Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.18 15:11:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.16 06:57:08 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.06.19 18:32:16
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Kecskemét
Olvasgattam más fórumokat, elég gyakori jelenség az első kerékcsapágyház vagy a műanyag C-elem eltörése ennél az autónál. Például nálam az utóbbi 2 hétvége tragikusan végződött, volt hogy egy egész tankot sem bírtam elautózni a törések miatt.
A bosszantó technikai hibák miatt drasztikus lépésre szántam el magam:

Nem, nem adom el az autót hogy más kínlódjon vele...

Régóta porosodik nálam már régi, szebb napokat látott Savage X gépem, minden használható alkatrészt, diffiket, csapágyakat már rég átműtöttem a HB-be. Eszembe jutott hogy a Savage-nek elég masszív futóműve van, szinte elnyűhetetlen, mi lenne ha megpróbálnám átszerkeszteni a HB-re?
Az elgondolást tett követte, pár órás szerelés után autót cseréltek a lengőkarok. Szerencsére minimális átalakítás kellett csak a művelethez, némi furkálás, csavarozgatás, diffi kihajtás csere, kutyacsont csere.
Egyedül a stabilizátort nem sikerült átszerelni, annak a furatai nem passzolnak, de ezt annyira nem sajnálom, sok értelme nincs.
Beszéljenek a képek, szemmel látható hogy a Savage lengőkar-C elem páros mennyivel masszívabb mint a HB-é, remélem egy darabig nem vele gondom.

http://kepek.rcoffroad.hu/public/savleng1.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/savleng2.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/savleng3.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/savleng4.jpg

_________________
Savage X K4.6
Hot Bodies Lightning SH28-P8
HongNor X2 Truggy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.16 15:58:06 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.18 13:39:39
Hozzászólások: 128
A C-elem neked nem aluminium öntvényből van? Annak nem szabadna könnyen törni. Legalábbis nem tapasztaltam ilyet, pedig az ürömi pálya nagy ugratóján párszor átmentem és sokszor nagyot bukott is, de még nem tört semmi. Bocs, a kasznitartó egyik pöcke letörött, mikor nagy gázzal véletlenül bekldtem az autót egy fa raklap alá.
Persze lehet, hogy a vezetési stílusunk eltér... :lol:

_________________
MTA4 S28, HB Lightning Stadium Sport


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.17 06:16:48 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.06.19 18:32:16
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Kecskemét
Szia! A C elem az műanyag......maga a csapágyház az ami állítólag alu, szerintem meg valami spiáter akármi lehet....egyszerűen kiszakad a csavar a menetből.
Ha meg nem kiszakad, akkor kitör a csavar egy darabot a csapágyházból, és úgy esik szét.
Persze vehetnék hozzá szép lila tuning erősített alu csapágyházat a M&H-nál...inkább kihagyom. Ez most elég jó megoldásnak tűnik(lengőkar csere).

_________________
Savage X K4.6
Hot Bodies Lightning SH28-P8
HongNor X2 Truggy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.05.14 21:17:29 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.09.26 22:55:08
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Terror írta:
Olvasgattam más fórumokat, elég gyakori jelenség az első kerékcsapágyház vagy a műanyag C-elem eltörése ennél az autónál. Például nálam az utóbbi 2 hétvége tragikusan végződött, volt hogy egy egész tankot sem bírtam elautózni a törések miatt.
A bosszantó technikai hibák miatt drasztikus lépésre szántam el magam:

Nem, nem adom el az autót hogy más kínlódjon vele...

Régóta porosodik nálam már régi, szebb napokat látott Savage X gépem, minden használható alkatrészt, diffiket, csapágyakat már rég átműtöttem a HB-be. Eszembe jutott hogy a Savage-nek elég masszív futóműve van, szinte elnyűhetetlen, mi lenne ha megpróbálnám átszerkeszteni a HB-re?
Az elgondolást tett követte, pár órás szerelés után autót cseréltek a lengőkarok. Szerencsére minimális átalakítás kellett csak a művelethez, némi furkálás, csavarozgatás, diffi kihajtás csere, kutyacsont csere.
Egyedül a stabilizátort nem sikerült átszerelni, annak a furatai nem passzolnak, de ezt annyira nem sajnálom, sok értelme nincs.
Beszéljenek a képek, szemmel látható hogy a Savage lengőkar-C elem páros mennyivel masszívabb mint a HB-é, remélem egy darabig nem vele gondom.

http://kepek.rcoffroad.hu/public/savleng1.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/savleng2.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/savleng3.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/savleng4.jpg


Szia! Tudnál felrakni több képet az átalakításról?! Konkrétan a difiház felöli oldal érdekelne, tetszik az ötlet mert most cseréltem a savage-n futóművet alu-ra és akkor lehet átdobálnám én is a lightningra az egészet:)

Előre is köszi
Üdv:Laci

_________________
Hpi Savage X SS alu+carbon Upgrade STSD28M


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Berántó
HozzászólásElküldve: 2010.05.30 07:01:40 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.01.01 21:20:13
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Budapet
Sziasztok!
A hétvégén sikerült eltörnöm a berántó kerekét és az volna a kérdés hogy nem tudja-e valaki, hogy a 4,6-os mocik cuccai jóak erre is, mert leömlőtömítés is kellene.
Előre is köszi :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.05.30 09:02:24 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
Ha a lila hengerfejes 26-os mocira gondolsz, akkor a válasz igen.

_________________
HPI Sprint 2 "PinkFairlady" drift 5.5t BL
Savage X LRP Z.28r spec3
HSP XSTR 15t


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: w
HozzászólásElküldve: 2010.06.01 20:54:12 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.23 19:02:52
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Kisvárda
Szia KRI!

Érdeklődnék jó lett a Savage leömlő tömítés a gépedhez?Nekem is ilyen mocim van és tömítésre vadászok....

_________________
HB Lighting 2RR Buggy
Ansmann W5 2,4Ghz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: w
HozzászólásElküldve: 2010.06.03 16:37:34 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.01.01 21:20:13
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Budapet
Holnap megyek, de ahogy megvan megírom. Én is kíváncsi vagyok :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: o
HozzászólásElküldve: 2010.06.03 20:32:49 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.23 19:02:52
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Kisvárda
Rendben ,ha jó írd már meg melyiket vetted meg.

_________________
HB Lighting 2RR Buggy
Ansmann W5 2,4Ghz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.04 19:07:08 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.19 19:26:28
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Vas, Kemenessömjén
Sziasztok!

Nekem is van egy ilyen vasam. Használtan vettem. Paler fórumtársé volt régen, ez úton is köszönet neki! Mióta nálam van, már 7 litert füstölt el, gyakorlatilag probléma mentesen. Egy nagyon elbénázott, nagyon nagy ugratás után az első lengőkar befogó adta fel a harcot. Egy másik elbénázott ugratás következtében az első rugótorony görbült el. Ezen kívül a kuplungharang egyik csapágya hullott szét:
Kép
http://hb.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/12059461
Szerintem 7 liter alatt ez elhanyagolható. A kuplung rugóm is kezd gyengülni, kezd kúszni az autó alapjáraton. Az eredeti konfigoz képest annyit módosítottam, hogy kapott másik kerekeket. Azok 17-es hatszügre mennek fel, így azt is cseréltem. A Savage kerékhatszöge egy az egyben jó rá, a hozzá való kerékanyával együtt. Nekem is a lila hengerfejes 26-os motor van benne. Semmi gondom vele. A berántót nem használom. Startpaddal indítom mindig. A főtengely végéből kivettem a stiftet és a rugót. A berántóból is a szabadonfutót. Nemsokára el fog készülni hozzá egy hátlap. Akkor végre megszabadulok a berántó tengelytől és a berántótól is. Utóbbi jelenleg csak porvédőként funkcionál. A szélvédőt kivágtam a jobb hűtés érdekében. A motor nem melegszik. Még 35 fokos külső hőmérséklet mellett sem. 100-110 fölé nem nagyon megy. Összességében egy nagyon jó kezdő autót sikerült vennem. A Himoto után nagy előrelépés volt, tudtam vele úgy menni, hogy csak a setup miatt kellett szerszámhoz nyúlnom. A difiolajakat és a teleszkópolajakat kicseréltem. A központi difibe 20000-es az első és hátsó difibe 7000-es olaj került. A teleszkópokba 500-as. Utóbbit még nem tudtam pályán tesztelni. A difikbe bevált az olajválasztás. Kicsit seggel az autó a kanyarokban, de nekem driftelősen tetszik. :)

_________________
Üdv: Ákos
+36306072237
Dragon-Photo
Fotóblog


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Csavarok
HozzászólásElküldve: 2010.12.13 10:56:17 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.08.21 06:17:20
Hozzászólások: 94
Tartózkodási hely: Budapest XIII Kerület
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy nekem is egy ilyen vasam van és az a problémám hogy olyan szar csavarok vannak benne hogy a csillag csavaroknak a szélei teljesen el nyíródtak és csak forog benne a csavarhúzó.

Mit lehet csinálni azokkal a csavarokkal vagy hogyan lehet kiszedni őket?

Választ előre is köszönöm

Üdv: Tóth István

_________________
GS Racing CL-1 1/8 Buggy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csavarok
HozzászólásElküldve: 2010.12.13 11:00:13 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.19 19:26:28
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Vas, Kemenessömjén
Szia!

Elsősorban a szerszám lesz a bűnös, nem a csavar. Jó minőségű szerszám nem nyírja el a csavart.
DE ha már ez megtörtént, akkor le kell fúrni a fejét, utána fogóal kihajtható a bent maradt rész.
Hol maradt benne?

Tóth István írta:
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy nekem is egy ilyen vasam van és az a problémám hogy olyan szar csavarok vannak benne hogy a csillag csavaroknak a szélei teljesen el nyíródtak és csak forog benne a csavarhúzó.

Mit lehet csinálni azokkal a csavarokkal vagy hogyan lehet kiszedni őket?

Választ előre is köszönöm

Üdv: Tóth István

_________________
Üdv: Ákos
+36306072237
Dragon-Photo
Fotóblog


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.12.13 11:12:39 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.08.21 06:17:20
Hozzászólások: 94
Tartózkodási hely: Budapest XIII Kerület
Hát már legalább 15 csavar van ami tönkre van így téve és különböző helyeken.

_________________
GS Racing CL-1 1/8 Buggy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.12.13 11:42:04 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.19 19:26:28
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Vas, Kemenessömjén
Tóth István írta:
Hát már legalább 15 csavar van ami tönkre van így téve és különböző helyeken.


A fúrás a humánusabb módszer, de süllyesztett csavarnál nem biztos, hogy marad annyi a csavarból amit meg tudsz fogni.
Másik módszer a kalapács és a pontozó. A csavarfej szélére rakod a pontozót megdöntve. Ha megütöd meg kell indulnia a csavarnak, de ezt nem javaslom. Főleg azért, mert ha nem tudod megfelelően alátámasztani, a túloldalon a műanyag fog törni. A lightningon a legtöbb -ha nem az összes- süllyesztett fejű csavar műanyagba megy. (4db csavart kivéve, ami a motortartót rögzíti)
Nem tudom, hogyan sikerült elnyírni ennyi csavart, nekem még megvan mindegyik. Igaz, mindíg figyeltem rá, hogy olyan csavarhúzóval próbálkozzak amelyik pontosan illeszkedik a csavarfejbe.

_________________
Üdv: Ákos
+36306072237
Dragon-Photo
Fotóblog


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.12.13 12:27:04 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.08.21 06:17:20
Hozzászólások: 94
Tartózkodási hely: Budapest XIII Kerület
de lehet az is baj volt hogy túlságosan meghúztam a csavarokat és néha nyírt rajta egy kicsit?

_________________
GS Racing CL-1 1/8 Buggy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.12.14 07:17:25 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Dremellel tudnak a csillag helyére egy nagyobb sima egyenes hornyot vágni és egy szélesfejű csavarhúzóval úgy kinyitható. Az imbusznak ilyen baja nincs, pláne ha jó minőségűt veszel.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.13 07:22:29 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2011.01.11 21:17:54
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: 6090 Kunszentmiklós Petőfi Lakótelep A/C/Fsz14
Sziasztok mindenkinek! Az lenne a kérdésem hogy most vettem a napokban egy HB Lightning 2 Sport 1/8 Buggyt hol tudok majd hozzá alkatrészt venni? És ha esetleg tönkremenne a motor csak a gyári motorja vagy bármijen másik motor is beszerelhető? Nagyon amatőr vagyok így ne haragudjatok fárasztó kérdéseim miatt! Minden jó tanácsot szivesen várok akár pü-ben is! :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.13 08:48:45 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.19 19:26:28
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Vas, Kemenessömjén
Szia!

Alkatrészt a modell&hobby-tól tudsz rendelni hozzá. DE ne HB lightninghoz kérd hanem HPI Trophy truggy-hoz. A ketto ugyan az. A kerékhatszögekre nem mernék megesküdni, de a HB-re jó a HPI Savage 17milis hatszöge és a Savage-hez való kerékanyák.
Természetesen tehetsz bele másik motort másik gyártótól.
Linkek:
HPI Trophy linkje: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?p ... 53&lang=en
M&H linkje: http://shop.modell.hu/index.php?cPath=14_19_20_23_441
A difik bolygómuvében található kúpkerekek szintén megegyeznek a savage-ével. Ahhoz lehet kapni erosítettet, nem sokkal drágább a hagyományosnál. Érdemesebb azt megvenni bele, ha elfogy a gyári.
A telókba érdemes 500-as vagy 550-es szilikonolajat rakni.
A rugók fölé annyi hézagoló kell, hogy ha kb 15-20 centiről leejted az autót, kirugózáskor közel vízszintesen álljanak a lengőkarok elöl is és hátul is. Ha teljesen kirugózik, romlik a stabilitás, elpattog az autó.
A difikbe nekem elöl és hátul 7000-es középen a 20000-es szilionolaj vált be.
A difi tányérkerekét nem kell agyon zsírozni, de azért legyen rajt elég. Ha túl sok, a kihajtások csapágyai mellett kinyomja és összegyujti a port.

_________________
Üdv: Ákos
+36306072237
Dragon-Photo
Fotóblog


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.13 08:56:42 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2011.01.11 21:17:54
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: 6090 Kunszentmiklós Petőfi Lakótelep A/C/Fsz14
Köszönöm a gyors választ!

üdv mindenkinek:Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.01.13 09:01:07 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.19 19:26:28
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Vas, Kemenessömjén
Nincs mit! Remélem tudtam segíteni. Ha most kezded a modellezést, ajánlom figyelmedbe ezek elolvasását: http://www.rcoffroad.hu/cikkek/

_________________
Üdv: Ákos
+36306072237
Dragon-Photo
Fotóblog


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség