Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 21:43:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 185 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.09.25 18:19:18 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.08 21:45:34
Hozzászólások: 298
viewtopic.php?t=1706


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.09.25 18:32:19 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Szia Pigi!

A motorhoz vezető szálakból felcseréled bármelyik kettőt, a motor fordítva fog forogni. A szenzor nélküli motoroknál nincs is más dolgod, ugyanúgy fog teljesíteni mindkét irányba.
A szenzor nélküli motornál a szabályzó a tekercsek indukciós feszültségét használja a motort tápláló, háromfázisú váltóáram szinkronizálására.
Ez azt eredményezi, hogy az időzítési szög (amit a kefés motoroknál a pajzs elfordításával lehet beállítani), fix lesz, ezt a szabályzó programozásával beállíthatod.
A szenzor, egy a motorba épített mágneses teret érzékelő chip (Hall detektor). Ez közvetlenül érzékeli a rotor helyzetét. Előnye, hogy az időzítési szög változtatható, a motor aktuális fordulatszámának, terhelésének megfelelően.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy főleg az alacsony fordulatszám tartományban, a motor precízebben vezérelhető, nem lesznek indulásnál rángatások. Másik előny, hogy a kis terhelésű, nagy fordulatszámú tartományban a motor magasabb fordulatszámot érhet el, igaz jelentős hatásfok romlás árán.
Manapság nagyon jó szenzor nélküli rendszerek jelentek meg, a különbség nem igazán számottevő, szerintem csak a versenysportban van jelentősége, kizárólag autóknál.
Elég bonyolult lett, de ha ezt már érted, tiéd az erő!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.09.25 19:07:20 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2007.10.27 19:54:58
Hozzászólások: 160
Tartózkodási hely: Pécs
ecozoli írta:
Szia Pigi!

A motorhoz vezető szálakból felcseréled bármelyik kettőt, a motor fordítva fog forogni. A szenzor nélküli motoroknál nincs is más dolgod, ugyanúgy fog teljesíteni mindkét irányba.
A szenzor nélküli motornál a szabályzó a tekercsek indukciós feszültségét használja a motort tápláló, háromfázisú váltóáram szinkronizálására.
Ez azt eredményezi, hogy az időzítési szög (amit a kefés motoroknál a pajzs elfordításával lehet beállítani), fix lesz, ezt a szabályzó programozásával beállíthatod.
A szenzor, egy a motorba épített mágneses teret érzékelő chip (Hall detektor). Ez közvetlenül érzékeli a rotor helyzetét. Előnye, hogy az időzítési szög változtatható, a motor aktuális fordulatszámának, terhelésének megfelelően.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy főleg az alacsony fordulatszám tartományban, a motor precízebben vezérelhető, nem lesznek indulásnál rángatások. Másik előny, hogy a kis terhelésű, nagy fordulatszámú tartományban a motor magasabb fordulatszámot érhet el, igaz jelentős hatásfok romlás árán.
Manapság nagyon jó szenzor nélküli rendszerek jelentek meg, a különbség nem igazán számottevő, szerintem csak a versenysportban van jelentősége, kizárólag autóknál.
Elég bonyolult lett, de ha ezt már érted, tiéd az erő!

Nagyon szépen köszönöm a korrekt választ.

_________________
"A játék nagysága különbözteti meg a férfit a gyerektől"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.09.26 12:40:08 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
ecozoli írta:
Szia Pigi!

A motorhoz vezető szálakból felcseréled bármelyik kettőt, a motor fordítva fog forogni. A szenzor nélküli motoroknál nincs is más dolgod, ugyanúgy fog teljesíteni mindkét irányba.
A szenzor nélküli motornál a szabályzó a tekercsek indukciós feszültségét használja a motort tápláló, háromfázisú váltóáram szinkronizálására.
Ez azt eredményezi, hogy az időzítési szög (amit a kefés motoroknál a pajzs elfordításával lehet beállítani), fix lesz, ezt a szabályzó programozásával beállíthatod.
A szenzor, egy a motorba épített mágneses teret érzékelő chip (Hall detektor). Ez közvetlenül érzékeli a rotor helyzetét. Előnye, hogy az időzítési szög változtatható, a motor aktuális fordulatszámának, terhelésének megfelelően.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy főleg az alacsony fordulatszám tartományban, a motor precízebben vezérelhető, nem lesznek indulásnál rángatások. Másik előny, hogy a kis terhelésű, nagy fordulatszámú tartományban a motor magasabb fordulatszámot érhet el, igaz jelentős hatásfok romlás árán.
Manapság nagyon jó szenzor nélküli rendszerek jelentek meg, a különbség nem igazán számottevő, szerintem csak a versenysportban van jelentősége, kizárólag autóknál.
Elég bonyolult lett, de ha ezt már érted, tiéd az erő!


SZia Zoli!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy ha van egy szenzor nélküli szabályzóm, honnan tudom, hogy kell helyesen felforrasztani rá a motort? Nincs semmi jelölés se a szabin se a motoron. Próbálgassam, míg a helyes forgásirányt kapom, vagy, hogy működik ez?

válaszodat előre is köszönöm

Üdv

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.09.26 18:57:36 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Igen, a próbán kívül én sem ismerek más biztos módszert a forgásirány meghatározására, bár egyes gyártók igyekeznek a szabályzókon és motorokon azonos színű kivezetéseket használni, de ezek sem biztosak.
Nem olyan vészes, hisz van 50% esély, hogy elsőre eltalálod.
A vezetékek semmilyen kombinációja nem okoz kárt, szabadon felcserélhetők, csak a forgásirány változik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.09.27 11:22:29 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
ecozoli írta:
Igen, a próbán kívül én sem ismerek más biztos módszert a forgásirány meghatározására, bár egyes gyártók igyekeznek a szabályzókon és motorokon azonos színű kivezetéseket használni, de ezek sem biztosak.
Nem olyan vészes, hisz van 50% esély, hogy elsőre eltalálod.
A vezetékek semmilyen kombinációja nem okoz kárt, szabadon felcserélhetők, csak a forgásirány változik.


Köszönöm szépen. Nekem a Carson set-emen semmilyen jelölés nincs, de akkor majd próbálkozom.

Üdv

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.06 14:47:14 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.03.20 07:14:18
Hozzászólások: 23
Helló.

Remélem jó helyre teszem fel a kérdésem:
Téli bajnokságba szeretnék indulni buggy kategóriában
LRP 10.5 T BL mocival. Mekkora akksikat kell érdemes vennem hogy
kibírjanak egy futamot és melyik fajtát NiMh vagy Lipo?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.26 17:46:39 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.10.16 15:05:32
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Pécs
Sziasztok!

Kezdő rc-s vagyok, ezért sokat olvasom a fórumot hogy magamba szívjak némi tudást, de ennek ellenére - vagy éppen ezért - volna néhány kérdésem, kérlek segítsetek.

Egy hete boldog (?) HSP Brontosaurus tulajdonos vagyok. Azt, hogy ez a járgány mennyire volt jó, vagy rossz választás, most hagyjuk... :)

1. Gyengének érzem a gyári mocit, vennék bele vmi újat. Korábbi postokban olvasható okok miatt brushless-re gondoltam. Bármilyen bl-t veszek, mindenképpen kell új szabályzó? Amúgy monsterbe milyen paramáterű moci ajánlott (versenyzési ambíció nincsen, csak hegyen-völgyön zúzni)? :lol: Honnan lehet tudni, h melyik mennyire nyomatékos? Egyébként, ha azt mondanátok, hogy vagyek nyugodtan egy keféset, enm zárkózom el.
Pl egy LRP eraser 15,5 BL combo http://shop.modell.hu/product_info.php? ... s_id=59761 biztos megér 3x annyit, mint egy
LRP Big Block Special http://www.modellfutar.hu/termekek/lrpf ... e314x2/839 ?

2. Írtátok korábban, h a csapágyazás mennyire fontos. Tudom, hülye kérdés, de itt minek a csapágyazására kell gondolni? :oops:

3. Az áttételezési is sokat számít, azt olvastam, viszont nem tudom, hogy az áttételt kokréten, hogyan mérjük, és mit jelent pl az, h a Brontómnak 11:1? Légyszi magyarázzátok el!

Köszönöm előre is,
Yupi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.26 18:09:56 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.12.02 16:58:00
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Szeged
Yupi írta:
Sziasztok!

Kezdő rc-s vagyok, ezért sokat olvasom a fórumot hogy magamba szívjak némi tudást, de ennek ellenére - vagy éppen ezért - volna néhány kérdésem, kérlek segítsetek.

Egy hete boldog (?) HSP Brontosaurus tulajdonos vagyok. Azt, hogy ez a járgány mennyire volt jó, vagy rossz választás, most hagyjuk... :)

1. Gyengének érzem a gyári mocit, vennék bele vmi újat. Korábbi postokban olvasható okok miatt brushless-re gondoltam. Bármilyen bl-t veszek, mindenképpen kell új szabályzó? Amúgy monsterbe milyen paramáterű moci ajánlott (versenyzési ambíció nincsen, csak hegyen-völgyön zúzni)? :lol: Honnan lehet tudni, h melyik mennyire nyomatékos? Egyébként, ha azt mondanátok, hogy vagyek nyugodtan egy keféset, enm zárkózom el.
Pl egy LRP eraser 15,5 BL combo http://shop.modell.hu/product_info.php? ... s_id=59761 biztos megér 3x annyit, mint egy
LRP Big Block Special http://www.modellfutar.hu/termekek/lrpf ... e314x2/839 ?

2. Írtátok korábban, h a csapágyazás mennyire fontos. Tudom, hülye kérdés, de itt minek a csapágyazására kell gondolni? :oops:

3. Az áttételezési is sokat számít, azt olvastam, viszont nem tudom, hogy az áttételt kokréten, hogyan mérjük, és mit jelent pl az, h a Brontómnak 11:1? Légyszi magyarázzátok el!

Köszönöm előre is,
Yupi



1: Ha kefenélküli motort akarsz használni akkor feltétlen Brushless szabályzó kell!
A Big blockhoz is kellene másik szabályzó! Akkor már ugyanott vagy mint a brushlessel, csak a brushlessnél nincs kefe meg kommutátor ami kopik!
Ha olcsón akarod megúszni és hegyen völgyön akkor egy 12-körös combót ajánlanék:Pl: http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... i29fmlpf31

2: Csapágyazás azért fontos mert ha sikló csapágy van a kerekeknél meg a hajtásláncba akkor a motor ereje arra megy el hogy a súrlódásokat legyőzze, ha csapágyazod golyóscsapággyal már jobban megy a géped ugyanazzal a motorral is!

3.: 11:1= A motor tengeje 11-et fordul mire a kerék tengeje egyet!

_________________
TT-01 Drifft Subaru
TT-AT10 Truggy akár utánfutóval is
Sok sok repülő


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.26 18:40:48 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.03.07 10:37:55
Hozzászólások: 83
Yupi írta:
Sziasztok!

Kezdő rc-s vagyok, ezért sokat olvasom a fórumot hogy magamba szívjak némi tudást, de ennek ellenére - vagy éppen ezért - volna néhány kérdésem, kérlek segítsetek.

Egy hete boldog (?) HSP Brontosaurus tulajdonos vagyok. Azt, hogy ez a járgány mennyire volt jó, vagy rossz választás, most hagyjuk... :)

1. Gyengének érzem a gyári mocit, vennék bele vmi újat. ...


Szia,

én HSP XSTR-el játszottam végig ugyanezt. Első lépésnek sokat számít, ha a gyári akksit elfelejted, én 10-ért vettem 3700-es GP akkut, ami lényegesen jobb mint a gyári. Hasonlóképpen a töltőt is érdemes cserélni mert a gyári nem tudja rendesen feltölteni :-/

Motort illetően olcsó és jó megoldás egy Saturn 20T, amivel megmaradhat a gyári szabályozó is.
Nem tudom milyen áttétel van a tiédben, de az XSTR-ben nagyon hosszú volt az áttétel (vagyis nagy végsebesség, de kevesebb nyomaték és kevesebb erő) Én elsőnek a 23-as motorfogaskereket 20-asra cseréltem, de még ezzel is melegszik nagyon, most rendeltem hozzá 18-ast és 16-ast, meglátjuk melyik válik be.

üdv: cAb


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.26 19:50:38 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.10.16 15:05:32
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Pécs
Kedves balimi75 és cAB,

köszönöm a gyors reakciót/segítséget.

Ami a motort illeti, nagyon impozáns a 21e HUF BL combo ajánlat (mármint a kategóriájában), de tipikus Olcsójánosként azt hiszem, futok egy kört cAB-re hallgatva és kipróbálok egy keféset. Max bukok 3,7e HUF-t, ha esetleg nem jön be, de a mostaninál csak jobb lehet. :) Persze azért nem kapkodom el, még alszom rá párat, hogy mi legyen.

A csapágyazást már kutatom is, hogy-s-miként lehet megoldani.

Amúgy annyira voltam rutinos - na jó, megéreztem -, h a vassal együtt már beszereztem egy 4.000 mAh-s lrp akksit + hozzávaló töltőt. Szét is esett volna az agyam, ha csak a gyárim lett volna, az tuti... :)

Köszii még1x, üdv

ui.: majd megírom, hogy döntöttem és hogy, hogyan szuperál!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.15 19:27:22 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.10.16 15:05:32
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Pécs
Halihó!

Ígértem, hogy válaszolok, ha döntöttem az alábbi kérdésben:
a válasz itt olvasható:
viewtopic.php?p=140204#140204

üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: motor
HozzászólásElküldve: 2008.11.21 13:17:14 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.11.07 14:56:50
Hozzászólások: 176
HSP Bronto-ba szeretnék erősebb motort venni, gyári helyett, de autó modellezésben enyhén szólva is kezdő vagyok, így nem igen tudom, milyen motor lenne megfelelő. A célom, hogy a Bronto olyan 40-50 körüli sebességgel száguldjon, a nyomaték/erő pedig a gyárinál jóval nagyobb legyen. Érdekelne szénkefés motor is, de BL is, BL-szett. A határt olyan 25e ft körül vagyok kénytelen meghúzni, bármilyen ötletet örömmel várok!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motor
HozzászólásElküldve: 2008.11.21 16:54:06 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.11.07 14:56:50
Hozzászólások: 176
Öhm... :oops: már ég a fejem, de sehol sem találok specifikációt a saturn 20t motorhoz, még itt fórumon sem, de biztos csak én vok béna... Fordulatszámot, nyomatékot tud vki?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motor
HozzászólásElküldve: 2008.11.21 16:55:03 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.12.02 16:58:00
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Szeged
mkoch820 írta:
HSP Bronto-ba szeretnék erősebb motort venni, gyári helyett, de autó modellezésben enyhén szólva is kezdő vagyok, így nem igen tudom, milyen motor lenne megfelelő. A célom, hogy a Bronto olyan 40-50 körüli sebességgel száguldjon, a nyomaték/erő pedig a gyárinál jóval nagyobb legyen. Érdekelne szénkefés motor is, de BL is, BL-szett. A határt olyan 25e ft körül vagyok kénytelen meghúzni, bármilyen ötletet örömmel várok!


A válasz itt olvasható:
viewtopic.php?p=140204#140204

_________________
TT-01 Drifft Subaru
TT-AT10 Truggy akár utánfutóval is
Sok sok repülő


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.22 18:54:18 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.10.31 09:00:49
Hozzászólások: 13
Hali!

Tegnap voltam gyakorolni az autómmal, és mivel nyitott a spur és a motor közti tér, a vevőmnek az antennavezetéket kicsit megdarálta.
A huzalok úgy láttam nem sérültek, szigetelőszalaggal körberagasztottam a károsodott részt.

Most iszonyatosan lecsökkent a hatótávolság, kb 100 méterről 30-ra.
Az adón se tudom pontosan beállítani a Throttle trim gombot, mert van olyan pont rajta, ahol előre, és hátra is akar menni az autó.

Mit tegyek? ki tudnám valahogy cserélni a vezetéket?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.22 22:46:20 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
princze89 írta:
Hali!

Tegnap voltam gyakorolni az autómmal, és mivel nyitott a spur és a motor közti tér, a vevőmnek az antennavezetéket kicsit megdarálta.
A huzalok úgy láttam nem sérültek, szigetelőszalaggal körberagasztottam a károsodott részt.

Most iszonyatosan lecsökkent a hatótávolság, kb 100 méterről 30-ra.
Az adón se tudom pontosan beállítani a Throttle trim gombot, mert van olyan pont rajta, ahol előre, és hátra is akar menni az autó.

Mit tegyek? ki tudnám valahogy cserélni a vezetéket?


Ki, csak ugyanolyan hosszúra hagyd mint amilyen volt.
Egy forrasztás az egész.

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motor
HozzászólásElküldve: 2008.11.23 09:22:48 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.12.13 15:36:16
Hozzászólások: 263
mkoch820 írta:
Öhm... :oops: már ég a fejem, de sehol sem találok specifikációt a saturn 20t motorhoz, még itt fórumon sem, de biztos csak én vok béna... Fordulatszámot, nyomatékot tud vki?


Szia!
Amikor ezzel a tipussal versenyeztem,futamok előtt mérték őket szigorúan.....19000-21000 között pörögtek,ennyit tudok segíteni.
Jani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motor
HozzászólásElküldve: 2008.11.23 09:29:36 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Birinyi János írta:
mkoch820 írta:
Öhm... :oops: már ég a fejem, de sehol sem találok specifikációt a saturn 20t motorhoz, még itt fórumon sem, de biztos csak én vok béna... Fordulatszámot, nyomatékot tud vki?


Szia!
Amikor ezzel a tipussal versenyeztem,futamok előtt mérték őket szigorúan.....19000-21000 között pörögtek,ennyit tudok segíteni.
Jani


Ha ez terheletlen mérés, akkor sajnos semmit nem jelent. :(

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: motor
HozzászólásElküldve: 2008.11.23 19:48:54 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.12.13 15:36:16
Hozzászólások: 263
oceanearth írta:
Birinyi János írta:
mkoch820 írta:
Öhm... :oops: már ég a fejem, de sehol sem találok specifikációt a saturn 20t motorhoz, még itt fórumon sem, de biztos csak én vok béna... Fordulatszámot, nyomatékot tud vki?


Szia!
Amikor ezzel a tipussal versenyeztem,futamok előtt mérték őket szigorúan.....19000-21000 között pörögtek,ennyit tudok segíteni.
Jani


Ha ez terheletlen mérés, akkor sajnos semmit nem jelent. :(

Valami Muchmore szerkezettel mértek,még az áramfelvételét tudták megmondani,de azokra az értékekre már nem emlékszem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 185 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség