Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.06.04 01:36:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 195 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.06 22:20:08 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia csikitomi!
Hogy mennyire csereszabatosak az alkatrészeid az MT-2 vel abban segíthetek!
A cserélendő alkatrész kódját összehasonlítom az MT azonos alkatrészeinek kódjáva. Ha stimmel veheted az alut! Csak PÜ-ben küldd el az alkatrész nevét, és kódját!

Egy jó tanács: Szerintem a lengőkart ne cseréldd ki alura! Nagyon jól mutat, és most olcsóbb is, DE Nem olyan rugalmas mint a műanyag, és ha elhajlik (tuti el fog, ha csak nem mész gyök 2 vel) akkor nem tudod pontosan ugyanúgy visszahajlítani.
Üdv: Peti

_________________
MT-2 G3.0
Tamiya CR-01
Easy copter V6 luxe

Kik hajtják az autókat?
Nyomaték...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.20 17:35:04 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.12.26 19:43:27
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
hello
kezdő vagyok ez az 1. autóm

Valaki megtudná mondani hogy hogy adom meg neki az alapjáratot.
elindítom megy. mikor a "gázsztrimmel" nem tom hogy jól mondom e.
azzal levettem a gázt de kerék akkor is megy és nem olyan lassan. ha nagyon levszem akkor meg megáll a motor.
hogy lehet megcsinálni hogy a motor járása közbe a kerék akkor forogjon ha gázt adok neki?
Firestorm 10T-m van


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.20 19:43:04 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Szia eddy!

-Álló motornál beállítod a távon a gáztrimmet úgy, hogy a táv semleges állásában a karbi gázkarja is minimumon álljon. Ha féket húzol akkor se mozduljon hátrébb a karbi karja.
-Többször húzz full gázt, és féket, mert a HPI távok, szervók hajlamosak pontatlankodni picit. (saját tapasztalat) Majd ellenőrizd le, ismét a karbinál.
Ha most is OK minden indítsd el a motort.
-melegítsd fel üzemmelegre, és bakold fel az autót, hogy szabadon forogjanak a kerekek. (lehet, hogy felpörög a motor)
Az alapjárati csavarral csökkentsd az alapjáratot!(pici fekete rugós csavar a levegő beszívó cső alatt HPI G3.0 motor esetében)
-Befelé tekerve nő. kifelé hajva csökken az alapjárat
-Ha megvagy, érdemes álló motornál ellenőrizni, hogy az elállított gázkar nem feszíti-e el a szervót (cicereg erőlködik) he ezt tapasztalod, állíts finoman a gáz trimmen, hogy ne szenvedjen a szervó, ott álljon meg ahol a gázkar is megakad.

Fontos! Szinte soha nem tudtam (ugyan ilyen motorom van) annyira levenni az alapjáratot, hogy felemelve ne forgassa kicsit a kerekeket, lassan mindig tekertek...
Letéve az autót már megáll, nincs vele gond.

Remélem tudtam segíteni!
Üdv: Peti

_________________
MT-2 G3.0
Tamiya CR-01
Easy copter V6 luxe

Kik hajtják az autókat?
Nyomaték...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.20 19:47:03 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Tulajdon képpen a "saját lábán" is állítgathatod, nem kell felbakolni, mert rögtön látod, érzed mikor nem fog a kuplung...nem akar menni az autó.

(még jó, hogy tudom mit akarok... :) :oops:

Peti

_________________
MT-2 G3.0
Tamiya CR-01
Easy copter V6 luxe

Kik hajtják az autókat?
Nyomaték...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.21 16:52:06 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.12.26 19:43:27
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
szia Peti.
azt mondod a karbi gáz karja minimumon álljon.
akkor a csavart amit "forgat". teljesen betolja vagyis nem kap gázt és ugy nem is indul :S
karbi a gázkar ugye?
ha minimumra állítom a trimmet még akkor is probálja beljebb tolni a kart. fékezéskor. pedig akkor már teljesen elzárja. a gázt.
akárhogy állítom a trimmet mindig tolja beljebb fékezéskor.
ha a trimmet nagyobb gázra állítom kb középre. akkor elindul. lejjebb veszem és lassul a kerék. de ha teljesen leveszem akkor leáll.
és nem lassan forog nekem a kerék. elég gyorsan.
ha középállásban van a gáztrimm ugy könnyen indul. és kicsit lejebb veszem
ez álltal le lassul a kerék. akkor állítok az alapjárati csavaron és le lassul a kerék forgása még jobban??

hogy kehet állitani azt hogy fékezéskor. ne csökkenjen az alapgáz amit a trimm határoz meg.

azt próbálom már 3-4 napja elérni hogy alapjáraton 1 helybe maradjon az autó. Nemtudom hogy szabad e állitaní az alap járat csavaron dee amíg nem tudok vele megállni nem merek vele menni.

Előre is elnézést a sok ostoba kérdésért. De én tényleg nem tudok sok mindent még róla.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.21 18:24:25 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.10.04 19:19:53
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Nna figyu!

"akkor a csavart amit "forgat". teljesen betolja vagyis nem kap gázt és ugy nem is indul"

-Azt kell beállítanod, hogy ilyenkor "teljesen betolt állásban" legyen megfelelő alapjáratod.
Valóban, jól beállított alapjárat esetén nem indul el, ez nekem is így van, (talán ez ennek a motornak a sajátossága, mert cimborámé is ilyen)
Ezért indításkor picit följebb csavarom a gáz trimmet, és ha beindult, visszaállítom alapra.



"karbi a gázkar ugye?"

-Gázkar alatt a karbin lévő elforduló kis lépcsős fekete karocskát értem...




"ha minimumra állítom a trimmet még akkor is probálja beljebb tolni a kart. fékezéskor. pedig akkor már teljesen elzárja. a gázt."

-Azt kell beállítanod, hogy ha semleges pozícióban áll a szervód, a gázkar is pont minimumon álljon.
Szedd le a légszűrő csövét, és állítsd be a "pillangó szelep" minimális rését 1mm-re, ez az alap beállítás)
Tehát akadásig minimumra visszahúzott gázkar állásnál addig tekered az alapjárati csavart, amíg 1mm-es lesz a rés.
Ezután a gázkar ezen pozíciójához állítod a trimmet. Magyarul ebbe a helyzetbe húzza vissza a szervó a gázkart, mikor nem húzol se gázt, se féket.
(ha nem todod csak trimmel állítani, a gáz rudazat hosszának változtatásával tudsz játszani)
Ezután üzemmeleg járó motornál az alapjárati csavarral tudsz finomítani.
Szar dolog, mert sok az állítási lehetőség, és könnyű belezavarodni.

Amiket írsz normális dolog, nem rossz az autód, csak be kell jól állítani! Ne add fel erre egyszer kell rájönni, én is szívtam vele...
No meg ezt nehéz leírni érthetően, látni, érezni kell!

Üdv: Peti

_________________
MT-2 G3.0
Tamiya CR-01
Easy copter V6 luxe

Kik hajtják az autókat?
Nyomaték...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.21 18:48:32 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.10.28 19:08:22
Hozzászólások: 56
Tartózkodási hely: Veresegyház
eddy írta:
szia Peti.
azt mondod a karbi gáz karja minimumon álljon.
akkor a csavart amit "forgat". teljesen betolja vagyis nem kap gázt és ugy nem is indul :S
karbi a gázkar ugye?
ha minimumra állítom a trimmet még akkor is probálja beljebb tolni a kart. fékezéskor. pedig akkor már teljesen elzárja. a gázt.
akárhogy állítom a trimmet mindig tolja beljebb fékezéskor.
ha a trimmet nagyobb gázra állítom kb középre. akkor elindul. lejjebb veszem és lassul a kerék. de ha teljesen leveszem akkor leáll.
és nem lassan forog nekem a kerék. elég gyorsan.
ha középállásban van a gáztrimm ugy könnyen indul. és kicsit lejebb veszem
ez álltal le lassul a kerék. akkor állítok az alapjárati csavaron és le lassul a kerék forgása még jobban??

hogy kehet állitani azt hogy fékezéskor. ne csökkenjen az alapgáz amit a trimm határoz meg.

azt próbálom már 3-4 napja elérni hogy alapjáraton 1 helybe maradjon az autó. Nemtudom hogy szabad e állitaní az alap járat csavaron dee amíg nem tudok vele megállni nem merek vele menni.

Előre is elnézést a sok ostoba kérdésért. De én tényleg nem tudok sok mindent még róla.
Szia.A karbi az a karburátor (vagy porlasztó).Először manuálisan kell beállítanod a dolgokat.A trimm csak egy finom beállító.A gáz és a fékrudakon vannak kis hengerek amiket a bennük lévő csavar oldása után lehet mozgatni.Szerintem kösd ki a féket, és állítsd be a gázt.A trimmet állítsd nullára.A karburátor teljes nyitása legyen a szervó végkitérése.(nem fog teljes gáznál erőlködni a szervó)Az alapjárati csavart (levegő csavar)úgy állítsd be,hogy max 1mm-t maradjon nyitva a karburátor.Ha leveszed a légszűrőt akkor látni fogod.Ezzel a csavarral azt állítod mennyire zárjon vissza a karburátor.Ha már sikerült beállítanod a gáz rudat a rajta lévő két kis henger mozgatásával,akkor kezd el állítani a féket.Ha a szervó alapállásban van akkor nem foghat a fék.A távon nyomd a féket és a kocsin a fék karját fordítsd el kézzel amíg bírod,úgy hogy a kocsit ne tudd tolni(fogjon a fék) ezt az állást állítsd be maximális féknek.Ehhez a beállításhoz NE indítsd be az autót.Ez egy durva beállítás ,de ezzel kell kezdened.Az alacsony és magas fordulati csavar beállításához vedd alapul a gyári értékeket.Sok sikert.

_________________
GS XUT PRO RTR
HK 2.4 Ghz
www.godrcklub.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.22 22:43:45 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.12.26 19:43:27
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Helló
köszi igen
igazad volt nem gurul el mikor leteszem csak bakon pörög a kerék.
Még 1 kérdésem lenne.
az a baj hogy be indítom és nem is fékezek csak leteszem a földre. és attól leáll a motor. meg attól is ha fékezem. De ha úgy teszem le hogy adok neki gázt akkor nem áll le. de ha meg állok vele akkor is leáll a motor.
ez csak akkor van ha a trimmert úgy állítom be hogy ne guruljon el mikor nem adok gázt. ha úgy állítom be hogy egyből el is induljon csak akkor nem áll le mikor leteszem.
kb a 3. be indítás óta ezt csinálja. első 2 jó volt
mi lehet a probléma ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.23 00:47:42 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.12.26 19:43:27
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
hello

Most azt veszem észre hogy mikor nem megy a motor, csak megakarom gurítani kézzel. mint 1 lendkerekes auto annyira megy kb előtte szépen gurult. mitől nem gurul most annyira ? :SS
Ez baj ?? hogy nem gurul tisztán mikor csak simán meg gurítom kézzel
vagy ez normális?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.23 09:52:54 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Kevés az alapjárat.
Cikkek között a motorbeállítás taglalja, egy csavarhúzóval megoldható probléma.

Lehet hogy azért nem gurul mert a fék fogja, azt is finomhangolni kell.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.26 01:17:42 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.12.26 19:43:27
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Helló.

Valaki megtudná mondani mitől lehet az hogy ha megáll a kerék, akkor a motor is leáll. :(
Az alapjárati csavar 1mm es nyílást hagy mikor fékezek és 0. ra áll a gázkar.
Elvileg nem szabadna leállnia.
Ha csak annyi gáz van rajt hogy nem viszi előre a kocsit mikor leteszem.
akkor nem forog kerék és akkor is leáll pedig csak letettem semmit nem csináltam. konkrétan attól áll le hogy ha megáll a kerék a forgásban.
Mi baja lehet? :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.26 07:27:30 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.19 19:26:28
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Vas, Kemenessömjén
Szia!

Nézd meg a kuplungodat. Valószínűleg nem old és mikor lerakod az autót lefojtja a motort.

_________________
Üdv: Ákos
+36306072237
Dragon-Photo
Fotóblog


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.26 11:45:14 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.04.05 12:44:35
Hozzászólások: 11
jól mondja a kolléga, kuplung hiba lesz
de azért furcsa mert ha jol olvasom 1 uj gépről van szóó
ugy tudod legegyszerűbben megnézni h old e a kuplung , hogy nem járó motornál tologatod az autót
és ha akkor csak a kuplung harang mozog(pörög) és a lendkereket nem mozgatja(kicsit se) akkor elvileg teljes jol old a kuplung és máshol lesz a bibi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.26 11:52:13 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.19 19:26:28
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Vas, Kemenessömjén
Eddy!

Vedd ki a motort és szereld le a kuplungharangot! Nézd meg, hogy a rugó ami visszahúzza a kuplungpofákat a helyén van-e! Ellenőrizd a csapágyakat a harangban. Ha fent van a harang, szépen, akadásmentesen és könnyen kell forgnia! Ha megpörgeted a harangot néhány másodpercig illik neki forogni.
Persze csak az után szereld ki, miután ellenőrizted amit Semplars kolléga írt!
Ha álló motornál tologatod az autót és nem akarja hajtani a motort (nincs megszorulva a csapágy a harangban és/vagy a pofák nem fognak), de a hiba továbbra is fennál, mindenképp vedd ki a motort és ellenőrizd a kuplungrugókat!

_________________
Üdv: Ákos
+36306072237
Dragon-Photo
Fotóblog


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.26 17:32:48 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.12.26 19:43:27
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
hello
Értem, csak nem tudom megcsinálni:S
Eltudnád mondani részletesebben?
Hol van rajt a kuplung? :(
Bocsi de tényleg nagyon kezdő vagyok :(
ááá szégyenlem magam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.26 18:29:02 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.04.22 00:30:46
Hozzászólások: 297
Szia

Kaptál hozzá egy kézikönyvet 19. oldalon látható benne a kuplung!

_________________
SG Modellsport
http://www.sgmodell.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.26 21:20:08 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.12.26 19:43:27
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Hello
köszi a segítséget mindenkinek . sajna csak holnap érek rá meg próbálni megcsinálni .
De amúgy lendkerekes auto hangja van mikor gurítom szabad kézzel.

Azt mondta fater a "röpsúlyba" lévő rugóval lehet a gond.
az a harang a "röpsúly" ??. és abba van a rugó. ami elmozdulhatott? az eltud?
csak mivel jó volt kb első be indítás nál. de utána már nem.


És hogy ellenőrizem azt a nagyobbik fogaskereket kell levenni ugye? (fekete rugós)
és megpörgetni a kisebbik szürkét ami a képen jól látszik is.
Jól értelmeztem amit mondtatok ?
http://www.rcuniverse.com/magazine/revi ... rhood8.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.27 00:17:23 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.10.28 19:08:22
Hozzászólások: 56
Tartózkodási hely: Veresegyház
eddy írta:
Hello
köszi a segítséget mindenkinek . sajna csak holnap érek rá meg próbálni megcsinálni .
De amúgy lendkerekes auto hangja van mikor gurítom szabad kézzel.

Azt mondta fater a "röpsúlyba" lévő rugóval lehet a gond.
az a harang a "röpsúly" ??. és abba van a rugó. ami elmozdulhatott? az eltud?
csak mivel jó volt kb első be indítás nál. de utána már nem.


És hogy ellenőrizem azt a nagyobbik fogaskereket kell levenni ugye? (fekete rugós)
és megpörgetni a kisebbik szürkét ami a képen jól látszik is.
Jól értelmeztem amit mondtatok ?
http://www.rcuniverse.com/magazine/revi ... rhood8.jpg
Megpróbálhatod úgy is,de ha tényleg a kuplung a rossz ki kell venned a motort.A motor és a kuplungharang visszacsavarozásánál használj csavarrögzítőt.(a motor vibrációjától szétrázódnak a csavarkötések,ha nem használod a csavarrögzítőt)A kisebbik fogaskerék mögötti henger a harang,és alatta van a kuplung pofa.amely a centrifugális erő hatására nyílik ki.A rugó arra szolgál hogy ne rögtön nyíljon ki,ahogy forogni kezd a motortengely.és ennek kell visszahúznia is.Ha szétszeded akkor már könnyen meg fogod érteni a működését.A fogaskerekeknél a foghézagra figyelj oda.Ha nem megy szemre,akkor egy normál papírlap csíkkal szokták beállítani.

_________________
GS XUT PRO RTR
HK 2.4 Ghz
www.godrcklub.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.30 20:07:38 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.12.26 19:43:27
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Helló
Köszi szépen
Megy a motor és képes egy helyben állni az autó is. most jó
hálna nektek!! Köszönöm mindenkinek!! a rugó volt elszakadva bent.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.31 16:56:50 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2010.12.26 19:43:27
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Sziasztok.
Lehet állítani a féken hogy jobban fogjon?. mivel teljesen befékezve
(jobban nem is mozdul a fék kar ja) is elég gyengén fog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 195 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség