Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 19:18:51

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Ezrun
HozzászólásElküldve: 2008.10.14 19:56:55 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Tomix írta:
Ha viszont a "pörgés" alatt azt érted, hogy gázadáskor felpörög a motor, viszont az autó helyben marad, akkor csak a motor tengelyén lévő fogaskerék csavarja van fellazulva illetve nem a megfelelő helyen meghúzva. ( A motor tengelyének vége le van lapolva és a fogaskerék hernyócsavarja nem a lapoláson van rögzítve.)


Vagy rosszabb esetben a forgórész mágnesében megfordult a tengely.
Volt már rá példa erősen túlterhelt esetekben, de ezen csapágy ragasztó vagy menetrögzítő (jó minőségű pl Loctite) segíthet.

Egyébként ez a csatlakozó kérdés nekem annyira egyértelmű volt hogy eszembe sem jutott. Amint a kezembe kerül egy olyan szabályzó amin Tamiya csatlakozó van és nem alap motorral akarom hajtani az autót, azonnal levágom a Tamiya csatit és valamilyen aranyozottat teszek rá. Ajánlom a Deans vagy T csatlakozókat. Polaritást nem tudod felcserélni, egyszerre oldható a + és - oldal is, és nagyon jó az átmeneti ellenállása, de van sok más egyébb variáció is.

Az akksinál pedig nem elég az hogy az állapota teljesen rendben van, mert ezt nem tudhatod pontosan ha nem méred be a megfelelő módszerekkel.
Az hogy melegszik az törvényszerű a töltés végén és ha megterheled.
A C érték főleg a LiPo akkukra jellemző érték, és a terhelhetőségre vonatkozik, nem a hőmérsékletre, de ebbe ne menjünk bele jobban mert ilyened nincs.

Minden esetre kíváncsi leszek a folytatásra, reméljük hogy tényleg csak egy csatlakozó csere lesz a megoldás.
A motor csatlakozóját ne bántsátok, mert azon jófajta arany csati van gyárilag, inkább az ellenpárját a szabályzón ellenőrizzétek hogy jó-e a forrasztása. Egy rossz forrasztás is okozhat hibát.

Gyurici

_________________
Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ezrun
HozzászólásElküldve: 2008.10.14 20:01:59 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.02 14:13:35
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: Budakalász,Pest megye
igen igen, ezt mondta gpgeza is, hogy a Tamiya csatit egyböl le kell cserélni, ha az van rajta, és valamien aranyozott csatira cserélni :)

_________________
Syl-Ka ModellSport Team
Team Magic E4 JS

X-Ray T1
Hsp Brontosaurus
Lrp shark 18 (2db)
Xray M18 MT
(EPP extra 300)
(Sylka mini eco)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ezrun
HozzászólásElküldve: 2008.10.14 20:06:37 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.02 14:13:35
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: Budakalász,Pest megye
jah igen, ilyen velem is volt, hogy a szabályzo aranycsatijának a forrasztása rossz volt, kimaradt egy fázis,és és ez által nem nagyon ment az auto, leált meg akadozott stb...lehet hogy estetleg ez is probléma lehet, ahogy gyurici is irta,neh ilyen volt velem is...nézd meg hogy nem-e rossz neked is

_________________
Syl-Ka ModellSport Team
Team Magic E4 JS

X-Ray T1
Hsp Brontosaurus
Lrp shark 18 (2db)
Xray M18 MT
(EPP extra 300)
(Sylka mini eco)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.15 19:26:15 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.06.02 16:37:23
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Budapest XVII
Tyűűha.
De sokmindent kaptam.
Köszi Mindenkinek!
Kipróbálgatom a tippeket,aztán írom a megoldást,ha van :)
Köszi ;)

Üdv:
XX

_________________
Mr.Fu
DF-02
DF-03 BL
NRB-3
X1 CRT


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.15 19:28:16 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.06.02 16:37:23
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Budapest XVII
Ramses írta:
1100M@$terXX írta:
Szevasz!
Öcsémnek van egy 3300-as Ezrun szett DF-02-esében.
Egy elég érdekes problémánk van,amit se állítgatással,se pucolással nem tudtunk orvosolni.
Mikor állásból egy tőgázt nyomunk,egyszerűen egy fél másodpercig pörög,majd abbahagyja,aztán ezt ismétgetli miközben mi folyamatosan nyomjuk a gázt.
Hogyha szép lassan,fokozatosan erősebben nyomva a kart,gyorsítunk,akkor nem csinálja.
Az is érdekes,hogyha mondjuk eléri azt a pontot,ahonnan lehet tövig nyomni,egy élesebb kanyarban,vagy nehezebb terepen egyszerűen leáll a pörgés,és az lép fel,mint full gázos indulásnál...
Szerinted ez miért lehet?
Egy napot tudtuk használni a motort rendesen,de LE A KALAPPAL,NAGYON JÓ SZETT.

Köszi
Üdv:
XX


hi!

Mit értesz az alatt, hogy pörög? Mi a motor? Nincs véletlenül lazára húzva a csúszókupplung? Leírnád pontosabban (alanyt nem kihagyva a mondokból) a jelenséget?

:Ramses Ramses :Ramses


Azt értem,hogy tő gáz nyomásakor,a motor felpörög,és az autó elindul,körülbelül maximális erővel,aztán hirtelen leáll a motor,anélkül,hogy a gázkart felengedtem volna.Utána újból pörög,majd megint leáll,mindezalatt nyomva tartom a gázkart...

_________________
Mr.Fu
DF-02
DF-03 BL
NRB-3
X1 CRT


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.17 13:26:14 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
1100M@$terXX írta:
Azt értem,hogy tő gáz nyomásakor,a motor felpörög,és az autó elindul,körülbelül maximális erővel,aztán hirtelen leáll a motor,anélkül,hogy a gázkart felengedtem volna.Utána újból pörög,majd megint leáll,mindezalatt nyomva tartom a gázkart...


Hi!

Akkor két eset lehetséges: vagy elforog valahol (értsd: csúszik a hajtásláncban valami), vagy xar csak szimplán a szabályzó/motor. Ha hideg, vagyis nem is mentél vele, akkor még azt sem lehet mondani, hogy leszabályoz...nem toom. Csere másikra, kipórálni azt...talán.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.17 18:09:57 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.06.02 16:37:23
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Budapest XVII
Na voltam Syl-Ka-ban és hoztam T-csatikat.
Este összerakom és kipróbáljuk,hogy jó-e
Mert Csabi is és Jani is azt mondta,hogy valószínű ez a prob.

Üdv:
XX

_________________
Mr.Fu
DF-02
DF-03 BL
NRB-3
X1 CRT


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.20 22:41:38 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.10.08 11:49:23
Hozzászólások: 40
hali mindenkinek

én nem régen újitottam egy 9T ezrun motort szabbi combot. de mivel eddig brushlesst csak képen láttam. nem igazán értem a beállítást, ha valaki segíteni tudna hogy a code kártyán mely beállítás mit jelent azt megköszönném. egy részével tisztában vagyok, de van olyan is amit még angolul sem értek.

köszi mindent üdv.:
Béci


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.20 22:45:54 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.10.08 11:49:23
Hozzászólások: 40
egyébként én egy full tuning ta-05-be tettem bele, találomra való beállítással, de nekem szőnyegen olyat ment hogy szinte nem is láttam, pont ez a baj hogy faltól falig mentem :evil:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.21 06:48:39 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Béci írta:
hali mindenkinek

én nem régen újitottam egy 9T ezrun motort szabbi combot. de mivel eddig brushlesst csak képen láttam. nem igazán értem a beállítást, ha valaki segíteni tudna hogy a code kártyán mely beállítás mit jelent azt megköszönném. egy részével tisztában vagyok, de van olyan is amit még angolul sem értek.

köszi mindent üdv.:
Béci


Ha esetleg leírnád mit nem értesz talán tudnánk segíteni.... Sajnos nem igazán vagyunk gondolat olvasók... Írd le az angol szót.

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.21 08:39:09 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hi!

Running model:
"Forward with brake": csak előre és fék, hátramenet nincs
"Forward/Reverse with brake": előre, hátra, fék

Drag brake force:
Ez a kefés motoroknál megszokott motorféket szimulálja, amit 0-40%-ig tudsz állítani (1-8 )

Low voltage cut-off:
Lekapcsolási feszültség, vagyis hogy mikor kapcsoljon le a szabályzó. LiPo akksiknál ez cellánként 3.0V, azaz egy 2 cellás LiPo-nál ezt 6V-ra kell beállítani. (EZ K...VA FONTOS, főleg a lipo-knál, azokat ki lehet nyírni, ha túlmeríted, úgyhogy ez egyben egy igen hasznos kis funkció is).

Start mode:
A motor indítási ereje (vagy hogy is fogalmazzak)...

Maximum brake force:
Maximális fékerő. Gondolom ez sem kell nagyon magyrázni.

Maximum reverse force:
Ha van hátramenet beállítva, akkor a hátramenet max. sebessége.

Initial brake force:
Ezzel tudod beállítani, hogy amikor elmozdítod a távod ravaszát a fékezés irányába, akkor mekkore erővel kezdje el fékezni.

Throttle neutral range:
Ez - szerintem - egy baromság. Azt határozza meg, hogy mekkora legyen a semleges állás terjedelme. Vagyis a távod ravaszát nyugalmi helyeztből mennyire kell kimozdítani, hogy gázadás/fékezés történjen.

Timing:
Csak brushless motoroknál használható. ez határozzam meg a motor időzítését, amelyet - szerintem - ne piszkálj. Nagyobb timing nagyobb erő, de kevésbé hatékony (magyarul zabálja az akksit, de nagyon kicsivel megy jobban). Később állítgasd, ha már körbe tudsz menni a pályán rendesen.

Motor type:
Gondolom ez nem okoz gondot.

Over-heat protection:
Megakadályozza, hogy a szabályzó túlmelegejen (NEM, a motor túlmelegedését nem akadályozza meg)

Remélem segít ez.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.21 08:40:16 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hi!

Doksik egyébként itt vannak.
http://www.hobbywing.com/english/downloads.asp

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.21 14:35:40 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.10.08 11:49:23
Hozzászólások: 40
köszi mindent.

így már biztos könnyebb lesz a beáálítás


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.21 16:21:06 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.06.02 16:37:23
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Budapest XVII
Na megvannak a T-csatik,bele is raktuk őket.
Azt kell mondanom,hogy nem jó :( :shock:
Valamivel több erőt visz át a kerekhez,de nem jó.
Mikor benn,a laminált padlón,vagy a járólapon húzzuk tövig,szépen pörög maximálisig...Ezt a Tamiya csativel nem tudta megcsinálni,szóval ekkor is leállt....
Amint ezt láttuk,nagy örömmel kivittük az utcára.Na a jó tapadás miatt rögtön fellépett a régi probléma. :(
Szóval most úgy állunk,hogy beltéren jó,kültéren akadozik...
Ez sajnos akksi lesz....

_________________
Mr.Fu
DF-02
DF-03 BL
NRB-3
X1 CRT


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Akksi
HozzászólásElküldve: 2008.10.21 17:47:04 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.06.10 20:38:27
Hozzászólások: 55
Amikor merülőben van az akksim, akkor ha hírtelen gázt húzok, akkor megáll az autó, ha viszont csak 3/4 gázt húzok akkor megy. De ez az állapot nem tart sokáig, mert innentől még kb. fél perc és már egyáltalán el sem indul az autó. Én is lecseréltem a csatlakozót! A változás jelentősen érezhető! :-) Kiváncsi vagyok, hogy mit tudna egy 9T, 4300 KVs motorral...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.21 18:02:57 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.10.08 11:49:23
Hozzászólások: 40
nektek hány percet bír? (persze akku és motor tipus megjelöléssel)

én még nem próbáltam teljesen lemeríteni (lipo-t nem is szabad ;) )

de nekem egy 5000 mAh Lrp Lipo + 9T ezrun (ahogy nézem a beállításokat fullra húzva) egy 5 perces futam után még kb. 4 percig játszottam ugy hogy előtte kb 3 percig trimmeltem az autót, és a merülés legkissebb jelét sem láttam.

vagy ez a szabályzó ugy állítja hogy kihozza a maxot és végül lekapcsol, vagy folyamatosan lehet érezni a merülést?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.22 08:32:20 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
1100M@$terXX írta:
Na megvannak a T-csatik,bele is raktuk őket.
Azt kell mondanom,hogy nem jó :( :shock:
Valamivel több erőt visz át a kerekhez,de nem jó.
Mikor benn,a laminált padlón,vagy a járólapon húzzuk tövig,szépen pörög maximálisig...Ezt a Tamiya csativel nem tudta megcsinálni,szóval ekkor is leállt....
Amint ezt láttuk,nagy örömmel kivittük az utcára.Na a jó tapadás miatt rögtön fellépett a régi probléma. :(
Szóval most úgy állunk,hogy beltéren jó,kültéren akadozik...
Ez sajnos akksi lesz....


Milyen akksit használsz? Mennyire terhelhető? Értem ez alatt azt, hogy elképzelhető, hogy maga az akksi nem tud megfelelő áramot adni annak ellenére, hogy a szabályzó kérne még. Elég komoly áramfelvétele lehet, ha a Tamiya csatlakozók cseréjével javult a helyzet, arra következtetek, hogy esetleg az akksid nem bírja, és a szabályzód ezért "dadog" le.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.22 16:57:37 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.06.02 16:37:23
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Budapest XVII
4500-as NiMh akksi...-Terhelhetőségét nem tudom....
És 100%-ban egyet értek Veled.Az akksi kevés neki sztem is...

_________________
Mr.Fu
DF-02
DF-03 BL
NRB-3
X1 CRT


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.22 20:46:24 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Nem kellene hogy kevés legyen. De lehet hogy elfáradt már szegény, vagy csak rosszul van kezelve.
Egy próba erejéig kölcsön akksi bele ami biztosan jól teljesít aztán kiderül.

Gyurici

_________________
Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.30 19:06:41 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.06.02 16:37:23
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Budapest XVII
Na az a helyzet,hogy odaadtam SylKa-éknak.Egyik cellám rossz volt.
Ez a cella egyszer volt már cserélve,és valószínűleg amiatt halt meg,hogy nem voltak "összetöltve" a többiekkel.
Igazából így még sosem ment ez a kocsi ezzel a mocival.
Majdnem kétszer olyan erős lett gyorsulásban is és végsebességben is.
Jó kis szett.

Üdv:
XX

_________________
Mr.Fu
DF-02
DF-03 BL
NRB-3
X1 CRT


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség