Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 20:05:06

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Ha most kezded...
HozzászólásElküldve: 2004.03.06 21:37:15 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Sziasztok!

Ezt a topicot azért hoztam létre, hogy ide azokat a modellezéssel kapcsolatosa dolgokat kellene beírni, amik egy kezdőnek nagyon nagy segítséget jelentenek, de egy haladónak, vagy profinak már nem mondanak sokat. Ezért kérek mindenkit, aki a két utóbbi kategória tartozik (vagy legalábbis önmagát oda sorolja) próbáljon meg korrekt (nem félrevezető, félreérthető) válaszokat adni az alábbi kérdésekre:

    1. Bejáratás: ez arról szól hogy milyen nehéz beindítani a motort?
    2. A nitrót nekem kell összekevernem vagy a modellés hobbynál van készen?
    3. Még mit kell vennem az autóhoz ?
    4. Mire kell a tankolóflaska?
    5. Izzókészlet: mire kell?
    6. A hátramenet modul SZerinted hasznos dolog vagy a hátramenetet nem kell gyakran használni?
    7. Tárcsaféket vegyek hozzá?
    8. A rotostart jobb mint a behúzós?
    9. Behúzót adnak a készletbe?
    10.Nehéz-e egy autó összeszerelése?
    11.MIre kell odafigyelni összeszereléskor?
    12.Milyen veszélyei vannak az RC (nitro) modellezésnek?


A fenti kérdéseket egy kezdő emberke tette fel, és azt gondoltam, összekötöm a kellemest a hasznossal: egyrészt kicsit felélénkítem a fórumot, lehetőséget biztosítok arra, hogy a kevésbé tapasztaltak is segítséget tudjanak már valakinek nyújtani, továbbá hogy - nem csak a kérdező - a kezdők is választ kaphassanak a kérdéseikre.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.06 22:08:09 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.03.06 22:04:11
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest
Hat igen én vagyok az a híres KEZDŐ aki ezekre a "hülye" kérdésekre
választ szeretne kapni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ha most kezded...
HozzászólásElküldve: 2004.03.07 07:01:57 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
    1.a bejáratás nem arról szól hogy milyen nehéz beindítani a motort,a bejáratás(a részemről) az az hogy zsír új motor hozzá szokjon a "működéshez" ezért kell egy kicsit lassan menni az elején!!pl.:ha valaki vegetáriánus lessz az s emondhatja,hogy holnaptól nem eszem húst mert akkor beteg lessz,minden nap egyre kevesebb húst és úgy,....tiszat?
    2. A nitró nem kell összekeverned,az készen lehet kapni az M&Hnál
    3.az attól függ hogy milyen csomagban vetted az autót,az M&Hnál kiírjak a kocsi alá hogy még mi kell hozzá!egy valamit jegyezz meg az RTR az azt jelenti hogy Távot adnak hozzá,tehát valószínű hogy már csak
    izzítót +metilt kell venned!
    4. A tankoló flaska,az logikusan a tankoláshoz kell,mert ha nem azzal csinálod a kocsid metilben fog úszni.ami nem egészséges!!
    5.Izzító,az izító arra kell hogy az elejnén felizzítsa a gyertyát,onnantól kezdve már elég meleg lessz és megy magától az izzítás
    6.a hátramenet az szempontól függ!!!ahogy gondolod,szerintem nem árthat
    7.én úgy tudom hogy tárcsa féket adnak a legtöbb autóhoz
    8. ez megint csak nézet kérdés,szerintem jó,mert nem kell rántogatnos azt a szart,és nem ragadhat be,de viszonz a rotostart le merülhet!!
    9.berántót csak akkor kapsz ha van benne motor,és ez attól is függ milyen felszerelésben veszed,de legtöbbször IGEN
    10.egy autót NEM nehéz összerakni,én most 14 vagyok,13éves koromban kaptam egy TL01est,és összeraktam,szerinted?
    11.az összerakáskor oda kell figyeli,PONTOSAN hogy mit ír a leírás pl:
    mekkora csavvar kell bel,milyen alátétet rakj bele stb.
    12. A veszély....hát arra van példa,.:egyik új barátunk jött ki teljesen új SAVAGE 25össel, a kocsi írányíthatalan lett,az eredménye az az lett hogy a csávó fútott egyet(át a főuton)a kocsit egy árok fogta meg,mázlija volt!!!!valami a vevővel volt rossz,ilyenre példa nagyon ritkán van!!!
    leginkább törések szoktak lenni, meg az hogy teljesen Ntró függő leszel :mrgreen:

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.07 08:58:48 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 16:26:16
Hozzászólások: 2987
Tartózkodási hely: Budapest XXI.ker. Tel:+36-30/9410131
andor87 írta:
Hat igen én vagyok az a híres KEZDŐ aki ezekre a "hülye" kérdésekre
választ szeretne kapni.

Szervusz andor87!
Nem kell szégyelni azt, hogy kezdő vagy. Itt senki sem az anytejjel szívta magába a tudást.
Ez az oldal is azért jött létre többek között, hogy segítséget adjon mindenkinek aki a modellezés eme ágát szeretné megismerni.

Magam is megpróbálok válaszolni kérdéseidre kiegészítve Tücsök remek kis válaszait.

1,. A bejáratás egyik velejárója az hogy "nehéz" elindítani a motort hiszen egy új motorban még "hatalmas" kompresszió van. Valójában a bejáratásra azért van szükség, hogy a "nyers" alkatrészeket finoman összekopjanak. Ez a modell minden alkatrészére igaz. Viszont a körültekintő bejáratás mindenképp kihat a modell további életére.

2,. Az üzemanyag készen kapható a modellező boltokban. Nem igényel semmilyen keverést. Egyetlen dolog amire érdemes figyelni. Az üzemanygon találsz egy számot X%. A modelledhez a gyártó is figyelmeztet milyen üzemanyagot válasz ezt nem érdemes túlépni. Inkább használj alacsonyabb keveréket feláldozva azt a többlet teljesítményt melyet a nagyobb %-u üzemanyag biztosít.

3,. Ha jól emlékszem egy S25 modelled lesz. Ha ez RTR csomagolásban vetted akkor viszonylag kis költséggel kell kiegészíteni. Telepek illetve akkumulátorok a távirányítóba, izzítóba, autóba és a rotóstartba. Egy izzító egy tankolóflaska és természetesen az üzemanyag.

4,. A tankoló flaska természetesen a tankoláshozkell hiszen csak is vele kényelmes és biztonságos az üzemanyag modellbe jutása.

5,. Az izzító a modell indításához szükséges kiegészítő. Gondolj bele valamitől be kell gyulladjon a beporlasztott üzemanyag. Abban az esetben ha az indítás sikeres utánna a folyamat már "automatikus" tehát nincs szükség az izzítóra. Természetesen az újabb indításhoz ismét szükség lesz izzításra.

6,. Hátramenet az egy érdekes dolog. Ez egy extra ami vagy van vagy nincs a modellen. Az esetek többségében nincs rá szükség. Ha majd már túl vagy az újdonság varázsán ráérsz elgondolkodni mivel tedd az autód kényelmesebbé.

7,. Az S25 is rendelkezik tárcsa fékkel amely a központi kihajtás után fékezi a kihajtáson keresztül a kerekeket. Alapban egy üvegszál erősítésű tárcsára felhordott karbon anyag biztosítja a megfelelő fékerőt. Természetesen kaphatóak sokkal jobb hatásfoku megoldások is de ezt is későbbi beszerzések közé sorolnám.

8,.RotoStart vagy PullStart. Természetesen a RotoStart egy nagyon kényelmes megoldás a modell beindítására mivel a motor indítási megforgatását egy elektromos motor végzi a rángatás helyett.

9,.Az RTR S25-höz RotoStart jár a csomagban.

10,. Nem nem nehéz az autó összeszerelése. Az RTR csomag már összeszerelt modellt feltételez. Az S25 összeszerelt állapotban érkezik. Figyelmeztetésként csak annyit, hogy így is ellenőriznek kell, mert előfordulhat szerelési hanyagság mely okozhat kellemetlen meglepestést.

11,.Az összszerelésnél légy következetes és aprólékos és nagyon figyelmes. Nem kell kapkodni legyen idő bár tudom az ember alig várja, hogy felzúgjon a mocika és lehessen egy kicsit mókázni.

12,. Mint minden technikai sportnak hobbyanak vannak veszélyek. És külön örülök, hogy te már előre gondolsz. Ami alapként mindenképp betartandó: Az üzemanyaggal légy körültekintő és figyelmes, mert rendkívűl gyúlékony és mellesleg mérgező is. Egy link amelyet mindenképp olvass végig ahhoz hogy tudd mivel nem szabad tréfálni. http://www.rcmodell.hu/article/articleview/24/1/5/ De ne rémülj halálra ha kellően óvatos vagy nagyon jól fogod magad érezni a modelled és a többiek társaságában.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.07 12:09:16 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.03.06 22:04:11
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest
Nagyon köszönöm a tanácsokat!
Egyébként egy SAVAGE SS-ről van szó picco .26-os motorral. :twisted:

Majd még gyüjtök kérdéseket. konyorgok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.07 12:25:44 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 16:26:16
Hozzászólások: 2987
Tartózkodási hely: Budapest XXI.ker. Tel:+36-30/9410131
andor87 írta:
Nagyon köszönöm a tanácsokat!
Egyébként egy SAVAGE SS-ről van szó picco .26-os motorral. :twisted:

Majd még gyüjtök kérdéseket. konyorgok


Woowwww SS+Picco.26. Hmmmm nem lesz semmi egy sárkány.
Tégy úgy és ha tudunk válaszolunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.07 18:44:16 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.01.26 16:04:13
Hozzászólások: 478
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Először nem azért nehéz beindítani az autót,mert nagy a kompresszió,hanem azér mert:az új alkatrézsek között nagy a súrlódási ellenállás.A kompresszió csak az alkatrészek összekopása után éri el a csúcsot,már ha el éri.A dugattyú gyűrű és hengernek kell azonos kör keresztmetszetűre össze kopnia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.07 18:56:09 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
norbu írta:
A dugattyú gyűrű és hengernek kell azonos kör keresztmetszetűre össze kopnia.


Nincs is gyűrű a dugattyún...

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.07 19:22:31 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.01.26 16:04:13
Hozzászólások: 478
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Ramses írta:
norbu írta:
A dugattyú gyűrű és hengernek kell azonos kör keresztmetszetűre össze kopnia.


Nincs is gyűrű a dugattyún...

:Ramses Ramses :Ramses
Valóban nincs ezt mindenki tudja ,csak elírtam de a lényegen nem változtat. Több helyen rosszúl van írva ez a kompreszió és indítási nehézségi dolog.(nincs is :no komment)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.07 19:31:32 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.03.06 22:04:11
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest
A karburátor beállítását meg kell változtatni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.07 19:35:30 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
andor87 írta:
A karburátor beállítását meg kell változtatni?


A karburátor beállítést ne válatoztasd meg a bejáratás alatt. Utána pedig mindig kicsit "állítgatni" kell. Hogy hogy is néz ki, kukkantsd meg ezt vagy ezt.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.08 17:45:06 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.03.06 22:04:11
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest
Köszi, áttanulmányoztam....
Picco .26 motornál is ideális a kaburátor alapbeállítása a bejáratáshoz?
Jobb tárcsafék meg hátramenet modul lehet egyszerre?
Hány kg-os szervók ideálisak a gáz illetve a kormányzáshoz (savage esetében)???? :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.08 17:57:51 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
andor87 írta:
Köszi, áttanulmányoztam....
Picco .26 motornál is ideális a kaburátor alapbeállítása a bejáratáshoz?
Jobb tárcsafék meg hátramenet modul lehet egyszerre?
Hány kg-os szervók ideálisak a gáz illetve a kormányzáshoz (savage esetében)???? :lol:


A bejáratás alaptörvénye: legyen kellően bő a keverék (természesen üzemanyagban, nem levegőben:) ).
Term, jobb tárcsafék és hátrameneti modul nem zárja ki egymást. Pl egy jobb fék HPI Dual Brake.
Kormányba én mindenképp fémfogaskerekes, és legalább 5, de inkább 8 kg-s szervót javaslok. A gáz/fék szervó majdnem hogy mind1, pl nekem egy darabig 8 kg-s volt, most egy 3 kg-s van.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.09 08:58:50 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Sziasztok!

Pár gondolat a biztonsághoz és a veszélyekhez!
Az üzemanyaggal nagyon óvatosan bánni, mert nagyon-nagyon
mérgező. Nagyon pici mennyiség vakságot okoz, kicsit több pedig
halált!
Arról pedig nem illik elfelejtkezni hogy technikai sportról van szó,
igen nagy sebességekkel, és az autók súlya sem kicsi.
Nagyon óvatosan kell rohangálni a száguldozó autók között.
Ha van rá mód akkor az irányítást egy magasabb helyről
végezzük a pályára való jó rálátás miatt, és lehetőleg
minden pilóta egymás mellett álljon, ne pedig össze-vissza
a pálya külömböző pontjain. Pont elég figyelni a gyors autóra,
más cikázó autójára, még emberek lábaira is figyelni mindemellett
nagyon nehéz. És azért lássuk be hogy egy 50-60 km/h-val
száguldó 3-4 kg-os autó mekkora sérülést okozhat ha elkap
egy lábat!!!!

Azonkívül modellünk és embertársaink érdekében közúton
soha ne játszadozzunk. Nem éri meg a kockázatot!

Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.09 09:30:21 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
Kezdeti időszakban én az utcán próblam ki a modellem. Állandóan figyelni kellet, hogy mikor jön autó, hol van az útpatka... Szóval közúton tényleg elég macerás. Inkább nagyobb használaton kívült tereken célszerű autókázni.. :integet

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.10 19:22:52 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.03.06 22:04:11
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest
1 tankkal kb. mennyit megy a gép?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.10 19:24:12 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
andor87 írta:
1 tankkal kb. mennyit megy a gép?


Attól függ (mármint tipustól is függ). De kb olyan 10-15 percet, attól függően, hogy mennyire húzod neki.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.10 19:42:25 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.03.06 22:04:11
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest
A modell.hu-n kapható TOrnado 25%-os nitró
megfelelő az első menetekhez és a bejáratáshoz? vagy valami más kell?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.10 19:48:59 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
andor87 írta:
A modell.hu-n kapható TOrnado 25%-os nitró
megfelelő az első menetekhez és a bejáratáshoz? vagy valami más kell?


Ez egy hitvita. Az én véleményem szerint azzal célszerű járatni az autót, amivel később használni fogod. Én pl 16%-on nitroval hajtom. Viszont egy 10%-ossal járattam, amiben ráadásul több olaj is volt, és csak kinlódás volt. Állandóan beköpte a gyertyát, orrán száján dőlt az olaj...16%-ossal is be lehet járatni, csak gazdagabb keverék kell. Ennyi. Szerintem. Persze, a gyártók általában azt mondják, hogy járatni magasabb olaj, alacsonyabb nitro%-ú üzemanyaggal kell, de szerintem csak kinlódás, és fölösleges. Nem is beszélve arról, hogy más olajozás/nitro% esetén máshogy kopik be a motor. Ha tehát 10-essel járatod be, és 20-assal hajtod, akkor a 20-ashoz is be kell járatni? szóval...fene tudja. Az biztosan nem árt azért, ha alacsonyabb nitro%-ú üzemanyaggal járatod, de én személy szerint fölöslegesnek tartom.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.03.10 19:58:41 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.03.06 22:04:11
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest
Ja, és szerinted egy SAVAGE SS-be elég egy 7,5 kg-os Szervó?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség