Ez egy év eleji eset, mikor az elektromos autóm(Hotbodies Cyclone S) szabályzója vizet kapott és ezzel együtt rövidzárlatot is. Erről két verzió létezik. Az egyik szerint előző este, mikor belementem egy tócsába, a szétnyílt szabályzó dobozba víz került, ami az éjszaka alatt nem száradt ki és másnap délelőtt 11 körül ez okozta a tüzet a kocsimban. A másik verzió, az az, hogy mikor másnap délelőtt 11 óra felé csapattunk vele, akkor ázott be a szabályzó. Ekkor épp hó volt, ami olvadásnak indult, így tócsák keletkeztek. És feltehetően az egyik ilyen tócsába való bemenetelkor történt. Az eredmény ugye végül is ugyanaz, mert az autó leállt és lángolni kezdett a szabályzó. Először csak mikor leállt elindultunk felé, majd láttuk, hogy füst is van. Tudtam, mint elektrotechnika szakos tanuló, hogy elsődleges feladat elektromos tűz esetén megszüntetni az áramforrást az áramkörből. Így is tettem és benyúltam a karosszéria alá, hogy lehúzzam az aksit. Viszont miközben nyúltam be, megsütöttem a kezemet, hisz a motor nagyon forró volt, a kezem pedig hozzáért. S ezzel egy időben láttuk meg keresztapám és egy ismerős társaságában, hogy lángolni kezdett a szabályzó. Itt persze nem 10-20 cm-es lángra kell gondolni, csak olyan 3-4 cm-esre. Aztán ahogy lehúztam az aksit megszűnt a láng, mintha lekapcsolták volna, mint egy villanyt. Az autóban óriási szerencsémre nem lett komolyabb gond. A szabályzóban az olvadó biztosítékon kívül minden szétolvadt. Az alvázba pedig egy kb. 1 mm mély és 7 mm átmérőjű lyuk keletkezett a szabályzó alatti részen. Később aztán bevittem egyik tanáromnak megmutatni mi lett az eredménye egy rövidzárlatnak. Először csak nézte-nézte, majd mondta, hogy ebben még van jó alkatrész. Én elcsodálkozva kérdeztem: mi az?
- Az olvadóbiztosíték, aminek el kellett volna olvadnia. - válaszolt.
És ezzel vége ennek a kis és szerintem egyébként rémunalmas és gyakori sztorinak.
_________________ Az élet 250 felett kezdődik és egy elrontott kanyarig tart!
|