Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.29 10:41:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.06 22:29:40 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Rockco írta:
De arra vigyázni, hogy nem polaritás védett :cry:


Mint ahogy egyik szabályzó sem.
Ezért okos ember az akku csatlakozókat úgy teszi fel hogy még véletlenül se tudja összekeverni a két pólust!

Gyurici

_________________
Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.07 15:16:37 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.12.13 15:36:16
Hozzászólások: 263
Üdv!
Valaki figyelgeti az akksijait amikor tölti újra őket?
2 akksi után(Yeah Racing 3200mAh LiPo) a tapasztalatom:
Tegnap: 3,2V/cell beállítással 20 perc után megállt az autó.
Multiméter 6,7V 3,35V/cell mutatott.
Töltés.......1 óra után már 3200 visszamnet az akkuba és még mindig nem volt tele,még mindig csak 2A ig csökkentette vissza a töltőáramot a töltő,ugye a 8,4 már meg volt benne.
Szépen le is vettem a töltőről.
Ma:3,4 re állítottam a lekapcsolási feszt.......elvett a játékidőmből 5 percet,7,0V nál megállt az autó.
Töltés......64 perc alatt 3190 ment vissza az akkuba......ez a majdnem nullára szívta eset gondolom.

Hasonló tapasztalatok?
Ezek szerint nem érdemes lekapcsolásig nyomni az autónak.
Jani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.07 19:53:55 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
a 3.7V/cellás aksit miért 3.2V/cellával töltöd?

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.07 19:59:30 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.12.13 15:36:16
Hozzászólások: 263
öööööööööööö,valamit félreolvastál,vagy én fogalmaztam félre.
A szabályzón állítom a lekapcsolási feszültséget. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.08 15:56:56 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.02 14:13:35
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: Budakalász,Pest megye
elég fura lenne egy ezrun szettet 3,7V-os akksival nyomatni :lol:

_________________
Syl-Ka ModellSport Team
Team Magic E4 JS

X-Ray T1
Hsp Brontosaurus
Lrp shark 18 (2db)
Xray M18 MT
(EPP extra 300)
(Sylka mini eco)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.08 20:02:51 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
shark 18 írta:
elég fura lenne egy ezrun szettet 3,7V-os akksival nyomatni :lol:


Egy LIPO-ba 2 cella van, az 2x3,7=7,4V

senki nem beszélt itt arról, hogy 1 cellával hajtja, csak, hogy mennyivel tölti, meg mire állítja a lekapcsolási feszt.

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.09 07:29:13 
Offline
RCOR Alelnök

Csatlakozott: 2004.07.23 01:08:25
Hozzászólások: 428
Tartózkodási hely: Budapest IX.ker.
gyurici írta:
Rockco írta:
De arra vigyázni, hogy nem polaritás védett :cry:


Mint ahogy egyik szabályzó sem.
Ezért okos ember az akku csatlakozókat úgy teszi fel hogy még véletlenül se tudja összekeverni a két pólust!

Gyurici


Sokat láttál de mégsem eleget. Vannak már olyan szabik, melyek már tudják! Az okos ember is hibázhat! :oops:

_________________
KépKépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.09 08:03:18 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Rockco írta:
gyurici írta:
Rockco írta:
De arra vigyázni, hogy nem polaritás védett :cry:


Mint ahogy egyik szabályzó sem.
Ezért okos ember az akku csatlakozókat úgy teszi fel hogy még véletlenül se tudja összekeverni a két pólust!

Gyurici


Sokat láttál de mégsem eleget. Vannak már olyan szabik, melyek már tudják! Az okos ember is hibázhat! :oops:


Melyik szabiba van polaritás védelem??
Vásárolok azonnal egyet, ha jó minőségű és végre nem kell félnem. :)

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.09 14:36:29 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.12.13 15:36:16
Hozzászólások: 263
Birinyi János írta:
Üdv!
Valaki figyelgeti az akksijait amikor tölti újra őket?
2 akksi után(Yeah Racing 3200mAh LiPo) a tapasztalatom:
Tegnap: 3,2V/cell beállítással 20 perc után megállt az autó.
Multiméter 6,7V 3,35V/cell mutatott.
Töltés.......1 óra után már 3200 visszamnet az akkuba és még mindig nem volt tele,még mindig csak 2A ig csökkentette vissza a töltőáramot a töltő,ugye a 8,4 már meg volt benne.
Szépen le is vettem a töltőről.
Ma:3,4 re állítottam a lekapcsolási feszt.......elvett a játékidőmből 5 percet,7,0V nál megállt az autó.
Töltés......64 perc alatt 3190 ment vissza az akkuba......ez a majdnem nullára szívta eset gondolom.

Hasonló tapasztalatok?
Ezek szerint nem érdemes lekapcsolásig nyomni az autónak.
Jani


Valaki ehhez tudna valamit szólni? :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.09 17:15:43 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Szia!
Hagyd 3,4V/cella értéken a lekapcsolást, így visszatölthető a névleges kapacitás érték, és biztonsággal használhatod az akkut.

Gyurici

Birinyi János írta:
Birinyi János írta:
Üdv!
Valaki figyelgeti az akksijait amikor tölti újra őket?
2 akksi után(Yeah Racing 3200mAh LiPo) a tapasztalatom:
Tegnap: 3,2V/cell beállítással 20 perc után megállt az autó.
Multiméter 6,7V 3,35V/cell mutatott.
Töltés.......1 óra után már 3200 visszamnet az akkuba és még mindig nem volt tele,még mindig csak 2A ig csökkentette vissza a töltőáramot a töltő,ugye a 8,4 már meg volt benne.
Szépen le is vettem a töltőről.
Ma:3,4 re állítottam a lekapcsolási feszt.......elvett a játékidőmből 5 percet,7,0V nál megállt az autó.
Töltés......64 perc alatt 3190 ment vissza az akkuba......ez a majdnem nullára szívta eset gondolom.

Hasonló tapasztalatok?
Ezek szerint nem érdemes lekapcsolásig nyomni az autónak.
Jani


Valaki ehhez tudna valamit szólni? :oops:

_________________
Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.09 17:21:59 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Rockco írta:
gyurici írta:
Rockco írta:
De arra vigyázni, hogy nem polaritás védett :cry:


Mint ahogy egyik szabályzó sem.
Ezért okos ember az akku csatlakozókat úgy teszi fel hogy még véletlenül se tudja összekeverni a két pólust!

Gyurici


Sokat láttál de mégsem eleget. Vannak már olyan szabik, melyek már tudják! Az okos ember is hibázhat! :oops:


Na ilyet én is vennék!!! Ha lenne! :-) Bár én mint "okos ember" megoldom hogy véletlenül se tudjam fordítva összecsatlakoztatni az akkuval a szabályzót.


Gyurici

_________________
Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.09 18:08:38 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Csinos ki topik, telis-tele szükségtelen idézetekkel! :cry:
üdv:
F_Gyuri


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.04 10:48:55 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.11.07 14:56:50
Hozzászólások: 176
Én is gondolkozom egy ezrun szett beszerzésén, s az érdekelne, vajon meg tudom-e hajtani (egyelőre) egy 4600mAh-s NiMH akksival... Persze váltanék LiPo-ra, csak nem azonnal. Szerintetek NiMH is elég neki addig, vagy felejtsem el?? Előre is köszönöm!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.04 11:39:59 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.12.13 15:36:16
Hozzászólások: 263
Miazhogy.......bőven elég neki a 4600 NiMh!
LiPo nak szerintem kényelmi funkciója van egyenlőre (szerintem)
A 2 cella LiPo bármit csinálsz 8,4 től nem ad nagyobb feszültséget,ellenben egy jó NiMh,ami akár tud rajtolni 9V feletti feszültséggel.
Namost a KV érték ugye V/fordulat,nagyobb feszültség=nagyobb fordulat,kérdés a NiMh mikor ejti le a feszültséget a LiPo hoz képest.
Persze vannak különleges esetek(gyenge NiMh,csúcsminőségű LiPo......bele lehet zavarodni)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.04 11:44:17 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.11.07 14:56:50
Hozzászólások: 176
Birinyi János írta:
Miazhogy.......bőven elég neki a 4600 NiMh!
LiPo nak szerintem kényelmi funkciója van egyenlőre (szerintem)
A 2 cella LiPo bármit csinálsz 8,4 től nem ad nagyobb feszültséget,ellenben egy jó NiMh,ami akár tud rajtolni 9V feletti feszültséggel.
Namost a KV érték ugye V/fordulat,nagyobb feszültség=nagyobb fordulat,kérdés a NiMh mikor ejti le a feszültséget a LiPo hoz képest.
Persze vannak különleges esetek(gyenge NiMh,csúcsminőségű LiPo......bele lehet zavarodni)



Köszönöm a gyors választ!! Akkor azt hiszem ez lesz, s ha nagyon nem m1 majd, veszek hozzá LiPo-t, bár nem gondolnám, h gond lesz, elég jó az akkum...
Szóval köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.04 13:00:37 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.12.04 17:23:05
Hozzászólások: 301
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Nem anyira tartozik ide de azért sztem mégis,hogy most egy ilen http://bolthely.hu/sylkamodellsport/id/ ... ozo_5_5_mm csati azt hogy képzeljem el meg hogy kell összedugni meg forrasztani hogy kell meg minden?(Kezdő vok,ugyhogy nézzétek el nekem ezt a hülye kérdést)
Választ előre is köszönöm

_________________
HPI E-FIRESTORM FLUX

TEL 0630/629-4317


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.04 13:02:55 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Birinyi János írta:
Miazhogy.......bőven elég neki a 4600 NiMh!
LiPo nak szerintem kényelmi funkciója van egyenlőre (szerintem)
A 2 cella LiPo bármit csinálsz 8,4 től nem ad nagyobb feszültséget,ellenben egy jó NiMh,ami akár tud rajtolni 9V feletti feszültséggel.
Namost a KV érték ugye V/fordulat,nagyobb feszültség=nagyobb fordulat,kérdés a NiMh mikor ejti le a feszültséget a LiPo hoz képest.
Persze vannak különleges esetek(gyenge NiMh,csúcsminőségű LiPo......bele lehet zavarodni)


Igen tud, majd ha húzol egy fruttit, akkor terhelve beesik 7,4V-ra, ha új a pakk. Ha már több mint 4-5 versenyt ment, akkor meg 7,3-7,35 környékére, majd folyamatosan amortizálódik.
Tavaly teszteltünk 20A-en LIPO-kat, vadi új ni-mh válogatott sorokat és használt válogatott sorokat ill. nem válogatott sorokat. A HYPO írt erről cikket, ami meg is jelent még tavaly az RC Games-be, szép grafikonokkal.
2-3 versenyig jobb a ni-mh egy nüansznyival, amit szerintem a súlyfelesleg miatt elveszt, utána már egyértelműen a lipo a jobb.
A kényelemről ne is beszéljünk. Olcsóbb, jobb, igénytelenebb, egyszerűbb.

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.04 20:08:49 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.10.08 11:49:23
Hozzászólások: 40
Egyértelmű, hogy a Lipo -é a jövő.
Én már a rádiómba sem használok cerka akkukat. ;)

_________________
MiniZilla
TA-05 full-full
TT-01 elődje (1991)
Schomacher bosscat (1994)
Cessna brushless
robbe rb540 4wd buggy
kyosho axis ex (1992)
Ansmann mad rat 2wd buggy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.01.04 23:10:50 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Béci írta:
Egyértelmű, hogy a Lipo -é a jövő.
Én már a rádiómba sem használok cerka akkukat. ;)


ezzel nem vagy egyedül, én is lecseréltem mindent LIPO-ra.
És de jó döntés volt.

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: sebesség
HozzászólásElküldve: 2009.01.06 12:46:17 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.11.07 14:56:50
Hozzászólások: 176
10T-s ezrun motor-szabályozó szettel vajon mekkora sebességben reménykedhetek? Csak kb... Hsp Bronto-ba lesz, 18-as pinion, 64es spúr áttétel. Ha valakinek van ilyen autója, arányt is mondhat, hogy mennyivel jobb, mint a gyári motorral, stb... Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség