Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.24 00:48:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 26 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: SZIASZTOK
HozzászólásElküldve: 2005.01.23 12:55:09 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.03.27 19:57:07
Hozzászólások: 212
Sziasztok!

CsatiPati szvsz 6x jobban jársz, ha veszel egy normális rádiót mint egy ilyen szervó programozó kütyüt. Ugyanis egy "normális" rádióval nemcsak az (adott márkájú :!: ) szervóidat tudod programozni, hanem sokminden mást is, + jobb benne a potméter + megbízhatóbb + .... + ... + ...

Egy jó rádiót 1x kell megvenni...

Analog vs. Digital:
Digitális szervó előnye nem az egyenletes nyomaték... hanem az hogy a szervó "teljes teljesítménye" sokkal hamarabb rendelkezésre áll, mint az analógnál. Ez pl. 5-ös autónál elég fontos korrigálásnál.

A többi előnyről meg csak annyit mondanék, hogy szerintetek a digitális szervó tulajdonosok hány %-a bírja kiautózni a digitális szervóban rejlő pluszt :?: :?: :lol: :lol: :lol: ... viszont a játékidő lecsökken és az ár is magasabb :!: (ezek viszont mindenkire igazak, akik digitális szervót vesznek :idea: )


CSatipati írta:
Csacsi írta:
addig is a tavodon tudsz allitani szervo vegkiterest...nem?

Cs.,


Szia sajnos az alap távomon én csak úgy tudtam leszabályozni a kitérést ha vele a sebességet is csiguszra vettem viszza ami nem jó.... cajon amikor megrendeli az ember nem lehet kapásból programozva kérni? :) mert még mindíg nincs raktáron towerbw szóval tudok még gondolkodni :) a végén kiderül nincs is a körünkben olyasvalaki akinek lenne szervó programozója :( de azt azért nem hiszem... CSáó!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SZIASZTOK
HozzászólásElküldve: 2005.01.23 15:45:47 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2004.08.13 21:42:05
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Bp XVIII
Szívessen vennék jobb távot de mostanában nem lessz rá keret.... Viszont eszembe sincs programozót venni csak keresek valakit akinek van mert elég rosszul fogok járni ha nem tudom valahogy megoldani 180 fokos kitéréssel...

_________________
Savage Type (N)
LRP Z28R,Dirt Bonz gumik,HSR-5995 Servo, Alu felnik, F 2PL rádió, Erősitett hajtáslánc,Alu Stuffok...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SZIASZTOK
HozzászólásElküldve: 2005.02.06 13:10:20 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2004.08.13 21:42:05
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Bp XVIII
Újfent magamnak válaszolva :) : Szerencsésen vettem egy új távot Futaba Megatech 2PL amely a szervó aklibráláson túl még ABS t is tartalmaz eszméletlenül jól használható a jégen és a földön 1aránt hasznos bebizonyosodott számomra nem csak onroad on van értelme! Szóval kössz mindenkinek a segítséget :D

_________________
Savage Type (N)
LRP Z28R,Dirt Bonz gumik,HSR-5995 Servo, Alu felnik, F 2PL rádió, Erősitett hajtáslánc,Alu Stuffok...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: ...
HozzászólásElküldve: 2005.12.08 15:31:56 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2005.12.06 11:26:20
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Győrzámoly
Hali,

pár megjegyzés, mint digitaszervó párti :-). Elöljáróban annyit, hogy én hajózom, az autó csak játszani van. Szervóból meg CSAK Hitec-et használok, nekem ez jött be (ár/teljesítmény)

1. analóg szervót ks szögben elfordítva "simán" fisszafordítja a modell, mert nem képes olyan forgatónyomatékot kifejteni kis elfordulásnál, mint végkitérésben. A digit szervó 0-végkitérés között közel egyenletes nyomatékot biztosít :arrow: kanyarban nem libeg a modell, mert a szervó nem bírja irányban tartani.
2. fogyasztással nem értek egyet, annyira kicsi a különbség a két típus között, hogy nem fogod észrevenni (persze azonos Ncm szervók esetén). Nekem 30 percet simán teker a hajóban döntőben, 1700mAh-s akkuval és 5 cellával. Ha lemerült esetleg (2szer volt idáig) az az én ökörségem miatt :arrow: nem töltöttem fel futam előtt.
3. teszteltem közel azonos Ncm szervókat (Hitec HS645MG vs HS5645MG), ua körülmények között. A digit szervó magasan felülmúlta az analógot (azonos szervókarra súlyokat akasztottam, kitéréseket mértem, áramfelvételt, stb)
4. programozó tényleg csak annak kell, akinek a rádiója nem tud ilyesmit.

5. MULTIPLEX SZERVÓHOZ VAN PROGRAMOZÓM (off-topic)

6. autóban még nem próbáltam, mert nem versenyzem, de feltételezem, hogy ott sem hátrány ha kanyarban arra megy a modell amerre akarod és nem a szervón múlik a dolog... Főleg nagyobb és/vagy gyors modelleknél hatnak néha brutális erők a szervókra (monster truck, 1/8 buggy, 1/5 pályaautó, stb).
7. Igaz, hog ydrágábbak, de az áruk rohamosan csökken, Hitec-nél egy év alatt kb 35%-ot (nemtom, hogy kishazánkban is csökkent e ennyit, én mindent külhonból rendeltem/vettem).

Összegezve: én csak javasolni tudom. Az emlegetett HS5645 4 cellával 10.3Ncm, 0,23sec/60fok tud. A sebességén esetleg lehet vitatkozni, de eddig nem vettem észre, hogy azon az egytized másodpercen múlott volna a dolog 8) .

Üdv,

Hici

_________________
Az élet elvileg a vízben keletkezett. Ezért hajómodellezem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.13 09:51:21 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.04.13 18:11:43
Hozzászólások: 29
Hali!

Kérdésem az lenne hogy digit servot milyen típusu vevőkre lehet rádugni? Valahogy jelölik a vevőn hogy kezel digit servot? bocs a n00b kérdésért :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.14 08:54:57 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Az analog és digit. szervó között a pozició visszacsatolásban van.
Az analóg szervo a felbontásnak megfelelő, a pozíció hibával arányos ellen nyomatékot ad a motornak. Ha 1 ffok eltérésnél 10% visszatérítő nyomatékot ad akkor 2 foknál 20%-ot.

A digitálisnál a felbontásának megfelelő 1 inkrement eltérésre 100% ellen nyomatékot ad.

Ebből adódóan a digitális beállási pontossága, és reagálási ideje jobb. Viszont ha nem éri el a kívánt pozíciót, mert ütközik egy felületen, akkor hamar leég.
Én gáz-fék szervónak inkább analógot használok, a fékezés miatt (általában nem éri el a kívánt pozíciót a szervó, hiszen a fék kulcs vissza tartja), kormánynak pedig digitálisat.

Remélem pontos a válaszom. Ha valaki esetleg okosabb, vagy úgy érzi baromságot írtam, akkor javítson ki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 26 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség