Kicsit beleolvastam a korábbi hozzászólásokba. Hát mit mondjak.
1. én vállalhatóan szűk látókörű vagyok amiatt, hogy Associated verdám van. Mielőtt megvettem, elég hosszú időt töltöttem azzal, hogy végignéztem az akkor elérhető sc-ket. Abban az időben borzasztó nagy volt a kínálat: Slash és SC10.
Mivel nem akarok olyanokat írni, hogy melyik modell miben jobb elvileg, maradjunk a tényeknél.
Az SC10 bevallottan a T4-re épült az Assonál. Nem ok nélkül, mivel a T4 rengeteg versenyen bizonyított. 2. Feleslegesnek tartom azon vitatkozni, hogy mennyi átalakítástól lesz SC egy SC autó, mivel nem kell sok paraméternek megfelelnie: felnik, gumik, alacsony CG, nagy bódé és lehetőleg méretarányos testfelépítés. Aki ügyesen keresgél és nézelődik a neten, fórumokon, látni fogja, melyik modell milyen, miben tér el a másiktól. Persze ehhez tudni kell angolul:)
3. Meglátásom szerint ez a kategória azért lett olyan gyorsan népszerű az usa-ban, mert végre követte a valós autók formáját, viselkedését egyaránt. Nem arról szól, hogy borzasztó precízen járó, irreális fékutakkal rendelkező autók fénysebességgel közlekednek(lásd 1/8 nitró buggy és a többiek). Hanem a body contactról, a rövid (nahát) akár lassú pályáról, ahol sok a véletlen tényező és a nehéz irányítás miatt és emiatt gyakoriak a pozíciócsreék. Na a 4wd elektro SC pont nem erről szól már szerintem. Én, ha elmegyek egy ilyen versenyre majd, biztos nem azon fogok toporogni, hogy 3.7mp-el jobb köridőt menjek, mint másik és egy kanyart se vegyek túl nagy íven, mert akkor mi lesz, azt mondják rám, hogy hűdebéna.
4. Magyarul én érdeklődéssel nézem ezt az egész itthoni nekirugaszkodást, mi sül ki belőle. Attól biiztosan nem lesz olcsó és élveztes az egész, ha agyonszabályozzuk, meg attól sem, ha ész nélkül vágunk bele az egészbe.
5. Ehhez kapcsolódnak kedves kereskedőink, akik ilyenolyan megfontolásokból vállalkoznak bizonyos termékek készleten tartására, kedvezmények nyújtására. Egy modell nem attól működik, hogy eladják, hanem attól, hogy szereti a tulaj. Akkor kevésbé fogja szeretni, ha mindig törik rajta valami vagy ha az alapkoncepció miatt x@r a verda. De ha szereti, akkor fog vele estleg versenyre menni.
6. De milyen versenyre menjen? Olyanra, ahol körberöhögik, lesajnálják mert 2wd, hülyére korlátozzák mert nem hazai forgalmazót gazdagít a vásárlásával(márcsak azért sem, mert az ő alkatrészeit nem tartják raktáron)
Na ilyen versenyre nem fog elmenni, de az autóját szeretni fogja. És ez baj lenne, ha így lenne. Hisz mindenki szegényebb lenne pár élménnyel, baráttal, forinttal.
X. szóval gondoljuk át ezt az egészet, miről is kéne szólnia: érzelemmentes csörtetésről, vagy vidám lökdösődésről a pályán. Én utóbbi mellett vagyok, az optimum valahol a kettő között lesz. Én csak annyit javaslok, beszéljünk egymással, mi, az autótulajok, mert ennek rólunk kéne szólni, nem a kereskedőkről vagy a pálya szélén állókról vagy az 1/8 nitróról.