
Sziasztok,
Nekem is van mostmár egy GRP motorom, a kérdésem pedig az lenne, hogy Jet's 25-ös üzivel fog menni, szükséges betennem az összes hengerfejbetétet? Kettőt kaptam még plusszba a motor mellé.
A választ előre is köszönöm,
Nagy Dani


Nekem egy extra alátéttel tökéletesen mükk 25%-os nyállal.

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.14 18:32:39 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.02.16 14:58:14
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Gödöllő
Köszi, megpróbálom. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.18 13:01:01 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok!

A GRP Sport Line is megszerezte első futamgyőzelmét.

Részletek (dióhéjban) itt: viewtopic.php?t=4048&start=0

Röviden: A motor egész hétvégén mindenféle probléma nélkül,
stabil, egyenletes teljesítményt mutatva, bármilyen hő, alapjárat,
vagy megbízhatósági téma nélkül pompásan végigcsinálta a
versenyhétvégét, és hozzásegítette Juhász sporttársat az első
futamgyőzelméhez.

Üdv: Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 36 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség