Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.29 11:14:21

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 8 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Kondenzátor beforrasztása!
HozzászólásElküldve: 2009.11.28 09:03:13 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.18 18:56:07
Hozzászólások: 160
Tartózkodási hely: Budapest III. Ker.
Sziasztok. Azt szeretném megkérdezni hogy a kondenzátorokat hogyan kell beforrasztani a motorba. Ha lehet képeket is küldjetek.
Köszi.

_________________
HPI Wheely King Crawler


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.11.28 10:28:30 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.18 12:08:30
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Bp XI. ker
Így: http://www.kronosrobotics.com/an142/GAN142.shtml

Kép

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.11.28 10:30:22 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.18 12:08:30
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Bp XI. ker
Vagy itt is le van írva jól: http://www.teamnovak.com/tech_info/how_to/motor_caps/index.html

Kép

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.03 15:09:33 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.09.23 14:07:00
Hozzászólások: 171
és ez segit valamiben a motornak??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.03 20:55:48 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
A kondenzátorok a kefeszikrázást csökkentik.
A hagyományos kefés egyenáramú motoroknál a szénkefék létesítenek villamos kapcsolatot a forgórész tekercsek kivezetéseivel (kommutátor szegmensek).
A kefés egyenáramú motor működése közben a kefék szegmensről lefutó éle szikrázik. Ez nagyon kedvezőtlen esetben akkora lehet, hogy a két kefe között körtűz jön létre, ekkor a motor gyakorlatilag működésképtelen. Az RC motoroknál használt kis feszültség miatt teljes körtűz általában csak extrém esetekben jön létre.
A szikrázásnak két oka van:
Az egyik ok az armatúrareakció. A motor működése közben a keféken keresztül adja át az energiát a forgórész tekercseinek. Amiatt, hogy a kefék a kommutátoron forgás közben legalább két szegmenset átérnek, ilyenkor azokat rövidre zárják. A rövidre zárt tekercsekben a forgás közbeni mágneses tér változásának hatására feszültség keletkezik, ami a kefe alól éppen távozó kommutátor szelet áramának megszakadásakor a szegmens és a kefe között villamos ívet hoz létre. A létrejövő ellentétes irányú feszültség mértéke a tekercsen átfolyó áramtól és a motor fordulatszámától függ.
A másik a kommutáció. Ha a kefén keresztül a forgórész tekercsekben áram folyik, akkor a keféről lefutó szegmens áramot szakít meg. A megszakított áram szikrázást okoz.
Modellmotorok esetén mindkettő szikrázást kiváltó tényező elég jelentős, ezért a szikrázást csökkenteni kell.

A szikrázás csökkenti a kefék és a kommutátor élettartamát, rontja a motor hatásfokát.
A keféken létrejövő szikrák a rádióspektrum széles tartományában sugároznak zavarjeleket az éterbe. A zavarjelek gondot okozhatnak a táv és a vevő közötti kapcsolatban, a szabályzóban és a közelben lévő más elektronikai áramkörökben.
A kefeszikrázást nagymértékben csökkenteni lehet a motor áramkörbe megfelelően elhelyezett kondenzátorokkal és/vagy diódákkal. A „gyári” kondenzátorok jó közelítéssel a motorhoz vannak méretezve, tehát kiváltásuk csak azonos paraméterekkel rendelkező alkatrésszel ajánlott. A 3db kondenzátort a fényképen látott módon kell a motor kivezetések és a motortest közé forrasztani. A kondenzátorok feladata a motor működése közben létrejövő kefeszikrázást okozó feszültség tüskék felemésztése.

Az elektronikus kommutációjú BLDC (brushless DC) motorok a kefés motorok sok hibáját kiküszöbölik, ezért egyre elterjedtebb a használatuk az RC világában is.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.08 07:42:38 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.12.24 18:01:20
Hozzászólások: 60
Tartózkodási hely: NY
Tegnap beforrasztottam a 3 kondit, tényleg jobb lett a moci tőle, nem látni szikrázást pedig előtte volt már rendesen...

Csak azt nem tudom, miért nem tesznek rá alapból, 100Ft többletköltség!!!

_________________
Tamiya Mini Cooper Racing 1/10
HPI E-Firestorm Flux


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.01 18:07:32 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.20 16:08:52
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: gyál
Hello!

Lenne egy kérdésem.
Van egy 26 körös motorom, 104 pf-es kondik vannak rajta.
27 körös motorm is van,(ezen nics kondenzátor) erre rá lehetne forasztani a 26 körös motor 104pf-es kondezátorjait?

A válaszokat előre is köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.01 21:54:23 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Nyugodtan átteheted, ezen kondenzátorok értéke nem kritikus 10 és 470 nF közt megfelel.
Egy kis helyesbítés: a 104-es szám nem 104 pikofarad, hanem 100000 pF, vagyis 100 nF. Az első két számjegy az értéket jelenti, a harmadik a nullák számát. Az eredményt pF-ban kapjuk. Jelen esetben 10, majd 4 nulla.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 8 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség