Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 20:50:59

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: XERUN 80A vs. E-Revo (A nagy égés)
HozzászólásElküldve: 2010.04.23 09:08:17 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.11.09 12:09:23
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Eger
Történt egy kis baleset. Lecseréltem (én hülye) az E-Revomban a szabit (ezrun 150A) egy XERUN 80A -es szabira. RTR verzio,a külömbség szerintem csak annyi, hogy a szine fekete, és szenzor csati nincs benne csak a helye. De lehet más is! A moci maradt, KV2350. Az akksi 2x 2cell, 5200mah, 7.4v, 35/60c. Az első próba, programkártyán beállítva minden, ugyan úgy mint az ezrun szabinál. Over-heat protection- Enabled !! 5-6 perc finom játék, szervó állítás stb. 1x csak az autó megáll, se előre se hátra, a kaszni alól kis fehér füst.
1 kasznit levenni kb 5-6 másodperc. Ennyi idő alatt a szabiból, szó szerint, óriási rózsaszines- pirosas füst tört elő, de olyan, hogy ha nem látom, nem hiszem el. Hihetetlen. Az utcában szinte nem lehetett látni, a 4. emeletről kijöttek, hogy mi ez a büdös. (Azt hittem ez csak a lipo miatt lehet) Volt lent velem 1-2 srác, kicsik is, mind menekült. Ezek után ,pár másodperc és lángra kapott. Szatyorral csapkodtuk,(csak az volt) fújtam mint egy kompresszor, mire nagy nehezen elaludt. Az a szerencse, hogy kiolvadt a helyéről, és nem gyulladt ki az autó is. De még így is "megfeketedett" az alváz, telók, stb, szóval nem kis tűz volt.
De íme a képek mi maradt belőle:
http://www.psharing.com/pic.php?id=342606
http://www.psharing.com/pic.php?id=342605
http://www.psharing.com/pic.php?id=342604
http://www.psharing.com/pic.php?id=342603
http://www.psharing.com/pic.php?id=342602

_________________
Traxxas E-Revo Brushless
Spektrum DX3S


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.23 10:03:41 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.07.26 05:39:46
Hozzászólások: 208
Tartózkodási hely: Debrecen
Szia!
Nagyon sajnálom az esetet,de valami nem tiszta bennem....
Nekem is volt egy BL szettem most nemrégen talán 3 napja adtam el Xerun 80A szabi+2230kv-s moci....(ha jól emlékszem a mocira)
Hibátlanul működött nem is melegedett stbstb...ő is 4 cellával ment de csak 2200mAh-ról.....
Akkor nálad mi letett a probléma?Sikerült rájönni azóta?
Üdv:Pat

_________________
Msx-3 apró tuningal:)
Tel:06705805302
E-mail:wenty007@freemail.hu
Msn:pat-6666@hotmail.com


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.23 12:06:48 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.11.09 12:09:23
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Eger
Hát ebből a hamukupacból már nem derül ki semmi az biztos. Annyit tudok, hogy zárlat miatt nem lehetett, mert erre mindig ügyelek. Szerintem kifogtam egy gyárihibásat, esetleg valamelyik alkatrész gyengébb minőségű lehetett. Csak azt nem értem a védelem miért nem kapcsolt le. De volt már más is akinek a fet szállt el. Ezért jobb egy 'nagyobb' szabi, abból baj nem lehet.
Amúgy te miben használtad?

_________________
Traxxas E-Revo Brushless
Spektrum DX3S


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.23 13:07:42 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.07.26 05:39:46
Hozzászólások: 208
Tartózkodási hely: Debrecen
Én 1 akksit mentem vele,1:10 onroadban,de az előző tulaj egy 1:8-as buggyban használta,mindenféle hiba nélkül!
Kb 20 percet mentünk,utána volt a motor kézmeleg azaz maximum 40 fokos a szabályzó meg szó szeirnt hideg volt,pedig nem volt alááttételezve,mert ment mint a disznó!
Üdv:Pat

_________________
Msx-3 apró tuningal:)
Tel:06705805302
E-mail:wenty007@freemail.hu
Msn:pat-6666@hotmail.com


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.23 15:50:15 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.24 20:40:00
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Abony
nekem még régebben volt kefés gyári HB szabinál, hogy vizet kapott és az olvadó biztosítékon kívül minden elégett. Állaga szinte ugyanilyen volt. Most fincsi illata lehet a szabinak.

_________________
Az élet 250 felett kezdődik és egy elrontott kanyarig tart!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.23 15:59:53 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.11.09 12:09:23
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Eger
Vizet nem kaphatott mert jó idő volt. Szaga van még mindig, az egész lakásban érezni.

_________________
Traxxas E-Revo Brushless
Spektrum DX3S


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.23 20:55:43 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.18 12:08:30
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Bp XI. ker
Tuti nem a te hibád, mert ha rosszul kötsz be valamit, vagy zárlatot csinálsz akkor a vezetékek égnek el!!!! De itt a panel maga!

Ez a hanyag gyári összeszerelés miatt lehetett.

Szerintem a szabi belsejében maradhatott valami fém (drót, ón, rézlapka), és menet közben olyan helyre esett ami miatt elégett az egész!

Vidd vissza ahol vetted és követeld a garanciális cseréjét! Az enyém is gyári hibás volt, annak a BEC része ment szét 5 perc után. Mákom volt! Ki is cserélte akitől vettem.

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.24 06:24:58 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
A tuti-t nem tudom megmondani, csak irigykedem, de van egy valószínű forgatókönyv.

"5-6 perc finom játék"
A finom játék, folyamatos kis gázon való használat, sokkal jobban felmelegíti a szabályzót, mint a teljes gáz.
"szervó állítás stb."
A hővédelem csak hosszútávú, egyenletes melegedésnél hatékony. Ha az állítgatás közben sikerült, pl. az EPA-t úgy beállítani, hogy a szervó megfeszüljön, ez a BEC-et kinyírhatta, innentől a leégés módja csak a drámaiság fokát határozza meg.

Legalább új rendszereknél illik megtenni:
- elméleti számítások ellenőrzése. Ha a motor fordulatszáma 62000-re vagy az elméleti végsebesség 157 kM/h-ra jön ki, gyanakodjunk!
- rázzuk meg az autót, remélhetőleg észrevesszük a bent maradt csavarokat, villáskulcsokat, egyéb nem oda illő tárgyat, rögzítési elégtelenségeket.
- a rádió és szabályzó összehangolása, a szélső értékek beállítása
- próba a levegőben, fogaskerék nélkül majd felemelt kerékkel.
- a szervó végállásainak beállítása elindulás előtt, figyelve arra, hogy egyik irányba se érje el a futómű akadási pontját. Ezt menet közben már nem lehet ellenőrizni.
- a melegedések ellenőrzése (motor, szabályzó, szervó) 5-6 percnél rövidebb idő után, javaslom először 10 mp, majd legalább fél percenként.
- a súrlódó vezetékek megsérült szigetelése is okozhat bajt, erre is érdemes figyelni. A szervó vezetéke is legyen ép.
- ha a modell nem az elvárt módon reagál, azonnal ellenőrizni. Ha a hővédelem működésbe lép ne húzgáljuk a gázkart, ezzel sok szabályzót küldtek már az örök vadászmezőkre. Hagyjuk lehűlni és vizsgáljuk felül a működési paramétereket, valami nincs rendben.

Készült a modelleket védő szakszervezet megbízásából


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.24 07:18:38 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.11.09 12:09:23
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Eger
Biztos igazad van. A szervok állítása minimális volt, így szerintem az nem lehetett a ludas. A zárlat is kizárt, minden lehetséges pont le van zsugorcsövezve, szigetelve.
A másik dolog.
Ami szerintem MÉG kinyírhat 1 szabit, főleg ha "alulméretezett", az a hirtelen fullgázz, fék, és előremenetből, hirtelen hátramenet, vagy fordítva. Szerintem ilyenkor kap igazán nagy terhelést, a szabi, motor, és az akksik is. Valószinű, ilyen esetben "nincs idelye" a hővédelemnek lekapcsolni, ezért valami elpukkan. Ezért jobb nagyobb szabit hasznáni, mint hogy mindig a határon autózni. Vagy kibírja vagy nem. Főleg mert nem 1-2 ezer ft-os kiegészítőkről beszélünk.
Most már csak az a kérdés, hogy a vevőm, szervók és motor nem sült-e meg!? Mert ha meg lesz az új szabi, nem szeretném az első bekapcsoláskor elpukkantani.

_________________
Traxxas E-Revo Brushless
Spektrum DX3S


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.24 07:44:03 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.06.11 17:13:49
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: Szolnok
Bár nem vagyok otthon elektromos témában,de szerintem gyári hibás volt a cuccos.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.24 19:58:03 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.18 12:08:30
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Bp XI. ker
Ma a 80A-es XERUN (ugyanat mint a tied) ESC és a hozzá járó márkátlan motor igen jól teljesített Apajon az MB időmérőin. Csak 1 seccel mentem lassabb kört, mint a nitrós truggy középmezőny eleje.... :)

Elektromos buggy-kat hagytam le, Losi E-8ight 2 vel csatáztam! :)

2 mondjuk nagyon elvert.. de hát a XERUNtól ez is több, mint vártam!

Remélem holnap nem ég le.. :)

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.25 20:10:38 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.18 12:08:30
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Bp XI. ker
TESZT OK!

Kibírta az egész 2 napos versenyt.... 5 időmérő és 3 döntő. 8*10=80 perc teljes terheléssel.. Kibírta, hiba nélkül...

autó: E-Revo
szabályzó: xerun 80A
motor: xerun 2350KV
akksi: 2db 5800-as 30/40C Zippy Flightmax sorbakötve.
áttétel: 19/62
végsebesség: 63 km/h (terepen kevesebb)

Egy akksi kontakt bajom volt csak az utolsó döntőben, a szabi tuti gyári hibás, mert TÖKÉLETES! :) Véletlenül jót csináltak! :)

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.26 10:48:14 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.11.09 12:09:23
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Eger
Nekem az áttétel 21/68 ami a tiéddel mondhatni meg1ezik. Végsebességem kb. 58-63 körül volt, a régi ezrun szabival. (Igaz nem a szabi miatt) Motorhőfok 38-45 fok.

_________________
Traxxas E-Revo Brushless
Spektrum DX3S


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség