Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.06.04 10:15:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 17 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Turbo
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 10:06:42 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.11.02 11:16:13
Hozzászólások: 94
Ezt találtam:Kép

Turbó!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 10:12:50 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
na ez beteg :lol:

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbo
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 10:56:32 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.05.20 22:51:58
Hozzászólások: 133
Tartózkodási hely: Pest
adamka12 írta:
Ezt találtam:

Turbó!!!


Zseni vagy :) Csak ez sajnos nem turbó :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 11:26:14 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.11.02 11:16:13
Hozzászólások: 94
Akkor mi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 14:47:11 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
Az..
http://rbinnovations.com/catalog/produc ... 190882d349


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 16:01:04 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.02.13 18:06:05
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Budapext XII.ker.
Hali!

Ez szerintem sem turbo, ez egy supercharger. A kettő közötti különbség a meghajtásban van (és a fordulatban!!). Míg a supercharger-t a főtengelyről hajtják meg, addig a turbót (vagy turbocharger) a kipufogógáz hajtja, amivel nagyobb hatásfokot lehet elérni, mivel annak a mozgási energiája már veszteségként távozik a motorból, a supercharger viszont teljesítményt vesz el a főtengelytől.

_________________
Üdv:

P.

Hirobo Sceadu Evo 50
Graupner Micro Star 400
Hype Zircon Racing Buggy 40.xxx MHz :)
XRay M18 - Mamba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 17:10:06 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
P306 írta:
Hali!

Ez szerintem sem turbo, ez egy supercharger. A kettő közötti különbség a meghajtásban van (és a fordulatban!!). Míg a supercharger-t a főtengelyről hajtják meg, addig a turbót (vagy turbocharger) a kipufogógáz hajtja, amivel nagyobb hatásfokot lehet elérni, mivel annak a mozgási energiája már veszteségként távozik a motorból, a supercharger viszont teljesítményt vesz el a főtengelytől.




.....és kissebb fordulaton nagyobb a hatásfoka mint a turbonak.
Az amerikaiak ezt a megoldást jobban szeretik valószínű az élettartama miatt.
A Ford mustagokhoz létezik egy kompresszor tuning kitt, abban 8 bár nyomást hoz létre a beömlő oldalon.
Más néven feltöltő v. kompresszor.

Zozo


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 18:03:36 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
Pontosan.
mindenkinek igaza van.
Az USA ban imádják ezt. :lol:
Tulajdonképpen teljesen mindegy minek hivjuk,ez 1 feltöltö.
A célja ugyanaz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 18:11:02 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
De ha már itt tartunk,szerintetek van ennek értelme?.
Mármint ilyen kis motorokra superchargert rakni?
Mert van ennek sulya,és azért teljesitményt emészt fel,sulypontot a rossz irányba viszi.És ugye nem vagyok benne biztos,hogy nagyon könnyü lenne beállitani 1 feltöltött motort..
Én biztos nem adnák ki ennyi pénzt ezér.
De poénbol megnézném .. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 18:56:56 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
Krisz25 írta:
De ha már itt tartunk,szerintetek van ennek értelme?.
Mármint ilyen kis motorokra superchargert rakni?
Mert van ennek sulya,és azért teljesitményt emészt fel,sulypontot a rossz irányba viszi.És ugye nem vagyok benne biztos,hogy nagyon könnyü lenne beállitani 1 feltöltött motort..
Én biztos nem adnák ki ennyi pénzt ezér.
De poénbol megnézném .. ;)


Jól látod, semmi értelme csak technikai érdekesség.

Zozo


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 21:49:24 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.02.13 18:06:05
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Budapext XII.ker.
Akkor ezt szépen összeraktuk :lol:

_________________
Üdv:

P.

Hirobo Sceadu Evo 50
Graupner Micro Star 400
Hype Zircon Racing Buggy 40.xxx MHz :)
XRay M18 - Mamba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.20 21:57:11 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
P306 írta:
Akkor ezt szépen összeraktuk :lol:



:lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.21 14:22:01 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
most mar azt is tudjuk hogy ilyen is van... 8) ezert is jo az RC vilag...hatar?minek?:D

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: turbó
HozzászólásElküldve: 2005.11.21 14:57:39 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.05.29 19:27:25
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Szentendre
nem tudom én sokat gondolkodtam rajta egy haverommal de valóban rendes turbón turbólapáttal amit a kipufogó gáz hajt amivel magas fordulaton 30 és 40 ezer között jelentősen nőne a teljesítmény és a nyomaték egyaránt ha pedig nem így hanem a váltó fölé helyezné el az ember akkor a sűlypont sem változna ill. ha könnyű alu az egész akkor nem is olyan nehéz. Az viszont már valóban kérdéses hogy egy ilyen pici hengerűrtartalmú motor kibírja-e a nyomásnövekedést!!! (ezért kár lenne szétcseszni egy új k4.6-ot de ha nem sikerül eladnom a 25-öst azon még ki lehet próbálni :lol:

Krisz25 írta:
De ha már itt tartunk,szerintetek van ennek értelme?.
Mármint ilyen kis motorokra superchargert rakni?
Mert van ennek sulya,és azért teljesitményt emészt fel,sulypontot a rossz irányba viszi.És ugye nem vagyok benne biztos,hogy nagyon könnyü lenne beállitani 1 feltöltött motort..
Én biztos nem adnák ki ennyi pénzt ezér.
De poénbol megnézném .. ;)

_________________
Savage 3speed k4.6
Serpent 950R sts28


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.21 15:19:16 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.22 16:40:09
Hozzászólások: 748
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary, Earth
Zozo írta:
.....és kissebb fordulaton nagyobb a hatásfoka mint a turbonak.
Zozo


Így van. Az amcsik meg pont azért szeretik jobban a V8-hoz mert alacsony fordulaton van nagy nyomatékuk, ellentétben a japcsikkal, na ők meg a pörgős mocikat szeretik turboval töltögetni. Hát tegnap volt szerencsém utazni egy Acura RSX tipusú autóban. Csak 10 ezerig volt skálázva a fordulatszám mérő :lol:

_________________
...american way of drive...
...american way of life...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.21 20:17:35 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.05.20 22:51:58
Hozzászólások: 133
Tartózkodási hely: Pest
Akkor írnék pár szót erről a turbó nem turbó dologról én is ha már belepiszkáltam...

Szóval ahogy P306 kolléga írta a turbónál a kipuffogógáz hajt meg egy turbinát, ami aztán a közöt tengelyen lévő kompresszoron keresztül túlnyomással tölti a motorba a LEVEGŐT! Mivel a levegő a nyomás hatására, felmelegszik ezért építenek az autókba intercoolert un. köztes hűtőt ami az összenyomott levegő hőmérsékletét csökkenti. A kipuffogógázok "felesleges" energiája hajtja. Azért nem teljesen felesleges, mert az öblítést gátolja, de lényegesen kevesebb energiát igényel mint a supercharger.

Ami a képen van az egy supercharger, amit nálunk európában mechanikus feltöltésnek vagy simán kompresszornak neveznek. Sok sok fajtája létezik pl csavarkompresszor, ROOTS fúvó stb. A meghajtást a főtengelyről kapják és ezért teljesítményt is fogyasztanak.

És eljutottunk a kérdés lényegéig. Vajon miért nem használnak a 2 ütemű motorokon feltöltést máshol? Miért csak a 4 üteműeken használják? A válasz egyszerű. Amig a 4 ütemű motoron nem lép le a túlnyomás mert a kipuffogószelep zárva van, addig a 2 üteműn lelép a nyomás, mert a kipuffogónyílás a felömlés teljes időtartama alatt nyitva tátong. Én a magam részéről megelégszem a rezó feltöltő hatásával, aki pedig kompresszort akar lám rajta és számoljon be!!! :)

üdv:

Marczy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.11.21 20:50:46 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
eljen: Tök igazad van Marczy!
..... és mennyi időd irkálni!? :lol:

Zozo


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 17 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség