Sziasztok!
A hétvégén (11.-én) sikerült megfutni az RCOR kupasorozat 4. fordulóját is!
Már a megérkezéskor láttuk, hogy ez minden lesz, csak sima verseny nem! A pályára lépni is alig lehetett, mindenhol óriás víztócsák, és sár volt! Megvártuk még megérkeznek a többiek, majd úgy döntöttünk, közös erővel rendbe hozzuk a pályát! Szerencsére a rendezők tudtak kora reggel szerezni két teherautónyi homokot, így a többség gereblyét és talicskát ragadott, és viszonylag gyorsan tűntek el azok a fránya tócsák…
Páran a homokozás után felmentek szabad edzeni, de én még vártam, hogy száradjon egy kicsit.
Az 1. időmérőn úgy döntöttünk, hogy indulunk, motor-beállítási céllal! A motor a 4. percre kezdett alakulni, - ám még így is csak 90 fokig tudtuk felhúzni - amikor hirtelen fogyni kezdett az autóból az erő… Amikor közelebb értem, láttam, hogy csak elsőkerék hajtásom van…
Először csak azt hittem, hogy a CVD-ről a hernyócsavar kiesett, de tüzetesebb átvizsgáláskor kiderült, hogy nagyobb a baj. A hátsó diffi adta meg magát! Miután szétszedtük a hátulját, láttam, hogy a 4 tartó csavar enyhén ki volt lazulva, és tiszta olaj a diffiház belülről… Ennek következtében ledarálódott a diffiben található napfogaskerék, és ezért ment el a hajtás. Mellettünk volt egy Hobao-s kollega, aki játszani hozott magával egy X1CRT-t, és felajánlotta a hátsó torsen diffiét… Mivel nem volt más, „kénytelen” voltam – köszönettel- elfogadni, és beszereltem… Az ebédszünetben aztán gondolkodtunk, hogy a X1-nek és X2-nek a diffi áttétele különbözik, így a döntőben egyrészt dobni fogja a hátulját, másrész a középső diffi is le fog darálódni! Gyors kérdezősködést követően hála istennek Ficsor Tominak volt egy diffie pótban kyosho-hoz, aminek megegyezett az áttételezése, így újra kocsi szét, majd kicseréltem arra! Mivel csak az első időmérő első felében tudtam autózni 5 kört, ezért a döntőben az utolsó, 12. rajtkockáról indulhattam!
Döntő: A rajtot aránylag szépen elkaptam, már a döntött kanyarban a 10. hely környékén autóztam, amikor új rajtot rendeltek el! Újabb tankolás, majd egy hasonló rajt következett…
Mivel új, alig beállított motorral mentem, így 6 percre beszéltük meg a kiállásokat, ám ez kevésnek bizonyult, mert a 8. körben, a hurok előtt kb. 8 méterrel leállt a motorom… Gyors újraindítás, tankolás, majd motorbeállítás következett, és ezek után 5 percenként jöttem ki!
Gyakorlatilag a döntő végére kezdtem újra ismerni a pályát, mivel se szabadedzésen, se időmérőn nem volt lehetőségem autózni rajta! A leállást követően semmi extra esemény nem volt, zárkóztam fel a többiekhez folyamatosan, majd a 2. helyen intettek le Márkus Attila és Varga Károly között!
Az autó ismét jól szuperált, a diffi az én hibám volt, mivel a verseny előtt nem volt szétszedve és átnézve az autó! A Sirio motorral szintén meg vagyok elégedve, még a rossz beállítás ellenére is több mint jó volt!
A setup elég rossz volt, az autó meglehetősen tolta az elejét, így volt aki a kanyarban külső íven is meg tudott előzni! Most jönnek az új olajok, amikkel a hétvégén összerakom, és az Apaj kupán reméljük még jobb eredményt el tudok vele érni!
Óriási köszönettel tartozom:
Bajnógel Gáboréknak, a torsen diffiért,
Ficsor Tamásnak, akinek a diffiével sikerült a dobogó,
és Wohlmuth Tamás /Thomas/-nak a rengeteg jó tanácsáért, motorbeállításért és a döntő alatti segítségéért!
Végül pár kép:
..
http://.
..
http://.
..
http://.
..
http://.
..
http://.
..
http://.
Üdvözlettel: Göttler Zoltán
_________________
GS Racing XUT Pro AD with SH and Sirio engine