Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.15 22:33:53

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Segítség - ez milyen motor lehet?
HozzászólásElküldve: 2008.01.14 13:28:26 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.18 13:39:39
Hozzászólások: 128
Sziasztok!

Egy 9,6 V-os akkus fúróból kiszereltem a motort és beépítettem egy HSP Brontosaurusba, gyári sebességszabályzóval. A szabi tönkrement, de nem tudom, hogy a beázás miatt (hóban autóztam), vagy az új motor miatt.
Sajnos nem tudtam kideríteni, hogy hány körös a moci, csak egy szám van az oldalán: RS550-7520. Most vettem egy Robitronic Speedstar 2 szabályzót és nem akarom azt is tönkrevágni, úgyhogy megköszönném ha valaki megmondaná, hogy ezt a motort elbírja-e a szabi, vagy inkább hagyjam a fenébe.

Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Segítség - ez milyen motor lehet?
HozzászólásElküldve: 2008.01.14 13:29:20 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.18 13:39:39
Hozzászólások: 128
mats írta:
Sziasztok!

Egy 9,6 V-os akkus fúróból kiszereltem a motort és beépítettem egy HSP Brontosaurusba, gyári sebességszabályzóval. A szabi tönkrement, de nem tudom, hogy a beázás miatt (hóban autóztam), vagy az új motor miatt.
Sajnos nem tudtam kideríteni, hogy hány körös a moci, csak egy szám van az oldalán: RS550-7520. Most vettem egy Robitronic Speedstar 2 szabályzót és nem akarom azt is tönkrevágni, úgyhogy megköszönném ha valaki megmondaná, hogy ezt a motort elbírja-e a szabi, vagy inkább hagyjam a fenébe.

Előre is köszönöm!


Azt elfelejtettem írni, hogy 7,2 V-os akksival hajtottam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.14 18:52:27 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2006.12.02 14:31:36
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
tuti nem...

_________________
DF 03
TRF 414 MII széria
TRF 414 MII WC Replica


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.14 20:43:45 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.18 13:39:39
Hozzászólások: 128
Kisrozi írta:
tuti nem...


Miért? Bocs, hogy akadákoskodok, de teljesen kezdő vagyok és szeretném tudni a miértjét, hogy megérthessem a működését. A szabályzó elvileg 12 körig tudja kezelni a mocikat. Nem tudom, hogy ez hány körös, de elég alap motornak tűnik és nem hiszem hogy 20 körösnél kevesebb. Főleg, hogy kb. negyedórát mentem vele, ment mint az atom és nem szipkázta le az akksit. Úgy tudom minél kevesebb a motor körszáma, annál több áramot fogyaszt. A szabályzó sem tiltott le. A negyedóra elteltével is csak azért állt le mert addigra döglött meg a sebességszabályzó. Szerintem a nedvesség nem tett jót neki, főleg hogy nem volt szigetelve sem a motor sem a szabi. Lehet, hogy teljesen baromság amit gondolok ezért is kérem a hozzáértők hozzászólását.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.14 21:58:09 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Szia!

Nem csak a motor körszáma, határozza meg, hogy meddig bírja a szabi.
Az csak egy kb. értéket jelent, az igazi limit a max. áramfelvétel folyamtosan. Na ha azt túl léped, akkor viszlát.
Meg kell nézni, hogy a szabi max. mekkroa áramot bír el folyamatosan és mekkortá vesz fel a motor...
A szabi ugyanis nem mászik bele a motorba és számolja emg a tekercs menetszámát, majd ha az kevesebb, mint a megadott akkor leég gyorsan, hanem a túlterhelés okozza a leégést.
Ezért van, hogy pl. egy 17 körös szabi simán leéghet egy nagyon jó 19-es motortól, de lazán elbírhat egy nagyon rossz 15 körös motort. Minden az áramfelvételen és az áramkorláton múlik.

Üdv

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.14 22:34:14 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.18 13:39:39
Hozzászólások: 128
oceanearth írta:
Szia!

Nem csak a motor körszáma, határozza meg, hogy meddig bírja a szabi.
Az csak egy kb. értéket jelent, az igazi limit a max. áramfelvétel folyamtosan. Na ha azt túl léped, akkor viszlát.
Meg kell nézni, hogy a szabi max. mekkroa áramot bír el folyamatosan és mekkortá vesz fel a motor...
A szabi ugyanis nem mászik bele a motorba és számolja emg a tekercs menetszámát, majd ha az kevesebb, mint a megadott akkor leég gyorsan, hanem a túlterhelés okozza a leégést.
Ezért van, hogy pl. egy 17 körös szabi simán leéghet egy nagyon jó 19-es motortól, de lazán elbírhat egy nagyon rossz 15 körös motort. Minden az áramfelvételen és az áramkorláton múlik.

Üdv


Szia!

Köszi szépen, így már világos.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség