Sziasztok,
Hétvégén megfutottuk a Magyar Bajnokság első fordulóját a Bendzsó Ringen.
A HoBao Team ezúttal négy fővel képviselte magát, név és szerep szerint:
Kercsmarics „Úgyis én leszek a leggyorsabb” Gergő: Team Pilot,
Kercsmarics „Ma akkor sem leszek ideges” Ferenc: Team Technic/Mechanic director
mentalist creative ☺
Tőzsér „Leálltam de már nem érdekel” Áron: Team Pilot, setup miner
Hackl „Mondom, hogy villannyal kéne menni” Albert: Team Techanic/Mechanic
director, supervisor, helicopter-FPV developer pilot specialist, menthalist, Luke
Skywalker ☺
(Ötödik oszlopos tagunk, Juhász „nincs felkészítve, de így is tuti végigmegy” Gábor
sporttárs igazolt hiányzással a Jégkorong VB-n múlatja az időt).
Reggel 8 körül érkezünk a festői Turára. Rövid, jóhangulatú sátorverés, némi
vigyorgás a szintén jóhangulatú és ébredező monsteres brigáddal, majd készülődés a
szabadedzésre.
A pálya remekül sikerült, a verseny előtt alaposan lesimították, és hogy ne
poroljon, rendszeresen fel is locsolták. Vonalvezetése – nagy kiterjedése ellenére –
inkább szűk, technikás, mint lendületes, a célegyenesre fordító egyenes, és a
célegyenesen kívül alapvetően szűk kanyarok, vagy rövid, pontos ugrók alkotják a
nyomvonalat. A megfelelő gumiválasztást megnehezíti, hogy míg a felület alapvetően
kemény és poros, addig a pálya számos kanyarjában beton vagy térkő betét van
beépítve.
A reggeli szabadedzés alatt kapásból kiderül, hogy a fogós Szabacs-Ringre
optimalizált setupom ide nem lesz jó, ez a pálya lényegesen keményebb, és még
porosabb így egész már beállítás kell. Végigpróbálunk sok gumit, végül a H9 gyári
gumija és a ProLine CrimeFighter között vacilálva a Crime mellett döntök. Igaz, az
autó a nagyon szűk kanyarokban gázra ezzel is kicsit túlkormányzott, de helyes
gázkezeléssel orvosolható. Az autó továbbra is hozza erényeit, különösen
pontos, menedzselhető ugrásaival lehet a lassú, technikás dupla-dupla ugrón időt
nyerni, és a szűk, hirtelen kanyarokon pozícióba kerülni.
A stratégia alapvetően egy kockázatmentes, biztonsági időmérő, majd setup
módosítások után – forszírozottabb tempó mellett – egy gyorsabb időmérő
megfutása.
Az első 5 perces időmérőn tehát ProLine CrimeFighter gumival indulok. Ez jó
kompromisszumnak tűnik és (később bizonyul) a kemény felületek, és a kicsit még
nedves, (és ezért) fogós földfelület között. A tervezett, kockázatmentes futással 10
kört teljesítek, így az időmérőt a csoportomon belül a 2. helyen zárom. Nyilván ez
még érdemben semmit nem jelent, de a biztonsági futásom már megvan.
A következő 3 időmérőt egy hibás gumiválasztással teljesen eredménytelenül
egerészem végig, a Holeshot M3 a betonfelületeken kívül sehol nem működik, a
homokos részeken képtelenség stabilizálni az autót.
Időmérőről időmérőre állítunk egy keveset az autón, alapvetően az elejének
az aggresszivitását csökkentjük. Először elöl Roll Centert emelünk, majd a dinamikus
kerékdőlést „kapcsoljuk ki”. Az autó egyre nyugodtabb, látszik, már csak a megfelelő
gumi kell, és meglesz a ballansz és a tapadás.
Vasárnap reggel frissen locsolt pályára érkezünk. Felülete sima, fogós.
A reggeli szabadzésen megint a Crime a legjobb, de süt a nap, fúj a szél,
azt becsüljük, hogy az 5, utolsó időmérőre ismét felkeményedik a pálya, így nem a
Crime, hanem a Revolver M3 mellett döntök.
Az 5. időmérőt simán megfutjuk, A Revolver jó választásnak is tűnik, nagyon
szorosan a 4. helyen futok be, de az időmérőt legjobban abszolváló Charlie-tól is csak
4 másodpercre, és javított, 10 körös eredménnyel.
2. helyen a másik H9-essel KisFrancii fut be. A két autó tökéletesen működik,
én is beállítottnak tekintem a 9-est.
A betonos szekciókon neutrális, (kanyarbejáraton fékezve nagyon minimálisan
alulkormányzott, de gázra már kistartolós), a poros részeken kiegyensúlyozottan
elfordulós. ☺ Így az autó már nem fárasztóan gyors, így már biztonságosan tudja a
gyors köröket. Már csak nekem kellett felnőni hozzá. ☺
Időeredményemmel az ½-d B döntőbe kerülök, ahol Lacus mögül rajtolok a 2.
helyről.
Ez alatt a döntő alatt a motorom borzalmasan leszegényedik, így a gázkezelésemet
át kell tekernem simogatósba, a célegyenesben gyakorlatilag nem merek teljes gázt
húzni, mert a füst pillanatok alól eltűnik az autó alól. A rádióm is jelzi, hogy odalent
meleg van. Tankoláskor a sporik nyitnak a motoron, de nem elég, így is kevesel.
Végül az elődöntőt egy spórolós, de fegyelmezett vezetéssel megnyerem, és
a két csoport összefésülése után, a döntőt Csekő elvtárs mögül várom.
Döntő: Show jellegű bemutatás, lelkesen megtapsoljuk magunkat az emelvényen, ☺
majd jön a 3 perc bemelegítés. Ez alatt a három perc alatt sikerül annyira
átszellemülnöm, és lemenni alfába, hogy az egyenes közepén lévő tekintélyes méretű
ugratón elugrás után sikerül fordítva korrigálnom, és háromnegyed gázon ugranom
egy fejest a betonkeménységűre száradt talajba. Időt kérek. A felső lengőkar
szára ficcent ki a műanyagból. 5 perc alatt Francii segítéségével cserélünk.
Így a 10, utolsó helyről indulhatok. A start jól sikerül, 3 helyet már az első kanyarig
felmegyek. További pár helyezést összeszedek még, már az 5. helyen autózok, amikor
a 13. percben beüt egy – az egyébként egész hétvégén példátlan - motorleállás. ☺
☺ (Azoknak, akik régóta ismernek, nem röhögni! ☺)
A lényeg, hogy néhány további leállást követően végül az 5. helyen futok be. ☺
A döntőt követően Csekő Gergő még kipróbálja az autót, és sportszerűen, hasznos-
és mélyreható visszajelzést ad értékes tapasztalatából az autó további beállításati
illetően.
Az autó a döntőben remekül szerepelt, a beállítást is megfelelőnek találtam,
a gumik kopásával sem változott a karaktere. (Az autó a döntő 2. leggyorsabb körét
tudta, ráadásul már egy lenyugtatott, biztonsági beállítással.)
Azóta, a hét közepén megejtett a revízió során megállapítottuk, hogy a 10 litert futott
fékbetét megigazítását követően az autó egyéb egerészést követően mehet a
következő versenyre.
Még egy érdekesség: Juhász sporival az utolsó 15 liter üzemanyag a Rapicon
új versenyüzemanyaga volt. (25 és 30%)
Helikopteres ismerőseim már a nyál megjelenése óta abszolút pozitív visszajelzéseket
adtak. (Ott ezidáig elképesztően kevés üzemanyag szerepelt tökéletesen.)
Nos, ez a nyál eddig remekül szerepelt autós viszonylatban is.
Gábor az egész Apaji nyílt napot fixre ragasztott 108 fokon teljesítette, én 115 fok
körül stabilizáltam az autót. A döntőben tapasztalt leállások – mint utóbb kiderült –
egy idétlen műszaki hiba eredményei, de mindenesetre a motorom szétszerelésére
sarkaltak.
A motor belül mind dugattyú, mind hajtókar, mind csapágy oldalon fémtiszta volt, de
vékony olajréteggel befutva. Sehol nem találtam, sem barna, sem arany, sem
olajpiros lerakódást vagy égésnyomot.
Ezután elővettem az egy hónapja alvó motoromat. Az is tökéletesen ugyan ezt a képet
mutatta, így terv szerint ezt az évet ezzel az üzivel fogjuk végigcsinálni.
Következő verseny, amin indulunk: Május 16, II. RCOR kupa, Apaj.
Üdv: Áron
_________________ TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):)
HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
|