Sziasztok!
Már rég szeretem volna megírni egész éves tapasztalatomat a CLX-el kapcsolatban verseny körülmények közt.
Ez az első verseny kaliberű autóm, így igazi összehasonlítós tapasztalattal, nem tudok szolgálni. Az egészhez hozzá tartozik az is, hogy még kis csirke vagyok a szakmában ahhoz, hogy komoly szak tekintéllyel bírjak. Az idei RCOR futam sorozat volt életem első verseny idénye. Az hogy buggy-ban sikerült összetett elsőként végeznem, több csoda folytán valósulhatott meg.
Ami a sikert adta, az az autó és az SH-PT2009 hiba mentes működése. Nem volt motor leállásom, vagy kuplung problémám. Talán 2 szer fogyott ki az autóm a futamok közben. Persze volt hogy a gyertya spirálja már csak támaszkodott az alsó hegesztési részen lévő nyúlványán, de ez a szerencse.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
AZ AUTÓ:
Az hogy GS lesz, a CL1 RTR nézegetése közben már körvonalazódott, úgy láttam, hogy az alap autó is jó konstrukció. Ezenkívül még SYL-ékre jellemző korrekt hozzáláss volt a döntő.
A CLX-et mikor megvettem 1 évvel ezelőtt, még nem volt mások által leírt tapasztalat. Maga a keskeny alváz, az alacsony súly és a C-hubos futómű miatt választottam ezt a típust a CL1-AD+-al szemben.
Tapasztalatok:
Az autó az egész 2010-es verseny idényt, műszaki hiba nélkül tette meg. Ez egy Technikai sportban, nagyon nagy előny. A következő évben, az idei autómmal készülök indulni a versenyeken. Az utolsó versenyt követően, megvizsgálva az autót, a csapágyakat cseréltem ki (egyik sem volt szét esve vagy beállva), és pár Tuning alkatrésszel, szereltem fel. Ezeken felül még a gömb fejeket fogom cseréni, a lengő karokat, és kap egy újonnan festett kasznit. Az összes féltengelyt magam újítottam fel. (Erről később)
Ennyi! (Nem kell minden évben új autót venni. Szegény ember azzal megy amije van, és azt pofozgatja, javítgatja.)
Miért? A műanyag alkatrészek, lágy anyagból vannak. A lengőkarokat csavargatni lehet, de nem törik. A kitámasztókat ALU-ra cseréltem a gyáriban nem volt bizodalmam. Az alvázon semmilyen deformáció nem látható. A difik és a spur tökéletesek. A teló még csak nem is ereszt.
Vezethetőség:
Hát nem minden napi érzékenységgel válaszol a CLX a kiadott parancsokra. Gyakorlatilag új beggyel kell fogni a kormányt és nagyon finom folyamatos mozdulatokkal kordában tartani. Viszont cserébe olyan szűken fordul, ahogy azt az ember szeretné, vagy szükebben. Az már köz tudott, hogy szereti eldobni a seggét. Ennek kiküszöbölésére érdekében, sokat setup-oltam a kocsit. Azt gondolom, hogy most már jól kezelhető, de még vannak ötleteim a semlegesítésre. Pár alkatrész tuning-ra való cseréjével, próbálok még közelebb kerülni a megoldáshoz. (C-hub szöge 20->24-re)
Tuning:
A kocsiba raktam ezt azt. Az ára ezeknek az alkatrészeknek közel sem baráti. Azt gondolom, hogy hasznos motyók és az egyszer biztos, hogy a kocsi szebb lett tőlük.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
Az első és legfontosabb alkatrész a C-Hub. Ennek az alkatrésznek a cseréjével a csap hátra dőlést 20-ról 24fokra módosítottam, amivel jobb az egyenes futás. Így csökkenthetek az első szét tartáson ami csökkenti a hátsó rész ideges viselkedését kanyarban. Erre már voltak próbák, a pápai 2 órás versenyen, és úgy néz ki bejön. Kíváncsi leszek az apaji pályán mit mutat. Vannak rajta menetes furatok takaró lapoknak, kavics és más kosz ellen, ezeket egyedileg készítem majd el rá.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kapott egy Savox 1256-os servo-t. Az előző egy Alturn volt 0,1sec-es, ez a 1256 0,15 sec-es. Ezzel is csökkenteni akarom a kocsi gyors reakcióit.
http://www.savoxtech.com.tw/sc-1256.htm
A kormánymű feletti műanyag alkatrészt ALU-ra cseréltem a szilárdság érdekében.
A közép difi állványt és a difi házat ALU-ra cseréltem. Erre azért volt szükség, mert fékezéskor, deformálódott az állvány és ezáltal változott a foghézag a spurnál. A difi házat kíváncsiságból cseréltem ALU-ra. Ez az egyetlen olyan alkatrész ami a szépség jegyében került bele a kocsiba.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A hátsó lengőkar összekötőt is ALU-ra cseréltem, szilárdság és design miatt. (Az eredeti műanyag is megállta a helyét.)
Az eredeti CVD-ket magam újítottam fel. Ehhez kobalt fúrószárakat vettem a szükséges átmérőben, és a befogásra szánt végükből vágtam megfelelő hosszokat. Nagyon bejött, és olcsó is volt. Eredetileg tűgörgős csapágyból akartam ki venni görgőt és azt akartam használni de nem volt éppen a boltban ilyen méret.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A tuning alkatrészeket innét vettem:
http://www.modellismofioroni.it/inglese ... rca=&pag=1
A Sylka modellsport-nak (
www.sylkamodell.hu), köszönöm az egész éves támogatást, és a biztató és szakmailag megkérdőjelezhetetlen szavakat.
Örülök, hogy összetalálkoztam velük. Remélem megbocsájtják nekem, hogy kevés alkatrész fogyott idén a CLX, és az SH-PT2009-ben, de hát ez van.
És hát az a helyzet, hogy jövőre is bedobom a gépet a idei felállásnak megfelelően. (Ez sem volt nagy üzlet Csabi)
Na azért párszor még fogok menni ez tuti.
Köszönöm a lehetőséget az RCOR vezetésének az idei versenyekért.
u.i.: Köszönöm GST az elismerést. A kérdésedre a válaszom meg már elolvastad.