Alexander Deaf írta:
Sziasztok!
Tudom hogy van Hpi Baja topik de ott igazán ninc szó erről!
Vagy csak Én vagyok bamba :D
Tehát a kérdésem az lenne hogy a két verzió közül melyiket érdemes használtan venni és mire figyeljek a vásárlásánál?
Melyik a strapabíróbb a két Hpi közül???
Alkatrészekben van e külömbség???
Mivel nem volt még benzines gépem ezért kérdezlek Titeket mert itt több emberkének is van 1/5 vagy 1/6 -os gépe.
Eredetileg Fg baja volt a kiszemelt de elvitték és nem találok eladót
Előre is köszönöm!
Sziasztok!
helló!
Szoval,,előlröl kezdem:
Szerintem,három féle baja 5b létezik a sima,,a 2.0,,és az ss.A simában (régi,2011-2012előtti,lila exonos) diffiház müanyag.vele párhuzamban a teleszkópban lévő gyűrű is,,elektronika mhz-es,23ccm es motror. A 2.0-ás ,javított verzió a diffiház fém,vele párhuzamban a telógyürü is fém,erősített féltengelyek(ha jól tudom már megegyező az ss bajáéval), elektronika már ghz-es(akku 3000mah,1800 helyett),a motor maradt a 23ccm-es.És végül a Super Sport ,kit ben lehet vásárolni 26ccm es motorral,adó,elektronika nélkül,,és erre kitérnék külön:mivel az ss gépet mindenki magának rakja össze,egyénenként változó "szakmai" tudással,tapasztalattal rendelkeznek,ezáltal hosszabb távon lehetnek bakik,csavarszakadás,törés,előfordulhat helytelen összeépítésnél.(nagyvonalakban nemnagyon lehet elszúrni az összeépítését,de hallottam már egysmást)! Továbbá használt rc lehet lutri is,nembiztos h célravezetőbb megvenni használtat,(pl mert olcsóbb) amire majd a vételár felét,többszörösét esetlegesen rá kell majd,vagy akkor költeni.(persze vannak kevésbé használt,biztos forrásból származó eladó modellek,amik tényleg jó állapotban lehetnek)
Tehát: ha a strapabíróságot vesszük régi sima baja vagy ss baja =akkor természetesen az ss baja,,,,ha 2.0-át ss-el akkor=majdhogynem megegyező a két gép pár dolog kivételével: (motor 23 ,26ccm,,és az adóvevő ami a régi esetében mhz,,2.0-a esetében ghz,,az ss esetében ha használtan veszed amit adnak,kapsz hozzá),,ezen túl a narancs exonálás szolgál az ss javára,(tudtommal megeggyező ,minőségü alkatrészekkel,csak színe más).
Akkor gyári ss és 2.0-a megeggyező 8000rpm es kuplung,viszont a régi bajákban 6000rpm-es rugó,és pár grammal nehezebb kuplungpofával szerelve.Másik a rezó ,dob,azis külömbözö rajtuk,több-kevesebb folytással.
Dejóhéjban ennyi,,jah és szerintem jobban jársz HPI-bajával mint FG-vel,mégpedig az alkatrész ellátátás téren,,szerintem fg hez nehezebb beszerezni pl egy-egy lengőkart ha elénk ugrik egy betonpadka vagy ilyesmi.
Remélem tudtam segíteni egy paraszthajszálnyit a döntésedben,,,,
üdv/babajenks