Runner írta:
djdevil írta:
arra a videora kivancsi lennek ahol lehagyod vagy birod kovetni a full gazon meno pro kocsit, enszerintem mart lehetetlen kovetni az onroad kocsikot ugyan ilyen motorral, igaz hogy van tapadasod de azert az onrod jobban megy
Szevasz
Létszives ne mutasd be hogy mit lehet meg mit nem,van 4.5 körös pályaautóm is úgyhogy van viszonyitási alapom.
Párdon ismered a debreceni terempályát?
Sajnos nem találtam meg a videót de ha gondolod tudok 2-3 embert innen a fórumrol aki látta és alátámassza az állításom.
üdv.
SZia Runner!
A kanyarban a sebességet a tapadási együttható ill. a tömeg határozza emg nagy részben. Egyszerüsítsük msot le erre a 2 dolgora a problémát és hagyjuk figyelmen kívül a többi változót.
Egy tuning autó jóval könyebb, mint egy buggy, a buggynak viszont jóval nagyobb a tapadása a kanyarban. Mivel a kanyarban nem a max. sebesség számít, ezért kanyarban gyakorlatilag minden autó sebessége ugyanakkora, mert ahogy az eleéjln is írtam a sebességet a kanyarban a tapadás és a töemg határozza meg.
Mi a helyzet az egyenessel? Hát itt bizony azt állítani, hogy egy 5 körös pályautó és egy 23 körös motorral szerelt autó sebessége megegyezik, az azért ez nagy butaság, remélem te is belátod. Főleg, annak tudatában, hogy a BZ egy nyomatékos, nem poedig pörgős motor.
Hiába mutatsz nekem akármilyen videót, egy jól beálított 5 körös pályaautó és egy jól beállított 23 körös motorral szerelt buggy közül, az egyenesbe mindig a túrauautó fog győzni. Hozahtsz nekem szemtanúkat is, de az is csak azt fogja alátámasztani, hogy a túraautóval valami gond volt...
Gyere el egyszer egy versenyre pl. nagydorogra, mert ott van buggy és pro is és akkor saját magad győződhetsz meg róla, hogy mi is a gyorsabb egy 23 körös motor, vagy egy 5 körös BL.
Egyébként egy dobozból kivett Tamiya 23 körös motor 140W körül van, foprdulatszáma terheletlenül 27.000 körül van. Ezt olyan 170-180W köré tudod hozni 1-2 fortéllyal, míg egy 4,5 körös BL 528W és 56.000-et forog.
Üdv