Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.03 16:17:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Spur Gear, kuplungharang stb.
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 11:52:33 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.11.17 12:07:10
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Zirc-Veszprém
Sziasztok!

Előző hétvégén kint voltunk játszani kicsit. Eléggé rücskös terepen jelöltünk ki szalaggal pályát amin köridőt mértünk. Nem én vezettem az autót amikor az egyszer csak irányíthatatlan lett és futhattam utána. :lol:
Sikerült elkapni, motor stop, aztán restart, full fordulat gázadás nélkül.
Stop. Kasztni le, kipiszkáltam pár dolgot a gázrúdazat közül. Restart.
Fordulatszám jó alapjáraton, húzok gázt de az autó nem indul el.
Ekkor néztem meg a spurt, aminek a kerületén kb negyed részen nincsenek többé fogak.De úgy, hogy a fogak 3/4-e kopott csak el.(képet most nem tudok feltenni.)
Otthon kivettem a motor és feltettem az új fogaskereket.(a biztonság kedvéért egy Fail Safe-t is, hogy ne kelljen annyit futkozni :-D )
Most jönnek a kérdések:
- a spurt mennyire kell meghúzni?
- a papírlapos hézagolás a megfelelő a két fogaskerék távolságának beállításához?
- az normális-e, hogy a kuplungharang kb 3mm-t csúszkál a kisfogakerékkel együtt a tengelyen aminek a végén a csavar teljesen megvan húzva?

Előre is köszi és bocs ha nem a megfelelő rovatban vagyok!

_________________
Savage 25 3gang, rüki, STS D28M
Nitro RS4 3
Futaba 3PK

www.kep.tar.hu/sosonka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 12:02:32 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.11.17 12:07:10
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Zirc-Veszprém
Ja igen, egy Savage 25-ösről van szó.

_________________
Savage 25 3gang, rüki, STS D28M
Nitro RS4 3
Futaba 3PK

www.kep.tar.hu/sosonka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 12:11:40 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.10.12 18:55:20
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Debrecen
Hello

A spurt én a lehető legjobban oda szoritottam mert már többször is lelazult és ami ott van azt mindet elhagytam.
Szerintem a papiros megoldásjó de csak észel kell a motort oda nyomni a spurhoz mert az sem jó ha túl szoros.
A kuplung harang mozgása szerintem normális mert nekem is ilyen és semmi baja nincs meg a lánc fűrészeken is ilyen laza gyárilag a röpsúlyos kuplung más eszközön még nem láttam ilyet szóval szerintem az még normális de ha már elkopott az a persely (az a réz szinü)akkor szerintem azt nem árt kicserélini.

Remélem tudtam valamit segiteni.

Roli

_________________
Roland
www.drct.atw.hu
www.rcparts.atw.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 12:24:36 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.11.17 12:07:10
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Zirc-Veszprém
Kösz.
Szóval a lötyögés normális.Azért kérdeztem mert a fogak nem teljes széleségben koptak el és erre gyanakodtam.Amúgy az autó kb 1 hónapos és sokat még nem használtam, szóval nagy kopások még nem lehetnek.
Ez az első nagyobb szerlésem rajta.

_________________
Savage 25 3gang, rüki, STS D28M
Nitro RS4 3
Futaba 3PK

www.kep.tar.hu/sosonka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 12:38:22 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2005.01.05 21:57:55
Hozzászólások: 523
Tartózkodási hely: Győr
Szia,

A harang és a csavar feje közt lennie kell egy réz gyűrűnek ami kb 3mm vastag. Ez át szokta enni magát a csavar fején és elveszik. De nem 1 hónap után. Ha ez nincs meg akkor motort vedd ki és pótold mert nem egészséges a 3 mm-es lógás. Ha megvan a réz gyűrű, akkor NEM lehet 3mm-es lötyögésed kissebb igen, azt ki kell hézagolni. A spúrt meghúzására azt javasolják hogy húzd meg teljesen és nyiss vissza fél fordulatot. De én tökig meghúzom így nem éghet össze a spúrod. Foghézag beállítására jó a papír, de ne állíts túl nagyot mert fogyni fog a spúrod. Használj csavar rögzítőt a motor rögzítésére. Valószínűleg amikor lefogaztad a spúrod akkor is a motor mozdult el.

Thief

_________________
TESCO


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 13:32:01 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.11.17 12:07:10
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Zirc-Veszprém
thief 1 írta:
Szia,

A harang és a csavar feje közt lennie kell egy réz gyűrűnek ami kb 3mm vastag. Ez át szokta enni magát a csavar fején és elveszik. De nem 1 hónap után. Ha ez nincs meg akkor motort vedd ki és pótold mert nem egészséges a 3 mm-es lógás. Ha megvan a réz gyűrű, akkor NEM lehet 3mm-es lötyögésed kissebb igen, azt ki kell hézagolni. A spúrt meghúzására azt javasolják hogy húzd meg teljesen és nyiss vissza fél fordulatot. De én tökig meghúzom így nem éghet össze a spúrod. Foghézag beállítására jó a papír, de ne állíts túl nagyot mert fogyni fog a spúrod. Használj csavar rögzítőt a motor rögzítésére. Valószínűleg amikor lefogaztad a spúrod akkor is a motor mozdult el.

Thief


Eléggé láma vagyok még a vashoz ezért: mi egyáltalán a spur funkciója azonkívűl, hogy része az erőátvitelnek? Valamilyen csúszó valami, amolyan "biztosíték"? :oops:

_________________
Savage 25 3gang, rüki, STS D28M
Nitro RS4 3
Futaba 3PK

www.kep.tar.hu/sosonka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 14:20:12 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
Jol gondolod.
Csuszo valami.Gyakorlatilag a célja az lenne,hogy a tul nagy erö hatására elforogjon,kimélve ezzel az eröátvitel többi részét.
Csakohogy,sajnos ez nem tul jo megoldás gyárilag.Ha lazára hagyod,akkor egyszerüen elolvad a spurod közepe.
Ezért huzza mindenki fixre.Ez csak fokozodik,ha nagyobb motor kerül az autoba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 14:28:57 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.11.17 12:07:10
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Zirc-Veszprém
Krisz25 írta:
Jol gondolod.
Csuszo valami.Gyakorlatilag a célja az lenne,hogy a tul nagy erö hatására elforogjon,kimélve ezzel az eröátvitel többi részét.
Csakohogy,sajnos ez nem tul jo megoldás gyárilag.Ha lazára hagyod,akkor egyszerüen elolvad a spurod közepe.
Ezért huzza mindenki fixre.Ez csak fokozodik,ha nagyobb motor kerül az autoba.


Megy ez nekem.Régen sokat legóztam, innen a műszaki érzék. ;)
A fixre húzás=ameddig rugó engedi?

_________________
Savage 25 3gang, rüki, STS D28M
Nitro RS4 3
Futaba 3PK

www.kep.tar.hu/sosonka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 14:47:29 
Offline
Személyi titkár
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.05 20:50:43
Hozzászólások: 602
Tartózkodási hely: Madeira
Ahogyan csak megtudod húzni!

Lacus

_________________
Sponsored by: UNICO MODELLSPORT
Losi 8ight 2.0
JP Racing & RB Concept Engines
Sanwa M11 DSSS Radio
Sanwa ERG-WX Servos
Proline Tires & Accesories
RB Revolution R2 Fuel


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.11 15:09:45 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.11.17 12:07:10
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Zirc-Veszprém
OK.

Köszönet mindenkinek!

_________________
Savage 25 3gang, rüki, STS D28M
Nitro RS4 3
Futaba 3PK

www.kep.tar.hu/sosonka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.12 17:35:59 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
ne legyel ma h...e vazzze,akkor aze fogja meg enni a fogast..meg kell talalni a norm huzast,mart ha laza aze eszi meg,ha tul szoros akko aze...
Lacus írta:
Ahogyan csak megtudod húzni!

Lacus

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.13 09:30:53 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
spurt rogzito csavart meghuzod tokig, es nyissal vissza egy felet.

ha sokat nyitsz, abbol meg baj nem lesz, csak azt fogod hallani, hogy uvolt a motor es a spur mivel megcsuszik, az auto nem megy... ha tulhuzod, akkor meg nem tud megcsuszni, es daralja.

hidegben egyebkent is konnyen lehet spurt daralni, mondjuk Savage-en, mivel a muanyag a minuszokban nem annyira birja a gyurodest.

jo allitgatast.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.12.14 20:29:38 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.11.17 12:07:10
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Zirc-Veszprém
Tehát majd kitapasztalom. Csak már lenne időm a vassal foglalkozni!

_________________
Savage 25 3gang, rüki, STS D28M
Nitro RS4 3
Futaba 3PK

www.kep.tar.hu/sosonka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség