Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.30 22:07:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 139 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.27 14:50:50 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.05.24 21:57:27
Hozzászólások: 12
Tartózkodási hely: Budapest
Idézet:
zia!

jó tanácsot kaptál, én is így használom meg a környezetemben lévők is!
sőt nekünk az akksikon sincs csatlakozó azt is úgy forrasztjuk "direktbe"!
ha megnézed az alap motorcsatlakozókat azért annyira nem túl bíztatóak még kinézetre sem! érdemes forrasztani így lesz a legkisebb az áramveszteség, ha az akksikat nem is forrasztod de a motort mindenképpen csináld meg már azért is mert azt annyit úgy sem cseréled/szereled ki annyiszor mint az akksit!
üdv!

Már csak azt nem értem,hogyan töltitek az aksikat,ha be vannak forrasztva?
És ezekszerint nem cserélgetikek a pályán,ha lemerült.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.27 15:01:08 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.02.02 23:14:15
Hozzászólások: 452
Tartózkodási hely: Paks
Tintahal írta:
Idézet:
zia!

jó tanácsot kaptál, én is így használom meg a környezetemben lévők is!
sőt nekünk az akksikon sincs csatlakozó azt is úgy forrasztjuk "direktbe"!
ha megnézed az alap motorcsatlakozókat azért annyira nem túl bíztatóak még kinézetre sem! érdemes forrasztani így lesz a legkisebb az áramveszteség, ha az akksikat nem is forrasztod de a motort mindenképpen csináld meg már azért is mert azt annyit úgy sem cseréled/szereled ki annyiszor mint az akksit!
üdv!

Már csak azt nem értem,hogyan töltitek az aksikat,ha be vannak forrasztva?
És ezekszerint nem cserélgetikek a pályán,ha lemerült.



minden menet után kiforrasztjuk az akksikat és minden menet előtt beforrasztjuk, ennyi. a pályán nem cseréljük az akksikat csak a "boxban". a töltő kábelein pedig csipeszek vannak, így amikor az akksit kiforrasztottuk a kocsikból csak rácsiptetjük a töltőre és már mehet is neki a töltés-kisütés ciklus. ha elmegyünk csak edzeni akkor is mindig van egy forrasztópáka ami egész nap megy és azt használjuk ketten vagy hárman. hidd el hogy semmivel sem tart tovább ráforrasztani a kábelt az akksira mint összedugni a csatlakozókat talán 2-3 másodpercel előbb összedugod mint hogy ráforraszd, de ez a 2-3 másodperc visszajön a verseny közben! :)
persze ha csak úgy autózik az ember hogy a haverokkal csapat egyet akkor nem fontos az akksit is forrasztani, de akkor alapkövetelmény az aranycsati!
üdv!
üdv!

_________________
Xray T2
Xray M18

Sanwa M8 - 40.975, 40.665, 40.695


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.28 11:14:03 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.05.24 21:57:27
Hozzászólások: 12
Tartózkodási hely: Budapest
Idézet:
minden menet után kiforrasztjuk az akksikat és minden menet előtt beforrasztjuk, ennyi. a pályán nem cseréljük az akksikat csak a "boxban". a töltő kábelein pedig csipeszek vannak, így amikor az akksit kiforrasztottuk a kocsikból csak rácsiptetjük a töltőre és már mehet is neki a töltés-kisütés ciklus. ha elmegyünk csak edzeni akkor is mindig van egy forrasztópáka ami egész nap megy és azt használjuk ketten vagy hárman. hidd el hogy semmivel sem tart tovább ráforrasztani a kábelt az akksira mint összedugni a csatlakozókat talán 2-3 másodpercel előbb összedugod mint hogy ráforraszd, de ez a 2-3 másodperc visszajön a verseny közben! Smile
persze ha csak úgy autózik az ember hogy a haverokkal csapat egyet akkor nem fontos az akksit is forrasztani, de akkor alapkövetelmény az aranycsati!
üdv!

Köszönöm a kimerítő mindenre kiterjedő válaszokat,mint mondtam sokat segítettél!! :-D
Ha eszembe jut még vmi írok!
Üdv!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.28 13:57:23 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.02.02 23:14:15
Hozzászólások: 452
Tartózkodási hely: Paks
Tintahal írta:
Idézet:
minden menet után kiforrasztjuk az akksikat és minden menet előtt beforrasztjuk, ennyi. a pályán nem cseréljük az akksikat csak a "boxban". a töltő kábelein pedig csipeszek vannak, így amikor az akksit kiforrasztottuk a kocsikból csak rácsiptetjük a töltőre és már mehet is neki a töltés-kisütés ciklus. ha elmegyünk csak edzeni akkor is mindig van egy forrasztópáka ami egész nap megy és azt használjuk ketten vagy hárman. hidd el hogy semmivel sem tart tovább ráforrasztani a kábelt az akksira mint összedugni a csatlakozókat talán 2-3 másodpercel előbb összedugod mint hogy ráforraszd, de ez a 2-3 másodperc visszajön a verseny közben! Smile
persze ha csak úgy autózik az ember hogy a haverokkal csapat egyet akkor nem fontos az akksit is forrasztani, de akkor alapkövetelmény az aranycsati!
üdv!

Köszönöm a kimerítő mindenre kiterjedő válaszokat,mint mondtam sokat segítettél!! :-D
Ha eszembe jut még vmi írok!
Üdv!



nincsmit, szívesen segítek ha tudok. ha lesz kérdésed akkor nyugodtan írj!
szia!

_________________
Xray T2
Xray M18

Sanwa M8 - 40.975, 40.665, 40.695


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Rezó
HozzászólásElküldve: 2006.06.21 20:20:11 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.20 20:21:33
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Keszthely
Hello!
Hulla kezdő vagyok, szval nézzétek el nekem ezt a kérdést :-D
Mi az a rezó? :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.06.22 00:03:04 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2006.04.24 15:07:47
Hozzászólások: 142
Tartózkodási hely: Budapest
Előljáróban csak annyi, hogy kevés köze van az elektromos motorokhoz :-D
Eygébként Ramses nagyon szépen leírta a következő cikkben:
http://www.rcoffroad.hu/media/cikkek/cikk01.php

Javaslom, hogy olvass el bátran minden cikket! HAJRÁ ;)

_________________
-=CloWn=-
HPI RS4 MT - Mrtoniks Genesis Sport
HBK2 2.4GHz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.06.22 21:01:16 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.05.24 21:57:27
Hozzászólások: 12
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Tegyük fel,hogy van egy 26 körös mocim.(Ezt már +beszéltük,h ezt azt jelent hányszor van feltekerve a rézhuzal stb.).Na most, ha én megfogom a 26 köröst, szétszedem és letekerek belőle egy pár kört.Akkor egy működőképes 23 köröst kapok?Vagy azért ez nem ilyen egyszerű?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.12 16:43:13 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.09.17 21:50:41
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Tállya
Na szóval az lenne a gondom hogy nem tudom hogy a motoroknak mi ez a számozási rendszer 540-es 560-as 600-as 660-as mit jelentenek ezek a számok? Valaki segítsen légyszíves. Mert van 2 db motorom ami az eladó szerint 560-as de különböző nagyságú. Ez akkor meg hogy lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.12 16:53:59 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.30 22:45:44
Hozzászólások: 173
Tartózkodási hely: Budapest ,II.ker.
az a mérete....370--->1:18 méretarány
560 körül---------------> 1:10 méretarány

_________________
Gyengeséged erősségem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.12 17:10:43 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.07.05 18:43:47
Hozzászólások: 141
Tartózkodási hely: Komarno(szlovakia)
Pontositok mr.mitnicken, az 1:10-esekbe általában 540-eseket használnak,és csak pár monsterben v hasonló kocsiban 560-asat mert ezek kevesebbet pörögnek,de nagyobb a forgatónyomatékuk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.12 17:42:17 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.09.17 21:50:41
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Tállya
és akkor a 600-as és a 660-as? Nem inkább a motor hosszát jelöli? nem a tengelyhosszra gondolok hanem a motorház hosszára. Hm?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.12 18:09:48 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.09.17 21:50:41
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Tállya
http://./view/070312/ ... es.hu_.jpg
Na ezekről a motorokról lenne szó, a nagyobbik motor volt az autómba amikor megvettem, ami állítólag 560-as motor, de kipurcant és rendeltem egy új motort egy 560-as mocit amin a fogaskerék van. Na már most a kisebbik motor ház hossza 560 mm a nagyobbb motoré pedíg 660 mm. A kisebbik motort üresen járatva a következő adatokat mértem. Feszültség előre menetben 7,44 V hátra menetben 4,88 V Előre menetben felvett a motor 4,5 A de gázadásra beleugott a 12-13A-ba is. Szeretnék egy jó motort a gépembe ami nem purcan ki és elég nyomatékos. Amivel megvettem az jó volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.15 13:29:11 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.09.17 21:50:41
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Tállya
Na valami jó ötlet? Nekem van. A motorokat szétszedve a hosszabb motorban a vasmag hosszabb mint a kisebbe, úgyhogy nem lehet egyforma a két motor tehát a nagyobb az egy 600-as vagy esetleg a motor hosszából (660 mm) itélve 660-as és a kisebb pedíg tényleg 560-as volt mivel kipurcantottam. Tehát azért melegedett mint az állat 80-85 C fok-ra. Hát sajnos így kellett megtanulnom szerintem hogy melyik motor milyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.07.04 17:36:38 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.03.12 17:33:38
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Baja
Hahó valaki!
egy DF-03-asba akarok brushless rendszert rakni.Van valakinek vmi. tanácsa ezzel kapcs.-ban?Milyen teljesítményűt ill. milyen tipust? És honnan érdemes beszerezni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.07.04 20:51:38 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2006.04.24 15:07:47
Hozzászólások: 142
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!

Elnézést, a szómenésemért!

Csak a sajátaimról tudok beszámolni.
A sors fintora, hogy már régóta kellett volna már egy, és most kettő is lett. Mind a kettő az örszágon belülről került hozzám, de egyébként külföldről hozatta be őket az első tulajuk. Mindkettő un. szenzor nélküli.
Kép
A két motor, Genesis vs. Mamba...


Az első brushless-em egy Mtroniks Genesis Sport Plus Combo lett. RCMart-ról van. Ez egy 480as méretű 4400KV motor és hozzá való 60A-es szabályzó párosból áll. A teljesítményről annyit, hogy az előző tulaja belerakta egy DF-02-be, és EZT MŰVELTE!!! Hasonló eredményt kaptam az RS4 MTvel 2,2"os terep gumikkal, ha sima kövön húztam gázt és tekertem alá a kormányt (pl. Hősök tere, vagy Baross tér metró lejárat előtti téren).
Tehát már ez a teljesítmény is nagyon jó, a kisebb motor átmérő nagyon csalóka.
2 használt 6 cellás 3300as Team Orion Drift Machine packkal, és egy használt 6 cellás 3300as Jamara Sun Power packkal kb 1 órát lehet vele dinamikusan játszani (mint az őrűt, fel-le, ugrat, farol) 4WD 11,35:1 áttétel, és 2,2"os gumik esetén. A motor végig langymeleg, a szabályzó még csak annyira meleg, hogy vígan rajta tudom tartani a programozói kezeimet.
KépKép


A második brushless-em a jelenleg oly népszerű Castle Creation Mamba Max. TowerHobbies-ról van. Ez már autós viszonylatban standard 540es méretű 5700KV értékű motort és hozzá való 100Aes szabályzót tartalmaz, és a szabályzó USBn keresztül állítható, nagyon durva!!! 8)
Az erőforrás itt még brutálisabb teljesítmény leadására képes, bizonyítja ezt a neten található sok-sok videó, és én is tapasztalhattam pár percig, mert bizony ennek a teljesítménynek ára van.
A fentebb említett 3 akkum legjobbja is max 5 percig bírta a kiképzést. (DE AZ MILYEN VOLT... VHHÁÁÁáááá :roll: ) Sajnos már régi akkuk ezek, és a nagy terhelést már nem bírják, kisebb motorokhoz, pedig még elpöfögnek. De a nagy indulási áramot nem tudják már leadni, így a nagy kigyorsítások, pl álló helyzetből dadogáshoz, rángatózáshoz vezetnek, a motor nem tud elindulni. Amint elindult, utána már jobb a helyzet (szenzor nélküli motorok ilyenek). Konklúzió... új akkukat kell vennem...
Az előző tulaj szerint egy 6 cellás 3300as akkuval egy átlag 2WD buggy-val átlagos gyorsítgatás, ugratgatás mellett kb. 20-25 percet lehetett játszani.
Nekem az eddig tesztelt nagyon rövid 12:1 áttételnél 2,2" gumival is eléggé melegedett a motor, de még a szabályzón és a motoron is rajta tudtam tartani a kezeimet.
KépKép


Mtroniksról még nincs videó, pedig jó lenne a saját setuppal is felvenni.
Mambáról LamaTech segített videót felvenni, igaz nem túl sok, de kis kóstolónak megteszi: VIDEO 1 | VIDEO 2


További nagy BL gyártók pl (amikről én tudok):
- Novak, LRP, Team Orion (szenzoros, a Team Orion talán szerzor nélküli szabival is megy)
- Kontronik, Fegaio, Plettenberg, Trinity (szerzor nélküli)

_________________
-=CloWn=-
HPI RS4 MT - Mrtoniks Genesis Sport
HBK2 2.4GHz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.07.05 06:01:11 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.03.12 17:33:38
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Baja
HI!
Köszi a sok infót.Ilyen jellegű tapasztalatokra van szükségem.Én erre gondoltam:
http://www.dod.hu/~szth/automodel/index ... 262&id=106
vagy erre:
http://www.modellzona.com/villanymotorok/90510.aspx
http://www.modellzona.com/Szabalyzok/90450.aspx
Erről a két variációról mi a vélemény?
Ja és hobby szinten használom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.07.05 06:11:53 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2006.04.24 15:07:47
Hozzászólások: 142
Tartózkodási hely: Budapest
Tapasztalat nélkül:

Szerintem a Novak a brutálisabb, talán ár/érték arányban jobb mint a Nosram, bár nem tud Lipo-nál biztonságosan lekapcsolni.

Fórumozók között biztos találsz Novak használókat, akik itt talán megerősítik a véleményemet.

Üdv.

_________________
-=CloWn=-
HPI RS4 MT - Mrtoniks Genesis Sport
HBK2 2.4GHz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.07.05 06:35:11 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.03.12 17:33:38
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Baja
NIMH 4200-as akkupackkal használnám,meg egy 3300-assal.
A lent emlitett novak hány körös kefés motornak felel meg?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Novak
HozzászólásElküldve: 2007.07.06 21:29:29 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2006.04.24 15:07:47
Hozzászólások: 142
Tartózkodási hely: Budapest
Itt azt olvastam, hogy a Novak Velociti 4.5R kb egy 5 körös kefés motornak felelne meg, bár ilyet nem valószínű hogy gyártottak már:
http://www.rc411.com/forum/showthread.php?t=3187

_________________
-=CloWn=-
HPI RS4 MT - Mrtoniks Genesis Sport
HBK2 2.4GHz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.09.23 07:25:46 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.03.12 17:33:38
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Baja
Sziasztok!
tud nekem valaki segiteni abban,hogy hol lehet beszerezni BL szettet?
Pl.:Novak-ot


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 139 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség