Nem is valódi törés, vagy baleset, de szerintem ez nagyon fontos tanulság, főleg a kezdőknek.
A minap bejáratás közben Rush Evo-nk új O.S. motorjának 3. tankjánál (itt már elkezdünk kis gázzal járkálni) a motor túl dús járás miatt lefulladt. Haverom izzítót rátette majd arra támaszkodva indította a motort. Be is indult, de gyanúsan köpködött a gyertya mellet. Motor leállít, gyertya meghúz. Na ez volt a baj. Ugyanis indításkor "megbicsaklott" az izzító és valamilyen módon oldalra mozdította kicsit a gyertyát. A motor látszólag jól ment véget ért a nap.
Ma mentünk kb 3 tankot a kocsival. A 3. tankál kb. a 78°C fokos motor (most akartuk rendesen belőni, mert gyárilag dús volt ugyebár) elkezdett fuldokolni, állítgattunk de lefulladt. Ugyanez 2 indítás után. Gyertya le, húzogatás, gyertya vissza... ha menne, ugyanis itt döbbentünk rá, hogy a tegnapi derformálódás (lövésem sincs hogy) nem engedte vissza a menetbe. Erőszakolás, tekerés... Semmi. Ennyi volt a mai nap, itthon motor szét. Látszik is rendesen a menet deformáltsága, ill. a gyerta tegnapi bedőlésének nyoma. A motor (a belehullott törmelék miatt) gyorsan szét lett szedve és ki lett tisztítva.
Valószínúleg jó ideig fogjuk keresgélni a hengerfejet, mert eddig sehol sem találtunk.
A beteg alkatrész, alatta nagyfelbontásban:
http://kepek.rcoffroad.hu/public/hengerfej_07.JPG
A menetek számát érdemes megfigyelni...
Ha valaki tud segíteni: O.S. GO18 a motor típusa, 3 ccm. (Németországból van)
Ennyi a mi kis történetünk.
Ui.: a BMW (onroad-osított Carson Specter) nagyon szépen ment, párszor sikerült is keresztbe tenni. Kiéleztük, kipörgettük akadásig, kompresszió csodás, a max hő pedig csak 97°C volt. Úgy látom legalább az én motorom megölhetetlen