Sziasztok!
Újabb verseny, még több tapasztalat.
A hétvégén megrendezett jászberényi RCOR versenyen, sikerült egy 3. helyet megcsípni. Ez megint annak tudható be, hogy a kocsi szerkezetileg és motorikusan is stabilan működött. A tempómat úgy választottam meg, hogy inkább óvatosabban kevés borulással haladjak. Sajnos így is a verseny egy részét fejen állva teljesítette az autó, mivel folyamatosan alakultak ki gödrök és púpok a vizes homokban.
Nem kell ide erős motor, csak kevesebbet kellene borulni.
A hétvége előtt a hátsó lengés csillapítóba cseréletem ki a dugattyút 1,4->1,3-ra, az olajat hagytam a gyárilag javasolt 350-esen. Azért cseréltem mert úgy láttam, hogy ugrató után beleveri a seggét a földbe és a dugattyú nem "tömődik" el amikor ütésszerű nagy sebességű terhelést kap. Az eredményét nem igazán tudtam érzékelni, mivel a vizes homoktól elnehezedett az autó hamar, és csak pattogott a gödrökön. Gyakorlatilag az alvázon ment az autó az idő nagy részében, onnét meg már nincs lejjebb. Ha tapasztalt versenyző lennék akkor beállíthattam volna az utolsó időmérő után pucolás előtt a nehéz autóval a rugó előveszítést és vele a hasmagasságot. Majd legközelebb talán eszembe jut és meg csinálom.
Az autó futóművén nem változtattam az előző versenyhez képest. Sajnos még száraz pályán nem sikerült kipróbálnom ezeket a beállításokat. Talán Apajon majd lesz rá lehetőség.
A VP-PRO Striker gumi jó vizsgázott a vizes homokos pályán. Szépen szűken lehetett felem menni a kanyarban. Mikor lejöttem nem volt feltömődve így jó volt a tapadás. Egy kicsit sok is volt mivel párszor két kerékre állt a kocsi. Én ezt a gumit eredetileg a száraz homokra terveztem, majd jövőre kiderül talán, hogy azon a talajon, hogy muzsikál.
A szervezők által össze verbuvált segítő borogató csapat, nagyon jó ötlet volt. Mindig volt 45 percem az időmérők közt, nézegetni az autót. Hát ki pattant a szikra és elkezdtem újra agyalni a motor alsó tartományi nyomaték hiányának megoldásán. Ezt a gondolat menetet, természetesen a nehéz autó VS. kigyorsítás fordított aránya indította bennem.
A verseny alatt kétszer is ki vettem a motort. Először a kuplung harangot cseréltem 16->15-re. Kipróbálva volt különbség de még mindig nem az igazi. Aztán a döntő előtt kicseréltem a rugót is 1mm-esről 1,1-esre. Na így már virgonckodik az SH motor. Fent mindig is jól ment így most az összkép jól mutat. SYL azt tanácsolta, ha többet szeretnék kihozni a motorból alul akkor növeljem a nitrót 25%->30%-ra. Egyenlőre így megyek és próbálom a legjobb köröket menni.
Fontos, hogy az autónak egyszer sem lett baja az eddig versenyeken. Műszaki hibán csak egy szervó le égés volt és egy üzem anyag kifogyásom a 2. versenyen időmérő közben. Ezeken kívül az összes időmérőn és döntőn sikerült végig mennem. Ez nagyon nagy dolog számomra, és ez látszik az eddigi eredményeimen is. Remélem így is marad.
A CLX-et most viszem a mosóba és jól megpucolom (WD40+levegő). Mást nem teszek vele, hiszen nem kell.