Szép jó estét mindenkinek!
Folytatnám kis szösszeneteimet a használat nyomaival:
Közel 13 liter nafta után:
-gumik: az eredeti gyári gumik vannak rajta, a kopás mértéke nem drasztikus, már rég tükör slick-nek kéne lenniük, ehhez képest a micro pin mintázat csak a belső felületeken kopottabb(terpesztés miatt).
Nyilván a tapadásuk lehetne jobb is poros pályán, de többnyire arany középutat jelent a "gyári" jelző, így viszont nem is kopik annyira.
-csapágyak: eddig összesen a két hátsó kerékcsapágyházakban cseréltem vagy három db-ot, máshol érdekes módon még nem kellett.
-kutyacsontok: az elülső központi féltengely kettétört( jó kis erők hatnak az offroad pályán), ezt cseréltem, a többi rendben.
-hátsó, belső műanyag difiház: a jobb oldali csapágy-kihajtás területén kikopott. Azt hittem a csapágy ment darabokra, mert kis súrlódó hangja volt, meg kotyogása de szétszedés után láttam, hogy annak semmi baja, a műanyag difiházat kell majd cserélni(940FT), de még így is bőven használható.(tehettek volna bele fém perselyt, csak akkor sose kéne kicserélni)
-műanyag spúrkerék: Semmi darálódás, minimális kopás jelei vannak csak. Azonban sajnos jó nagy nyolcas van benne( gyárilag nem ütött, valszeg követ kaphatott), ezért hozzáért forgáskor a kuplungharanghoz, ezen a harang hátrébb pozícionálása segített, most hibátlan.
-kihajtások: Nna, ezeken látszik leginkább a használat, rendesen kikoptak
, a kutyacsontok tüskéi jó kis vájatokat alakítottak ki rajtuk.(emiatt nagyobb a hajtáslánc holtjátéka, más hátrány egyelőre nincs)
-kaszni: Most már hogy vagy ezret szaltózott, a hátsó részen van egy kis felgyűrődés, nem vészes.
Nagy hirtelen ez minden, itt is érvényes az" RTR-szabály": vétel után átnézni rögzítőzni, meghúzni, stb.
Amit más tulajok írtak, hogy kieshetnek a hajtás-dogbone-ok: ez igaz, bár ilyen kemény használat alatt nálam csak egyszer fordult elő.
Az első központi féltengely pici hernyócsavarja hajlamos volt kirázódni, és 2wd-s lett tőle a gép. Elég rossz helyen van, nehéz kissé hozzáférni, de csavarrögzítő, és meghúzás után a probléma többet nem jelentkezett.
A kuplung harang, csapágy, stb még szintén az eredetiek!
Az üzitartály is nagyon jó, nincs rajt pumpa (primer), van benne szűrő, és nagyon pontosan zár.
A gyártó szerint FUN car, igazi hobby-kezdő verda, és ez így is van!! A fentiekből kiderül, hogy elég igénytelen és könnyen szerelhető.
Ami kopik benne, nyilván szándékos, különben ki venne 1/8-ast??
Kijöhetne egy új verzió erősített kihajtásokkal, elöl cvd-vel, három difivel, és egy pofás kasznival- így közel hibátlan lehetne, de jelenleg ez NEM CÉL a gyártóknál.
Ezek után AJÁNLOM-E az autót?
-Aki kizárólag 1/10-es modellben gondolkodik, annak igen (van még a gt10, és a lightning 10buggy, ezek kb ugyanezek, csak a buggy 3difis!)
- AZONBAN: mára már sokkal keskenyebb a határmezsgye az 1/8 és 1/10 -es autók árai között, sőt szinte el is tűnik!!!
Ma ennyi pénzért (kb 60 ezer Ft) 1/8-as buggyt is kapunk, ami mindenképpen MASSZÍVABB, és szinte bárhol kaptok hozzá cuccokat, mert ezek a legnépszerűbbek. Az én kis masinámhoz koránt sem lehet annyi kiegészítőt venni(legalább nem ölök bele feleslegesen lóvét
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
), és bár megoldott az alkatrész, azért nem olyan rugalmas, és sokhelyütt elérhető, mint egy 1/8 buggy esetében.
A motort 10%-os nitroval hajtom, bőven elég.
Mára ennyi, zárom soraim, remélem hasznát veszik az érdeklődő sporttársak az irományaimnak, ha valami még eszembe jut, akkor úgyis leírom, szép estét!!