Sziasztok.
Ismét sok tapasztalattal gazdagodtam az elmúlt 2 hétben.
Megrendezésre került a Magyar Bajnokság 2007 - 6. forduló – Debrecen, illetve a mostani hétvégén részt vettem az „EXTREM RACING WEEKEND”-en mely két nehéz versenyből állt.
Magyar Bajnokság 2007 - 6. forduló – Debrecen
Szeptember 21-én pénteken érkeztünk a verseny helyszínére Debrecenbe, hogy szombati verseny nap előtt még edzhessünk egyet.
Rögtön feltűnt a pálya minősége – kidolgozottsága. A pályán látszik hogy szervezők nem kímélve pénzt és időt, kemény munkával hozták létre.
Debrecenbe a már Pécsi pályán jól bevált beállítással érkeztem meg.
Az első körök után rendkívül, kellemesen csalódtam. Mind a gyorsulás mind a végsebesség kielégítő volt ezzel bebizonyítva hogy a gyári áttétel mind hosszú, mind rövid pályán jól használható.
Szombat reggel már korán kimentünk a pályára.
Természetesen a futamok előtt még gurultam pár kört ezzel megbizonyosodva arról, hogy autó készen áll.
Az első időmérőn megpróbáltam a biztonságra menni, és több tapasztalatot szerezni a pálya nyomvonalával kapcsolatban verseny körülmények között.
A futómű jól viselkedett a pálya minden szakaszán így nem igényelt változtatást.
GRP Cubic kerekeket használtam melyekkel a csúszós talajon is jól irányítható maradt az autó, megakadályozván ezzel a kicsúszást és borulást.
A második időmérőre lecseréltem a kereket GRP Grip-re mivel elkezdték fellocsolni a pályát.
Nedves talajon a Cubic apró mintája csak hátrány lett volna.
De sajnos ezen a futamon nem tudtam jobb eredményt elérni mivel az 5-dik perc után egy szerencsétlen érkezéskor leugrott a rezóm, mely hiba miatt kénytelen voltam kijönni a boxba.
A rendezők reggelre egy új pályát varázsoltak nekünk.
Újabb versenyzők érkeztek. Beakartam kerülni az első 4-esbe ezért az utolsó, 3-dik időmérőt hibátlanul és gyors tempóban kellet végigcsinálnom.
Összeszedve magam, sikerült feljönnöm a harmadik helyre az összetettben.
A döntő előtt beiktattam egy gyertya cserét ne hogy emiatt kelljen kiállnom a döntőben.
Egyéb beavatkozásra nem volt szükség.
A döntő rajtja után sikerült feljönnöm, majd több percig harc folyt, hogy ki is maradjon elől. Ekkor sajnos egy kábelkötegelő miatt ismét problémám akadt a rezóval. Thiéf és mmm77 barátaim gyorsan orvosolták ugyan de ekkora már a többiek nagy előnyre tettek szert, így sietnem kellet.
Nagy csaták volt, komoly előzések. Nehézségekre árán de végül 2-dik ként haladtam át a hurok felett.
Nagyon jól éreztük magunkat a hétvégén.
Csapattársam, Thief második buggy versenyén az előkelő 4-dik helyen végzett buggyban. Remek, összeszedett autózást láthattunk tőle.
Hobao Racing Team:
Ugyan fáradtan, de büszkén:
„EXTREM RACING WEEKEND”:
Csehország - PRÁGA
Ez a hétvége 2 versenyből állt.
1-ső Prágában, 2-dik Debrecenben volt.
Péntek este 10-re érkeztünk meg 7 Monsterrel és 4 Truggy-val Prágába.
Útközben még bemelegítettem:
Egy kis rábeszélés után Márkus Attila, régi Monsteres kollégám is benevezett az új HOBAO ST-jével.
Este még ellenőrizvén az autót, futómű beállító padra raktam.
Minden stimmelt, az autó készen áll a versenyre.
Korán keltünk, és egy cseh versenyző kíséretével 6-kor indultunk a pályára.
Mikor megérkeztünk, még bizony sötét volt. De az tisztán látszott hogy bizony nem egy poros versenynek nézünk elébe. A pályán több pocsolya állt. A talaj még jócskán nedves volt az esőtől. Természetesen próbáltak forgáccsal javítani a helyzeten.
Reménykedtünk hogy kisüt a nap és így javulni fog valamicskét a helyzet, de ez sajnos nem történt meg.
Az időmérők 11-kor kezdődtek, ezekből 3 volt, egyenként 5 percesek.
3 Truggy-s barátommal csak a 2-dik időmérőn indultunk, még mindig reménykedve hogy száradni fog a pálya.
Az első körök után nagyon tetszett a nyomvonal. Sok volt a technikás rész, 3 ugrató, és egy hosszú egyenes.
Az autó nagyon szépen vette az akadályokat az első körökben, de ahogy haladtam előre egyre több sarat szedett fel. Így elvesztette dinamikáját, de a futómű így helyt állt és nagyobb sebességnél sem verte le az alját a szekér. Előnye is volt ennek a talajnak. Rendkívül szűken tudtuk venni a HOBAO-kal a kanyarokat.
A GRP Grip kerekét használtam. Ez sajnos, pont úgy mint többi aprómintás gumi a nagy sárban nem volt jó. Inkább a nagyobb mintás kerekek melyek nem szedték fel a sarat.
A döntő 20 perces volt.
A 4-dik helyről indultam. Mivel sikerült jól elkapnom a rajtot az első pár kör után már az első helyen haladtam. Összeszedett autózással, senkitől sem zavartatva a 20 perc végén az 1-ső helyen fejeztem be napot.
Nagyon örültem hogy Ati barátom így ráérzett az ST-re. Nem sokkal mögöttem, 1-ső truggy versenyén a harmadik helyen ért célba.
Győztes HOBAO ST-k:
RC RING KUPA I. forduló Debrecen
Bár nem rég érkeztünk meg Prágából, és mindössze 4 órát aludtunk, már megyünk is tovább Debrecenbe.
Thief, MMM77 és én 5:30-kor indultunk a Budaörsi Tescotol, időben hogy legyen még időnk átnézni az autókat.
Mikor megérkeztünk sokan rácsodálkoztak az autóinkra. Bizony ki se látszottak a sár alól.
Rögtön neki is álltam hogy letakarítsam, átnézzem és beállítsam az ST-t.
Nagyon boldogvoltam, az autóm minden hiba nélkül átvészelte az előző kemény versenyt.
A már felrakott futómű beállításon, csak hátul változtattam. A hátsó teleszkópokat, az alsó bekötési pontokon eggyel kijjebb raktam, és plusz 4mm hézagolást tettem a rugók alá.
Minden rendben volt, indulhat a verseny.
Visszaraktam a GRP Cubic kerekeket melyeket az előző Debreceni versenyen is használtam.
Az első 2 időmérők elején nem szerepeltem túl jól. Elég sokat hibáztam – borultam.
A harmadik időmérőben újra a Grip kerekekre volt szükség mivel elkezdték locsolni a pályát.
Összeszedett vezetéssel, sikerült elérnem az összetett 2-dik helyet.
A 3 kategória közül mi futottuk először a döntőt, még világos volt.
A 30 perc, rosszul kezdődött mivel a motorom a rajtnál befulladt ezért a boxból kellet indulnom. Az 5-dik perctől beálltam az 1-ső helyezett mögé és szépen előztük meg a mezőnyt. Azonban a 15 percnél, elhagytam a jobb első csapágyházat tartó, alsó csavart így kiugrott a dogbonom a helyéről. Mely orvoslása nagyon sok időveszteséggel járt. Így a 10 helyen fejeztem be a futamot.
Mindez ellenére nagyon szuper hétvége volt, nagy élveztük. Az autó vette az akadályokat, harcolt de sajnos a technika ördöge mindig ott van.
Remélem hasznos tanácsokkal, tapasztalatokkal tudtatok gazdagodni.
Nagyon elégedett vagyok a HOBAO ST RTR Truggy-val. 4 versenyen indultam, és 4-ből 3 szor kupát hoztam. Az RTR felírat ellenére az autó képes felvenni a versenyt a komolyabb gépekkel, amint azt az eredmények is mutatják.
Már évvégén itt lesz a PRO - „sok alu, karbon kiegészítővel, és minden kihajtáson CVD-vel.”
Természetesen bármi kérdésetek van, szívesen válaszolok.
Köszönöm támogatást a Monsteres csapatnak, Thief barátomnak, és FGyurinak a sok segítségért .
Origó Modell támogatásával,
Üdv. Kapuera