Sziasztok,
előző héten, Pesten jártam és ha már ott voltam beugrottam a Sylka Modellboltba a jövő évi versenyautómért.
Ebben a rövid leírásban szeretném bemutatni az autót egy kicsit részletesebben.
A vásárlást követően egy 50 x 20 x 21-es méretű dobozt kapunk. Az autó kit-ben érkezik és még szerszámokat
is adnak hozzá, de a gyertyakulcson kívül ezek sajnos nem használhatók, ezért ajánlatos beszerezni egy
jó minőségű imbuszkulcs készletet is.
Nézzük mit is rejt a doboz:
A kibontást követően először a kasznit, felniket, olajokat lehet megpillantani. A készlethez jár 4 különböző viszkozitású
olaj és zsír is. 7000wt; 5000wt; 1000wt; a difikbe, és 350wt a lengéscsillapítókba.
Tovább haladva megtaláljuk az összeszerelési kézikönyvet, a matricákat és a kasznihoz tartozó maszkolókat is.
Ezután egy fekete márkajelzéssel ellátott dobozt találunk, ami a darabokban lévő autót tartalmazza. Ha ezt is kibontjuk
1-től 9-ig számozott zacskókat találunk.
Vegyük sorra mit is tartalmaznak ezek a csomagok.
Bag 1:
Ebben a csomagban a 3 difit találjuk. Ez elődhöz képest (CL-1 Ad+ Pro) az autó belső áttételén változtattak (10/40) és a
spur is kisebb lett (42T). Hogy megfelelő legyen a végsebesség is kénytelenek voltak a kuplungharang fogszámán emelni,
ami a tavalyi 14T-ről 16T-re nőtt. A difi bolygóművén és kihajtásain nem változtattak.
Bag2:
Itt ez első futóművet találjuk. A bulkhead kivételével minden egyes alkatrészen módosítottak a tavalyi autóhoz képest.
Az első kardán a gömbcsukló részén kapott 2db plusz furatot. Ez azért jó, mert ha az eredeti furat kikopna a sok használattól,
akkor csak át kell rakni a stiftet a másik két furatba és nem kell egyből újat venni. Az első rugótorony is teljesen új lett,
1 soros 3 bekötési ponttal rendelkezik és a súlya is jelentősen kevesebb lett. A pivot ballos megoldást felváltotta a kerékagyas
futómű ezért teljesen új lengőkarokat kapott. Az első felső lengőkar érdekessége, hogy ugyanolyan menetes szárat
használnak, mint hátul. A készlethez 3 különböző keménységű stabilizátort kapunk, amit színük alapján tudunk megkülönböztetni
(ezüst, fekete, arany). A kerékanyák ugyan úgy, mint a CL-1-nél zártak, így megakadályozzák, hogy por menjen a CVD-k végébe.
A féltengelyek csapágyazása is módosult. A külső csapágy maradt az eredeti 8 x 16 x 5-ös méret viszont a belső csapágy
15 x 21 x 4-re módosult, így a féltengelybe nem kell a stiftet csavarral berögzíteni hanem egyszerűen csak ráhúzzuk a csapágyat,
ami nem engedi kicsúszni. Ezen kívül a műanyag fokolók és a hézagolók találhatók még itt.
Bag3:
Ez a csomag a hátsó futóművét tartalmazza az autónak. Itt majdnem minden maradt a régi, kivéve a kerékagyat,
az alsó lengőkart és a merevítőt. A CLX-be a gyár műanyag merevítőket alkalmaz mind elöl mind hátul. Ráadásul a hátsót
annyira „elspórolták” hogy szinte a kardán kihajtás mellett fekszik fel. Ezt úgy próbálták meg egyensúlyozni, hogy a jobb
oldali motortartó bakot hosszabbra csinálták és a régi 2 csavar helyett 3 csavar rögzíti az alvázhoz.
Bag4:
Ebben a csomagban a kormányművet találjuk. A szervóvédő szerintem egy az egyben átkerült a CL-1-ből. A kormányművet
4 helyen csapágyazták, és szerencsére meghagyták a felülről állítható rugó feszességet. Azt az alkatrészt, ami összeköti
az első bulkheadet a kormányművel a régi karbon helyett műanyagból csinálták meg és a mérete is jelentősen lecsökkent.
Bag5:
Itt a középső difi tartóját, a féktárcsákat, fékbetéteket és az oldalsó kavicsfelverődés védőket találjuk. Az utóbbit kivéve minden
maradt a régi vagy csak nagyon minimálisat változtattak rajtuk. Ezek az oldalsó műanyagok sokkal vékonyabbak lettek mint az
elődjük volt, és a peremük is picit magasabbra sikerült.
Bag6:
Ez a csomag a lengéscsillapítókat tartalmazza. 99%-ban ugyan olyan, mint a tavalyi volt, annyi különbséggel, hogy most jelölték
a dugattyúkon a furatok átmérőjét. A gátlók maradtak 16 mm belső átmérőjűek. A GS itt is nagylelkű volt és a készlethez adott 3
különböző keménységű rugót. Sárga-lágy; kék-közepes; narancs-kemény.
Bag7:
Ebben a csomagban a motorhoz szükséges kiegészítőket találjuk. Lendkerék, rögzítő anya, kuplung, kuplungcsapágy,
rugók, harang, és a kuplunghoz szükséges hézagoló alátéteket.
Bag8:
Az üzemanyag tartályt találjuk ebben a csomagban. Teljesen új formájú és átdolgozott. Az üzemanyag kivezetése nem az autó
hátulja felé történik, hanem a jobb oldala felé. A tankon gyárilag öntött elvezetéseket találunk, hogy még véletlen se tudjon
a kipufogóhoz érni az üzemanyagcső vagy a túlnyomás cső. Gyárilag kapunk 2db 10 cm-es üzemanyagcsövet is, de ez sok
mindenre nem elég. Érdemes venni egy 50-60 cm-es darabot és akkor kényelmesen el tudjuk vezetni mindenhol.
Bag9:
Az utolsó csomagban az átalakított vevődobozt, a rádió tálcát és a szervó karokat találjuk. A középső difi tetejénél és itt
találkozunk csak karbon alkatrésszel, ám ezek sem a szokásos fekete kivitelűek, hanem egy sokkal esztétikusabb ezüstös
hatásúak. A rádiódoboz viszonylag nagynak mondható, az 5cellás pakkom és a spektrum vevőm kényelmesen elfér benne.
Ezeken a csomagokon kívül még 3-mal találkozhatunk. Az egyik az alvázat rejti. A régihez képest sokkal keskenyebbre sikerült.
Rengeteg helyen könnyítve de a teherviselő részeken mégis masszív.
A másik csomagban a légszűrőt találjuk. Mérete maradt a régi annyi különbséggel, hogy kapott egy a tankhoz rögzített „sapkát”.
Ez azért előnyös, mert így a felülről érkező por nem hullik egyből a légszűrőre.
A harmadik csomagban a szerszámokat találjuk. 1db kerékkulcs; 1db kis T kulcs; 4db különböző méretű imbuszkulcs.
Az autóhoz az SH Engines 2009-es kerámiás modelljét fogom használni, kipufogónak pedig a szintén SH Efra 3033 3 kamrás rezonátort.
Szervóknak Ace Rc DS1015-ös szervókat választottam.
Az autóról összességében:
A tavalyi modellhez képest rengeteg változtatást eszközöltek az autón. Súlyelosztásával, futóművével és mindösszesen
3300 grammos (gyári adat én még nem mértem!) versenysúlyával egyértelműen az új generációs autók közé tartozik.
Anyagminőségről egyenlőre nem tudok beszámolni a tesztre még kicsit várni kell. A hazai forgalmazó a Sylka Modellbolt, ahol
minden alkatrész megtalálható külön is, így nem kell attól tartani, hogy alkatrész nélkül maradunk. A külföldi nagy nevek közül
Borja Hernandez és Kargl Rene is ezt a modellt használja kiemelkedő eredményekkel.
A szervó beszerelés és a kaszni festés még hátra van, de amint elkészülök velük lesznek friss képek.
Üdv:
Szabics