Üdv!
Nos mint igértem a 7vége folyamán kezelésbe vettük a slayert.
Megkell mondjam én buggy párti vagyok de nagyon tetszetős és szépen kidolgozott gépről lévén szó minden elismerésem a traxxas vállalatnak.
1:10-es mérete ellenére hoszabb mint az 1:8-as infernóm.A súllya is hasonlóan alakul a rengeteg kényelmi funkció miatt (EZ start,elég méretes váltó,nagy üzemanyag tank,stb..)
Az alváz roppant masszív darab biztosan nem ez a gyenge pontja a gépnek.A lengőkarok megérnének egy litániát olyan ötletesen van megoldva a felfüggesztés.Egyetlen hiba amit elsőre látni,hogy a farnehéz géphez az RTR hátsó gátlók kevesek.Rúgócserével valószínűleg lehet majd orvosolni,de most még csúnyán emelei az orrát kisebb gázra is.
A gépben alapból digitális szervók vannak ami dicséretes.Erejükről,sebességükről még nem tudok nyilatkozni 4 tank után,de majd erről is lehull a lepel idővel.
Dobozból kibontás után egy teljesen összeszerelt gépet kapunk a kezünkbe.Mivel a csavrok 95%-a műanyagba megy és az a pár darab ami fémbe csatlakozik rugós alátéttel van ellátva
így nem kellett a csavarögzítőről lecsavarni a kupakot.Egy-két csavarba belepróbáltam és kellő erővel voltak meghúzva.Nagyon sokféle szerszámot,pár speciális kulcsot is mellékeltek a csomaghoz amik nagyon hasznosnak bizonyultak.
Igazából az elinduláshoz és az alap dolgokhoz kielégítő a szerszámozottság.
Ezt a vasat Angliából rendelte a gazdája és kapott hozzá pár kiegészítő dolgot:12db ceruza elem,2db OS A3 gyertya,Beolajozott csere légszűrő.Ezek jól jönnek és nem utolsó sorban spórolt az üzleten kb.:40 ezret a magyar forgalmazóhoz képest.
Az EZ start szetthez egy 2000mAh akkut mellékeltek amihez egy Ansmann fali dugasztötőt adtak.Nos ez okozott egy kis plusz fejtörést mert nem magyar szabvány szerinti dugóról van szó és átalakító nélkül nem lehet bedugni.Ezen a problémán segített a forrasztópáka és a zsugorcső.Miután ez az akadály elhárult már szívta is magába az energiát a pack.
A gyári Traxxas távról nem tudok nyilatkozni,mert esélyt sem adtunk neki a bizonyításra.Helyette inkább egy Spektrum DX3S került a gépbe.A hőszenzort egyből be is kötöttük,de a fordulat szenzor még várat magára,mert annyira zsúfolt a kis gép,hogy sok hely nincs ahová belehetne építeni.Miután az alapbeállítások fail-safe,stb megtörténtek lefektettük aludni a gépet.
Szombaton délután 30-32 fokos külső hőmérséklet mellett elkezdődött a bejáratási procedúra.
Izzító pipa leszerel,gyertya ki,WD-40 be,EZ start rátesz,motort megforgat többször is.A gyertya és az izzítás visszaszerelése után a tankból is kiszoritottuk a levegőt.Elsőre saját keverésű 10%-os nagyon bő olajzású anyagot kapott.A rezóból csak úgy dőlt az olaj ami gondolom elég hasznos az első bevetéskor.Meglepően egyszerű volt az első indítás.Nagyon nagy találmány ez az EZ start.Nem utolsó sorban azt is figyelembe kell venni hogy erősen megkönnyíti egy kezdő számára a motorindítást és segít elkerülni a berántóval való küzdelem miatti kudarcokat és elkeseredést.Persze versenykörülmények között holt súlyt képvisel de mi most itt egy kezdő modellező első gépéről beszélünk.
Szóval semillyen meglepetést nem okozott a gép csak pozitívat mikor hadra kellett fogni.
Beindítás után kicsit emelni kellett az alapjáraton,mert nem nagyon akart 70 fok fölé kúszni a hőmérséklet.Miután kiűrült az első 1,5dl árnyékba tettük és hagytuk lehülni kb.:38-40 fokig.Utánna megkapta a második tank 10%-ost az előbb említett paraméterek között.Kihülés után kapott egy tank 16%-os jets KWC-t és már lábon gurulgatott csökkentett sebességgel.Ujabb kihülési periódus után 16%-ossal már rövid gázfröccsök kiséretében gazolt a vas.Itt már pilóta hibából adódóan pár "büdösbogár" effektus is előjött,de komolyabb sérülés nem történt.A hőmérséklet nem érte el a 100 fokot egyszer sem,tehát nagyon jól muzsikál a TRX moci.Szépen ránkesteledett és elpakoltunk,mert a vérszívók is feléledtek rendesen.
Eddig minden téren csak pozitívan tudok nyilatkozni a gépről.Vezethetőségről,stabilitásról majd a későbbiek folyamán....
Végezetül jöjjön pár kép:
A 4 tank után:
A gép és "kis" gazdája:
Csendélet porolás után: